Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

12 valós rettegnivaló - erős idegzetűeknek

2016. augusztus 06. 10:24 - harmadikszem

wp_20160802_13_13_15_pro.jpgMint azt az immáron több mint egy éve zajló, időnként – most is – meg-megújuló menekültellenes kormánykommunikáció eredményein látjuk, a félelemre játszás ősi retorikai trükkje élt, él és élni fog. Még sokkal inkább, mint Lenin, aki elsők között használta e módszert professzionális módon. A legújabb indexes kutatás ugyanakkor arra is rámutat, hogy a menekültektől annak ellenére rettegünk, hogy immár egy éve jó eséllyel nem láttunk egyetlen darabot sem. Így természetesen az is világos, hogy bár félelmeinknek kell hogy legyen valamiféle alapja, nem szükségszerű, hogy legyen valós alapja: a politikai propaganda ugyanis tökéletesen alkalmas arra, hogy valótlan alapot generáljon félelemszükségletünk alá.

De miért ne ötvöznénk a kellemeset a hasznossal? Ha nagyon szeretnénk rettegni, akkor talán megkereshetjük azokat a jelenségeket is, melyektől jogosan félünk, félhetünk, kellene félnünk. A Harmadik szempont stábja egy közepesen hosszú utazást tett néhány magyar kistelepülésen, s készek vagyunk megmutatni, hogy milyen, valóban félelmetes dolgokat láttunk. De előtte egy kisebb kitérő arról, hogy miért fontosak a kistelepülések kommunikációs szempontból.

Nem csak a PR és marketing szakemberek, de a szociológusok is jól tudják, milyen fontos a jól felépített arculat, vagy másképp (mint például Goffman elméletében) a homlokzat fenntartása. Az arculat, a homlokzat nem feltétlenül valami hamis, valami személyiségidegen álca, hanem az, amit mi magunkból mutatni szeretnénk. Ám egyáltalán nem biztos, sőt eléggé valószínűtlen, hogy a vakolat pont azt takarja, amit a szemlélő képzel. A városok arculatát elnézve például megfigyelhető – nem csak nálunk, de nálunk nagyon – hogy a belváros ki van pattintva, ám a periféria le van pukkanva. Ugyanez a kettősség azonban az egyes háztömbök esetében is fennáll: az utcafront ki van pucolva, az oldalfalak és pláne a hátsó fertály viszont omladozik. Ha még távolabbról nézzük a jelenséget, akkor azt kell látnunk, hogy a kistelepülések arculatára már voltaképpen nagyon kevés reflektorfény esik, ezért a valóságot ott sokkal közvetlenebbül, sokkal kevésbé mesterkélten tapasztaljuk meg. Gondoljunk csak bele, hogy egy határmenti magyar falu és a tőle pár kilométerre fekvő osztrák falu létmódja között micsoda elképesztő különbséget látunk: ugyanez a különbség nincs meg Bécs belvárosa és Budapest belvárosa között, mert itt a homlokzatóvás sokkal inkább elfedi a realitást. Márpedig ettől a realitástól van mit félni, már aki szereti az ilyesmit.

1.jpg

  1. Van ok félni attól, hogy sok helyen, vidéki falvakban, egy közepes erősségű vihar hihetetlen károkat tud okozni a házakban, a közvilágításban (ha van egyáltalán), az utakat járhatatlanná teszi az eső hosszú időre, mert ezek egyáltalán nem korszerűek. Nem abban az értelemben korszerűtlenek, hogy nem felelnek meg a legfrissebb EU szabványnak. Ezeket a házakat száz éve nem renoválta senki, a közművek is több évtizedesek. És ez nem Silent Hill, hanem az átlagos magyar falu: aki szeretne rettegni, vessen ide egy pillantást. Mert ez valóban szörnyű.2.jpg
  2. Ennek az iskolának van gondja bőven. Igen sok iskolának van gondja bőven. No nem afféle gondok ezek, hogy legyen-e minden teremben digitális tábla, vagy kakaóbiztos számítógépek. Ide elsősorban egy ajtó kellene, némi vakolat, s talán áram. Télen fűtés, ilyesmik. Rettenetes-e?3.jpg
  3. Ennek a háznak az ablakában rég elszáradt a virág, a tulajdonosnak nem az a fő gondja, hogy kiírták-e már az új pályázatot a nyílászáró cserére.  Ahogy a falu többi házán, itt is évszázados ablakokat találunk, az ablakcsere, mint műfaj, totálisan elképzelhetetlen. Ahogyan bármilyen, valós komfortemelkedéssel járó beruházás.4.jpg
  4. Náluk, mint József Attilánál, a hiány valóban úgy jár át, mint huzat a házon. Elsősorban a pénzhiány. Az ajtókról nem a 12 pontos biztonsági rögzítés, de nem is a dallamcsengő hiányzik. Az ajtókról maguk az ajtók hiányoznak.5.jpg5b.jpg
  5. Sok gondot okoz a megfelelő szigetelés kialakítása, s hogy vajon a nikecell vagy a kőzetgyapot a jobb megoldás? 10 centi, 12, vagy nem a méret a lényeg?  Ám vidéken sokszor egyszerűen vakolatról álmodnak, vagy már azt se. Ezeken a házakon látszik, hogy nem arról van szó, hogy még nem vakolták le, vagy már lejött róla a vakolat. Fel sem merült a vakolás gondolata: nem maradt rá pénz. Ha az így felépült házakra gondolunk – falvanként több tucat házról van szó – és ezek szigetelő, párazáró képességére, az valóban félelmetes.6.jpg
  6. Itt senki nem cserél autót divatból, unalomból vagy azért, hogy jobban ki tudja fejezni az egyéniségét. Ez a kispolák például a teraszon lakik, állagmegóvás okán. Jól is tartja magát, szó ami szó.7.jpg
  7. Ím Einstein megmondta, hogy nincs kitüntetett koordináta-rendszer. Ami másnak a tető, az neked lehet az oldalfal. Az olcsó palatetőből sok mindent lehet építeni, kicsit ronda, kicsit rákkeltő, kicsit félelmetes – de a mienk.8.jpg
  8. Az álmaimat nem veheted el – énekelte Karády, és milyen igaza volt. A kisleányok faluhelyen is hercegnőségről álmodnak.9.jpg
  9. Van, akinek azért telik vakolatra, sőt, színezett vakolatra is. Annál rosszabb.10.jpg
  10. A rettentő meleg ellen nem gyakran védekeznek inverteres klímával. Konkrétan olyannyira, hogy magával a műfajjal sem találkoztunk annak ellenére, hogy a rekkenő hőségben sokszor még a kertitörpe is kidőlt.11.jpg
  11. Egy nagyon általános dolog, hogy ha valami drágább dolog elromlik, az úgy marad. Mindörökre. Egy fürdőszoba ’felújítása’ nagyon sokak számára fel sem merül mint opció, mármint abban az értelemben, hogy valami szebbre, modernebbre vagy egyszerűen csak másra cserélnék a berendezést. Az elromlott dolgok megjavítása felmerül, de ahogy felmerül, úgy alá is bukik, ami megrázó, sőt félelmetes.12.jpg
  12. A hit tisztasága nem feltétlenül társul a falak tisztaságával. Ez nem igénytelenség. Szegénységnek hívják. Az pedig van, nagyon van, nem is túl messze, nem is túl mélyen, a homlokzat mögött. És ez valóban szomorú. Félelmetes.

Szavazzunk inkább arról, hogy tegyünk-e többet a mélyszegénység ellen?

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

 

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr838987302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.08.07. 17:22:22

@harmadikszem: Szerény személyem is a 12.000 között van, szóval ja, látom a a saját szememmel. A kutya nem akar Magyarországra menni csak a nyugdíjasok, holland nyugdíjból Mo-n luxusban élhetnek.

desw 2016.08.07. 17:29:33

@Bambano:

"mint említettem, de nem ment át, nem azért küldtek ide egy csomó embert, mert itt volt hely."

Nem azt mondtam, hogy ott volt hely, hanem azt, hogy ott volt tábor. Feltehetően a táborokban tudják regisztrálni, kivizsgálni, ... a menekülteket, nincs minden utca sarkon erre lehetőség.

"mondok példát, hogy érthetőbb legyen: le akarod vizsgáztatni az autódat. Normálisan ezt úgy csinálják, hogy minden területi egységben (legyen mondjuk ez megye, csak az egyszerűség kedvéért) van egy vizsgabázis, ahol elintézik az összes szükséges folyamatot, és oda viszik területi illetékesség alapon az összes autót."

Értem. Korábban pl csak a Gergely utcában lévő valamilyen állomásra lehett vinni külföldről behozott autót "roncsderbiztetni". Akkor is, ha Ausztriából hoztad és szegedi lakos vagy.

"ha az autódat úgy kellene vizsgáztatni (legyél mondjuk debreceni a példa kedvéért), hogy el kell vinned miskolcra, hogy megnézzék a fényszóró beállítását, majd el kell vinned szombathelyre, hogy megnézzék a kipufogó gáz minőségét, majd pécsre, hogy a fékeket ellenőrizzék, majd ezek után kapnád meg a műszaki vizsgáról a papírt, te is őrjöngenél. na ezt művelték a migránsokkal. "

Ebben igazad van, ha autókról beszélünk. Gyanítom viszont, hogy egy új autó vizsgáztató állomás ellen nem fognak a helyi lakosok és a polgi tüntetni, nem lesz hirtelen napi 5-10 ezer vizsgálandó autó pluszban, és nem fognak gyújtogatni a tulajdonosok azért, mert várniuk kell 2 hetet. Szóval egy picit sántít a példád...

desw 2016.08.07. 17:43:22

@TothJanJ:

"Érdekes lenne tudni, hogy ha Magyarországon senki semmiféle állami szintű nyilvános kommunikációt nem bonyolítana a bevándorlókról és a menekültekről, akkor vajon hogyan alakulna a lakosság hozzáállása."

Mondjuk a cigányok ellen nincs kormánypropaganda aztán valahogy mégsem imádja őket a többség, szóval...

"Ami ugye annak a kérdése, hogy akkor kik vagy mik alakítanák a lakosság hozzáállását."

Esetleg a látottak/hallottak a "sikeres" integrációról Nyugatról? Berlin, Párizs, London, ...

"Én speciel azért tartom rendkívül károsnak a ma bevándorló-és menekültügyben folytatott kormánykommunikációt, mert teljesen rátelepedett a diskurzusnak arra a felére, ami arról szólhatna, hogy mik a bevándorlás, a menekültek és bevándorlók befogadásának vagy asszimilációjának kockázatai a jelenleg itt lakókra nézve,"

Saját tapasztalat a cigányokkal, látottak Nyugatról...

"illetve hogyan lehet a valóban szükségben lévőkön úgy segíteni, ami legfeljebb rövid távon eredményezi azt, hogy köztünk fognak élni."

Mit neveznél te "rövid távnak"?

"Ezek EU-s szinten most már tárgyalhatóak; kezdetben nem voltak (pl. hogy adjanak komolyabb pénzt és segítséget a törököknek, hogy ők foglalkozzanak ezekkel az emberekkel). Itthon ma sem tárgyalhatóak, mert a befogadás- és asszimilációellenes alternatívákat -tehát minden olyan lehetséges megoldást, aminek legalább az egyik eredménye az, hogy azok az emberek fizikailag legfeljebb átmenetileg fognak az EU-tagállamok területén tartózkodni-"

Átmenetileg fognak az EU-ban tartózkodni, mi? Tehát a most laza 6-8 éve segélykén élősködő szomáliai nigró egyszercsak magától hazamegy a kunyhóba, mi?

Meg aztán Afganisztánban laza 30 éve háború van úgy "átmenetileg", Pakisztánban nincs háború és mégis befogadják őket, ...

Szóval a "menekültek" többsége csak tróger segélyleső, élősködő. Ebből meg van elég helyben is, nem kell import.

whale 2016.08.07. 17:55:20

@GBX: Ez hazugság. A menekültek sose akartak hozzánk jönni. Viktor egy ócska hazudozó, az agyhalottak meg beszopják...

Kunhallmi Agnes 2016.08.07. 18:22:10

Igaza van a postolonak, mert a melyszegenyseg kizarolag 2010 ota letezik. Elotte ezek az emberek a Rozsadombon laktak 1000 negyzetmeteres luxusvillaban.
De az orbanrezsim ugy szetrohasztotta az orszagot, hogy ezek az emberek hirtelen ilyen helyzetbe kerultek.
Az hogy ezek a volt milliardosok, most ilyen helyzetben tengetik az eletuket, azert Orban Viktor a hibas.

Grifter 2016.08.07. 18:22:46

@Bambano: A korábbi hozzászólásodból nem jött le, hogy te ott ironizálsz.

Neked meg az, hogy mi tökre egyetértünk, csak én nem vagyok naiv ;)

Hattáb 2016.08.07. 18:24:23

Valami szar cigányfalu. A magyarok rég elmenekültek, vagy megölték őket,aztán elfoglalták a házaikat és lilára festették a falakat. Ez semmivel sem jobb helyzet mint amikor egy nagyvárosban körbeáll 4-5 arab vagy fekete suhanc és az anyagi helyzeted felől érdeklődnek,vagy csak úgy körbeállnak mert unatkoznak.

micsoda? 2016.08.07. 18:29:01

@midnight coder: Igazat adok, első hozzászólásomban, sőt már több alkalommal is szóvá tettem a médiában, hogy a meszelés, a ház rendbe tartása nem pénz kérdése. Együtt sírni kevesebb bajjal jár:)

csakférfi 2016.08.07. 18:33:47

@dunántúli gyerek:

dunántúli gyerek 2016.08.07. 15:59:33
A valós rettegni való az, hogy a liberális média és a brüsszeli fejesek gátlás nélkül, éjje-nappal hazudozik arról, hogy a bünözés és a terrorizmus nem emelkedik, ha emelkedik akkor az biztos nem függ össze a bevándorlással.

Ez a poszt is az agenda mentén hazudozik.

Közben a szupertoleráns norvégoknál és svédeknél találhatók Európa legveszélyesebb vársai: www.portfolio.hu/ingatlan/varos/melyek_a_legveszelyesebb_varosok_europaban.235643.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

És a norvégok utána exportálják is a faszságukat: napimigrans.com/szomaliai-norveg-keselt-londonban-egy-halott-tobb-serult/

Ezért hagyták ott a britek az EU-t, és ezért fogják őket mások is követni, ha nem tesznek
Mégis mit gondolsz hogy a "migráncsok"-at Merkel miért hívta tárt karokkal.
azért mert a német "árja" már az "allantas" fizikai munkát nem hajlandó elvégezni.
Azok meg bekajálták!!
most meg ....!

A legrosszabb az hogy Te:
"Ez a poszt is az agenda mentén hazudozik"
erre én
"jó a poszt valóság.az emberek nem azért cigiznek és isznak mert rosszak.azért mert a rossz körülményeket valahogyan kompenzálni kell naponta ,óránként."

Mert a politikusok és a millárdosok hazudnak és illúzióban tartják a "népet".
ehhez a mai kor papjai a pszichomókusok A maslow piramissal és a Flow-érzéssel jönnek.Mint midenki számára valósággá tehető inger!
Ez akkora ellentmondás hogy józan ésszel ezeket a napi filléres gondokat amik a szegényeket jellemzik-kopenzálás néklül lehetetlen elviselni.
Az emberi elme is határokkal küszködik ha ekkora ellentmondásba kerül.
Tudod igaz-hamis, köztes nincs (a gondolkodás alapelve).
Nos műkszik a "katt"?

Bambano 2016.08.07. 18:53:41

@Grifter: nem ironizálok, vegyes a véleményem. van 1-2 dolok, amiben egyetértek orbánnal, meg van másik 98 a százból, amiben meg nem.

informatikusnal nincs butabb leny 2016.08.07. 19:13:59

Tetszik ahogy a sok agymosott orbánbérenc arról álmodozik, hogy Nyugat-Európa az elkövetkezendő évtizedekben bedől a muszlim horda megszállásának hatására, miközben Magyarország a világ vezető hatalma lesz és tömegek áldják orbán nevét a kerítése miatt.
Jó lenne ha a fellegekből visszaesés után visszaköltöznétek pár évre az iskolapadba, és átvennétek a földrajz tantárgyat, annak is a térképekkel foglalkozó részét.
Aztán a látottak alapján elgondolkoznátok a csökevényesre tenyésztett buta agyatokkal, hogy az ország elhelyezkedésének köszönhetően mennyi esély van egy muszlim Európa és a muszlim világ közé ékelődött nulla gazdasági és katonai hatalommal bíró országnak a maga kis 6-8 milliósra csökkent lakosságával.

Boka1 2016.08.07. 19:14:16

Aki lakásfelújításban van, az a vizvezetékszerelőt utálja, aki városban lakik, az a kutyás szomszédot utálja, a belvárosban a részeg turistát utáljuk, a munkahelyen az erdélyi kollegákat utáljuk. Ez a nemzeti malter.

nniicckk 2016.08.07. 19:25:35

Mar van ket aranyunk, ami felhaborito modon, Orban Viktor politikajat tamasztja ala, ezert most hirtelen mindenki ehezni fog, hajlektalan, es melyszegeny lesz.
A kovetkezo aranyeremnel, mar a gyerekek is elkezdenek ehezni, es persze jonnek az osszehansonlitasok Orban Viktor meg Adolf Hitler kozott, aki szinten tamogatta az Olimpiat. Jol ismerjuk mar ezt a menetrendet.

Bambano 2016.08.07. 19:27:26

@nniicckk: olimpián mindig is jól szerepeltünk, ehhez orbán nem sokat tett hozzá. az, hogy az idei focivb nem lett orbitális zakó, max. ahhoz van kis köze orbánnak. de nem sok.

Bambano 2016.08.07. 19:28:26

@Bambano: persze vitatkozni lehetne azon, hogy Hosszú Katinka aranyához a magyar úszósportnak mennyi köze van. mondjuk nulla?

desw 2016.08.07. 19:32:59

@nniicckk:

"A kovetkezo aranyeremnel, mar a gyerekek is elkezdenek ehezni,... "

:DDD A te aranyerednél??? Há' mit esznek azok kölykök, bazzz?? :DDD

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 20:12:41

@TothJanJ: teljesen igazad van, de a tudományos józan megfontolások közlésében a kormány nem érdekelt. Épp kezdett csökkenni a népszerűsége, amikor a jó öreg majdmimegvédünk kampányt elkezdték.

Amiről írsz nem ismeretlen sem előttem, sem a szakmai nyilvánosság előtt: nagyjából minden szakértő ezt mondja. A többség vissza szeretne térni a saját mikroklímájába, kulturális közegébe, és erre temérdek bizonyíték van nem csak ökológiai és kulturális, de sima empirikus kutatásokon alapulók egyaránt.

Ám ezt a szakértői diskurzust a propaganda szándékosan elnyomja és túlharsogja a kezdetektől fogva, aktuálpolitikai és gazdasági okokból.

www.mediakutato.hu/cikk/2015_04_tel/01_menekultek_moralis_panik.pdf

Szerintem mióta életben vagy nem láttál ekkora médiaköltést, mint ami a mostani tudta-e kampány. Se politikai, se piaci ágensek ennyi pénzt még nem költöttek hirdetésre. Nagyon sok tízmilliárdról van szó, talán többről is, ez lényege az egésznek.

A mélyszegénység pedig tapasztalat és asszociáció, ez a publicisztika műfajába vidáman belefér, de egyébként erőst összefügg a problémasorrend az állami költések legitimációs kérdéseivel is. Egyébként a migrációval is, tekintve hogy ténylegesen a fiataljaink lassan 30 százaléka elhagyta az országot, a vidéken folyamatosan csökken a lakosság száma, és ezeket a folyamatokat időben el kellen kezdeni kezelni. A nép hülyítése, az ideológiagyár és az extrapolált jövőképek mutogatása - ez megy a bizonyítékokon alapuló kormányzás helyett. Ja, nem csak az orbán kormány óta, de azért ők maxolták ki teljesen, az biztos.

Soványka 2016.08.07. 20:15:33

Az nyilván nem éri el az ostoba agyatokban az ingerküszöböt, hogy aki minden papírját elhagyja, az miért nem hagyja el a pénzét és főleg a mobilját is?! És miért csak fiatal férfiak jönnek?!

Hazug seggfejek vagytok, miért nem húzok már el innen?!

dunántúli gyerek 2016.08.07. 20:53:53

@harmadikszem: 'Szerintem mióta életben vagy nem láttál ekkora médiaköltést, mint ami a mostani tudta-e kampány. Se politikai, se piaci ágensek ennyi pénzt még nem költöttek hirdetésre. Nagyon sok tízmilliárdról van szó, talán többről is, ez lényege az egésznek. '

Mennyi az annyi? A német központi ktgvetés 2017ben 19 millió eurót ( 6000 milliárd forint) szán a migrikre.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 20:58:24

@dunántúli gyerek: nem nagyon értelek titeket, kérlek homályosítsd fel az elmémet. Egyrészt azt mondjátok, hogy NEM a propaganda, bocsánat, kormánykommunikáció miatt tudjátok, hogy a migráció veszélyes, másrészt pedig nem tartjátok felesleges pénzkidobásnak. Na mármost a kettő együtt nem megy Logikailag, valamelyik állításból visszakozni kellene, tehát:

vagy az az igaz, hogy a kormánykommunikáció mondja meg, mit kell gondolni a migrációról (és akkor ez egyszerű félrevezetés)

vagy pedig az az igaz, hogy nem a kormánykommunikáció mondja meg (és akkor ez egyszerű pénzpumpa a haverok zsebébe)

csakférfi 2016.08.07. 21:04:44

@dunántúli gyerek: nem etetlek tovább! Az értetlenséged a gátja a szellemi fejlődésednek hogy az okokat és okozatokat összefüggéseiben lásd.
Na jó éjt!

@harmadikszem: ne küzdj az értelemért.két ellentmondó állítás közül csak egyik lehet igaz!
Felesleges.
vagy megérti valaki hogy a dolgok hogyan mennek vagy értetlenül és dühösen áll az események elé,s kullog a nyájjal.
:) :)

dunántúli gyerek 2016.08.07. 21:21:13

@harmadikszem: Örülök hogy egyetértünk hogy a migriellenes kormánypropaganda + a kerítés aprópénz ahhoz képest, amit akár párezer migri páréves fenntartásására is költhetnénk.

Köszönük ezt a spórolást Orbánnak.

A másik dologban a magam nevében beszélek. Én nem láttam még egy plakátot se, mert nem Mo-n élek, és nem nézek TV-t, de migriellenes vagyok. De gondolom Orbán szerint meg van olyan is aki láta őket, vagy a TV spotokat, és megtér.

Orbán eddigi kommunikációja mindig sikeres volt, mért épp most tévedne?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 21:27:56

@dunántúli gyerek: bullshit. A fenntartást amiről beszélsz nagyrészt az EU fizetné, ráadásul nálunk a kutya se nagyon akar letelepedni. Ezek szerint még te sem :D

Nem láttál nem hallottál semmit a kormánypropagandából, de azért a huszadik kommentet írod róla. Sajátságos.

Abban viszont tényleg egyetértünk, hogy a maga önző és rövidtávú érdekvezérelt módján orbán kommunikációja legtöbbsör sikeres. A hosszútávú következményei viszont katasztrofálisnak ígérkeznek.

luis5 2016.08.07. 21:33:48

Ram nem hat a hazai propaganda. Nekem elég megnezni a ny európai hireket. Kosz de NEM kérek belőlük

dunántúli gyerek 2016.08.07. 21:36:46

@harmadikszem: Szerintem se akarnak itt letelepülni, mert migránsok, nem menekültek, Az EU egy fillért se fizetett a kerítésünkbe. Az EU pénz meg az amit adózok minden hónapban.

Minthogy migránsok, a munkaerőhiánnyal küszködő cég interjúztassa le őket a HATÁRON KÍVÜL, kössön velük szerződést aztán tőllem jöhetnek, mint Ausztráliába/Amerikába.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 22:01:27

@dunántúli gyerek: vannak migránsok és vannak menekültek is. Amennyiben vonatkozik ránk a genfi egyezmény, márpedig vonatkozik, úgy ezeket az eseteket nem a te bemondásaid, hanem a megfelelő vizsgálatok fogják feltárni.

Amerika félig nyitott szemmel tűr több tízmillió harmadik világbeli illegális munkást, mivel nélkülük beállna a gazdaságuk, mint a kanál a finomfőzelékben. Egy dolog amit Donald Duck kommunikál és egy másik dolog, amit emellett pontosan tud.

dunántúli gyerek 2016.08.07. 22:13:05

@harmadikszem: A genfi egyezmény szerint az első biztonságos országnak kell őket befogadni, nem csoda hogy a genfi egyezmény szóba sem kerül az EU érvelésében.

Amerika tolerál ismeretlen számú olyan munkást, aki beszéli legalább a spanyolt, ami a déli államokban hivatalos nyelv. Bár ez az ő dolguk, nem a mienk. És az illegalitásban az a jó hogy ha mégse kellenek kidobhatók 5 perc alatt.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 22:22:07

@dunántúli gyerek: picit el vagy tévedve. Próbáld meg kidobni azt a 3-5 millió illegális mexikóit Kelet-Los Angelesből légyszi.

Egyébként a genfi egyezmény természetesen igen sokszor szóba kerül az EU érvelésekben, a vita épp azon van hogy mi számít biztonságos országnak. Szégyenek szégyene, hogy rajtunk is szoktak hezitálni, erre vezet a sok gyűlöletkampány (vö: eurobarométer-felmérések eredménye az előítéletességről).

dunántúli gyerek 2016.08.07. 22:25:55

@harmadikszem: Az egy jó érv a migribefogadásra, hogy nem lehet őket kidobni.

Meggyőztél, mégis engedük be őket, és legyen az arab szír pastu urdu hivatalos nyelv.

Ja, nem.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 22:40:06

@dunántúli gyerek: nem értettél meg, nem is akarja kidobni őket mert nélküle behal a gazdaság, és részei a társadalomnak. Ezt csak mondja, hogy a texasi marhapásztorokat meggyőzze a great again nagyszerűségéről. Próbálj kicsit rendszerszinten gondolkodni, bonyolult a világ de egy kis erőlködés nem fog megártani.

dunántúli gyerek 2016.08.07. 22:48:45

@harmadikszem: Rendben, nálunk meg nem hal be a gazdaság se cigány, se arab, se mexikói nélkül.

comprende?

desw 2016.08.07. 22:58:49

@dunántúli gyerek:

"Rendben, nálunk meg nem hal be a gazdaság se cigány, se arab, se mexikói nélkül."

Várjá'! Valamelyik idióta menekültimádó közgazdász kiszámolta, hogy miért jó Európának a menekültáradat már rövid távon is. Tudod miért? Mert akkor többet költenek majd a kormányok segélykére és a randalírozás miatt több biztonságiőr és rendőr is kell. Ez pörgeti majd az eu-s dzsídípít!

Lenyűgöző okfejtés, nem? Szerintem az igazi európer emberek most nekiállnak gyújtogatni és törni-zúzni, hadd pörögjön a gazdaság!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 23:00:42

@dunántúli gyerek: tudom dübörög. Na jó, csak börög. Vagy csak düh.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 23:04:43

Elloptak 3000 milliárd magánnyugdíjat, mégis magasabb az államadósság, mint amikor Bajnaitól átvették a hatalmat.

Lenyúlták a komplett dohánypiacot és újraosztották a haveroknak, több tízezer ember megélhetését verték tönkre.

Matolcsy alatt elpárolgott az ország devizatartalékainak egyharmada, miközben az MNB-alapítványok úgy szórták a milliárdokat a Matolcsy-rokonoknak, mintha olajnagyhatalom lennénk.

Az oktatást és az egészségügyet lerohasztották, egyes vidéki kórházakban már nincs meleg étel, évente 500-an halnak meg elkerülhető kórházi fertőzésekben. Minden zseléfejű fidelitaszosnak kacsalábon forgó palotája van már, az Orbán-família vagyonát 6,9 milliárd forintra becsüli a Forbes magazin. Orbán tízmilliárdokért költözik a budai Várba, és 32 újabb stadiont épít – több pénzből, mint az összes állami kórház teljes adósságállománya. 4 millióan nyomorognak a létminimum alatt, a nyugdíjasok szemét 0,9 százalékkal szúrták ki. Rogánra hetente vallanak az alvilág legnagyobb maffiózói.

nyugatifeny.blog.hu/2016/08/07/a_vilag_pancserei_vagyunk_ha_1300_menekult_miatt_elturjuk_ezt_a_pimasz_tolvajtempot

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:05:03

@desw: Lehet a munkaerőimportot okosan csinálni, példa erre Ausztrália vagy az USA.

A német modell szvsz hibás, és engem igazol hogy Merkel fü alatt bezárta a kaput. Az osztrákok pedig jó csehszlováklengyel módra még rendőröket is adnak kölcsibe a magyar határvédelemhez. Komoly szemléletváltás, nemde?

NADE amiről a magyar sajtó nem beszél az az, hogy mi lesz a Törökországi táborokban dekkoló 3 millió menekülttel, ha Erdogan megharagszik? Mi az EU terve?

Mert nem úgy néz ki hogy Merkel betartja feléjük az ígéretét, ha betartaná abba könnyen belebukhatna otthon. Október a határidő. Tikk-takk.

desw 2016.08.07. 23:09:47

@harmadikszem:

"Egyébként a genfi egyezmény természetesen igen sokszor szóba kerül az EU érvelésekben, a vita épp azon van hogy mi számít biztonságos országnak. Szégyenek szégyene, hogy rajtunk is szoktak hezitálni, erre vezet a sok gyűlöletkampány (vö: eurobarométer-felmérések eredménye az előítéletességről). "

Jajj! Bezzeg a demokratikus törökök, mi? Még vízummentességet is kapnak a végén, csak fogják vissza a menekülteket...

Merkel mutti ez is elkúrta, ahogy kell. A törökök legjobb esetben megfognak 2-3 millió menekültet, de majd grasszálhat az EU-ban 80 millió török szabadon. Király!

Nem mellesleg a hivatkozott Genfi egyezmény a menekültek kötelességét is leírja. Ezeket számon kéri valamelyik menekültimádó? Csak úgy kérdezem...

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:10:11

@harmadikszem: Az okos migripolitika jót tehet a gazdaságnak, a buta, amit az EU kínál nekünk, nem segít rajtunk.

Több tízezer bevándorló jött és telepedett le mo-n az elmúlt években is, akikről a sató sosem írt, sosem balhéztak, és valszeg a nyelvet is tudják, ezért nem tünnek fel. Legalábbis ha évente tízezrek mennek nyugatra (ezt naponta megíra az Index), és a bevándorlási ráta nálunk nettó pozitív, akkor valakinek jönnie is kellett, igaz?

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:12:50

@desw: Nem hiszem hogy Merkel megadjja a vízummentességet. Ha mégis, akkor schengennek annyi (már most se áll túl erős lábakon).

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:18:12

@desw: Valóban óriási biznisz a menekültáradat. Na nem az adófizetőknek, az is tuti.

Jövőre csak a német központi kormány (tartományi kormányok nélkül) 19 milliárdot irányozott elő az integrációra. Ez 6000 milliárd forint, aminek jelentős részét civil segítő szervezetek kapják kézhez, nem maguk a migránsok.

Tehát ez is benne van vastagon.

desw 2016.08.07. 23:20:23

@dunántúli gyerek:

"Lehet a munkaerőimportot okosan csinálni, példa erre Ausztrália vagy az USA."

Alapvetően semmi gond nincs a migrációval, amíg tudható, hogy kik és honnan jönnek.

"A német modell szvsz hibás, és engem igazol hogy Merkel fü alatt bezárta a kaput. Az osztrákok pedig jó csehszlováklengyel módra még rendőröket is adnak kölcsibe a magyar határvédelemhez. Komoly szemléletváltás, nemde?"

Mer' a Orbán kigyülőletplakátolta magát Őberkirgenhausban is, hogy az osztrákoktól is tudjon lopni. Ez azé' van!

"NADE amiről a magyar sajtó nem beszél az az, hogy mi lesz a Törökországi táborokban dekkoló 3 millió menekülttel, ha Erdogan megharagszik? Mi az EU terve?

Mert nem úgy néz ki hogy Merkel betartja feléjük az ígéretét, ha betartaná abba könnyen belebukhatna otthon. Október a határidő. Tikk-takk."

Ez eleve egy buta ötlet volt! 80 millió törököt elengedni Európában és ekkora adut adni Erdogan kezébe... Bazzz! Ehhez mennyire kellett hülyének lenni Merkel muttinak?

desw 2016.08.07. 23:24:59

@dunántúli gyerek:

"Nem hiszem hogy Merkel megadjja a vízummentességet. Ha mégis, akkor schengennek annyi (már most se áll túl erős lábakon). "

Remélem! Akkor tényleg game over Eu.

"Valóban óriási biznisz a menekültáradat. Na nem az adófizetőknek, az is tuti."

Na igen! Jó kis fizetésért könnyebb lenne szeretni a menekülteket, csak én nem tudnék a tükörbe nézni többet.

Jó lenne tudni hogy Merkel vajon gyárilag ekkora idióta, vagy kap valamit ezért cserébe.

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:28:49

@desw: 'Ez eleve egy buta ötlet volt! 80 millió törököt elengedni Európában és ekkora adut adni Erdogan kezébe... Bazzz!'

Nem volt más választása, az őselqrás után. Végül is a törökök VALÓBAN megfogták őket.

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:38:55

@desw: 'Jó lenne tudni hogy Merkel vajon gyárilag ekkora idióta, vagy kap valamit ezért cserébe.'

Azt kapja cserébe hogy nem fasisztázza le a német sajtó reggel délben meg este. Neked fogalmad sincs a libsi véleményterrorról Németországban, ahhoz képest ami itthon megy az bakfitty.

De mire a német polgár is látott már közelről ilyen migrit, nem csak az újságban olvasott róla, addigra már ott volt 1,5 millió. És Merkel bezárta a kaput.

Szerintem tévedett, de igyekszik korrigálni, ezt tisztelem. Még mindig ő a legbefolyásosabb német politikus, és ha képes a felődésre akkor ez nem is baj.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.07. 23:48:27

@dunántúli gyerek: ne fárassz, ha megnézted rendesen az analízist akkor azt is láttad, hogy az income minden határátlépő migránst és bevándorlót tartalmaz, ami 400ezer felett van. Ebből 399.950 el is ment heteken belül.

Ellenben a kivándorló magyarokba nem a határátlépőket sorolják, (hiszen az több millió lenne) hanem csak azokat, akik ténylegesen és hosszú távon elhagyják az országot.

Ez a becsült adat így semmit nem mond a tényleges migrációs rátáról, ami minden józan becslés szerint negatív. Ehhez adódik még az alacsony fertilitás, tehát fogy a magyar, de főleg a magyarországi magyar, sajnos.

dunántúli gyerek 2016.08.07. 23:59:06

@harmadikszem: Ez nem becslés hanem a CIA adatsora. Mellesleg semmilyen becslést vagy más adatsort nem láttam erről, meg te se.

Aki mo-ra bevándorol, az máshonnan kivándorol, és viszont, úgyhogy ne fárassz a demagóg baromságoddal.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 00:18:31

@dunántúli gyerek: oda van írva öreg hogy becsült adat, ne értetlenkedj és ne bohóckodj tovább. Már sokadszor fordul elő hogy kételkednem kell a felfogó képességeben de teszek még egy próbát. Met amit írsz, annak ismét semmi köze ahhoz, amit én állítottam.

Szóval ha valaki csak átutazik itt, mint a migránsok és menekültek 99.9százaléka, az a fenti becslés income oldalán ott szerepel. De attól még nem bevándorló mert nem marad itt.

Viszont a kivándorlók között csak az szerepel, aki ténylegesen és hosszú időre elmegy innét a francba. Mint most te innen az idétlen trollkodásoddal , amit az összes többi blogon is műveltek a kisbarátoddal együtt. Remélem legalább reményetek van a fizetségre, mert igen unalmas és kevéssé kreatív lehet párhuzamosan 5 blogon ugyanazokat a sületlenségeket írogatni. Ciki, túlságosan ciki.

conchita wurst 2016.08.08. 00:26:46

@harmadikszem: Hagyd abbba a hazudozást. A becslés az ok, abban igazad van, más becslés meg nincs.

'Net migration rate compares the difference between the number of persons entering and leaving a country during the year per 1,000 persons (based on midyear population)'

Ebben mi olyan bonyolult?

Itt a 2014es becslés, akkor milyen menekültek utaztak át? www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/print/country/countrypdf_hu.pdf

Advanced Flight 2016.08.08. 00:37:19

Haha...és még megkérdezted a múltkori véleményterrorista posztban, hogy miért tartalak ballibnek. Így legyen ötösöm a lottón.

Advanced Flight 2016.08.08. 00:45:43

Kedves Kommentelők, blogolvasók!

Az alábbi három dolog közül ti melyiket tartjátok a legfélelmetesebbnek?

1. A Fidesz (pontosabban a fideszes városvezetés) elcsal egy közbeszerzési pályázatot, így Faszomfalva főterének díszkövezése 20 %-kal drágábban fog megvalósulni.

2. Vidéken komoly károkat okoz a vihar, több háztetőszerkezet megrongálódik, kidől néhány fa és akinek nincs biztosítása, fizetheti a javítást saját zsebből.

3. A gyerekedet cafatokban hozzák haza az esti koncertről, mert Ali és társai robbantósat játszottak.

conchita wurst 2016.08.08. 00:57:21

@Advanced Flight: Igazából ha egyáltalán nem lenne terror, nekem akkor se kell gazdasági migráns. Tehát nem érdekem a fekete afrikaiak, de még az ukránok tömeges illegális beáramlása se.

1. lenyomjál a béremet 2. nem tetszik a pofájuk 3. baloldali szavazók lesznek 200 évig

náci-e vagyok

Advanced Flight 2016.08.08. 01:10:34

@conchita wurst: van nekünk elég bajunk a dzsipókkal, több "máskultúrájút" már nem kellene a nyakunkba venni. Csinálják a németek, ha annyi felesleges pénzük van.

Sandor Akarki 2016.08.08. 01:12:06

"immár egy éve jó eséllyel nem láttunk egyetlen darabot sem"
Ja, persze. Mert most speciel van határvédelem. Azért gondolkozzál ember mekkora hülyeségeket írsz le. Én saját szememmel láttam a Keleti Pu-nál a tömeget meg a rakparton végig mindenhol a fa alatt üldögélő "családokat". Nagyon durva volt és a helyzet nem javult, az ilyen bagatelizálás pedig kimondottan káros.

Sandor Akarki 2016.08.08. 01:15:53

@conchita wurst: Honnan jött a "per 1,000 persons". Miért ezerben mérik a rátát, miért nem %-ban mint minden normális arányszámot? Vagy miért nem 1/10000? Frankón nem értem.

conchita wurst 2016.08.08. 01:19:18

@Advanced Flight: A tavalyi 1 millióból még csak 300ezer kérelmet dolgoztak fel, a felét utasítják el kb. Még az is lehet, hogy nekik lesz igazuk, mert innentől a részleteken múlik minden. Úgy tudom 5 éves tervük van, és röghöz kötik a migrókat, szigorúan szétosztva területekre, hogy véletlenül se gettósodhassanak.

Mindenesetre megkövetem Merkelt ha integrálja őket. A németeknek ugyanis nincsen sok választás, mert nem kúrnak.

Tehát két út van: csökkenő népesség és GDP (de nem GDP/fő), vagy betelepítés. Szerintem ezt a beáramlási hullámot egyébként nem tervezték meg előre, csak ügye félreértették a muttit + forró lett a helyzet, a körülmények összjátéka.

conchita wurst 2016.08.08. 01:22:17

@Sandor Akarki: Ez így ezrelék, gondolom.

Százalékot csak az első 9 (legnagyobb nettó bevándorlással rendelkező) ország tudna produkálni, évente.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Advanced Flight 2016.08.08. 01:25:17

@conchita wurst: ha integrálja őket.

De nem fogja. Nem hiszem el, hogy felnőtt emberek a 21. században Európa közepén komolyan elhiszik, hogy teljesen máshol és máshogyan "szocializálódott" férfiakat néhány tanfolyammal meg lehet változtatni!!! Hát kérdezzenek már meg egy pszichológust vagy egy kulturális antropológust, hogy erre mennyi az esély! körberöhögnék őket. Az ember személyiségfejlődése cirka 12 éves korára lezárul. Onnantól nincs integrálás, nincs változás, semmi ilyesmi.

conchita wurst 2016.08.08. 01:30:08

@Advanced Flight: A németeknek ezzel van tapasztalatuk, a törökök miatt, és hát ők most válogathatnak közöttük. Nem akarok okosabb lenni náluk, ha szerintük jó, nekem jó, de ne tolják őket ide.

Ha sikerül nekik, amit tényleg őszintén remélek, akkor le kell másolnunk a módszert.

Larry Silverstein 2016.08.08. 01:59:28

Ha valakinek esetleg kétségei lettek volna kik állnak Európa migránsválsága mögött:

index.hu/kultur/media/2016/08/08/riz_ahmed_aznap_ejjel_zsivany_egyes_hbo/

Persze az Index is most tartotta aktuálisnak ezt címlapoztatni, meg mit ad isten, Halivúd is éppen most kap fel egy arabnak kinéző arab színészt. Vajon miért?

Killary Fucking Clingon 2016.08.08. 02:23:35

Menj Fótra faszkalap, sötétedés után meglátod találkozhatsz e migráns férgekkel a közelkeleti kultúrkörből. Hazug fasz vagy mint a gazdáid , te gerinctelen féreg

Killary Fucking Clingon 2016.08.08. 02:28:28

@desw: igen, és olvastad azt írást rendesen?

" integrálni őket a gazdaságba.." Érted..nem a társadalomba, a keresztny kúlturába.. A gazdaságba :) Na ennyit erről.. Ide egyetlen kibaszott migráns se jöjjön mert meg fog dögleni, rögtön a liberális újságírók és bloggerek, politikusok után közvetlenül.

midnight coder 2016.08.08. 06:42:30

@Larry Silverstein: Ráadásul ez a csávó kb. annyira hasonlít Harrison Fordra aki az igazi Han Solo és az is lesz mindörökre, mint Barack Obama Bill Clintonra. Ennyi erővel Orbán Viktor is eljátszhatná Han Solo-t.

midnight coder 2016.08.08. 06:49:21

@conchita wurst: A törökökkel azért sikerült (már amennyire, mert a németországi törökök története is afféle törköt fogtam, nem ereszt sztori), mert amikor ezek a törökök odamentek a németekhez, akkor Törökország szinte ateista volt, kb. a zéró körül mozgott akkoriban az iszlám befolyása arrafelé. Ráadásul eleve azok mentek ki, akiket az anyagi gyarapodás érdekelt és a vallás a legkevésbé, az igazhívők otthon maradtak. Ráadásul akkortájt a német és általában a nyugat-európai társadalom és főleg a gazdaság a topon volt a mostani állapotához képest, plusz sokkal-sokkal nagyobb szükség volt a kétkezi munkára.

Ha most merítenének a török társadalomból kb. véletlenszerűen, akkor picit nehezebben menne az integráció. És a törökök még ma is könnyebb eset lennének mint bárki a Közel-Keleten.

Larry Silverstein 2016.08.08. 06:53:51

@midnight coder: Nem ezt akartam ebből kihozni.

A mozibajárók 90%-a 30 év alatti, azt se tudják ki az a Harrison Ford, szóval ez nem hiszem hogy szempont.

conchita wurst 2016.08.08. 07:03:56

@midnight coder: Nem tartom az iszlámot a legnagyobb veszélynek úgy enbloc. Az iszlám is csak egy egyistenhívő vallás, nem igaz hogy erőszakosabb mint bármelyik másik. Az ISISt ne keverük össze az iszlámmal, ez túlzott egyszerüsítés.

Nekem fekete afrikai vagy még meg nem indult ukrán tömeges migráció se kell, pedig ők nem muzulmánok.

2 gond van, egyrészt pont az iszlám vallás területein van ma anarchia többek között pont a nyugat (USA) beavatkozása miatt, nyomor, kilátástalanság a fiataloknak stb. Másrészt ezekben a kultúrákban sokkal nagyobb a gyerekszám mint a fehér európaiaknál. Ez utóbbi kettő tényleg veszélyes, de maga az iszlám vallás nem gond.

Ha ismered a magyarországi török idők történetét akkor tudod, hogy ők nem térítettek át keresztényeket és nem is volt jellemző hogy irtották volna őket (kiv. a harcokat persze), aki fizette a török adókat azokat békén hagyták, és mivel kifeezetten létezett a hitetlenek adója, nem is érte meg őket Allahhoz téríteni.

conchita wurst 2016.08.08. 07:26:15

@midnight coder: Azt is lehet mondani, hogy a Habsburg megszállás vallási-ideológiai szempontból sokkal erőszakosabb volt mint a török, ugyanígy a szovjet megszállás is.

A habsburgok mindenkiből katolikust akartak csinálni, aki protestáns volt az már eleve ellenálló lett a szemükben. Részben sikerült is az ellenreformációjuk.

A szovjetek meg mindenkiből ateista komcsit akartak faragni, ami nemigen jött össze.

A törökök meg pont leszarták miben hiszel, fizetted az adót jó arc voltál. 150 év eltelt mégse lettek mohamedán falvaink, városaink de még a bolgárok is keresztények maradtak pedig az oszmánok 450 évig vendégeskedtek ott.

abcd1234 2016.08.08. 08:41:24

- Először is az ember legjobban az életét félti, tehát a migránsok beengedése közvetlen veszély! A terror cselekmények kizárólagos elkövetői ezek közül kerültek ki.
- A képek által bemutatott életszínvonal pedig a rendszerváltás öröksége. A cocializmusban felépült, megépült javakat nem tudja az EU-s állampolgár már fenntartani. Ki-ki vonja le a következtetést! Köszönöm!

2016.08.08. 10:05:55

Na és a cikkben említett problémák közül melyik szűnne meg attól, hogy migránsokat fogadunk be?

abcd1234 2016.08.08. 10:12:32

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Hát ez is igaz! Minek tetézzük a fentebb látható problémát újabbakkal? Nem fogja megoldani 1300 migráns a vidéki nyomort!

2016.08.08. 10:14:37

@abcd1234:
1. Szerintem nem 1300-ról van szó, az csak a kezdet.
2. Nemhogy megoldani nem fogja, hanem inkább új problémákat generál.

Batkaa 2016.08.08. 12:10:56

Csak nem Google Street View? csak egy kattintás és így most már igazán sokat tud a vidéki létről a szerző...

Én inkább attól rettegek, hogy mit teszek egy ilyen nyomorulttal, ha a kezeim közé kapom... nem bírnám türtőztetni magam, aztán meg csak a kellemetlenség lenne belőle...

A mész pedig igazán nem kerül sokba, évente (vagy legalább kétévente) ki lehet meszelni. Ez nem mélyszegénység, hanem igényszint...

IKDFA 2016.08.08. 12:40:24

Azt mintha kihagyta volna posztíró, hogy azért nem lát egy éve túl sokat, mert az általuk agyonszidott kerítés és rendvédelmi intézkedések nagyjából megtette a hatását...
A házat meg havi néhány doboz cigiről lemondás árán ki lehet meszelni és az ablakokat lekenni... igényszint kérdése mindössze... mint amikor a 60 Ft/l-es hypón spórolva (cigin, pián nem) inkább koszban élnek...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2016.08.08. 12:55:47

Majd jönnek a bevándorlók, és telemuszlimkodják a vidéki nyomort.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 13:16:32

@Batkaa: erre azért válaszolok mert a többinél is szórakoztatóbb :D :D :D a google street view bemegy a szobába meg a fürdőbe ugye? A te agyadba is csak azért nem megy be öreg, mert nincs az a fényérzékeny CCD amivel ott egy pixelnyi világosságot is találna.

VT Man 2016.08.08. 13:36:45

@conchita wurst:
"A törökök meg pont leszarták miben hiszel, fizetted az adót jó arc voltál. "

Ez Erdelyre talan igaz volt, de a tobbi reszre kevesbe:
"Azon a területen, ahol egy nagyobb szultáni vagy császári sereg néhány egymást követő esztendőben újra meg újra végigmasírozott, szinte kő kövön nem maradt. Hangsúlyozni szeretnénk ugyanakkor, hogy e tekintetben a császári hadak idegen zsoldosai vagy Bethlen Gábor magyar hajdúi semmiben sem különböztek a korabeli forrásokban rettegett pusztítóként emlegetett krími tatároktól vagy más török könnyűlovas alakulatoktól. Sőt az újabb kutatásokból napjainkban már jól ismert, hogy a szultáni seregek a korabeli világ legjobb utánpótlási és ellátási rendszerével rendelkeztek. Ez viszont a 18. századig egyáltalán nem volt elmondható az európai államok haderőire. A nagy hadjárások számos igen káros következményt hoztak magukkal. A rossz utánpótlási viszonyok, valamint a hadseregek évről évre ugyanazon a területen történő felvonulása miatt a termelés hamar megbénult, majd a hadszíntér előbb-utóbb kimerült. Emiatt mind a hadseregeket, mind a lakosságot éhínségek sújtották, majd a legyengült katonákat és polgárokat a gyorsan kirobbanó járványok (a pestis, a vérhas, a tífusz, a malária vagy az utóbbiak speciálisa magyarországi keveréke, az ún. morbus Hungaricus) hihetetlenül megtizedelték. Mindezek összességben egyes országrészek településhálózatában, lakosságában és anyagi javaiban már olyan sérüléseket okoztak, amelyeket vagy sohasem, vagy pusztán évtizedek múltán lehetett legalább részben helyreállítani. Hogy szintén néhány konkrét példát említsünk: Az ország legfontosabb Duna menti hadi útvonalának vidéke 1593 és 1595 között, azaz pusztán három esztendő alatt, Győr és Esztergom török ill. keresztény ostromai idején szinte teljesen elpusztult és elnéptelenedett. Esztergom 1595. évi visszafoglalása után ezért a vár új főkapitányának, Pálffy Miklósnak több esztendőn át fegyveres erővel kellett a hódoltságból (például Buda környékéről, de még a távoli Tolna és Baranya megyékből is) egész magyar és szerb falvakat áttelepítenie, hogy a vidék településhálózatát, lakosságát és termelését legalább részben helyreállíthassa. Hasonló nagyságú pusztulás ment végbe az ország számos vidékén a felszabadító háború idején (1683-1699). Soktucatnyi olyan falut ismerünk, különösen a császári hadak által több éves blokád segítségével visszafoglalt török végvárak (Kanizsa, Székesfehérvár, Várad vagy Gyula) környékéről, amelyek megfogyatkozva, de átvészelték a százötven esztendős megszállást, a keresztény reguláris hadak több éves áttelelését és beszállásolását viszont már nem tudták túlélni."
mult-kor.hu/20010915_a_masfel_evszazadnyi_torok_uralom_merlege

Éva Lonkay 2016.08.08. 13:47:22

Ez hányadik rettegős cikk ma a zsindexben?

Wildhunt 2016.08.08. 14:57:53

@Advanced Flight: Várjá, ez nehéz kérdés, de ami biztos, hogy a válasz Orbán Viktor, esetleg FideSSSSSSSS.

besztercei 2016.08.08. 15:33:06

Értem én, hogy a kék plakátokat próbálta ellensúlyozni, de szerintem nem igazán sikerült. Amik hirtelen eszembe jutottak a címet olvasva, azok közül egy darabot írt le a szerző, de azt nagyjából 10 pontban.
Városi gyerekként (szóval partvonalról beugatóként), utazgatás és ismerősök tapasztalatai alapján ilyesmiktől rettegnék periférikus helyzetű falvakban:
- Nincs munkahely.
- Ha van is munkahely, az zömében közintézményeknél vagy közmunkásként és így az állás nagyban múlik a polgármester jóindulatától, amit minden eszközzel meg kell őrizni. Hallgatni kell, a polgármesternek csak egy szavába kerül, hogy a létbizonytalanságból a csődbe taszítson. A családot is.
- Az oktatás, EÜ ellátás stb. lehetőségei is erősen korlátozottak. Távolabbi (jobb) iskola vagy egy betegség esetén már az utazás is komoly pénzeket vihet el.
- Bérelt föld esetén meghosszabbítják-e a szerződést.
- Milyen lesz a termés? Jön-e árvíz, fagykár, jégverés vagy más katasztrófa? ( Megj.: A biztosítást erre találták ki, de sokak ezen is spórolnak, így minden ilyen esetben az államtól várják a segítséget.)
- Ha lesz termés, az szedi-e le, aki termelte vagy más? (gy.k. lelopják)
- Milyen áron és feltételekkel veszik át a termést? Megérte termelni?
- Állatoknál hasonlók: betegség, lopás, felvásárlás.
- Lesz-e az évben valami váratlan és nagy kiadás?
- Csak magáról a közbiztonságról köteteket lehetne írni: sokkal jobban rontja a szubjektív biztonságérzetet, ha az ember maga vagy valamelyik családtagja, ismerőse válik egy vagy rendszeres rablás áldozatává, mint az, ha aznap a fejesek ezerszer annyit elloptak a köztől.
- Na meg a reménytelenség, hogy ki tudja, mikor javul végre a helyzet.

Hirtelen ennyi jutott az eszembe.

besztercei 2016.08.08. 15:39:48

Még valami: az "erős idegzetűeknek" kitétel erősen hatásvadász: Ennyit olyan vidéken járva sajnos még egy helyközi busz ablakából is lát az ember. És akkor csak átutazott, nem állt meg szemlélődni, nem beszélt helyiekkel. Helyben meg aztán pláne nem lakott.

Weißkopf 2016.08.08. 16:06:21

@Éva Lonkay: Talán tetszett hallani/olvasni arról, hogy a XVIII. században tömeges betelepítés folyt (főleg német nyelvterületről) azokra a magyar vidékekre, amelyek lakossága a török hódoltság idején elpusztult. Ekkor keletkeztek (települtek újra) pl. a Buda környéki, sváb és szlovák lakta falvak. Ja, ezt a Harvardon nem oktatták? De kár!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 16:11:37

@besztercei: A szegénység mindazoknak a következménye amiket amúgy tök jól összeszedtél. A retorikában repetitio vagy successio a neve annak amikor az eredményeket hangsúlyozzák az okok helyett. A busz ablakán keresztül nem kell erős idegzet ugyanúgy ahogy a tévében látott krokodilhoz sem. De ha leülsz a nyomor vagy a krokodil mellé az mindjárt más.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 16:15:18

@Weißkopf: És még kb ötezer ilyen volt az évezredek során ez a migráció lényege. De kicsit nehezebb ezt átlátni mint a mindigis mivoltunkitt és a Föld sem forog retorikát

besztercei 2016.08.08. 17:19:49

@harmadikszem: 1) A busz ablakát arra értettem, hogy amit mutattál, azt sajnos kb. mindenki látta eddig is, aki járt ilyen környéken és az orránál tovább lát. Teljesen fölösleges ilyen szempontból "erős idegzetűeknek" címmel megmutatni. A kattintásszám egy másik szempont. Tudom, valamivel el kell juttatni minél több emberhez az írást, de nem tartom korrektnek szándékosan bulváros címet adni egy komoly témának.
2) Hol hangsúlyoztam az eredményeket az okok helyett? Legfeljebb ott, hogy nem az alapokhoz közelebb kezdtem, miszerint "jó volt idén a termés és az oroszok sem vesznek almát, ezért keveset ad érte a felvásárló" vagy "az erős feláramlás és egyebek miatt miatt zivatarfelhő keletkezett, ami miatt elverte a jég a gyümölcsöt". Szerintem ha magán a szegénységen lovagolunk, azt beállítva minden rettegés okának, akkor nem látjuk a fától az erdőt. És akkor a legőszintébb segítő szándék is hatástalan. Jó, az mondjuk alapból elég szerencsétlen helyzetet tud szülni, amikor a városi értelmiségnek van egy képe faluról és ez alapján a kép alapján akar segíteni. Különösen, hogy ami az egyik faluban akár működne is, az 10 km-re egy másikban már nem biztos. Például ott van a szegény, de etnikailag is sokszínű Cserehát: az egyik faluban rend van, a templom a közösség büszkesége és összetartó ereje, a másikban a külföldi adományokból felújított - szintén - templom tűzifa forrás és WC. Pedig gazdaságilag az előbbi falu van rosszabb helyen.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 18:06:11

@besztercei: a retorikai rész az én posztomra vonatkozik, bocs ha félreérthető volt. Ami az okfejtés többi részét illeti, maradjunk annyiban hogy csináld jobban (honnan veszed hogy városi értelmiségi vagyok vagy bármelyik munkatársam, és nincs pontos képünk a faluról? Nem tudsz rólam semmit ember). Szóval ne papolj róla hogy kell ezt, hanem csináld, sőt, csináld jobban, és hidd el nem fogom irigyelni a sikereidet sőt örülni fogok neki, ha jó célt szolgál.

A szegénység egyébként meglepően sok dolognak az oka, talán nem is gondolod, mennyinek. De ez már egy másik poszt témája lehetne.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.08.08. 20:44:00

@harmadikszem: Azért ahhoz nem kis adag mazochizmus kell, hogy egy ilyen politikus témával bevonzz ide (vérszagra gyűlnek) ennyi agy nélküli fidesz- és rossz oldali zombit (egyenesen, Orbán és Vona segge lyukából kúsztak ide), majd elkezdjél velük vitatkozni.

HITLER tudta volna mit csináljunk a bevándorlokkal 2016.08.08. 21:21:11

@ipartelep: mész te a sorosbérenc anyádba büdös tetves buzilibsizsido.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.08. 22:13:26

@HITLER tudta volna mit csináljunk a bevándorlokkal: a nicked és a mondókád miatt, végleg. Olvasd el legközelebb a policy részt.

besztercei 2016.08.08. 22:46:24

@harmadikszem: Van egy olyan mondás, hogy akinek nem inge, ne vegye magára. Például nem tanultam retorikát, ezért érzékeny vagyok rá, ha szóvá teszik, hogy hiányosságaim vannak a téren. Más meg más miatt kapja fel a vizet...
Azért egy kis provokátorság bennem is bujkál. Feldobtam egy magas labdát, kíváncsi voltam rá, hogy lecsapják-e és ha igen, hogyan, mennyire lesz személyeskedő ;).
Jó éjszakát!

ekszvájzed 2016.08.10. 10:00:52

Akkor tisztázzuk.

A magyar falvak nyomora a faluellenes politika egyenes következménye. Már a szadesz közölte 1990-ben hogy falvakra nincsen szükség. Ebből egyenesen következik a falvak felének hamarjában "várossá" rittyentése, miközben a fele még le se volt aszfaltozva,

a falvak másik, falunak meghagyott feléből, meg a tanyaközpontokból pedig "leépítés""központosítás" címén a közellátás, az egészségügy, meg az oktatás kivonása, a gazdálkodás agyonadóztatással, EU-s szabályozással, multis áruházláncok árpolitikája által történő történő szétverése,

s ezzel egyidejűleg természetesen a cigányság megerősítése,. felszaporítása, mindehová benyomása és "megélhetési" címszóval retorziótlanul hagyása, hadd verjen és lopjon szét, tegyen élhetetlenné mindent, amit az ország felső tízezerből egymást váltogató urai még a falusi magyarságnak meghagytak.

Az "igénytelenségnek" tűnő jelenség a magyar háztulajdonosokat tekintve pontosan ezen felsorolt tényezők egyenes következménye. A kihalás, a csőd, a hagyománytalanság, a családtalan vegetálás peremére szándékosan sodort falusi világ elsorvasztása, elpusztítása iránti igény

melyet a parasztsággal s a hozzá kapcsolódó magyar népiséggel, népi kultúrával szemben az elmúlt 150 év bizonyos magyarországi szellemi irányzatai kökemény makacssággal és következetességgel táplálnak, és ha helyzetbe kerülnek, - most épp a fityesz álmagyar-álkeresztény képében -, végre is hajtanak

Úgyhogy akár pezsgőt is bonthatnak, maszop-szadesz-fityesz-kádéenpé-elempé-négyká-déká-satöbbiék, még az álarcot levetett, cukkermukkerré lett vonagabesz is ... amíg nem fordul egyet újra a világ.

Valamint. A migrincsek tömege, ha a nyugat-európai országok végül észhez térve megkezdik a kitessékelésüket, nálunk talál majd tranzitra, és itt akarja majd kivárni, amíg valamiért vissza nem mehet, vagy nyílt támadásba nem lendülhet.

Mert ahhoz, hogy oda, nyugatra menjen, és ne vissza, ahonnan eredetileg jött, a tömeg ragaszkodni fog az hétszentség, és valahol majd várakoznia kell. Na ezek leszünk mi, akiknek nem lesz nemzetközileg jogunk ahhoz, hogy erővel tovább pateroljuk őket, hazafelé,

mert a libernyák hadak itt fognak rikácsolni és jajveszékelni a leghangosabban, hisz a környező országokban, ahova a migrincseket dél-délkelet felé lehetne toloncolni, a libsi "jogvédők" az itteniekhez képest a fasorban sincsenek.

Szóval hiába nem akarnak a "menekültek" idejönni, úgyis itt fognak kikötni, mert a mi államunkat tette az elmúlt 26+ év lábtörlővé itt, a környékben, nem a többiekét, akiknek jóval több a magukhoz való eszük, meg az önbecsülésük.

ekszvájzed 2016.08.10. 10:06:25

Elnézést a szöveghibákért, szóismétlésekért, a gép angol nyelvű böngészője mindent aláhúz pirossal, így nehéz a szöveget "gondozni" ... :(

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.11. 14:20:08

Összefoglalnók a legutóbbi két cikkünk alatti kommenteket némi tanulság végett.

1. Ha az ember madarakon segítene, az nem jó, mert miért nem kutyákon!
2. Ha kutyákon segítene, akkor az nem jó, mert miért nem embereken (vagy madarakon)!
3. Ha embereken segítene, az nem jó, mert miért pont AZOKON az embereken!
4. És általában véve is, ha valamit tennénk, az nem jó.
5. Ráadásul ugye a jó az relatív – mondták sokan – ezért aztán jobb nem tenni semmit, mert úgyse tudni, mi a jó.

Vagyis a magyar néplélek e nem reprezentatív felmérés szerint leginkább semmit se csinálna szíve szerint. Pató Pál. Más néven a jóra való restség. Mert ugye a jó tett ellen mindig van kifogás – ne ebben nagyon jók vagyunk.

De ez egy nagyon veszélyes létmód, pontosabban talán nem veszélyes, hanem rendkívül bénító. Gyanítom, hogy ezzel a hozzáállással csak egy dolgot lehet: rettentő módon sikertelennek lenni. Átlagos, vagy kicsit az alatti életet élni – és közben remek teóriákat gyártani arról, hogy ki vagy mi miatt nem sikerül az önmegvalósítás. A migrácsok miatt. A migránssimogatók miatt. A Soros miatt. A libsik, a bibsik, a komcsik, a cigányok, a szegények, a gazdagok, a politikusok, az orbánviktor, a gyursányúr, a nácik, a magyarok vagy az USA miatt. Egyedül mi vagyunk azok, akik tudjuk a frankót – csak hát egyedül ténylegesen és mindig mi maradunk a kisebbség.

A sikertelenség mindig frusztrációt szül, a frusztráció pedig mindig agressziót. Akár befelé, szorongás formájában, akár kifelé, például trollkodás formájában, de az agresszió mindig megnyilvánul. Érezni a kommunikáció levegőjében. A megszólalások első szavain. És magán a mondanivalón.

Sed contra – ahogy a régiek mondták – valójában a jó cselekedet mindig kumulatív.

1. aki a madarakon segít, az valószínűleg a kutyákon is, amikor ideje vagyon: mert jót tenni jó.
2. aki a kutyákon segít, az valószínűleg az embereken is, amikor ideje vagyon: mert jót tenni jó.
3. aki ezeken az embereken segít, az valószínűleg segít azokon is, amikor ideje vagyon, mert tudja, hogy jót tenni jó.
4. aki szeret jót tenni, az általában is szeret cselekedni. Jót tenni ugyanis csak akkor lehet, ha egyáltalán teszünk valamit, nem pedig cselekvés elleni kifogásokat gyártunk.

Ha valami nem jó szerinted, akkor csináld jobban. Tedd a jót – ne pedig tagadd a létezését. Ez a siker receptje.

ekszvájzed 2016.08.11. 23:24:08

@harmadikszem:

Ajánlom figyelmedbe azt, amit a jogvédők és sajtómunkásaik állítanak hivatalból a közvélemény megvezetése végett, a "romák" meg a "menekültek" helyzetéről, amelyért őszerintük egyetlen esetben sem a csoportjaik, vagy a személyeik felelősek, hanem mindig és mindenhol valaki vagy valami MÁS, a többségi társadalomtól az állami politikáig, míg ők maguk soha, semmiért.

Megnemértés, kirekesztés, félelem, bizalmatlanság, az. Egyiket se ők maguk váltják ki önmagukkal szemben, soha, de nem ám. Érdekes, az ő agresszióikat, frusztrációkat okozó "sikertelenséget" nem az ő saját mentalitásukban, hozzáállásukban, világképükben szokás keresni ...

No, ha nincs kettős mérce, akkor tessék a magyarság bajaiért is a rajta kívül álló, működő, és beavatkozó, jóval nagyobb és befolyásosabb erőket felelőssé tenni. Vagy pedig a nevezett marginalitásokat is felelőssé tenni saját sorsukban, és a hozzájuk fűződő, sokszor évszázados tapasztalás szülte közmegítélésben.

S nem a szegény magyar Mári nénit, Pesta bácsit marasztalni el, akinek lassan az élettől is elveszik már az erejét, a kedvét, ha nem épp az életét, akit a bajaiban magára hagytak, akiért nem mozdul meg se az állítólagosan "magyar" állam,

se a minden egyes "romára", "migránsra" tízesével jutó jogvédők, segélyezők, adományozók, meg az őket pénzelő milliomos pénz"emberek" közül egyetlen egy sem. Magukra vessenek a "jog" élharcosai, meg a krokodilkönnyeket síró szociomókusok, ha a falusi magyar dolgozó emberek jogaival és megélhetési gondjaival sosem törődtek egy fikarcnyit se.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.12. 11:42:24

@ekszvájzed: a falusi magyarokat nem éri jogsérelem, a jogvédők ezért nem nagyon foglalkoznak velük. Innentől kezdve a dörgedelmed ezen része tárgytalan.

Abban persze igazad van, hogy ez egy fontos politikai feladat lenne sőt abban is igazad van, hogy a sanyarú sorsú emberek saját felelősségét ugyanúgy hangsúlyozni kell, mert neki kell a sorsukat a kezükbe venni. De ehhez lehetőségekre és körülményekre is szükség van, amit viszont a politikának kell megteremtenie. Szóval nem vagy-vagy, hanem is-is,

ekszvájzed 2016.08.12. 16:33:25

@harmadikszem:

A kiszolgáltatottságuk a multiknak, a cigányoknak, az állam részéről felmerülő hanyag kezelésnek, a fejük felett, de az ő házaikért, földjeikért, elpaterolásukért folyó mutyizásnak, azaz a meg-nem-védelmezésük gyakorlatilag semmitől, MAGA A JOGSÉRELEM. tisztességes, háborítatlan, dolgos élethez és megélhetéshez való jog sérelme, amely, mint ésszel élve hasznosan cselekedni kész és képes polgároknak, nekik TÉNYLEGESEN JÁR.

Nem tudom, ez neked, mint -feltételezem-, érző embernek, miért nem tűnik fel ... Szerinted azt a polgárt nem éri hátrány, akivel szemben minden hivatalos megmozdulás, vagy épp meg-nem-mozdulás az őt elnyíró folyamatokat látszik támogatni?

Magyar néprajzból valami még rémlik, hogy miből züllesztették le napjainkra ezt? Szerinted a magyar parasztság maga akarta ezt a sorsot magának, miközben még jobbágysorban is büszkébben tudott elszámolni a lelkében és a szeretteinek?

Nézd csak meg, hogyan hanyatlott, pusztult, de ha azt mondod, hogy magának köszönje, akkor erről értesítsd egy időgép útján az agrárproletárokért lelkesedő Adyékat is, vagy azokat a parasztokat, akiket 1949-1962 között beparancsoltak a téeszekbe, nem épp demokratikus buksisimogatások és szelíd noszogatások közepette. S a "kulákok" sorsát még nem is mondtam ...

"Dörgedelem" ide vagy oda, talán ilyenkor kéne annak a bizonyos "humanizmusnak" játszania inkább. A rengeteg humanistának a szegényezés, Zorbányozás, egészségügyezés, oktatásozás helyett oda kéne tolnia a saját milliárdos résztvevőinek és támogatóinak, többek közt az amerikai és uniós urak pénzét, ahol nemcsak hogy szükség volna rá, de még hosszú távú haszon is bizton lenne belőle.

S felfogni, hogy talán nem kellett volna 2006-ban elkezdeni mindennek a leépítését, szétverését, a maradék vidéki iparral együtt. Nem kellett volna 1990-ben vér nélkül átadni a hatalmat az emeszempéből lefialt további pártoknak,

nem lett volna szabad az országot eladogatni, kiárusítani olyanoknak, akiket az azonnali tiszta-puszta hasznon, meg az olcsó bérrabszolgán kívül nem érdekel semmi, főleg meg Magyarország és népe, meg jövője nem. Nem kellett volna kirántani a munkálkodni képes emberek lába alól a talajt.

Szóval talán nyissák meg zsebeiket és szájaikat a nagy "lázadók", hadd lássuk, mit ér nekik a "nép", amiért nyivákolnak, mert most épp szezonja van, és még lesz is, 2018-ig, utána meg meglássuk, ugyi.

Mert a megfelelő kezekbe letett pluszpénz nem menne le a gigákon, nem költődne uzsorás bárók neobarokk kerti műanyagbútoraira, rózsaszín medencés limuzinjaira, nem épülnének belőlük ötemeletes erődített villák rákos kisgyerekek állítólagos megmentőinek, stb. meg szelíd lankákba vájt alpesi alagutak, vagy közöttük felhúzott viaduktok, valamint térköves-díszkutas csiricsáré főtér, még olyan kisvárosokba is, ahol 5 utcával odébb még ma is porban-sárban kell caplatni ...

Legalább azt lebegtetnék meg ezek a majmok, hogy miként képzelik el a mostanában épülgető stadionok újrahasznosítását ... :)

És ha "mindenki önmaga sorsáért felelős, hisz senkit se nyomnak el, zsákmányolnak ki, kényszerítenek önfeladásra a túlélés érdekében, nincs sem agymosás, sem manipulálás, sem rábeszélés, sem becsapás, sem semmilyen kényszer, nincs jóhiszeműséggel, rászorultsággal, alacsony társadalmi státusszal való visszaélés,

hát küzdjön-harcoljon-kaparjon saját magáért, húzza ki magát a hajánál fogva, akkor minek is kell állam, meg kormány, meg ország? Ha nincs is felelőssége, semmi-de-semmi? Netán azok közül vagy, akik elhiszik a marxista-anarchista államok nélküli, s így szuperemberi Utópiát? :) S szerinted mi értelme odadobni koncként egy valaha büszke kultúrország maradványait a tökéletesen kulturálatlanoknak?

ekszvájzed 2016.08.12. 16:36:33

Helyesen: "többek közt az amerikai és uniós urakNAK A pénzét," s még sok ilyen hiba lehet még, de gyorsan írtam, azért ilyen kevés ... :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.12. 17:12:09

@ekszvájzed: nem értem miért nekem címzed mindezt. Pont azt írtam, hogy is-is. Saját maguknak IS van felelőssége, és természetesen minél kiszolgáltatottabb valaki, annál inkább a társadalomnak IS.

A legtöbb dologban igazat adok Neked, de azzal a megszorítással, hogy felnőtt embereket leginkább felelősségérzetre kell tanítani. Nem afféle patriarchális kultúra tovább éltetésére, hogy majd azok ott fenn mindent megoldanak helyettünk. Nem jobbágyok vagyunk a fenébe is, hanem szabad és felvilágosult emberek, és ilyeneket is kellene képeznünk. Hosszú távon persze.

Addig viszont marad a szemét és hazug populizmus, hogy majd mi, a politikai elit, gazdaggá meg okossá meg erőssé teszünk titeket. Majd. Egyszer. De addig is ide a pénzt.

ekszvájzed 2016.08.12. 18:26:24

@harmadikszem:

Nem is annyira neked, hanem a többi, fentebb szólónak, akik, mire ideértem, sajnos már elmentek ... Néha nehéz követni ezt a fajta bulvárt is :). Amit elmondtam, tán lendíthetett volna valamit a témán, más medrekbe terelve, más szemszögből.

Vedd úgy, hogy nekik is mondtam, az ébresztett gondolatok hírnévben fürdő percembereinek, akiknek csak addig fontos valami, amíg kinn van a címlapon, aztán mehet a süllyesztőbe, míg valaki más, valahol máshol újra elő nem veszi. Erre viszont aztán tényleg nem lehet bazírozni semmit.

Az nem tetszett, hogy a poszt szándéka szerint a magyar falvak pusztulása a magyar lakosság szándékos nemtörődömségének van beállítva, ami a magyar mentalitás és a kormányzat együttes létezésének eredője, s az idegenekkel való riogatás erről pusztán el kívánja terelni a figyelmet. A vitából nekem ez jött le.

És ez túlságosan is arra hajaz, amit azok magyarázgatnak, 26+ éve, akiket már egy ideje nem szenvedhetek, miután egy ideig nekik hittem. A szélsőséges liberalizmus dogmáira, kinyilatkoztatásaira, álságosságaira ...

A felelősségérzetet csak olyasvalaki tudja megtanítani, aki maga is felelős, ill. ilyen érzettel bír is mellette Attól nem lehet ilyet tanulni, akinek felelőssége nincs.

A szabad és felvilágosult államnak az az ismérve, hogy a felső köreiben, vagy azok árnyékában nincsenek olyan erők, melyek nyíltan kiállnának a többségi társadalmat korlátozó csoportok extrajogai, törvény előtti pozitív diszkriminációi mellett, szándékosan akadályozva ezzel mind a gazdaságot, mind a köznyugalmat, s általában rontva az erkölcsiségi, meg a bűnözési mutatókat.

A felvilágosult államnak a közjólét és a társadalmi, törvény előtti egyenlőség, az emberi jogok maradéktalan érvényre juttatása a célja, ehhez képest megnézheted pl, az Egyesült Államok, a francia forradalom, vagy a szovjetorosz rend erre létrehozott, vagy átalakított szervei alatti helyzetet ... :) Más kérdés, hogy arányaiban a nagypolitika legalább hangoztatta, hogy erre a nagy "demokráciára kell törekedni, mindenáron

Felvilágosult ember és polgár az állam élén. nem ellensége embertársának, s nem kívánja tőle olyasminek elviselését, amely annak terhére, kárára, bántalmára volna. Arra kell törekednie, hogy mind a büntetés, mind a juttatás igazságos és arányos legyen. Kivételezés nélkül, mert tudja, hogy felelős. Egy 21. századi típusú "társadalmi szerződés" is megköveteli állam és polgár kölcsönös tiszteletét, a tetten érhető jószándékot, a másikért való ténykedést, a kölcsönös megelégedés biztosítását, a korrektséget ...

Ezt pedig már 1988-ban el kellett volna kezdeni. Nem így és nem ez történt ...

Vedd úgy, hogy ment neked egy +1 pont.

Nos, akkor most, (remélem, kölcsönös tisztelettel) búcsút vennék, és köszi a szellemi támogatást!