Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Előrehaladott állapotok avagy alzheimeresek a hazáért

2017. április 25. 16:12 - harmadikszem

kepkivagasprofok.JPGEgészen hátborzongató húrokat penget egy újonnan alakult, állítólag párt és politika semleges szerveződés, a Professzorok a Hazáért Civil Társaság.  Miközben mindenkinek javaslom a teljes nyilatkozat elolvasását, persze inkább viccből, mint komolyan, azért néhány pontban összefoglalom a professzorok legfontosabb meglátásait:

  1. a hazai egyetemeknek a fő feladata az, hogy a magyarság érdekeit védjék
  2. a hazai egyetemeknek arra kell képeznie az embereket, hogy ezeket a magyarság-érdekeket tudományos érvekkel is tudják védeni
  3. Az állami egyetemek és a CEU sem látja el ezt a feladatot, mert olyan oktatók tanítanak ezeken a helyeken, akik szerint a kereszténység és a magyarság szitokszó
  4. A CEU-n liberalizmust és szocializmust tanítanak de még ezeknek is a legrosszabb változatait.
  5. A liberalizmus nem felel meg sem a magyarság, sem az általános emberi értékeknek
  6. A CEU tehát EMBERELLENES IDEOLÓGIÁK TERJESZTÉSÉNEK EGYETEMNEK ÁLCÁZOTT TEREPE
  7. AZ MTA társadalomtudományi részlegeire (he? azt hittem tudományos osztályok vannak, a szerk megjegyzése)szinte kizárólag liberálisokat és szocialistákat (!) vesznek fel
  8. a Károli Gáspár Református Egyetemen több int 50 ember állt ki a CEU mellett, ami azt mutatja (figyelem) hogy összefonódások alakultak ki az állami és az egyházi egyetemek között (he?)
  9. A Kelet-Európai Egyetem (heeeeee? Az meg mi?) fel akarja bomlasztani a kelet-európai társadalmak hagyományait, és ez a folyamat előrehaladott állapotban van.
  10. Ezért a kormány tartson ki a CEU ellen, sőt támadjon neki az állami egyetemek és az MTA mocskos libsi és szocialista oktatóinak IS.

 

Aláírók úgyismint a KÖR tagjai:

Prof. Dr. Magyari Beck István

Prof. Dr. Vass Csaba, Prof

Dr. Rockenbauer Antal

Prof. Dr. Tanka Endre

Raffay Ernő történész

Dr. Farkasinszky Tibor kandidátus

Molnár V. József néprajzkutató, író

Végvári József egyetemi tanár, író”

 

Kérdés: szeretné-e Ön, ha a magyar kormány átvilágítaná az egyetemek oktatóit a célból, hogy megtudja, terjesztenek –e emberellenes ideológiákat, illetve megfelelően képviselik –e a magyarság érdekeit? Önnek mi jut az ilyesmiről eszébe?

 

 

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról

 

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr1712453825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

silverrant 2017.04.25. 16:51:31

Az hun gondolkozásmód egyik alapja, hogy nem valami ellen, hanem valamiért kell küzdeni.
Ez nem sikerült. Most harcolni akarnak. Majd legközelebb.

A poszt címe alatti képen a középső szereplő dr. prof. Papp Lajos, aki a poszt végén a felsorolásban már nem szerepel.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.25. 17:11:55

@silverrant: persze vannak mások is akik benne vannak ebben a kétes körben, de valamiért nem írták alá. Bagdy Emőkére gondolok pl, aki szerintem egyszerűen csak nagyon szeret szerepelni, gyakorlatilag mindenhez a nevét adja. Sokszor volt Napfényes rendezvényeken is és szerintem fogalma sem volt hogy egy veszélyes szekta rendezvényén bazsalyog.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.04.25. 19:48:15

@harmadikszem: Csak egy szóba kötnék bele: ez nem "kétes kör", hanem kétségtelen kör. Kétségtelen hogy ezek a jóemberek gyengeelméjűek. Korlátolt szélsőrosszoldali, konzervatív, nacionalista, nagymagyarkodó, szittyatudatú, stb barmok. Kész csoda, hogy van annyi eszük, hogy tudnak levegőt venni. Vicc az egész banda, egy talicska apró majomnak több a sütnivalója, mint ezeknek. De szó szerint.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.25. 21:00:04

@ipartelep: lehet hogy csak nagyon öregek. Mind elhagyta a hetvenet de szerintem páran már a nyolcvan-kilencvenbe is beleharaptak. Annyi idősen drága jó nagyapám is csinált már furákat, csak ugye akkor még nem volt internet, hogy nyilvánossá is tegye.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.04.25. 21:49:06

@harmadikszem: Igen, de emlékeim szerint ezen emberek egy része (mindegyik munkásságát nem ismerem) évtizedekkel ezelőtt is tök hülye volt. Amikor ugye, még nem voltak annyira öregek. Tehát az alzheimerrel itt nem lehet mindent kielégítően magyarázni, jó okunk van azt gondolni, hogy ezek nem mind az alzheimer-kór miatt agyalágyultak.
No de most majd jön a szélső-rosszos fidesz-trollsereg, és jól megmagyarázza... ;-)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.25. 22:02:33

@ipartelep: egyik-másiknak az életrajza a creative writing mintapéldánya, épp hogy csak a Nobel díjat nem róluk nevezték el. Na írok is gyorsan a gyerekeimnek egy közjegyző által hitelesített okiratot, amelyben felhatalmazom őket hogy ha ekkorákat fogok hazudni nyolcvanban' akkor lőjenek le.

TothJanJ 2017.04.26. 09:03:33

Elolvastam a nyilatkozatot és extra mód tudnék örülni ha a blogger mondjuk megkérdezné őket arról, hogy mit hogyan értenek. (Disclaimer: a tagok többségét ismerem és sokat tanultam tőlük, Vass Csaba pedig a mentorom.) Mivel sem a nyilatkozatot sem a bejegyzést nem én írtam egyelőre én is találgatni tudok, és mivel ez amúgy is az a műfaj

1-2. A nyilatkozatban az van, hogy a hazai egyetemek feladatának azt tartják, hogy a magyarság érdekei tudományos eszközökkel védeni képes, széles látókörű értelmiséget képezzenek. (" hazai egyetemek megfelelnek-e a magyarság érdekeit mindig és mindenhol, tudományos érvekkel védeni képes, magasan képzett, tehát európai látókörrel rendelkező értelmiség képzése feladatának"). Tehát itt egy képesség kifejlesztéséről beszél a képesség felhasználására vonatkozó döntés meghagyásával, és igen, én is nagyon fontosnak tartom, hogy aki kikerül egy magyar egyetemről az képes legyen erre ha közélettel, politikával foglalkozik. És itt van az is amivel nem értenék egyet, a politikai aktivitás amit az "értelmiség" és az "érdekvédelem" indukál, az egyetemeknek szerintem nem feladatuk politikailag aktív állampolgárokat nevelni.

3. Az indoklás tényleg megalapozatlan, mert nem azért. "Az állami egyetemek társadalomtudományi karain újratermelődő módon még mindig ott vannak azon tanárok, akik számára a kereszténység és a magyarság alapértékei szitokszónak számítanak." Ez viszont eléggé így van, ahogy az is hogy hozzájuk képest jóval kevesebbet látok olyanokból akik törődnek (mmint pro) a keresztény és magyar értékekkel. Erre csomó példa van máshol is, lásd liberal bias in academia.
4. Igen ezt mondják
5. Igen ezt mondják
6. Igen ezt mondják
7. Igen ezt mondják, és lásd liberal bias in academia
8. az összefonódásokat az egyetemek "tanári karai között" állítja; amit értelmezhetünk triviálisan is (átoktatások, kolegialitás), de itt szerintem arra gondolnak, hogy a liberális gondolkodás és eszmék már az itt oktatókat is megfertőzték, akik amúgy keresztények és hazaszeretőek lennének vagy valami ilyesmi.
9. igen ezt mondják és én is ezt gondolom, plussz el kell hozzá olvasni a CEU szmsz-t és az alapító okiratot amiben világosan benne van mindez.
10. kicsit megretorikáztad de igen ezt írják.

TothJanJ 2017.04.26. 09:21:00

@silverrant: Papp L. kiszállt amint átalakultak civil társasággá. Nagyon helyesen szvsz.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 11:35:04

@TothJanJ: a kilencesbe belekötnék, mi az, hogy kelet-európai társadalmak hagyományai? a CEU a kommunista beidegződéseket érti alatta, nem azt az 'ezeréves' kultúrát, amire gondolni szoktunk. Ha valaki például fel akarja számolni a szovjet típusú berendezkedés (egyre erősödő) maradványait, az ÉPPENHOGY a valódi ezeréves orosz kultúrát védi ezzel, azt, amit a kommunizmus és most a putyinizmus sokkal inkább tönkretett, mint épített. Nagyon hasonló a helyzet otthon is, a mostani rezsim szerintem a szocializmus legrosszabb verziójához kormányozza vissza a nemzetet, miközben nacionalista retorikát folytat.

PS: nincs olyan, hogy kelet-európai kultúra, dinamikusan változó nemzetek vannak, akiknek a kultúrája rendkívül változatos. Erről rengeteget lehetne, sőt, kellene is beszélni. Itt van pl ez a kereszténység dolog. 30 éve azoknak az embereknek a 90 százaléke (mint Magyarországon, mind Oroszországban) aki ma kereszténynek vallja magát, akkor harcos ateista volt. Engem nem nagyon érdekel ezek után, hogy mit MONDANAK az emberek.

TothJanJ 2017.04.26. 12:19:06

@harmadikszem: Hmm igen is meg nem is. Nincs most előttem de mintha nem lenne ez konkrétan megnevezve csak az alapítás idejéből, körülményeiből következik, hogy a szovjet típusú berendezkedést értik alatta. A Open Society eszméjének szellemében működés, a pro-demokratikusság, és nem tudom pontosan még mik voltak de mintha ezek elég sok más berendezkedéssel inkompatibilisek lennének nem csak a szovjet-szocialistával. Az emberből pl. lehet hű alattvalót, párttagot és tudatos állampolgárt is nevelni (csak a politikai dimenzióit jelölöm ezzel a karakternek) és mindegyikhez van egy államberendezkedés amibe az problémamentesen illeszkedik, a másik kettőbe meg, hát, nem, vagy csak véresen. Persze a formák soha nem tiszták ennyire de remélem érthető amit mondani akarok.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 17:35:02

@TothJanJ: amit én ismerek az Open Society-ből és az idevágó filozófiai eszmékből (itt Poppert értem alatta) az szerintem teljes mértékben összefér azzal, amit a szabad kutatásról, szabad egyetemről gondolok. Sőt azzal is, amit erről nyugaton gondolnak. Ezzel sajnos nem azt akarom mondani, hogy mindezt be is tartják nyugaton :(

Józsi01 2017.04.26. 18:08:58

Azért kíváncsi lennék az eredeti körlevélre6felhívásra. Bár tudom, hogy itt híresen független és pártatlan legfőképp nyitott emberek vannak. Akik mindig csak az igazságot és a tényeket írják. De én már csak ilyen nyilasfasisztamocskosántiseméthollómeseújragondolónyakasparasztmagyar vagyok akinek az egyik alapelve, ha nem hiszed járj utána.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 18:18:14

@Józsi01: akkor tedd fel a szemüvegedet Józsikám mert a poszt legelső mondata legelső szavainál linkeltem az eredeti körlevelet is sőt még azt is leírtam a gyengébbek kedvéért, hogy olvassátok el. De nem baj úgyis cigiszünetet tartok, idelinkelem neked külön is hogy ne sérüljenek az alapelveid:

www.demokrata.hu/hir/belfold/professzorok-hazaert-civil-tarsasag-allast-foglalt-ceu-ugyeben

kaskala 2017.04.26. 18:20:35

Papp Lajos nem irta ala?

Comte de Gippaud 2017.04.26. 18:35:34

@TothJanJ:

Nos, akkor mi a gond azzal amit mondanak ?

Untermensch4 2017.04.26. 18:48:25

@harmadikszem: "30 éve azoknak az embereknek a 90 százaléke (mint Magyarországon, mind Oroszországban) aki ma kereszténynek vallja magát, akkor harcos ateista volt. Engem nem nagyon érdekel ezek után, hogy mit MONDANAK az emberek."
Hát igen. A migráns-hiszti kibontakozásának szeptemberében kérdeztem egy ilyen "keresztény" (=vasárnaponként összegyűlnek szeánszozni) ismerősömet hogy mi az ő szektájuk véleménye a menekültekről, úgy "hivatalosan" vagy mi. Hát egyenként nagyon sajnálják őket de túl sokan vannak... (mivel ismer tudta hogy mire gondolok...). Kérdeztem hogy a kopt keresztények is pattanjanak csak le a kerítésről miközben őket pont a vérszomjas mórok akarják felkoncolni..? De elhiszem hogy sokan vannak, annyi embert képtelenség megetetni néhány hallal és kenyérrel... :)

Untermensch4 2017.04.26. 18:53:50

@TothJanJ: " A nyilatkozatban az van, hogy a hazai egyetemek feladatának azt tartják, hogy a magyarság érdekei tudományos eszközökkel védeni képes, széles látókörű értelmiséget képezzenek."
Biztosan én vagyok naiv de az hogy az egyetemek széles látókörű értelmiséget képeznek, nekem evidenciának tűnik. A képesség birtokában viszont a széles látókörével el fogja dönteni hogy kinek az érdekeit képviseli és hogyan.
"... itt szerintem arra gondolnak, hogy a liberális gondolkodás és eszmék már az itt oktatókat is megfertőzték, akik amúgy keresztények és hazaszeretőek lennének vagy valami ilyesmi"

itt szerintem arra gondolnak, hogy a vallásos gondolkodás és eszmék már az itt oktatókat is megfertőzték, akik amúgy liberálisok és hazaszeretőek lennének vagy valami ilyesmi

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 19:09:07

@Untermensch4: Egy bizonyos John Locke nevű filozófus 1689-ben kelt Letter concerning toleration című műve óta nyugaton nem szokásos mások vallásáról érdeklődni, mármint templomi kereteken kívül. Szóval én egész egyszerűen szitává vagyok lepőve azon, hogy 2017-ben felmerül professzori agyakban az, hogy ezt meg kellene kérdezni világi karokon és az adatokból mindenféle következtetéseket kellene levonni. Ez az egyész úgy ahogy van agyrém a köbön, elemezhetetlenül sokféle értelemben.

PS: én a migránsválság berobbanásakor eléggé aktív voltam terepmunkát is ideértve. Igen sok keresztény szervezet segítette napi szinten a munkát, noha kétségtelenül nem a leghangosabbak közül valók, és sajnos az is igaz, hogy a történelmi egyházak néhány megszólalója arcpirító volt - itt kifejezetten a magyarokra gondolok mert a pápa vagy például a bécsi érsek terljesen keresztényi módon szólalt meg.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 19:11:23

@harmadikszem: több más magyar papot is pozitív értelmben kell idéznem, Fabiny püspököt, a váci katolikus püspököt Beer Miklóst, vagy épp a pannonhalmi apátot Várszegi Asztrikot mondanám név szerint is.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.04.26. 19:27:32

Ennyi félbolondot egy országba! Megint egy újabb bizonyíték, hogy hiába lehet valaki szakmailag nagyember, a hétköznapi életben agyilag az óvodás szintje alatt van.
És még az ablakba is teszik!

dukeekud 2017.04.26. 19:31:13

Ezek közül prof. Dr. Pap Lajost ismerem, számomra a Ő véleménye EZERSZER többet ér, mint akárhány ismeretlen nobeldíjjasé, akik valószínűleg azt se tudják hol van a térképen Magyarország.

Ha ők mondják, akkor BE KELL ZÁRNI a CEU-t, és nem szabad megengedni, hogy akármilyen jogi csűrés csavarással, bármilyen formában is, tovább működjön.
Ha nincs más lehetőség, akkor ki kell vinni 1 millió embert az utcára, és követelni a BEZÁRÁST.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 19:39:10

@dukeekud: igen, és ha Prof dr Pap Lajos azt mondja hogy mind ugorjunk a jeges dunába télen akkor MIND BELE FOGUNK UGORNI MERT Ő MONDJA ÉS AZ NEKÜNK ELÉG!!!!

(update: én vagyok sorban a negyedik aki leírja a kommentelők között, hogy pap lajos NEM írta alá :D :D :D

David Bowman 2017.04.26. 20:05:04

@Untermensch4: Itt még az ateisták is keresztények.. mondta Antall Jóska. És igaza volt.

csabakirályfi 2017.04.26. 20:15:05

Na, a Professzorok Batthyány Köre eztán egy igazi értelmiségi klub.

TothJanJ 2017.04.26. 20:31:36

@Comte de Gippaud: azt velük fogom megbeszélni amikor odaérek. Másoknak is ezt tanácsolom.

maintenator 2017.04.26. 20:33:00

A CEU-ra annyira van szükség, mint a Marxista-Leninista Egyetemre az átkosban, a szerepe is hasonló ma, mint az MLE-é korábban!

morph on deer 2017.04.26. 20:45:29

"... a szocializmus legrosszabb verziójához kormányozza vissza a nemzetet, miközben nacionalista retorikát folytat."

Ugyebár ezt hívják 'nemzetiszocializmusnak', - lánykori nevén "Nationalsozialismus", közismertebb formájában "Nazi"

Milyen érdekes egybeesés!
Vagy csak nincs új a Nap alatt.

István Zsolt · http://elmenypark.net 2017.04.26. 20:45:36

Csak a minőség a hiteles egy normális világban.

ogli dzsí 2017.04.26. 20:50:46

Teljesen egyetértek.

Az adófizetőknek nem buli, ha állami pénzen szerez vki diplomát aztán lelécel, ez a fogadó országok bulija.

Persze idekötözni senkit nem kell, de ha így dönt fizesse ki amit az állam belefektetett a képzésébe.

ogli dzsí 2017.04.26. 20:53:01

Nna, ha lassan is de leesett a CEUnak hogy ki fog innen elmenni:

index.hu/belfold/2017/04/26/rektorhelyettes_valoszinubb_hogy_a_ceu_tavozik_budapestrol/

vajdasagi 2017.04.26. 21:04:22

@ogli dzsí: A CEU egy magánegyetem, és nem mi fizetjük az ő oktatásukat, hanem ők fizetnek a CEU-nak, és ebből a CEU adót fizet az államnak.

De gondolom ez téged nem zavar. Ilyen részletekre minek odafigyelni, ha a vezér azt mondta, hogy ki kell őket takarítani az országból, nem igaz?

Ti tényleg ilyen gyengeelméjűek vagytok?

kvadrillio 2017.04.26. 21:05:06

A CEU MALAJZIÁBA KÖLTÖZIK. :)))

ogli dzsí 2017.04.26. 21:07:15

@vajdasagi: Dehogy fizet adót. Pozsony és Prága pont azért nem állt szóba a CEUval, mert épületet is ingyen akartak. Plusz ő szerintük az a diplomájuk fő értéke hogy elfogadják amerikában, hát azt máshol is lehet csinálni.

De repülnek innen is, remélhetőleg.

Amator 2017.04.26. 21:18:16

@maintenator: Egész egyszerűen nem tudod hogy mit beszélsz. A világon az egyetemek 99 százaléka liberális szellemben oktat. Az ember első 20-25 éve tanulással telik. Ha nem lenne nyitott az elméje az új dolgok felé, nem lenne képes fejlődni, nem tudna szintet lépni. 40-45 éves korára eljuthatunk oda, hogy már nem akarunk új utakat keresni, konzerváljuk tudásunkat, de egy egyetemista ill. egyetem esetén ez nonszensz. Miért fáj neked a CEU, amikor pénzt hoz és nem visz ? Az miért nem fáj neked, hogy Mészáros Lőrinc tavaly 1.6 milliárd forint osztalékot vett ki a cégeiből ?

kvadrillio 2017.04.26. 21:23:54

UKRISZTIÁN EGY TÖRTÉNELEMBUZI. MAGOMED NEM TÖRTÉNÉSZ. Ő A TÉNYEKNÉL MARADT. EGY RASZTAHAJÚ ZSIDÓ HÜLYEGYEREK, MEGDOBÁLTA A MAGYARORSZÁGOT A NÁCIZMUS ALÓL FÖLSZABADÍTÓ VÖRÖS HADSEREG EMLÉKMŰVÉT. EZ A HÜLYEGYEREK ELMESÉLTE, HOGY Ő AZT SEM TUDTA MIT JELKÉPEZ EZ AZ EMLÉKMŰ, CSAK A VÖRÖS CSILLAGOT VETTE RAJTA ÉSZRE ! (SZTEM 2 ISKOLÁT BIZTOS ELVÉGZETT AZÉRT...) EZ A ZSIDÓ HÜLYEGYEREK, EZÉRT AZT SEM TUDHATJA, HOGY HA A SZOVJET KISKATONÁK, A VÖRÖS HADSEREG ÉS (AMCSI HADSEREG...) NEM SZABADÍTJA FÖL MAGYARORSZÁGOT, ÉS HITLER MARAD, AKKOR MOST MINDENKI NÉMETÜL BESZÉLNE ÉS EBBŐL A HÜLYEGYEREKBŐL NEM HOGY ZENÉSZ, DE GECI SEM LEHETETT VOLNA, MERT A FELMENŐIT IS KIIRTOTTA VOLNA !

BEKIÁLTÁS BLOGBA MENT VOLNA UNGVÁRY ÉS A DOBÁLOZÓ HÜLYEGYEREK...

felső határ nincs 2017.04.26. 21:30:39

@Amator: 'Ha nem lenne nyitott az elméje az új dolgok felé, nem lenne képes fejlődni, nem tudna szintet lépni. '

Most hogy a CEUt kirúgtuk Magyarországról, reméljük, a liberalizmusát Kenyában vagy Szaúd Arábiában fogja terjeszteni, nem a fehér embereket akarja toleránssá tenni a söpredékkel szemben, a fehér hazájukban.

Amator 2017.04.26. 21:36:42

@felső határ nincs: Végig szoktad olvasni a kommenteket, vagy csak a neked tetsző részeket emeled ki. Azt írtam hogy egy egyetem szükségképpen liberális, mert másképp nem lehet tanítani, és a világon az egyetemek 99 százaléka liberális szellemben működik és oktat. Ha nem jártál egyetemre, akkor bocs.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 21:37:04

tőletek is kérdem akkor sorosozó barátaim hogy akkor tehát szerintetek az üdvös-e ha a mindenkori kormány átvilágítja az egyetemeket, hogy vajon miféle káros emberiségellenes ideológiákat tanítanak ott egyesek, vagy ez inkább egy sötét kommunista barlang kénbűzös mélyére való vízió?

Visceroid 2017.04.26. 21:58:50

11. Kimdzsongun a mi hős vezérünk, és minden könyv róla kell hogy szóljon.

Visceroid 2017.04.26. 21:59:53

"EGY RASZTAHAJÚ ZSIDÓ HÜLYEGYEREK, MEGDOBÁLTA A MAGYARORSZÁGOT A NÁCIZMUS ALÓL FÖLSZABADÍTÓ VÖRÖS HADSEREG EMLÉKMŰVÉT. "

Ja, azt amit 2006-ban is szétszedtek. Akkor hol volt Mahomed?

felső határ nincs 2017.04.26. 22:01:38

@Amator: a liberális mindenkinek mást jelent

a nemzetellenes sorosista ideológiákból nem kérünk

'szerintetek az üdvös-e ha a mindenkori kormány átvilágítja az egyetemeket, hogy vajon miféle káros emberiségellenes ideológiákat tanítanak ott egyesek'

- természetesen. A szakok 80%-ánál ez szóba sem jön, mert a villanyász meg a gyógypedagógus nem lehet lipppsi vagy konzi.

A közgazdász, politológus, jogász, szociológus viszont igen. És ha az állam pénzén oktat, akkor azt fogja oktatni amit a kormány mond, ahogy Soros egyeteme is azt oktatja amit Soros mond.

Ilyen a demokrácia. Nem az lesz hogy a bukott lippsi nézetrendszert fogja oktatni a konzervatív kormány pénzén. És ne jöjjön senki azzal, hogy de az mindenki pénze mert senkit nem érdekel a mindenki, a mindenki majd 4 év múlva szavaz vagy tüntet, ha vmi nem tetszik.

Amator 2017.04.26. 22:15:42

@felső határ nincs: Ne haragudj, de se füle se farka annak, amit mondasz. Ha más kormány jön majd, akkor az ő szájuk íze szerint kell az egyetemeknek oktatni ? Az oktatókat is cserélni kell majd ?
Ott vagy nagyon eltévedve, hogy azt gondolod, a kormány mindent megtehet. Nem, a kormánynak be kellene fejeznie azt a rutint, hogy beleavatkozik a társadalom életébe. A kormány max a minisztériumok életét nehezítheti meg, onnan lefelé meg kuss legyen. Azért lettek megválasztva, hogy vezessék ezt az országot, és ne fordítsák fel fenekestül. Egy normális társadalomban ez így működik. Mi ettől egyre csak távolodunk. Szlovákia meg Lengyelország úgy megy el mellettünk, hogy csak lesünk ki a fejünkből.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 22:15:53

@felső határ nincs: "ha az állam pénzén oktat, akkor azt fogja oktatni amit a kormány mond"

azt a kommunista betyár mindenit neki ezt jól megmondtad. Hát pedig nem. Az egyetemek pont azért harcoltak ki autonómiát, hogy ne így legyen. Felszabadultak az egyházak alól, felszabadultak a királyok alól és fel fognak szabadulni a liliputi törpe agyhalott alól is, nyugi. Nem mintha neked nem lenne (már) tök mindegy.

Az egyetemek tudományt oktatnak, és sok évszázada küzdünk azért, hogy tudósok mondják meg, mi a tudomány, és ne focisták. Akkor se, ha véletlenül a básonyszékbe szarta őket a sors gólyája.

felső határ nincs 2017.04.26. 22:22:02

@harmadikszem: Persze, ha lesz rá pénzük. A szabályokat az írja aki fizeti a cechet.

És a politológia, a közgazdaságtan, a jog, a szociológia úgy tudomány mint a csillagjóslás. 30 éve a homlokegyenest ellenkezőjét tanították ezek a 'tudományok'.

Gerardus A. Lodewijk 2017.04.26. 22:22:39

"a magyarság érdekei[t] tudományos eszközökkel védeni képes, széles látókörű értelmiség"

Ez egy hangzatos fordulat, és majdnem egyet is értettem vele, amíg meg nem vizsgálatam a benne lévő ki nem mondott tartalmat, amely a következőkön alapulhat:
1. Létezik olyan, hogy magyarság, egységes csoportot képez, objektív ismérvek alapján kétséget kizáróan megállapítható, ki tagja és ki nem, továbbá létezik olyan személy vagy szervezet, amely ennek mindenkire kötelező és megfellebbezhetetlen megállapítására egyértelmű felhatalmazást kapott.
Quid non est.
2. Létezik olyan, hogy "a magyarság érdeke", egységes kategóriát képez, objektív ismérvek alapján kétséget kizáróan megállapítható, mi tartozik bele és mi nem nem, továbbá létezik olyan személy vagy szervezet, amely ennek mindenkire kötelező és megfellebbezhetetlen megállapítására egyértelmű felhatalmazást kapott.
Quid non est.
3. A magyarság érdeke szükségszerűen ellentétes mindenki másnak az érdekeivel, és a magyarság is állandó harcban áll mindenki mással.
Quid, leniter dictum, inepta theoria conspirationis est.

felső határ nincs 2017.04.26. 22:29:23

@Amator: Nyilván sarkítok, nem reális hogy 4 évente változzon a tananyag.

De tény hogy rengeteg kommunista vezet tanszékeket még ma is - Heller Ágica pl. - , akik még az átkosban kezdték megvilágítani a népet, vagy pl. Bokros Laja, aki a Marx Károly Egyetemről dobbantott a CEUra, miután tönkretette a fél lakosságot pénzügyminiszterként a 90es években.

Ezek az emberek a szoci szadesz rémkoalíció széles támogatását élvezték, most meg küzdeniük kell az életükért. Én mondjuk személy szerint a Dunába lőném őket, de nyilván lesz vmi szalonképesebb megoldás.

chomuv 2017.04.26. 22:36:54

@kvadrillio: Azt azért nem kellene ilyen gyorsan elfelejteni ami 1945 után történt a szovjetek jóvoltából, egészen 1990-ig.

Amator 2017.04.26. 22:38:26

@felső határ nincs: " A szabályokat az írja aki fizeti a cechet. " Akkor ez EU kontra magyar kormány viszonylatra is vonatkozik ? Vagy erre nem érvényes. Kérdezem annak fényében, hogy EU-s támogatás nélkül itt nem lenne egy cent GDP növekedés. Sem.

Amator 2017.04.26. 22:45:48

@felső határ nincs: " Bokros Laja, aki a Marx Károly Egyetemről dobbantott a CEUra, miután tönkretette a fél lakosságot pénzügyminiszterként a 90es években. "
Tény. hogy nem sok szociális érzékenység szorult bele, arról viszont nem kéne megfeledkezni, hogy 98-ban a Horn kormány évi 4.3 százalékos gazdasági növekedéssel adta át a stafétabotot. Ha ma ennyi lenne, az embereket még az sem érdekelné, hogy a Fidesz ellopja a fél országot.

felső határ nincs 2017.04.26. 22:47:04

@Amator: De, érvényes. Az hogy ők mit handabandáznak a pénzről, nem érdekes.

Ma is elmondta Orbán az EU Parlamentben, ha nem teccik nekik, akkor rúgjanak ki, ne ugassanak. Nem is ugattak. Jobban kellünk mi az EUnak, mint ők nekünk.

felső határ nincs 2017.04.26. 22:49:06

@Amator: 'arról viszont nem kéne megfeledkezni, hogy 98-ban a Horn kormány évi 4.3 százalékos gazdasági növekedéssel adta át a stafétabotot. '

És emelkedő államadóssággal, akkor is. Aztán a köv. 4 Orbán évben már csökkent az adósság, és a GDP növekedés még átlagban is több volt, mint 4,3%. De akkoriban Európában is nagyobbak voltak a számok, mindenhol.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 23:13:02

@felső határ nincs: Heller Ágica, ez jó. Nézd meg a Google Scholar-ban, az első találatra lesz 3200 idézője. Na most az aláíró professzorok teljes életművét ha felszorozzuk 100-al és összeadjuk mindét, akkor se lesz nekik annyi, mint amit a Heller Ágica ezen egyetlen spanyol nyelvű könyvére mutat az index.

PS Dunába lövés cuccot itt hanyagold kérlek

felső határ nincs 2017.04.26. 23:14:34

@harmadikszem: Leninnek, Marxnak még több idézője van. Saztán?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 23:20:00

@felső határ nincs: mikor voltál utoljára a New School of Social Research-ben? Ott volt tanszéke Heller Ágicának. Ez New Yorkban van, egyes intézetei a világ 10 legjobb egyetemi intézetei között vannak (mondjuk a Parsons asszem).

Leninnek hol volt tanszéke? Hát Marxnak? Hát az aláírók bármelyikének? Hát neked?

Szóval egy kicsikét kisebb pofát és nagyobb alázatot ha kérhetem.

felső határ nincs 2017.04.26. 23:23:01

@harmadikszem: Én nem állítom hogy Heller nem okos. Heller csak egy magyagyülölő zsidó, mint mentora a körömtépő Lukács György.

Nos, a vezető kommunistáink hasonló fajúak voltak, és egy internácinak a kommunizmus bukása után is illik internácinak maradni.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.04.26. 23:24:29

@felső határ nincs: "a nemzetellenes sorosista ideológiákból nem kérünk"

A magadfajta síkhülye kétosztályt sem végzett proli csöcseléktömeg valaha a fasisztákból nem kért. Meg az imperilaizmusból. Meg az irredentizmusból.

Ma meg a sorosizmusból.

Ha egyszer a fajtátok egy korszakban nem termelné mújra magát, akkor lehetne maygarországból valami. De nem lesz mert túl sokan vagytok csőcselékek.

felső határ nincs 2017.04.26. 23:25:03

@harmadikszem: Amerikában minden hülyeséget lehet oktatni, ott nem volt kommunizmus, messziről jött zsidó meg sokat hazudik.

De azért mo-n nem annyira népszerü a büzlő fajtája mert itt sajna volt kommunizmus.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 23:39:53

@felső határ nincs: próbáltad? Amerikában egy NSSR szintű asszisztensi állásra 3-400-an jelentkeznek, professzorira 6-700-an. És azok közül mind okos. Ciki balkáni beszédnek sok az alja.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.26. 23:46:42

újabb death wish miatt kitiltva egy hónapra (ha valakinek hiányozna)

Weißkopf 2017.04.26. 23:52:40

@felső határ nincs: Mi kellünk az EU-nak? Ne röhögtess. Púp vagyunk a hátukon, amióta Brüsszel ellen fújja a passzátszelet a harmadosztályú futballista vezéred. Ha kilépnénk, csak megkönnyebbülnének. És nem rendítené meg az Uniót a távozásunk, több pénz maradna a közös kasszában és jutna azoknak, akik nem akarják megállítani Brüsszelt.

koala kóla 2017.04.26. 23:56:46

@Weißkopf: akkor nagy talány, miért nem büntetik meg orbánt

vagy lehet hogy inkább hazudnak, mint a migrik ügyében

illaim 2017.04.27. 00:20:39

@felső határ nincs: Na figyelj te veterán óvodás! Erős küzdelemben elérted a kabaré jelent Báthory Ödönke,"Mama fogjál nekem békát" színvonalat! Szóval Ödönke kuss, majd fog neked a Viktor bácsi!
Remélem ezt már képes vagy felfogni Ödönke!

illaim 2017.04.27. 00:23:53

@koala kóla: Tévedsz! A Juncker már felpofozta egyszer, csak már nem hat rá! LOL

nu pagagyí 2017.04.27. 05:36:38

Jól ismert idióták egytől-egyig.
Papp (doktor) volt az, amelyik 2000 dollárért vett év embere díjat az USÁ-ban.

Pipas 2017.04.27. 09:10:45

@harmadikszem: "Na most az aláíró professzorok teljes életművét ha felszorozzuk 100-al és összeadjuk mindét, akkor se lesz nekik annyi, mint amit a Heller Ágica"

Csak egy tanulatlan ember akarhatja összehasonlítani egy filozófius és egy szívsebész idézettségét. Milyen abszurd!

Nem beszélve arról, hogy pl. Adolf Hitlert többet idézgetik mint bármelyik Heler Ágnest. :D

Weißkopf 2017.04.27. 11:12:53

@koala kóla: Úgy hírlik, a 12 fideszes képviselőn (Dajcs meg léhűtő elvtársai) múlik a Néppárt többsége az uniós parlamentben, ezért bánnak kesztyűs kézzel Orbánnal.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.27. 11:59:37

@Pipas: nagyon buta ember, ötödször írjuk le minimum, hogy a szívsebészed NEM írta alá. De ezt a listán is látnod kellene, mármint ha nem haladná meg a képességeidet.

Pipas 2017.04.27. 14:46:26

@harmadikszem: "nagyon buta ember, ötödször írjuk le minimum"

és kit érdekel, hogy miket írtok le? :D Minek van kinn akkor a képe?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.27. 15:47:01

@Pipas: elsősorban azt kellett volna elolvasnod amire reagálsz, nem ment, nem baj, köszönjük Emese.

Pipas 2017.04.27. 17:57:08

@harmadikszem: "elsősorban azt kellett volna elolvasnod amire reagálsz"

Nem reagáltam rá. Előbb meg akartam tudni, hogy kinek az anyaga.

vajdasagi 2017.05.02. 00:21:39

@ogli dzsí: Hülyeségeket beszélsz most is. A CEU-nak százával vannak alkalmazottjai, akiknek a CEU fizeti a bérét és az ehhez tartozó adókat és járulékokat. Mi pedig egy vasat sem fizetünk a CEU-nak. Hiszen az egy magánegyetem.