Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Újabb megválaszolhatatlan kérdés Fideszes barátaimhoz

2017. április 28. 21:49 - harmadikszem

meszarosesorban1.jpgIgen, már zsinórban a harmadik. S mint az előző kettő, ez is megválaszolhatatlan.  

Idézzük fel röviden az első kettőt, melyekre több száz komment érkezett, de senki, senki nem tudott rájuk válaszolni. És nem azért mert bonyolultak, ó nem, rettentő egyszerű kis naiv kérdések. Nézzük az elsőt:

Igaz az, hogy Orbán Viktornak 700.000 Forint vagyona van?

Erre nyilván nem lehet mit mondani egy vérbő fideszesnek, mert ha azt mondja nem igaz, akkor hazugsággal vádolja a félistenét. Ha ezt mondja, hogy igaz, akkor meg aláírja a saját hülyeségi papírját. Sakk matt.

A második kérdés egy picivel bonyolultabb, de nem sokkal. Így szól:

Ha mármost a nyugati egyetemek mindenféle mocskot, szemetet tanítanak, és ezért, nagyon helyesen, nemzetünk nagyjai kisöprik őket ezen Édenből, akkor vajon saját gyermekeiket miért a hanyatló nyugatra járatják? Nem szeretik őket? Rosszat akarnak nekik? Mintegy büntetésből?

Hát, ahogy az sejthető volt, erre sem kaptunk választ terelésen és mellébeszélésen kívül.

Na de három a magyar igazság, talán majd most! Szóval nézzük újabb, aktuális és pofon egyszerű kérdésünket:

Ön szerint, drága fideszes barátom, normális dolog-e, ha a miniszterelnök gyerekkori barátja szinte kizárólag állami megrendelésekből kimutathatóan és kétségkívül MINDEN KIBASZOTT IDŐK leggyorsabb vagyonnövekedését produkálja?

Most ne beszéljünk általában arról, hogy etikus-e ha valaki óránként 10 millió forintot keres, tehát jobb az órabére, mint amennyi pénzt a magyar lakosság 90 százaléka soha de soha nem fog egyben látni egész életének munkájával sem, akkor se ha három állása van egyszerre. Arról se beszéljünk, hogy szinte mindenki számára egyértelmű, hogy Mészáros Lőrinc egy stróman, és az általa ellopott pénz valójában a miniszterelnökhöz (onnan talán Putyinhoz, de ez most mellékszál) vándorol. Csakis a leges leges leges legjobb indulatú változatot gondoljuk át, tehát azt, hogy normális dolog-e az, ha egy demokratikus ország miniszterelnökének a legjobb barátja minden héten milliárdos állami pénzeket kap, ha ez a barát felvásárol és utólag megszűntet két perc alatt kiadott állami kölcsönből 60 éves ellenzéki lapokat? Ha ez a barát felvásárolja a fél Balatont majd másnap mit ad Isten kiderül, hogy az állam 5 milliárd (ötezer millió) forinttal támogatja a balatoni kempingek rekonstrukcióját? Hogy ez az ember, a barát, óránként 10 millió forintot szippant ki, na nem a piacról, hanem az államkasszából? Hogy ez a barát ilyen, soha nem látott sebességgel szívja ki a nemzet vérét, hogy 100 milliárd forintot nyúlt le csak a tavalyi évben, hogy minden egyes átaludt és ébren töltött órában újabb 10 milliót szív ki az egyre apadó anyaállat, a magyar nemzet testéből? Nos kérem szépen, ez a dolog normális?

 

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról

209 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr5812465319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Szélmalomharcos 2017.04.29. 18:26:08

@Pop40:
Te egy anarcho-csekista vagy, ehhez képest már a kágébé is egy előrelépés volt a történelemben

Pop40 2017.04.29. 18:28:30

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ön szerint, drága "harmadikszem", normális dolog-e, hogy 2003 és 2009 között"

Ezt már nekem is előadtad párszor, pajtás. Amikor meg visszakérdeztem, akkor jöttél a paragrafusbuzerálással, meg a "nemzeti tőkés" baromságokkal.

2017 van, és a fideszes maffia lopja szét az országot, teljhatalommal, 7 éve. Ideje lenne venned egy naptárat, mert láthatóan átaludtad az utóbbi éveket.

"Normalis dolog-e, hogy ezeket az "elfolyt" penzeket nem keresed? Először talan ezt tisztázd!"

Összetéveszted a bloggert az ügyészséggel.
Polt ügyészsége miért nem keresi? Ezt kéne kérdezgetned, ha már ennyire véget ért nálad a történelem 2010-ben, és ennyire leszarod a fideszes maffia ezermilliárdos szabadrablását.

Pop40 2017.04.29. 18:29:27

@Szélmalomharcos:

A magatokfajta egyetembezárató, tolvaj bolsiktól ezt kifejezetten bóknak veszem. :D :D

Netuddki. 2017.04.29. 18:35:36

@atomic power 1986DucaDuca: "Normalis dolog-e, hogy ezeket az "elfolyt" penzeket nem keresed? Először talan ezt tisztázd!"

Írjál róla blogot bammeg ha ez érdekel! Itt más a téma. Csodálom, hogy OFF-olásért még nem vágtak ki.

Pop40 2017.04.29. 18:43:05

@Pipas:

"Igen, etikus óránként 10 millió forintot keresni kapitalizmusban. Szocializmusban nem az. Persze ezt csak azért szokás felemlegetni, hogy irigykedjenek az emberek és ezért elutasítsák az egész mostani kormányt. "

Ezt a választ pár év múlva valszeg szemléltető példának használják majd az iskolákban, mikor azt tanítják, a fidesz tolvaj komcsijainak mennyire fingjuk nincs, mi az a kapitalizmus.

Segítek, elvtárs: az, ha egy tolvaj miniszterelnök a tolvaj haverjával megnyeret sokszoros túlárazással minden közbeszerzést, az NEM kapitalizmus. Sokféleképp hívják, hűtlen kezelésnek, közpénzzel való visszaélésnek, bűnszövetségben elkövetett, különösen nagy vagyoni kárt okozó lopásnak, de kapitalizmusnak, no, annak nem.

Ha kapitalizmusra akarsz példát, nézegess olyan cégeket, mint a Microsoft, Facebook, Amazon, stb. Na, azok kapitalista alapon működnek, versenykörnyezetben, amiben ők a legjobbak.
A tolvaj Mészárosod velük szemben egy dologhoz ért, hogy a vajda haverja által lezsírozott közbeszerzést sokszoros túlárazással megnyerje. Nem véletlen, hogy nincs fideszes cég, ami 2 percig kibírná piaci viszonyok között.

Ha leütsz valakit az utcán, és elrohansz a pénzével, sima rabló vagy, nem kapitalista üzletember.
Akkor se, ha amúgy kapitalizmus volt a gazdasági rendszer, amikor leütötted és kiraboltad.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.29. 19:03:36

@Pop40:

"2017 van, és a fideszes maffia lopja szét az országot, teljhatalommal, 7 éve. Ideje lenne venned egy naptárat, mert láthatóan átaludtad az utóbbi éveket."

A kérdes legalabb ket okból most is aktuális:

1/ A 2010 -ig tartó amokfutas gazdasagilag legalabb 10 evre visszavetette Magyarorszagot. Azóta van az, hogy Magyarorszag éves kamatfizetesi kötelezettsege haromszor akkora, mint Szlovakiáe. Az anarcho-libertarianus ellenzek erről szeret elfeledkezni.

2/ A 2002-2010 között hatalmon lévő politikai formáció, anelkül, hogy lényeges valtozasokon atment volna, hatalomra palyazik, ami az orszagnak karos lenne.

"Összetéveszted a bloggert az ügyészséggel."

Termeszetesen nem arra gondoltam, hogy nyomozzon! Allasfoglalast varok arról, hogy mi lett ezeknek a penzeknek a sorsa, amelyek ennyire hatekonytalanul mentek keresztül a magyar allamkasszán! Ha a blogger bizonyítek nelkül strómanozik, és azt sejteti, hogy a penzek egy resze külföldre vándorol, akkor ilyen elenk fantaziaval adjon már valami tippet arra is, hogy ezek a penzek hova folytak el!

Pop40 2017.04.29. 19:29:20

@atomic power 1986DucaDuca:

Aktuális vagy sem, te nagyjából mindenhol, ahol megjelensz, azt csinálod, hogy a poszthoz még csak véletlenül sem hozzászólva elkezdesz tök másról beszélni.
Mintha keresnél egy receptet a húsleves elkészítéséről, aztán az írót elkezdenéd kérdőre vonni, hogy miért nem a paprikás krumpliról írt, mert te azt szereted.

"A 2010 -ig tartó amokfutas gazdasagilag legalabb 10 evre visszavetette Magyarorszagot."

Ezt a másik blogon már kitárgyaltuk, épp ma válaszoltam, olvasd el ott, nem írom le újra, ráadásul nem erről szól a poszt.

"Az anarcho-libertarianus ellenzek"
Épp az előbb nevezett egy tökkelütött "anarho-csekistának", jelentsen ez bármit is. :D
Ezek szerint nálatok a közös halmaz az anarcho, azaz mindenki anarchiát akar, aki számonkéri a maffiátok parttalan szabadrablását. :D

"Ha a blogger bizonyítek nelkül strómanozik, és azt sejteti, hogy a penzek egy resze külföldre vándorol, akkor ilyen elenk fantaziaval adjon már valami tippet arra is, hogy ezek a penzek hova folytak el!"

Ezt biztos megteszi majd, ha egyszer a változatosság kedvéért az "emúútnyócév" meg "gyurcsányahibás"- jellegű válaszaidon kívül ahhoz is hozzászólsz majd, amiről a poszt íródik.

Bár azt nem tudom, hol állította a posztoló, hogy a szocik jók voltak, úgy tudom, ezt hívják szalmabáb-érvelésnek, amit csinálsz.

Mellesleg ez a "bizonyíték nélkül strómanozik", nagyot üt.
Mondjuk nálatok, a fidesztudatú szektában nem tudom, mi lenne a bizonyíték, ha Mészáros személyesen hajtana el egy "1000 milliárd ft lopott közpénz"-feliratú kocsival, nálatok a válasz akkor is vagy sorosozás, vagy gyurcsányozás lenne.

Ezzel biztos tudtál terelni 2011-12 táján, de 7 év fideszes szabadrablás után túl nagy fogadókészséget ne várj a téma iránt.
Ott van Polt ügyészsége, kifejezetten támogatni fogom, ha a szoci tolvajokat is elkapja (ha már a fideszes, ezerszer annyit lopott tolvajokat futni hagyja.)

illaim 2017.04.29. 19:36:59

@atomic power 1986DucaDuca: Amit itt összehordtál szemen szedett hazugság! Minden állításod tételesen cáfolva lett! De te mint a lejárt lemez továbbra szemen szedetten hazudsz!
Anyádnak hazudozzál te gerinctelen fidesstálib!

illaim 2017.04.29. 19:41:57

@atomic power 1986DucaDuca: te köcsög! Miért nem a blogban felvetett kérdésre válaszolsz?
Ne terelj!

Bajer Zsolt 2017.04.29. 20:08:09

Egy kerdest kene csak megvalaszolni, hogy a postolo, hanyszor szopta le Soros Gyorgyot.

jolankovacs 2017.04.29. 20:18:48

Jó a cikk. Mi sem bizonyítja jobban, minthogy idevezényelték trollkodni az összes szemetet a Kárpátok lábaitól.
Ilyen a demokrácia ünnepe nálunk.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.29. 20:28:54

@Pop40:

"Aktuális vagy sem, te nagyjából mindenhol, ahol megjelensz, azt csinálod, hogy a poszthoz még csak véletlenül sem hozzászólva elkezdesz tök másról beszélni."

Szerintem, amikor számonkérem a blogírótól az azonos mércét, akkor az a témahoz tartozik. Igencsak aktualis kerdés az, hogy jövőre kompetens hatalom folytatja a kormanyzast vagy egy olyan formació, amely mar bizonyítottan eladósította Magyarorszagot.

"Az anarcho-libertarianus ellenzek"

Nem rád mondtam ezt, de az ellenzek egy resze kifejezetten így viselkedik.

Azok, akiknek azon kívül, hogy levaltsak a hatalmat, nincs elfogadható koncepciójuk a tovabbiakra, károsak az orszag stabilitasara. Azok is karosak az orszag stabilitasara, akik túlzottan a liberalis modszerek mellett köteleztek el magukat. Mindkettő versenyhatrany egy orszag szamara.
A túlzott liberalizmus blokkolja a folyamatokat.

A rendszerbe épített túl sok fék és ellensúly miatt a jól szervezett lobbicsoportok ellenzékből is képesek megakasztani a kormány munkáját, és megakadályozni a számukra kedvezőtlen hatású döntéseket. Ez van most a nyugati tarsadalmakban, es ezt nem én mondom, hanem Francis Fukuyama, amerikai közgazdász.

2002-2010 között mar kiprobaltuk ezt a politikai módszertant.

"Ezek szerint nálatok a közös halmaz az anarcho, azaz mindenki anarchiát akar, aki számonkéri a maffiátok parttalan szabadrablását."

Nem ez az anarcho, hanem az, amikor abrandozas folyik valamifele technikai koalícióról, melynek "győzelme" után alkotmanyozas, új valasztasi törvény, uj valasztas, stb. Közben elszall a tőzsde, a forint, az arak!

"Bár azt nem tudom, hol állította a posztoló, hogy a szocik jók voltak, úgy tudom, ezt hívják szalmabáb-érvelésnek, amit csinálsz."

Nem állította! Viszont azt látom, hogy vannak választók, akik hajlamosak arra, hogy visszahozzak azt a korszakot, amibe mar majdnem belebukott az orszag. Az a formacio pedig nem terhet vissza. Aki az orszag sorsaert aggódik, az ezt nem felejti el és azonos mercet alkalmaz a cikkeben es valamilyen modon utal erre.

"Mellesleg ez a "bizonyíték nélkül strómanozik", nagyot üt."

Igen, a bizonyíték nelküli strómanozas az ragalom a bírósag előtt, még ha szamodra nyilvanvaló is a "tényallas".

A meggazdagodasról meg annyit, hogy nem közölte a becslest vegző újsag, hogy milyen módszertan szerint vegezte a becsleset. Csak ezután lehet megbízhatoan ertekelni az eredmenyeket.

Álnaivitas azt hinni, hogy a politika korrupció nelkül működhet.

A nagypolitikában az erkölcsnek nem ugyanaz az ertelme, mint amit az atlagember erkölcsről vall. A nagypolitikaban az a valodi es végső erkölcsi kerdes, hogy a politikai vezetes a nemzet erdeket szolgalja vagy nem.

Mert miről is szól a politika? A hatalom megszerzéseről es megtartásaról.
Hetköznapi ertelemben erkölcsös ember, illetve közösseg soha, de soha nem juthat a hatalomba! Az oda vezető út tele van olyan döntésekkel, melyeket a hetköznapi ertelemben erkölcsös emberek az erkölcs alapjan nem tudnanak megoldani, ezert az ut elejen "elvereznek". Egy erkölcsileg hetköznapi ertelemben erkölcsös part soha nem fog hatalomra kerülni, ha valami véletlen folyaman ez bekövetkezne, az gyorsan kikopna a hatalomból. A politika nem az erkölcs csőszöknek való műfaj. A hatalom megszerzese es megtartasa nem megy penz nelkül. Itt jönnek kepbe a gazdasagi erdekcsoportok, amelyek segítik a partokat a hatalomba jutasra es a hatalomban maradasra. A hatalmon levő partnak jutalmaznia kell a tamogatóit. A vilag minden orszagaban ez így működik! Ha a tamogató megvonja a tamogatasat a hatalomban levő parttól, partszovetsegtől, akkor bukas lehet a vege. Ha hianyzik a penzügyi hatter, akkor nincs mediabefolyas, nincs pénz a jutalmazasra, nincs hatalom! A fő kérdes a végső merleg: a hatalom az orszag, a nemzet érdeket, felemelkedéset szolgalja vagy nem! Nem a korrupció dönt abban, hogy ki vezeti az orszagot, mert a korrupció általanos.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.29. 20:36:38

@Bajer Zsolt: olyan malac lettél zsóti mióta nem csinál meg rendesen az embered. Miért nem veszel egy kétoldalas dildót, minden gondod megoldódna örökre!

kiskutyauto 2017.04.29. 21:00:59

Fel lesz lógatva hamarosan ez az összes hazaáruló rablógyilkos parazita patkány... SENKI SEM ÚSSZA MEG!!!!

Pop40 2017.04.29. 21:16:15

@atomic power 1986DucaDuca: Na jó, szerintem fogjuk ezt rövidre, kiveséztük a témát.
Amit te számonkérsz, az nem azonos mérce. Egy ezermilliárdos fideszes lopásra az a válasz, hogy "de bezzeg azok hogy irányították a gazdaságot". Ez két téma, az egyik büntetőjogi, a másik meg kormányzástechnikai. Ez utóbbihoz a 2 gazdasági környezetet illetve lehetőségeket kell összehasonlítani, ezt szintén megtettem párszor.

"még ha szamodra nyilvanvaló is a "tényallas".
Ez nem számomra nyilvánvaló, ez mindenki számára nyilvánvaló, aki 2 agysejt fölött van, és nem Vitya seggéből lóg ki. Egy fuggetlen (!!!) vagyonosodási vizsgálat végén Mészárosnak a gatyája se maradna a helyén.

Amit a végén taglalsz, meg megint csak egy légvár.
Bizonyos méretű korrupció, lobbicsoportok stb vannak Svájcban, és Svédországban is, mégis tökéletesen működik az ország, mert a lobbit nem viszik túlzásba, akit pedig korrupción kapnak, megy a sittre.

Ellentétben a magyar state capture maffiaállammal, ahol a korrupció nem rendszerhiba, hanem ellenkezőleg, arra épült a rendszer, természetesen teljes büntetlenséget garantálva az elkövetőknek.

Svájcban ha valaki ellop 100 chf közpénzt, egy független ügyészség kivizsgálja az ügyet, és a tolvaj megy a sittre.
Itthon, ha Mészáros meg a többi fideszes maffiózó ellopja az az évi aktuális százmilliárdjaikat fejenként, akkor a haveri ügyészség kivizsgálás nélkül csak legyint, aztán max átnevezik magukat "nemzeti tőkésnek". Holott annyi közük van a nemzethez, mint parazitának a gazdatesthez.

Amúgy amit írsz a végén, valamilyen szinten igaz, csak értelmezhetetlen a jelen magyar viszonyokra, mert Mo-n nem kormányzás folyik, hanem egy megszállt államot uraló maffia csinál a szisztematikus lerablás mellett 1-2 kormányzati tevékenységet is.

Zoli049 2017.04.29. 21:39:13

Belemazsoláztam...
A Jobbereknek természetesnek tűnik ez az egész, ahogy kiolvastam.
Innentől remélem, hogy akik ezt támogatják, majd a visszafizetéskor is még így fognak érezni.
Én már rég kiszálltam ennek a támogatásából.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.29. 21:52:44

@Zoli049: dehogyis. Akkor mind azt fogja mondani, hogy csak belülről akart bomlasztani "afféle belső ellenzékként". Ahogy ma is mondják az őskommunisták, mindkét oldalon. Volt MSZMP-s funkcikkal van tele az egész konzervatív keresztény blokk akikről közben kiderült, hogy mindig is titkos templomjárók és belülről bomlasztók voltak.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.29. 22:24:07

@Pop40: "Egy ezermilliárdos fideszes lopásra az a válasz, hogy "de bezzeg azok hogy irányították a gazdaságot. Ez két téma, az egyik büntetőjogi, a másik meg kormányzástechnikai."

A különbseg az, hogy te 1.000 milliardos lopasról beszélsz, én meg nem beszelek lopasrol a 2002-2010 közötti kormanyzassal kapcsolatban, mert nincs bizonyítékom. De legalabb ugyanilyen alapom lenne azt allítani, hogy loptak, mint neked. De bizonyítek nelkül nem teszem.
Különböző összegek szerepelnek az ellenzeki oldalon a kormanyzati lopasokkal kapcsolatban, ezek 1.000-4.000 milliard között mozognak. Ez így komolytalan.

"Egy fuggetlen (!!!) vagyonosodási vizsgálat végén Mészárosnak a gatyája se maradna a helyén."

Egy ilyen vizsgalat soran a fel orszag lebukna.

"Bizonyos méretű korrupció, lobbicsoportok stb vannak Svájcban, és Svédországban is, mégis tökéletesen működik az ország, mert a lobbit nem viszik túlzásba, akit pedig korrupción kapnak, megy a sittre."

Ezek az orszagok valóban jobban működnek, mas történelmi helyzetből indultak. Tökéletesebben működik a korrupciójuk is. Naluk nincs tőkehiany, van nemzeti vallalkozo retegük, van erős közeposztalyuk. Nalunk ennek a kialakítasa meg hatra van.

A korrupciónak van 13-14 kidolgozott társadalomtudományi értelmezése. Ám az nem szerepel köztük, ha a nemzeti érdekért tesszük ezt vagy azt, az eleve korrupció.

"A pénz mellesleg kb hiánytalanul megvolt, mikor a szocik leléptek, mit gondolsz, a Duce miből vett anno Mol-részvényt, 5 éves árfolyamcsúcson?"

Az IMF-EU-Vilagbank hitelkeretből 2008-ban 1824,8 milliárd forintot, 2009-ben pedig további 1726 milliárd forintot hívott le a kormány.

www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas_tehertol_szabadulunk_meg_mire_koltottuk_az_imf-hitelt.229691.html

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.04.29. 22:27:02

A cikkíró abból a teljesen hibás feltételezésből indul ki hogy a fideszesek gondolkodnak.

Ha gondolkodnának, akkor gyorsan rájönnének hogy a fidesz őket is meglopja és morális válságba taszítja az országot és már is nem lennének fideszesek.

Pop40 2017.04.29. 22:27:32

@harmadikszem

Bizony, az ellenállók száma az idő előrehaladásával arányosan szaporodik visszamenőlegesen :-)

Orbán bukása után igen rövid időt saccolok rá, hogy kiderüljön, hogy a fideszben tulképp mindenki diktátornak tartotta, és csak a módszert kereste, hogy megállíthassa. :D
Most a politikusok életrajza 89-től kezdődik, a fideszeseké pár év múlva Orbán bukásától datálódik majd. :-)

Mondjuk az ilyen Bencsik-féléknek tényleg szar lesz. Már 2 rendszert kell majd megtagadniuk. :D :D

Szélmalomharcos 2017.04.29. 22:32:19

@Pop40:
Azért nem ártana ha megadnád a bezáratott egyetemek listáját!

Hogyha Soros bezárja a KEE-t, az csakis a saját döntése lesz, senki nem kényszeríti. Nem jött be a spekuláció, erre mindig fel kell készülni ugyebár. Az elnökválasztásnál se jött be, ilyen az élet

roxxtar 2017.04.29. 22:48:07

2008 óta kurva unalmasak vagytok. Szerencsére lesz még pár szomorú évetek :)

Pop40 2017.04.29. 22:48:53

@atomic power 1986DucaDuca:

" te 1.000 milliardos lopasról beszélsz, én meg nem beszelek lopasrol a 2002-2010 közötti kormanyzassal kapcsolatban, mert nincs bizonyítékom."

Hogyne lenne. Lopás akkor is volt. Csak töredéke a mainak, és ellentétben a mostanival, függyetlen ügyészség is volt, a szocik ugyanis (bár megérik ők is a pénzüket) a lebukott tolvajokat nem mentegették azzal, hogy ők most itt nemzeti tőkéseket, meg hasonló hülyeségeket képeznek épp.
Hagyó, Zuschlag, Nokiás-doboz, rémlenek?
Bizony, ezekből akkoriban eljárás és börtön lett. Ma az ezerszer nagyobb lopásokat is elsikálja Polt.

" Naluk nincs tőkehiany, van nemzeti vallalkozo retegük, van erős közeposztalyuk."
Ez nem mentség egy tolvajnak, mint ahogy a lebukott zsebes se hivatkozhat arra, hogy csak azért lopott, mert szarabbul él, mint a szomszéd.

A cikk jó. Nagyjából leírja azt, amit mondtam: a pénzből a fidesz vett mol-részvényt, a szocik meg kezelték a 2008-2009-es válság hatásait, volt bankmentés, stb stb.
Mondjuk nem is csoda, 2009 már az Oszkó-féle időszak, akinél képzettebb és jobb pénzügyminisztere ebben az évezredben nemigen lesz az országnak. (Bár most Varga is még aránylag elfogadható, pláne ha azt nézem, hogy rajta kívül milyen pofák vannak a fideszben.)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.29. 22:52:52

@Pop40: pont nekik nem lesz szar szerintem. Akkor is a pénzért csinálták, most is a pénzért csinálják. Ha egy harmadik rendszer is hagyja majd nekik, akkor meg is érdemli.

Pop40 2017.04.29. 22:53:29

@Szélmalomharcos:

Eddig még "csak" a Ceu.
Előtte Európában utoljára a bolsik zárattak be egyetemet, úgy cirka egy évszázada.
Méltók vagytok elődeitekhez, nem kell aggódni.

"Hogyha Soros bezárja a KEE-t, az csakis a saját döntése lesz, senki nem kényszeríti. "

Ezt gondolom a szokásos aljas fideszes hazugságnak szántad.

Persze, hivatalosan a boltost se kényszeríti semmi, hogy védelmi pénzt fizessen, amikor körbeállja 5 tagbaszakadt ukrán maffiózó azzal, hogy szép a boltja, kár lenne, ha a közeljövőben leégne.

Zoli049 2017.04.29. 22:56:57

@harmadikszem:
Én azt várom, hogy mikor fogynak el az "ellenségek", vagy tényleg mikor küldi már a "mestert" mindenki a ferddébe. Akkor talán egy - két agymaradványban még kigyúlhat a fény. De még az sem kizárt, hogy egy "önkontrollt" gyakorló réteg időben kiugrál ebből a zrt-ből.

Pop40 2017.04.29. 22:58:36

@harmadikszem:

Az igaz, ez a típus már rutinszerűen dugja át a nyelvét a soron következő seggbe.

Mondjuk a fidesz emblematikus arcainak nehéz lesz. A hajlamuk meglenne rá, de túlzottan előtérben voltak. Az ilyen Bencsik-féle kiszolgált komcsikkal már nem lesz rendszer, aki égetné magát.

Untermensch4 2017.04.29. 23:42:35

@atomic power 1986DucaDuca: ""Összetéveszted a bloggert az ügyészséggel."

Termeszetesen nem arra gondoltam, hogy nyomozzon!"

A fülkeforradalom előtt az egyik ígéret viktoréktól az "elszámoltatás" volt, pont a 2010 előtti (az egyszerűség kedvéért ezt a gyűjtőnevet használom) lopások miatt. Nyomozás, jogállam, ilyesmi. Hát lehet hogy volt vmiféle számolás de eljárás az nem sok. Pl a nettó vörösdiplomások bányamérnökök által vezetett közlekedési cég éléről a lemondott üzletág-igazgató a helyi megyeszékhely fideszes polgármesterének a tanácsadója lett... úgy tűnik az állítólagos "oldalak" csak a cirkusz a népnek aki ellen a paraziták kartelleznek.

Untermensch4 2017.04.29. 23:46:12

@Bajer Zsolt: "Egy kerdest kene csak megvalaszolni, hogy a postolo, hanyszor szopta le Soros Gyorgyot."
24.hu/belfold/2017/04/29/a-feljelentokiraly-csobe-huzta-a-sorosozo-kormanyt/

Untermensch4 2017.04.29. 23:51:24

@atomic power 1986DucaDuca: "Azok, akiknek azon kívül, hogy levaltsak a hatalmat, nincs elfogadható koncepciójuk a tovabbiakra, károsak az orszag stabilitasara. Azok is karosak az orszag stabilitasara, akik túlzottan a liberalis modszerek mellett köteleztek el magukat. Mindkettő versenyhatrany egy orszag szamara.
A túlzott liberalizmus blokkolja a folyamatokat.

A rendszerbe épített túl sok fék és ellensúly miatt a jól szervezett lobbicsoportok ellenzékből is képesek megakasztani a kormány munkáját, és megakadályozni a számukra kedvezőtlen hatású döntéseket. Ez van most a nyugati tarsadalmakban, es ezt nem én mondom, hanem Francis Fukuyama, amerikai közgazdász.

2002-2010 között mar kiprobaltuk ezt a politikai módszertant."

Akkor a fidesz 2002-2010 között ellenzékből miért nem akasztotta meg azt a folyamatot amitől az ország eladósodott? Lehet hogy számára kedvező hatású volt a jutalék miatt..?
Hogy abból az időszakból egy megyei jogú város fideszes polgármesterének a felszólalásának a zárómondatát idézzem: "Kérem a tisztelt közgyűlést hogy szavazza meg a város számára a 2 milliárd forint értékű svájci frank alapú hitel felvételét."

Untermensch4 2017.04.30. 00:00:51

@Zoli049: "De még az sem kizárt, hogy egy "önkontrollt" gyakorló réteg időben kiugrál ebből a zrt-ből."
Ha egymás útjába kerülnek akkor egymást is ölik. Volt már olyan hogy a nagy halnál nagyobb hal is ráment egy ingatlanbizniszre, a nagy hal cégét lenullázták, új életet kezdett svájcban. Mielőtt fideszes lett ugyanis, tudott piaci alapon élni.
Annyi ellopható pénz nincs hogy minden jó káder elégedett legyen a neki jutó hányaddal. Ahhoz meg túl sok a folyamatokra rálátó ember hogy titokban tudják tartani elévülésig.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 00:01:33

@Pop40:

"Lopás akkor is volt. Csak töredéke a mainak....."

Jó neked, hogy mindenre ilyen pontosan rálátsz! Tudsz felderítetlen lopasokat szamszerüsíteni!

..........a szocik ugyanis (bár megérik ők is a pénzüket) a lebukott tolvajokat nem mentegették azzal, hogy ők most itt nemzeti tőkéseket, meg hasonló hülyeségeket képeznek épp."

Kétseg nem fer hozzá, nem volt olyan koncepciojuk, hogy nemzeti tőkésosztályt hozzanak letre. Nem törekedtek független gazdasagpolitikára.

"Hagyó, Zuschlag, Nokiás-doboz, rémlenek?"

Simon, m4 metro is idetartozik.

És akkor még mem tudjuk, higy Meggyesi es Gyurcsany milyen pénzmozgasokrol beezelt, "amikről jobb, ha nem tudunk".

"Bizony, ezekből akkoriban eljárás és börtön lett. Ma az ezerszer nagyobb lopásokat is elsikálja Polt."

Majd az OLAF kideríti akkor, ha van ilyen, mint a 4-es metrónal.

"Ez nem mentség egy tolvajnak, mint ahogy a lebukott zsebes se hivatkozhat arra, hogy csak azért lopott, mert szarabbul él, mint a szomszéd."

A fejlett orszagok tökései sem szivesen beszélnek arról, hogy szerezeték az első milliójukat. Az MSZMP gazdasagi holdudvaranak lehetősege volt a rendszervaltas utanra atmenteni az elvesztett politikai hatalom ellenere a gazdasagi hatalmat. A rendszerváltas új partjainak erre nem volt lehetősege. Ha a jelenleg kormanyzó partok hosszu tavon is versenykepes politikai erők akarnak maradni, ki kell alakítaniuk a hozzajuk, az alamhoz, nemzethez lojalis vallalkozoi réteget. Főleg a volt pénztarnokukkal törtent szakítas után.

"A cikk jó. Nagyjából leírja azt, amit mondtam: a pénzből a fidesz vett mol-részvényt, a szocik meg kezelték a 2008-2009-es válság hatásait, volt bankmentés, stb stb."

Azt írtad, hogy hianytalanul megvolt a penz a kormanyvaltaskor!

Pop40 2017.04.30. 00:42:51

@atomic power 1986DucaDuca:

"Jó neked, hogy mindenre ilyen pontosan rálátsz! Tudsz felderítetlen lopasokat szamszerüsíteni!"

Vesd le a narancssárga napszemüveged, és neked is menni fog.
Akkoriban a fideszes ellenzék 20 milliás nokiás-dobozok miatt balhézott, ma ezermilliárdos lopásokból nincs ügy.

"Nem törekedtek független gazdasagpolitikára."
Ha Vitya, Mészáros, Garancsi, Tiborcz, meg a többi fideszes maffiózó lenne a "független gazdaságpolitika", akkor ennek csak örülni lehet.

"Simon, m4 metro is idetartozik."
Simon valami százmillás nagyságrend volt, ennek konkrétan az ezerszeresével gazdagodott csak Mészáros, csak tavaly. Látod, ismét egy számszerűsíthető példa, ami neked is feltűnne, ha kijönnél kicsit a narancsködből.
A metro más kategória, ott őszintén várom a vizsgálatot.
Csak valami miatt nem hiszem, hogy lesz, erről itt egy kitűnő poszt:

b1.blog.hu/2017/01/28/korrupcios_botrany_a_4-es_metro_korul_a_fidesz_is_nyakig_benne_lehet_ezert_nem_hozzak_nyilvanossagra

" ki kell alakítaniuk a hozzajuk, az alamhoz, nemzethez lojalis vallalkozoi réteget."

Tedd már meg, kérlek, hogy ezt a hazaáruló söpredéket nem azonosítod a nemzettel.
Vityának meg a maffiájának pont annyi köze van a nemzethez, mint parazitának a gazdatesthez. Hogy egy Mészáros kihez lojális, azt lehet sejteni, de hogy nem a nemzethez, az hótziher.

" Azt írtad, hogy hianytalanul megvolt a penz a kormanyvaltaskor!"

Akkor ebben tévedtem, egy része volt csak meg, amit azért sikerült mol-részvényre, erre-arra költeni.
De korrupciót a sztoriban nem nagyon látok, se hülyeségekre elbaszott pénzt. A fidesznél viszont csak ez a kettő van.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 01:28:19

@Pop40:

"Akkoriban a fideszes ellenzék 20 milliás nokiás-dobozok miatt balhézott, ma ezermilliárdos lopásokból nincs ügy."

Mindig előjönnek ezek az "ezermilliardos lopasok".

Az a helyzet, hogy egy helyben topogunk, elbeszelúnk egymas mellett. Ismetelni meg nem akarom magamat. Te arrol irsz, hogy narancs szemüvegem van, én meg ugy latom, hogy argumentumok nelkül horribilis lopasokról írtok, beszeltek. Volt, aki az uniós transzferek 30-40%-nak ellopasarol irt, volt aki 4.000 milliardrol. Ez így komolytalan! Annak viszont órülók, hogy viszonylag normalis hangnemben tudtunk vitatkozni, ami ezeken a blogokon ritkasag.

Jó éjszakat kivanok!

bigdata 2017.04.30. 05:05:40

@atomic power 1986DucaDuca: ugyan már, Mészáros bácsi éves 100 milliárdjához még milyen kommentár kell? Hirtelen felívelő, rövid befektetői pályafutása alatt az ország egyik leggazdagabb embere lett, a vagyona elég lenne a 3-as metró felújítására szerelvényestől. Ebből 0 ft-ot szerzett a piacról. Illetve, ez mára annyiban nem igaz, hogy amikor a neve felbukkan egy tőzsdei céggel kapcsolatban, a spekik azonnal felnyomják az árát, hisz állami pénzeső van kilátásban az adott vég számára. A helyében egy tőzsdecápa ilyenkor eladna, gyors 100%-os haszonra, de Lőrincünk szerencsére nem hajol le aprópénzért, az államtól több fog bejönni.

bigdata 2017.04.30. 05:11:28

@Pop40: ne reménykedj, Gyurcsányt is a végsőkig ajnározták a hívei. A párt is szilárdan összezárt mögötte, jóval a bukásán túl is. Az ő idejében is feltettem a kérdést, mi lesz e diszkreditált társasággal, ha lépést vált a történelem.

Larry Fondue 2017.04.30. 07:16:03

@wolves84lb: Szerintem a kurva anyádat! Ezt választom!

Larry Fondue 2017.04.30. 07:20:30

@illaim: Piciny bogárka az anyád! Gyurcsány és a piac? Gyurcsány az után lépett ki a piacra miután felmarkolta a fél kommunista népvagyon! Ez feltűnt pici bogárkám?!

Larry Fondue 2017.04.30. 07:23:07

@igazi hős: Senki nem adta el az országot Putyinnak! mindössze arról van szó, hogy Feri a mandulájáig nyalta ki, Viktor meg csak a prosztatájáig, mégis Feri az aki úgy beszél, mintha ő nem lett volna masszívan seggbekúrva Putyin által! Pedig de! Ezek után a baloldali hazaáruló senkik ne pincsizzenek!

alfacharlybravo 2017.04.30. 08:22:56

@Comte de Gippaud: Ha neked ez a poszt nem merő baromság, akkor te biztosan IQ bajnok vagy.

Pipas 2017.04.30. 08:25:50

@Pop40: "a pénzből a fidesz vett mol-részvényt"

Az cirka 10%-a volt az IMF/EU lehívott hitelnek. Amúgy vicces, hogy a szocik eladták a MOL részvényeket és eltapsolták az árát, de azt soha nem emlegetitek, csak azt, hogy "deafideszabbólvettevissza". Ha nem adták volna ocsóért és nem szórták volna el a pénzt, akkor nem kellett volna visszavenni.

alfacharlybravo 2017.04.30. 08:40:19

@atomic power 1986DucaDuca: A normális hangnem tényleg ritkaság és a feltételezéseiket kész tényként adják elő a más véleményen levőket lámpavasra húznák. A trágárságuk??????
Ostoba az irigységre alapuló kérdések értelmetlenek. A kapitalizmus alaptermészetéből fakadó jelenséget varrják a Viktor nyakába. Az SZDSZ annak idején mindenképpen kormányra akart kerülni a teljes pénzügyi csőd elkerülése miatt, akkor miért nem hápogtak? A liberális kormány idején pedig egy szakértő sem szólt semmit, hogy zuhan a szakadékba az ország. Elvárnák, hogy a mostani adminisztráció az ellenséges sajtót és vállalkozókat hozza helyzetbe? Ezek viccelnek. A liberális kormány igazi maffia módszerekkel a külföldi haverokkal kollaborálva nagyüzemi módon rabolta ki az országot pont úgy mint a dél európai országokban, akkor nem aggódtak az országért a szegénységért. A látványos eredményekről csak annyit mondanak, hogy csak egy kis kozmetikázás. Pedig Budapest egész másképpen néz ki mint a Demszky érában. A kutyaszar probléma Németországban is probléma léptem bele elég sokszor ott is.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.30. 09:48:31

tényleg még mindig van olyan aki a kapitalizmus dumával jön???? Ha valaki a vagyona (ami persze nem az övé) 99,9999999 -es részét vissza nem térítendő állami támogatásokból és más állami költésekből, állami megrendelésekből szerzi akkor annak az nem kapitalizmus hanem börtönért kiáltó c s a l á s

aleksz róz 2017.04.30. 10:28:00

@Pop40: hogy a kedvenc kifejezésetekkel éljek, relativizálsz ('régen kevesebbet loptak') és hazudsz ('a tolvajokat akkoriban börtönbe zárták')

annyi a különbség a fidesz és a többiek között, hogy a fideszesek teljesen nyíltan, pofátlanul csinálják és még bele is tolják az arcunkba helikopterezésekkel meg ibizázásokkal kep.cdn.index.hu/1/0/1057/10571/105718/10571855_340429_d572714672d946b0d788a5a1730b53e1_wm.gif , hogy nekik ezt is lehet. pont emiatt az arrogancia miatt váltották le őket 2002-ben, nem azért mert olyan szarul kormányoztak vagy olyan sokat loptak.
(míg a többiek azért próbálják titokban csinálni és jobban elengedik a lebukottak kezét, bár közben azért rikoltoznak, hogy koncepciós perek és ártatlanul vádolják őket)

büntetőjogi felelősségre vonásra gyakorlatilag semmi esély nincs a fehérgalléros bűnözők esetében, ezzel mindenki tisztában van, ezzel kár kampányolni. (a fidesz is belengette a baráti ügyészség támogatásával a háta mögött, aztán kb. semmi eredménye nem lett. de ahhoz már tényleg hülyének kellene lenni, hogy azt gondoljuk, azért nem, mert olyan tisztakezűek voltak az mszpszdsz-esek)

kettős mércét alkalmaztok régi "liberális" szokás szerint, és erre ugranak a népek (nektek nem fáj az elvbarátaitok lopása, de fáj az "elvellenségeitek" lopása)

én meg arra ugrok, hogy ti (azaz a te elvtársaid), akik 1987-1998 között tönkretettétek az országot (aztán persze később is voltak és most is vannak némi vitatott, de csak "light-os" próbálkozások, de ezektől most nagyvonalúan eltekintek), újra a hatalomra akartok kerülni

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 10:29:46

@alfacharlybravo:

"A liberális kormány idején pedig egy szakértő sem szólt semmit, hogy zuhan a szakadékba az ország."

Nem csak, hogy nem szóltak, hanem teljesen fals előrejelzeseket adtak ki. Lásd GKI 2007. évi prognózisa, melyben 3%-os gdp növekedést jeleztek előre, s lett belőle 0,4%! "Csak" 2,6%-ot tévedtek.

tablet.hvg.hu/gazdasag/20070312_gki_prognozis

aleksz róz 2017.04.30. 10:30:24

@harmadikszem:
1. azt be kell tudni a bíróság előtt bizonyítani, hogy bűncselekmény történt
2. kettős mércét alkalmazol

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.30. 11:36:58

@aleksz róz: ahhoz független bíróság kellene öreg, de nyugi meglesz. Előbb utóbb. Ezt ők is tudják, ezért menekítenek mindent, amit csak lehet.

A kettős mércés szöveg már nagyon unalmas, és nagyon átlátszó. Nyilvánvaló terelés, mivel beismered, hogy miniszterelnök atyácskád lop csal hazudik, mégis rá szavazol ahelyett hogy börtönbe küldenéd. 70-es IQ felett az ellentmondás egyértelműen látszik, ezért találsz ki mindent, hogy feloldozd magad a hülyeség vádja alól. De az, hogy mi történt tíz vagy harminc évvel ezelőtt az nem érv arra, hogy most mi történik az orrod előtt, mint arra már vagy 50-en felhívták a figyelmedet.

Pop40 2017.04.30. 12:29:32

@aleksz róz:

"relativizálsz ('régen kevesebbet loptak') és hazudsz ('a tolvajokat akkoriban börtönbe zárták')"

Na ne mondd.
Kérdezd meg esetleg Zuschlagot vagy Hagyót, hol töltötték a 2010-es éveket. Utána majd mesélhetsz tovább.

Mellesleg jellemző, hogy neked is a helikopterezés ütötte meg az ingerküszöböd:-)
Vitya meg a maffiája jó eséllyel ismerte fel, hogy ez egy matekból felmentett nemzet, itt milliárdos nagyságrendben éri meg lopni, mivel (azon túl, hogy sokkal jövedelmezőbb) az átlagember fel se tudja fogni, és csak legyint rá.

Egy 20 millás lopásból balhé van, mert azt az átlagember is átlátja, tudja, hogy évtizedek alatt keresne annyit, hát mérges arra, aki ellopna.

A milliárdos lopásból viszont nincs balhé, mert az átlagember sose látott annyi pénzt, nem is fog, sőt, felfogni se tudja a nagyságrendjét. Ilyenkor jön az, hogy csak legyint, hogy "minden politikus lop".

Orbán, mint minden nagyobb formátumú tolvaj, jó szociálpszichológus.

Te meg próbáld már meg kiszámolni, hogy ha Mészáros egyetlen év alatt gazdagodik 100 milliárddal, abból hány helikopterezés jönne ki?

Segítek: még ha a világ legdrágább helikopterezése volt is, és mondjuk 100.000 ft-ba került, akkor is 1.000.000, igen, EGYMILLIÓ ALKALOMMAL LEHETNE HELIKOPTEREZNI ABBÓL, AMIVEL CSAK MÉSZÁROS CSAK TAVALY GAZDAGODOTT.

Ettől persze Rogán is bűnöző, de a helikopterezés a létező legkisebb tétel a fideszes lopásokban.

Én 87-98 között suliba jártam, szóval hagyj ki kérlek a "de ti is"-jellegű ömlengésekből.
Másrészt leszarom 87-et, 2017 van, és fideszes maffiózók szedik darabokra az országot.

Pop40 2017.04.30. 12:38:11

@Pipas:

Ez az "eltapsolták az árát"-duma ment anno a hitelre is, aztán ott van a cikkben számszerűsítve, mikre költötték.

Mondjuk nekem aztán nem kenyerem a szocik, ezerszer inkább ők, mint a hazaáruló fideszes maffia, de ha együtt lőnék ki őket az űrbe, és jönne végre a Momentum-Pm-Lmp társaság, nekem az lenne a legjobb. Meg az országnak is.

Pop40 2017.04.30. 12:52:40

@atomic power 1986DucaDuca:

"Mindig előjönnek ezek az "ezermilliardos lopasok"."

Igen, engem is idegesít, sokkal jobban örülnék, ha nem jönnének többet elő, mert a teljes fideszes maffiabanda börtönben ülne.

Ha a nagyságrenddel van bajod, számolgass kicsit: egyedül Mészáros, egyedül a tavalyi évben, 100 milliárd forinttal gazdagodott.
Szerinted innentől fogva mekkora lehet az a nagyságrend, amivel az összes fideszes maffiózó (mert tengernyi van, Mészároson kívül is) 2010 óta (meg előtte is) gazdagodott?

" Annak viszont órülók, hogy viszonylag normalis hangnemben tudtunk vitatkozni, ami ezeken a blogokon ritkasag. "

Én jobbára mindenkinek abban a stílusban válaszolgatok, ahogy az illető kommentelni kezdett.
Az erőszakos illetve extrán agyhalott fideszmajmokat szemrebbenés nélkül elküldöm az anyjukba, nem nagyon érdekel, mit szólnak hozzá.

Te már más kategória vagy, mert ugyan te is bőven benne vagy a narancsködös agymosásban, de neked legalább van agyad, amit mosni lehet.

Kicsit olyan lehetsz, mint a Ceu-s klímakutató nő, aki minden szarságot elnézve támogatta a fideszt, aztán mikor az ő munkahelye került sorra, akkor meg nem hitte el, hogy ezt vele megcsinálhatják, mert hisz ő ugye világéletében őket támogatta, hogy tehetnek vele ilyet?
Ha lassan is, de majd felfogjátok ti is, hogy a maffia, az maffia. Az akkor is maffia, ha a szomszéd is lopott, meg akkor is, ha Soros csúnya spekuláns. :-)

alfacharlybravo 2017.04.30. 13:17:27

@atomic power 1986DucaDuca: A GKI is Petschnig Mária Zita osztottat az ész az ATV ben Kálmán Olgival nevetgélve.

aleksz róz 2017.04.30. 13:42:14

@Pop40: zuschlag az csak egy (hagyót a kormányváltás után vették őrizetbe). ne mondd, hogy szerinted akkoriban csak egy (vagy két) ember lopott.
ha úgy érvelnék, mint te, akkor én is nyugodtan írhatnám, hogy a tolvajok most is börtönbe mennek (mengyi roland).
de nem úgy érvelek.
szóval nyugodtan tényként lehet kezelni, hogy relativizálsz és hazudsz.

nem, nem jellemző, hogy nekem is a helikopterezés ütötte meg az ingerköszöbömet (mivel nem a helikopterezés érte el az ingerküszöbömet), hanem arra az arroganciára hoztam példaként, ami a fidesz leváltásához vezetett (és vezethetne most is, ha nem éppen ti lennétek az ellenzék).
úgyhogy teljesen érdektelen és felesleges a helikopteres okfejtésed.

inkább az a jellemző, hogy a ti ingerküszöbötöket nem érik el a haverok lopásai.
az, hogy akkoriban kisebb tételek kerültek nyilvánosságra, nem azt jelenti, hogy kisebb tételek mozogtak, hanem azt, hogy akkoriban jobban titkolták, a fidesz meg teljesen nyíltan, mindenki szeme előtt csinálja. igen, egyetértek, orbán "jó" érzékkel ráérzett, hogy az emberek többségétől immár szabadon lophat.

azokat támogatod, akik tönkreverték az országot. tökmindegy mikor jártál suliba, most őket támogatod.
és nem "ti is", hanem csak ti.
és tény, hogy ez nem orbán vagy gyurcsány kormányzása idején történt, ha leszarod, ha nem.
(az már egy másik téma, hogy mit tettek ők, hogy rendbe tegyék a lerombolt, szétszedett országot.)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.30. 14:05:21

@aleksz róz: az országot most teszik tönkre, mégpedig kétféle logikai értelemben is

1. tönkretették indirekt módon, mert nem hagyták fejlődni, elszalasztották azt a történelmi lehetőséget, amit az EU-s ezermilliárdok jelenthettek volna. E helyett faszságokra költötték/ellopták, vegyesen.

2. tönkretették direkt módom, aktívan, a nagyon ostoba retrográd baromságaikkal, az oktatás, a tudomány tönkretételével, az értelmes fiatalok kiűzésével, buta parasztok felhajtásával és oligarchává tömésével, az EU-tól való folyamatos távolítással és a keleti tömbhöz való folyamatos újraközeledéssel.

Ezek annyit ártottak az országnak mint a rendszerváltás óta soha senki.

aleksz róz 2017.04.30. 14:06:26

@harmadikszem: lehet, hogy unalmas, a kettős mércés szöveg, de attól még igaz.
nem terelés, hanem tény.
tudod, hogy akiket támogatsz, lopnak és tönkretették az országot, mégis támogatod őket, ahelyett hogy börtönbe küldenéd. 70-es IQ felett az ellentmondás egyértelműen látszik, ezért találsz ki mindent, hogy feloldozd magad a hülyeség vádja alól.

akkor megismétlem: független bíróság se valószínű, hogy börtönbe tudná a politikus/üzletember bűnözőket küldeni.
(ha már egy kevésbé függetlennek se ment, mit gondolsz, mennyire menne? mennyire kell naivnak lenned, hogy elhidd, hogy börtönbe mennének? :D)

az, hogy mi történt 10 vagy 30 évvel ezelőtt (loptatok és szétvertétek az országot, és nagyrészt ennek köszönhető a mostani helyzetünk), arra ad magyarázatot, hogy miért szavaznak az emberek orbánra, ahelyett, hogy rátok szavaznának.

akkor ismét felteszem a kérdést, amire még sose bírtatok értelmes és legalább minimális szinten meggyőző választ adni: ugyan miért kellene rátok szavazni?
rajta, győzzetek meg, nyitott vagyok :D

(de az olyan érveket felejtsétek el, hogy azért, mert orbán lop. mert az nem érv, tekintve, hogy ti is loptok. meg az olyanokat is, hogy, ahelyett, hogy az országot építené, az eu-s pénzekből zsebre dolgozik. mert az szintén nem érv, tekintve, hogy ti meg a privatiziációnak becézett szabadrablás során szintén nem az országot építettétek, hanem saját zsebre dolgoztatok. az se érv, hogy oroszország, mert ti meg usa. na akkor ezek függvényében ugyan miért is kéne a parasztnak rátok szavazni? nehéz kérdés, tudom, fröcsögésen meg hülyézésen is nem is szoktatok mást írni. ja, de, te pl. azt válaszoltad, hogy nem is ez a kérdés.)

aleksz róz 2017.04.30. 14:12:42

@harmadikszem: a történelmi lehetőség 1990-ben lett volna.
1. egyrészt az eu-s pénzek nagy része visszavándorol az eu-s cégekhez, másrészt ne felejtsük el, hogy mit adtunk cserébe
2. nem, az oktatás és társai (egészségügy, ilyenek) a rendszerváltás óta mélybe tartó pályán vannak. a parasztok az igaz. tudományon mit értesz, a gender és történész szakokat a ceu-n? az értelmes fiatalok azért mennek ki, mert ott sokkal többet lehet keresni, akkor is kimennének, ha 2014-ben kormányváltás lett volna vagy 2010-ben nem lett volna kormányváltás. az eu-s téma is igaz, de az szerintem nem feltétlenül rossz.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 15:29:11

@Pop40:

"Szerinted innentől fogva mekkora lehet az a nagyságrend, amivel az összes fideszes maffiózó (mert tengernyi van, Mészároson kívül is) 2010 óta (meg előtte is) gazdagodott?"

"tengernyi"- ez nem statisztikai fogalom, becslesre nem alkalmas. Ha tisztessegesen meg akarod becsülni, akkor tetelesen fel kell sorolni az ügyeket és meg kell adni az egyes ügyek feltetelezett, korrupcióval terhelt öszegét. Ezutan pedig bizonyítani kell, mert addig korrupciógyanús ügyek kategóriajaba tartozik.
A privatizáció, ahogyan Magyarországon történt, rablás volt, a nemzeti vagyon elherdálása, azaz bűn. Ebben rendesen kivettek a reszüket a baloldali es liberalis partok! Privatizáció idején is az állam döntései alapján komoly vagyonelemek kerültek át egyik kézből a másikba, és most is ez történik: az állam a hatalmat gyakorlók döntéseivel átrendezi a nemzeti vagyont. Egyfajta klienturacsere megy vegbe!

"Ha lassan is, de majd felfogjátok ti is, hogy a maffia, az maffia. Az akkor is maffia, ha a szomszéd is lopott, meg akkor is, ha Soros csúnya spekuláns. :-)"

A maffia bevétele bűncselekményekből származik: kábítószer-kereskedelem, pénzmosás, zsarolás, rablás, prostitúció és illegális szerencsejátékok. És elteszi lab alol az ellenerdekelt csoportok tagjait. Ilyenről nem tudok kormanyparti oldalon!

A helyzet az, hogy véleménykülönbségünk a legalapvetőbb valóságérzékelésben jelenik meg. Így lehetetlen az átjárás.
A „mindegy, mit csináltok, úgyis csak loptok” attitűd, meggyőződés nem hozza el a megertest.

Szélmalomharcos 2017.04.30. 15:34:05

@Pop40:
Védelmi pénzt az NGO-k szednek

Azokról az országokról, ahol busás állami támogatást kapnak, sokkal kedvezőbb jelentéseket tesznek közzé. Példáért nem kell messzi menni, idehaza az elmúttnyócévben amíg dúskáltak az állami támogatásokban, nem volt komoly probléma a magyar demokráciával, szabad volt a sajtó mint a madár

Már alapból elég furcsa hogy a legfontosabb "nemkormányzati szervezeteket" amerikai kormánypénzből támogatják, ez a fából vaskarika. A Soros féle NGO-k működése hazugság az alapoktól a végtermékig, amit magukból kibocsátanak

Szélmalomharcos 2017.04.30. 15:44:36

@Pop40:
"nekem aztán nem kenyerem a szocik, ezerszer inkább ők, mint a hazaáruló fideszes maffia, "

Szocikra szavazni annyi mint államcsődre adni a voksot. Ezek a lúzerek úgy vágtak zsebre sok-sok milliárdot, hogy a végére saját maguk is csődbe jutottk, Gyurcsánynak legalább annyi esze volt, hogy saját magát nem vágta haza

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 15:54:17

@harmadikszem:

"tönkretették indirekt módon, mert nem hagyták fejlődni, elszalasztották azt a történelmi lehetőséget, amit az EU-s ezermilliárdok jelenthettek volna."

Jelenthettek volna, ha a 2002-2010 közötti kormanyok nem adósítjak el az orszagot. 2010-2015 között mintegy 7.000 milliard forint összegű eu tamogatas erkezett be. Ez arra volt elegendő, hogy kimasszunk az adóssagcsapdaból, mert a kiadasaink miatt gazdasagfejlesztesre nemigen jutott:

Eves kamatfizetesek összege 6 evre /2010-2015/: 7.269,4 milliard forint.

IMF-EU hitel visszafizetése: 2011, 2012, 2013, 2014-ben

531.5+988.6+1,026+633.6=3,179.7 milliard forint

EU tagsagi díj:

230,187+233,048+234,858+272,336+290,866
+306,003=1,567,298 millió forint

Kiadasi oldal összesen:

7.269,4+3.179,7+1.567,3 =12.016 milliard forint

Tehat a kiadasaink bőven meghaladtak az unios tramszferek nagysagat!

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 16:02:27

@harmadikszem:

"Ezek annyit ártottak az országnak mint a rendszerváltás óta soha senki."

EUSTAT:

Lengyelorszag, Csehorszag, Szlovakia 2003-2009 között az egy főre eső GDP volumennövekedesenek tekintetében 28,9 % atlagot teljesített. Magyarországe 8,9%.-ot. Azaz az említett országok 3,25 -ször gyorsabban fejlődtek Magyarorszagnál ebben az időszakban. 2007-ben a gdp növekedesünk mar 19,5szer kevesebb volt, mint a versenytarsainké. /0,4 : 7,8/

2010-2016 között Lengyelorszag, Csehorszag, Szlovakia az egy főre eső GDP volumennövekedesenek tekintetében 15,4%-os atlagot teljesített, Magyarorszag 14, 3 %-ot. A csehek fejlődese 10, 1 % volt.

Eközben azonban Magyarorszagnak olyan feladatokat is el kellett vegezni, amit a versenytarsaknak nem.

Akkor ki tette tönkre az orszagot?

aleksz róz 2017.04.30. 16:11:58

@Pop40: az országnak pont szar lenne, ha megint hatalomra kerülnének az ún. liberálisok

bigdata 2017.04.30. 16:36:00

@atomic power 1986DucaDuca: levonva a következtetést, a Gyurcsány tényleg elkúrta, ennél még Orbán alatt is jobban megy. Alacsonyan volt a léc, de sikerült átvinni.
A régiós összehasonlításból persze látszik, hogy továbbra is leszakadóban vagyunk, ezen csak azzal sikerült némileg kozmetikázni, hogy az utóbbi pár évben alulteljesítenek a csehek, a többiekhez képest most sem állunk sehogy.
Ha épp nem az mszp-dk koalíció képviselőihez beszélsz, hanem egyszeri kommentelőkhöz, akiknek épp annyi köze van a nevezett formációhoz, mint neked, akkor az érveid nagyon nem ülnek. Illetve, az az egy valóban ül, hogy az orbán kormány alternatívái nem kevésbé aggasztóak, bár lassan egy csapat állatkerti majomban is jobban megbíznék.

bigdata 2017.04.30. 16:41:13

@aleksz róz: ja, és még valami: az úgynevezett liberálisok jelenleg nem léteznek, korábban is alig jártak 5% felett. Miről is beszélsz, kik jönnének vissza kormányra?

bigdata 2017.04.30. 16:48:54

@Szélmalomharcos: mivel időközben a média kissé leépült és elfoglalódott. Hamarosan a zavaró ngo-k és óriásplakátok is sorra kerülnek, de a G nap is csak elodázta, nem megállította a hengert. Hamarosan annyi független/ellenzéki hang sem lesz, mint Oroszországban. Nyugodtan tedd fel a kérdést, hogy ez kinek jó.

aleksz róz 2017.04.30. 16:58:02

@atomic power 1986DucaDuca: ezek a számok önmagukban nem túl informatívak
(igazából felesleges hivatkozni rájuk)

aleksz róz 2017.04.30. 17:04:01

@bigdata: jaj, dehogynem léteznek, a jobbik kivételével az összes ellenzéki párt.

Szélmalomharcos 2017.04.30. 17:55:36

@bigdata:
"a média kissé leépült és elfoglalódott. "

Mindig is valakinek a kezében volt, a független média csak egy bugyutáknak kitalált jelszó. Simicska most ráteszi a kezét az Indexre, ez is egy átrendeződés, de miért lenne ez ördögtől való? Majd elfogy a pénze és akkor megveszi más

Szerintem az inkább a demokrciaellenes, ahogy a Népszabadság 60 évig egyetlen hatalom kezében volt. Megszűnt a monolit hatalmi hátterük, és kivéreztek, mert nem bírtak alkalmazkodni az új körülményekhez, ahogyan pl. a jobboldali radikális média alkalmazkodott. A pluralizmus nem jár örök élettel a média számára sem

Szélmalomharcos 2017.04.30. 17:59:37

@bigdata:
A libsik rendszerint kisebbségből akarják irányítani a világot. Mert ők tudják, merik, teszik. A jelenlegi magyar baloldalnak nincs saját ideológiája, ezért könnyen vezethető az orrába fűzött karikával a libsik akarata szerint

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 18:18:12

Igy lopta szét a kormanypart az orszagot!

2016-ra a válsagkezeles vege, fenntartható növekedes van. 2011 óta minden evben csökkent a gdp arányos allamadóssag az unióban egyedülallo modon.Trendszerű javulas valamennyi makrogazdasagi mutatóban. Növekvő bevetelek az allamhaztartasban. Felminősítették Magyarországot. Lekerültünk a szégyenpadról, ahová az előző kormányok juttattak.
- Negyven éve nem volt olyan alacsony az infláció, mint 2016-ban
- Visszavásárolták a közmucégeket, azok igy nem kulfoldi privat vallalkozasoknak hajtanak extra hasznot kizsigerelve a lakosságot az alapellátásába tartozo víz, villany, gáz és szemetszallitassal magas árával, esetleg mérgezve azokat pl. a vizbe kevert fluoriddal
- Rezsi csökkentés: 20-25 százalékkal csökkent az áram, a gáz és a távhő ára, - valamint a csatorna, a víz és a PB gáz díja
A villany, gáz rezsidíjak kb. a 10-15 évvel korábbi szintekre estek vissza.
- a 201-es kormányváltás óta jelentősen nőtt a minimálbér,
- 2016-ban már 4,6 százalékkal emelkedett az átlagbér, és 2017-ben ennél lényegesen nagyobb, 10% feletti növekedés már szinte biztosnak látszik
Míg 2013-ban 144 ezer forint volt a bruttó átlagbér, 2016-ban 175 ezer, és ez nő idén 208 ezerre, 2018-ban pedig 233 ezer forintra.
Az atlagberre rakódó marginalis adóek /netto kereset es a teljes berköltseg aranya/ az OECD szerint a 2009-es 71,5 %-ról 2013-ra 49%-ra csökkent.
2010-ben, ha a netto bert 5000 forinttal akarta nóvelni a munkaltato, akkor az 15.000 forint kóltseget jelentett szamara.
Jelenleg ez 10.000 ft.
A munkahelyvedelmi akcioterv 2015 óta csókkenti az adóeket a 25 ev alatti, az 55 ev feletti, a tartósan munkat keresesők munkaltatoi terheinek enyhitesevel.
A nettó reál atlagber 23%-al nött a csaladi adókedvezmenyt is figyelembe véve 2010 óta.
A 2017-es beremeleseket fihyelembe veve 7 ev alatt 33-35%-al nő a netto real atlagber, penzügyileg fentartható módon.
1970 es 2010 között 28%-os volt a növekedés.
Hatvankét százalékkal emelkedik az átlagbér a szociális ágazatban 2018-ra, 2013-hoz képest.
- a házasulókat havi 5-5 ezer Ft.-tal segíti a kormány a közös életre való felkészülésben,
- 2011-től újra a gyermek hároméves koráig jár a gyes,

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 18:19:55

- adókedvezmény segíti a munkába visszatérő kismamákat,- 2010 óta 12,5%-ról 4,5%-ra csökkent a munkát keresők aránya (miközben 700 ezer új munkahely keletkezett és végre a foglalkoztatási arányokban is felzárkózunk az uniós tagországok szintjére)
- 480.000-en dolgoznak többen, mint hat eve a nyílt piaci munkahelyeken.
1 millióan kevesebben dolgoztak 2010-ben Magyarorszagon aranyaiban, mint Csehorszagban vagy Nemetorszagban.
3,7 millió ember dolgozott, 2 millió után fizettek adót. Minimalberesek vagy a körül keresők a különbozó adójovairasok következteben nem fizettek adót.
Több, mint 4,4 millióan dolgoznak mar Magyarorszagon.
- a társasági adó 19-ről 9 százalékra csökkent, a személyi jövedelemadó pedig 1%-kal, és 4%-kal csökkentek az egyeb munkabéreket terhelő közterhek is. A magyar tarsasagi ado az EU legkedvezőbb tarsasagi adója lett
SZJA egy százalekos csökkenése:
- 4 millió adófizetőnek 120 milliárd megtakaritas
- átlagos családnak 56.000 Ft/év megtakarítás
- Erzsébet-program: évente 260 ezer embernek biztosít, biztosított üdülési lehetőséget,
- évente 700 ezer tanuló jutott ingyen tankönyvhöz,
- törvény védi a magyar földet a spekulánsoktól, és 60 ezer ember jutott saját földterülethez
- 160 ezer pedagógusnak növekedett átlagosan 34 százalékkal a jövedelme,
- 95 ezer egészségügyi dolgozó kap 10-41 ezer forintos béremelést,
- a Széchenyi Kártya Program több mint egymillió ember pihenését segítette,
- Magyarország a válság ellenére emelni tudta a nyugdíjak reálértékét,
- a Munkahelyvédelmi Akció évi 300-350 milliárd forinttal segíti sok ember munkahelyének megőrzését,
- Kifizették az összes, korábban felvett IMF és EKB hiteleket, idõben vagy lejárati idõ elõtt, új áthidaló hitelek felvétele nélkül. Nem volt még ilyen sosem.
Államadóssag: a külső tartozasallomany a gdp114%-a 2009-2010-ben. (Sierra Leone-val egy szinten)
Versenytarsainknal ez 40-50%. A kúlső tartozasallomany a gdp-hez viszonyitva a 2009-es szintről 2015-re 70%-ra csökkent.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 18:21:27

49%-ról 30%-ra merseklódott az államadóssag külső fizetőeszközben denominált aránya.2013-tól evi 370 milliard forinttal csókkentek a hitelesek terhei.Ez nagyobb, mint a gdp 1,3%-a.
A magyar államadosság 10%-al alacsonyabb az unio alamadossaganal es 20%-al alacsonyabb az eurozona allamadossaganal a megtermelt jövedelem aranyaban.
A kormany nem vesz fel több hitelt, hanem a pénzpiacok standard finanszírozási módszerével finanszírozzák az országot.
- Levitték a pénz költségét, azaz az MNB alapkamatát 8-11%-ról 1% körüli, történelmi alacsony szintre, így sokkal olcsóbbak a bankhitelek a vállalatok és a magánszektor számára, lehetõség nyílik beruházásokra. Korábban a külföldi spekulánsok az MNB napi be és kivételekkel évi 5000 milliárd Forintot vittek ki az országból.
- Túlnyomóan magyar kezekbe terelték át a kibocsátott magyar kötvényeket, így az ország spekulációs kitettsége erõsen csökkent, mivel a magyarok nem fognak a saját országuk csõdjére spekulálni.
- A magyar bankhálózatot szintén 50% feletti magyar tulajdonba kerültek, csökkentve az ország elleni lehetséges spekulációs támadásokat, növelve az ország pénzügyi stabilitását.
- Kifizették az önkormányzatok összes banki hitelét, 4000 milliárd Forint értékben.
- 2011 óta az EU által elvárt 3% alatt tartják a GDP arányos hiányt, ami sosem volt még az EU-ba belépés, 2004 május 1 óta.
- Elérték, hogy megszüntessék az ország ellen az EU-ba lépés után már pár hónappal megindított, és 2013-ig tartó túlzottdeficit-eljárást, ami sokkal súlyosabb, mint egy kötelezettség szegési eljárás. A túlzottdeficit-eljárás alatt lévõ országot gyakorlatilag az EU-EKB-IMF trió rövid pórázon tartja gazdaságilag és politikailag, ez alól szabadultunk fel.
- Visszavásárolták a MOL részvényeit, az egyetlen strategiai fontosságú és nemzetközi súllyal bíró cégünket.
- Jóléti segélyek helyett, ahol lehetett, a közmunka lett a rászorulók támogatásának alapja.
- Lehívták a kiírt EU-s pályázati pénzek 99%-át. Pld. 2007-2010 között csak 6% hívtak le az MSZP-sek.
- Határozott szándék van a baloldali kormanyok által lerombolt iparnak es mezogazdaságnak az ujjá építésére. Mezogazdasag 2016-ban történelmi rekordot ért el.
Családi adókedvezmények visszaállítása - már egy gyermektol, nincs felso korlátja a jövedelemnek, kiemelt adóalap kedvezmény már 2 gyerektol is.
Európában egyedülálló a családi adózás.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 18:22:24

Több, mint egy millió csaladnak kedvezett a csaladi adókedvezmény.
Gyermekenkent 10.000-ről 12.500 Ft-ra nőtt
145 millió Ft-al több pénz a csaladoknál az SZJA csökkenése es a csaladi adó miatt.
- 2017-ben 1743 milliárd forint a családtámogatásra szánt összeg, ami 243 milliárd forinttal több, mint az előző évben.
- Családi Otthonalapítási Kedvezmény
10+10 millióval támogatják a családok otthonteremtését (CSOK)
- ÁFA csökkentése 27%->5% - sertés tokehús, tej, tojás, baromfi (2016, 2017) 2018-ra a hal ÁFA 5%-ra csökken.
Az egészségügy meg az oktatás azóta sz@rban van, amióta léteznek ezek a szavak, minden kormány alatt. A jövő evben az egeszsegügy költsegvetese 150-200 milliard forinttal n
- A kormány 2000 település 685 milliárd forintos adósságát vállalta át, ezzel, több mint 9 millió ember életét helyezte biztonságba.
- Ez a kormány fizette ki az MSZP helyett a MÁV Start, a BKV adóssagat és a tűzoltók elmaradt bérét is
- a gyerekétkeztetés látványosan javult,
- A hűtő-, és mosógép csere pályázat említésre méltó.
- a nyolcvanas évek óta minden esetben a szegénység csökkenése együtt járt az ország eladósításával, a számlát gyermekeinkre és unokáinkra terhelve. Ám 2012-13 óta minden fontosabb mutató javul, méghozzá jelentős mértékben. Három év alatt mintegy nyolcszázezerrel csökkent a szegénységgel veszélyeztetettek száma. Mindez a rezsicsökkentésnek, a devizahitelesek megmentésének, a reáljövedelem jelentős emelkedésének, továbbá a közfoglalkoztatás bővítésének is köszönhető.
- A mélyszegénységben, mondjuk inkább úgy, nyomorban élők száma az elmúlt három évben közel félmillióról 185 ezerre csökkent, ami még mindig sok, de a folyamat egyértelmű. A gyermekszegénység ötödével apadt, és hasonló a helyzet a romák tekintetében is. Az Európai Unió felmérése szerint a roma gyermekek óvodáztatásában vagy a romák foglalkoztatottságát tekintve az elsők között vagyunk az unióban.
-A devecseri és kolontári vörös iszap-katasztrófa kárvallottai új házakat és berendezést kaptak
-Kártalanította a libatartókat.
-Minden idők legnagyobb dunai árvízét védte ki a lakosság a kiváló szervezésnek köszönhetően.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 18:23:28

- Vadászat, erdészet: újra letelepedtek a hiúzok és farkasok az erdejeinkben, ujra ok a csúcsragadozók. Ez rendkivul fontos az erdo természetes elovilága szempontjából. (A medvék is elkezdtek visszajárni, de még nem telepedtek le)

-Újjáépült a Zeneakadémia,
- a Vigadó,
- Wellish-palota (Igazságügyi Minisztérium épülete) impregnált kövekkel tatarozták a Parlamentet.

Megújult
- az Olimpiai park,
- a Ferenciek tere,
- a Keleti pályaudvar,
- az Erkel Színház,
- a Mátyás templom,
- a Várkert Bazár,
- a Palota Negyed a nyóckerben és szinte az egész 8. kerület!
- a Sasadi út (a volt Osztyapenkó) és környéke.
- Megnyílt a felújított füzéri vár.
- Elkészült a 4-es Metró, a Keletitől a Kelenföldi pályaudvarig.
- Új egyetem született és épült, a Ludovika és most épül a Campus kollégiuma.
- Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása.
- Jelentősen emelkedik az orvosok jövedelme.
- A kormány átvállalja a kórházak adósságát.
- Támogatják a falvakat a segélyezési feladataikban.
- Szeptembertől minden rászoruló gyermek napi 4-szeri étkezésben részesül.

Folyik a kórház felújítás!
- 6,8 milliárd forintból felújított Szent Imre Kórház,
- 600 millió forintos rehabilitációs ellátás fejlesztés az egri Markhot Ferenc Kórházban.
- 10 milliárd forint a sportkórház felújítására,
- 1,4 milliárdért épül a körmendi kórház, a kórházban 8000 négyzetméternyi részt felújítanak és 300 négyzetméter új épületrészt építenek.
- 1,4 milliárd jut a veszprémi Csolnoky Ferenc Kórház átépítése és korszerűsítése.
- 30 milliárd forintból újul meg a Zala Megyei Kórház,
- a Dombóvári Szent Lukács Kórház 1 milliárd 880 millió forintba kerül,
- 11,2 milliárdos beruházás a Petz Aladár Megyei Oktató Kórházban. Még néhány kórházi tétel:
- 1) Szent Imre kórház helikopter leszállóval BP-en.
- 2.) A Pécsi Tudományegyetem 400 ágyas, teljes felújítása.
- 3) Heves megye, Markot Ferenc kórház 6milliárd.
- 4) Szombathely Markusovszky kórház.
- 5) Hatvani Albert Schweitzer fél milliárd.
- 6) Bethesda gyerekkórház. BP.
- 7) Debreceni kórház.
- 8) Körmendi kórház, épülőben 1.4 milliárd.
- 9) Kaposvári kórház. 1.5 milliárd!
- 10) Békés megyei Pándy Kálmán kórház..
- 11) Bajcsy-Zsilinszky kórház. BP felújítva.
- 12) KARCAGI kórház.
- 13) Várpalotai kórház.
- 14) Uzsoki kórház. BP. 6.5 milliárd ft.
- 15) Nyíregyházi kórház.
- 16) Dombóvári kórház.
- 17) Hódmezővásárhelyi kórház 896 millió.
- 18) Somogy megyei Kaposi Mór kórház.
- 19) Siófoki kórház. 19) Pécsi kórház.
- 20) Mohácsi kórház.
- 21) A győri Petz Aladár 11 milliárd CSÚCS TECHNOLÓGIA !!! Még nagyon sok építése, felújítása folyamatban!

arty1977 2017.04.30. 19:32:23

@Behajtó70: max a hazug fajtád, aki szerint egy simicska féle féreg ember lesz, ha éppen nem lop... pontosabban a relativizáló faszfej talpnyalótesóid azok, akik okádnak a simicskától, most hogy nem lop. amig lopott, pont ugyanugy kiálltatok mellette, mint most a lőrinc mellett.

ti ilyen kifordult emberszabásuak vagytok, akiknek a szürkeállománya soha nem fejlődött ki rendesen :(

arty1977 2017.04.30. 19:35:11

@midnightcoder2: komolyan felhozod, hogy a szockók idején a média szockó volt?! ezt így 2017ben nem szégyelled?! :DDD féreg.

arty1977 2017.04.30. 19:37:35

@atomic power 1986DucaDuca: hazugsűg, csusztatás, féligazság

ezen szavakkal BÁRMELYIK pontja bármelyik kommentednek nullázható.
atomic power nélkül már párszor segghülyét csináltál magadból, most a mennyiséggel próbálod akadályozni, hogy számbavéve minden hülyeségedet, tételesen cáfoljanak.

"ügyes". mármint a tartótiszted!

Untermensch4 2017.04.30. 20:27:35

@atomic power 1986DucaDuca: " Ha a jelenleg kormanyzó partok hosszu tavon is versenykepes politikai erők akarnak maradni, ki kell alakítaniuk a hozzajuk, az alamhoz, nemzethez lojalis vallalkozoi réteget. Főleg a volt pénztarnokukkal törtent szakítas után."
És erre a kialakításra csak és kizárólag közpénzből van lehetőség... mondjuk legyen. De a start-mező után ha piaci körülmények között életképtelen a lojális vállalkozó-falka akkor a szintentartásukhoz is további közpénzek kellenek. Drága lesz.
Lenne mondjuk egy másik, politikusoknak kényelmetlen módszer is. Mondjuk a szavazókat gazdaságilag élni hagyni. Akkor maga a párt mögött álló tömeg tudja akár fillérenként összedobni a költségeket és akár nulla közfinanszírozás is lehetne az alap. Ehhez persze egyrészt életképes gazdaságpolitikát és jogi környezetet kellene csinálni, másrészt megelégedni a valós teljesítmény alapján kapott pénzzel, ohne korrupció. Nem tudok olyan politikust mondani akinek mindkettő (de akár csak az egyik...
) menne.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.30. 20:52:53

@Untermensch4:

"De a start-mező után ha piaci körülmények között életképtelen a lojális vállalkozó-falka akkor a szintentartásukhoz is további közpénzek kellenek. Drága lesz."

Az ázsiai fejlesztő allamokban sikerült az allamilag befolyasolt, agyon tamogatott, jutalamazott vallakozoi reteget piacilag kompetensse tenni. Szerintem, ha penz van, megvasarolható a kompetencia is.

"Ehhez persze egyrészt életképes gazdaságpolitikát és jogi környezetet kellene csinálni......"

Ebből a szempontból ez az év nagyon sokat fog szamitani!

"........ másrészt megelégedni a valós teljesítmény alapján kapott pénzzel, ohne korrupció."

Ez nem realitás, nagyon nagy a pénzéhség!

bigdata 2017.05.01. 04:50:03

@atomic power 1986DucaDuca: igazán csodás listát másoltál ide. A szépséghibája, hogy jórészt világgazdasági tényezőkön és a csúnya unión múlott, bár kétségtelen, hogy ezektől még el is lehetett volna kúrni. Mindenképp jár a pont, hogy nem tették. Ahogy jár a pont a családtámogatásért és egy seregnyi apróságért. Viszont a gazdaságunk teljes egészében az uniós pénzekre épül, nincs beruházás, nincs innováció, még annyi sem, mint emúttnyócévben. Ez meglehetősen rossz kombináció, a toxikus ingyenpénz klasszikus esete. A fokozódó nemzetközi elszigetelődés sem segít a helyzeten. Az oktatás meg egyenesen földbe állt, csapás-csapás hátán, az egyetlen nemzetközi szintű egyetemünket is most zárjuk be rövidtávú pártpolitikai okokból. A Gyurcsány kormány alatt a jelent buktuk el, az Orbán kormány alatt a jövőt. Lesz majd nagy felhorgadás a pénzcsap elzárása után.

bigdata 2017.05.01. 05:23:22

@Szélmalomharcos: az átrendeződés önmagában nem gond, ha természetes, piaci folyamatok alapján zajlik. Ami gond:
1. A közmédia nem tájékoztat, hanem fullba kampányol, hírhamisítástól sem visszariadva.
2. A fideszközeli oligarhák és alapítványok nem eladó médiumokat vettek meg, hanem a tulajdonosok hatósági vegzálásával, a szabályozói környezet célzott manipulálásával és a nyomásgyakorlás egyéb eszközeivel einstandolták a médiapiac szereplőinek tekintélyes részét.
3. A fideszes szennymédia még annyira sem kényes a szakmai színvonalára, mint a közmédia. Épül az alternatív valóság.
4. Csak a g napon múlott, hogy van még nem orbanizált médium. De előbb-utóbb Simicska is kénytelen lesz vagy behódolni vagy kivonulni.

Egyébként nem kell az utolsó ellenálló blogig mindent felszámolni ahhoz, hogy a tömegeket csak a kontrollált média érje el, és a hiteles tájékoztatásra esély sem legyen elegendő tudósító és infrastruktúra nélkül.

A freedom house-nál elért dicső 84. helyünk pontosan tükrözi a helyzetet, akkor is, ha valakinek ez nemzetközi libsi ármány. Ugyan miért lennének kedvesebbek más földrészek illiberális rezsimjeivel, mint velünk?

Szélmalomharcos 2017.05.01. 08:22:43

"A freedom house-nál elért dicső 84. helyünk pontosan tükrözi a helyzetet, akkor is, ha valakinek ez nemzetközi libsi ármány. "

Egy Soros által pénzelt szervezet véleménye épp annyira megbízható, mint az állami médiában megjelenő hírek. Aki fizeti a prímást, az rendeli a nótát

És ez mindig így volt, kivéve az Antall kormány idején. Épp ezért ők totál ellenszélben dolgoztak, minden csatorna és újság (egy kivétellel) ellenük kampányolt, kiforgatták a mondanivalójukat, ami így el se jutott a választókhoz. Eleve bukásra voltak ítélve

Orbán levonta a tanulságot, bár a libsi suliban szerintem már előtte ki volt oktatva hogyan kell csinálni. Pont ezért nem bírnak vele, pedig külföldön éppúgy totál ellenszelet fúj nekik a libsi média, mint annak idején Antalléknak. Semmivel se különbek a másik oldalon, mint a fideszmédia

Untermensch4 2017.05.01. 08:55:05

@atomic power 1986DucaDuca:
"Az ázsiai fejlesztő allamokban sikerült az allamilag befolyasolt, agyon tamogatott, jutalamazott vallakozoi reteget piacilag kompetensse tenni. Szerintem, ha penz van, megvasarolható a kompetencia is."
A sikeres ázsiai fejlesztő államok beálltak anno abba a szélirányba ahol pénz és piacorientált környezet volt, megtámogatva a nagyhatalmi versengéssel. Nem játszottak olyan hintapolitikát ahol két szék között a padlóra lehet seggelni. És valóban piacképes, lojális oligarchát nem kell közpénzből etetni, pl viktorék egyik haverja piacképes, exportőr, egy pont jókor jött forintárfolyam-változás mielőtt ütemezetten fizetnek a vevők, csak az árfolyam-különbségben százmilliókat jelent neki. Még közbeszerzéseknél is, ha az lenne a trükk hogy a haveri égnek súgnak hogy csak kevéssel kelljen árban aláígérnie az egyébként azonos minőségű ajánlatot tevőknek, ha úgy adagolják hogy csak lejt a pálya de azért ráengednek mindenkit... arra még azt mondanám hogy magyar virtus. :)

""Ehhez persze egyrészt életképes gazdaságpolitikát és jogi környezetet kellene csinálni......"
Ebből a szempontból ez az év nagyon sokat fog szamitani!"

Már régebben ígérték vkik a "söralátét méretű adóbevallás"-t amit optimistán az adórendszer egyszerűsítésének értelmeztem. 2/3-dal ha nem jó minőséget és mennyiséget gyárt a törvénygyár, akkor az bizony az ott dolgozó alkalmazottaink rossz munkateljesítménye. Ahogyan a "másik oldal" koalíciós 2/3-os esetében is azoknak a rossz teljesítménye volt.(*) Van egy 2009-től napjainkig nem elboronált közös produkciójuk is, egy parlamenti szavazást sem igénylő kormányrendelet-megszüntetés és pótlásának késlekedése témakörben elkövetett f@szkodás.

""........ másrészt megelégedni a valós teljesítmény alapján kapott pénzzel, ohne korrupció."
Ez nem realitás, nagyon nagy a pénzéhség!"

Kínában is nagy, a kínaiak a kollektivista kulturális elemeik ellenére született önző genyó kapitalisták. De ha egy nagyobb beruházásnál kiderül hogy közveszélyes mértékű korrupció történt (leomló híd, gát stb) akkor a fővállalkozó és az illetékes hivatalnok családja is kapja a számlát a lőszerről.

Untermensch4 2017.05.01. 09:03:15

@Szélmalomharcos: Antalék azért legalább a külpolitikában alkottak egy, a gazdaságnak is jót a horvátok kapcsán (=rövid távon is költségvetési megtakarítás miközben nem közpénzből lopott vki, a fejlemények meg jobbak az ország szempontjából mint a kiindulási helyzet). A "többiek" milyen, ehhez fogható külpolitikai pozitívumot tudtak felmutatni? Az eu-csatlakozást nem annyira sorolnám ide a lelkesen előadott "a magyar mg-i termelők megkapják az eu-s földalapú támogatások 25%-át de ezt a magyar kormány kiegészítheti(!) 33%-ra(?)" után, főleg hogy a kapcsolódó termékfeldolgozási kapacitás kifejlődését inkább gátolták mint segítették bölcsvezéreink az eu-snál papíron szigorúbb magyar élelmiszerszabványban rejlő lehetőségek negligálásával.

bigdata 2017.05.01. 09:18:09

@Szélmalomharcos: A 84. helyünkkel már olyan előkelő társaságban vagyunk, ahol nem sokat számít, ki készíti a listát. Logikai bukfenc, hogy azért lennénk Mongólia és Burkina Faso mögött, mert ott dúl a szélsőséges liberalizmus. Amúgy meg a sajtó szabadságát nehéz illiberális értékek mentén mérni, mivel az alapján a sajtószabadság nem érték, szóval nem világos, kitől fogadnál el objektívnak egy értékelést.

Nem tudom, mennyire rémlik, de a Horn-kormány idején is a részben szabad kategóriába sorolták a magyar sajtót, hiába volt egy névleg liberális párt koalíciós társ a kormányban. A nagy gáz ott van, hogy ahhoz képest is rosszul állunk, minden létező mutató szerint, ráadásul csúszunk a lejtőn.

Szélmalomharcos 2017.05.01. 09:34:13

@bigdata:
Nem ismerem a mongol sajtót, nyilván te sem ismered, kár volt ezt idehozni

A hazai médiában minden vélemény képviselve van, de a libsi vélemény sokkal nagyobb súlyt kap benne, mint amekkora a társadalmi elfogadottsága és támogatottsága a libsizmusnak Magyarországon. Vagyis a libsi agymosás jelenleg is tetten érhető a média eszközeivel

De ugyanez a helyzet a "szabad világ" sajtójában is, ami egy torz médiavalóságot eredményez. Hiába hívják szabadnak, rendszerint egyfajta libsi extrémizmust juttat kifejezésre. A hazai helyzet ennél viszonylag kiegyensúlyozottabb, mert sokszínűbb a sajtó. A Soros féle világhálónak ez persze nem tetszik, hiszen ők "fake news"-nak mondanak és kicenzúráznak minden ellentéts véleméynt

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.01. 09:37:50

@bigdata:

"A szépséghibája, hogy jórészt világgazdasági tényezőkön és a csúnya unión múlott......"

A 2010-es kormányvaltaskor minden adózó 10 forintjaból 7 forint allamadóssag törlesztesre fordítódik. Magyarorszag vett fel egyedül IMF hitelt az egesz unióban, amit a mostani kormány fizetett vissza. Az uniós penzek nélkül a magyar gazdasag összeomlott volna, mindamellett, hogy
az alacsony kamatok és az EU-források pozitív, illetve a durva mértékű hitel-visszafizetés negatív hatása nagyrészt kioltja egymást.

Az, hogy az uniós forrasok elapadasa milyen hatassal lesz Magyarorszagra, most még nem tudható. Valószinűleg csökkenni fog a vissza nem terítendő tamogatasok aranya. Addigra tovabb csökkenhet a maganszektor eladósodottsaga is, és beindulhat a hitelezés. A tavalyi évben nem alltak rendelkezesre unios forrasok, ennek ellenere 2% növekedes volt. Sok mulik azon is, hogy sikerül-e javíani a versenyképessegünket. Ezel a cellal alakult meg a versenykepessegi tanacs. Majd meglatjuk. Az azonban elgondolkodtato, hogy 1998-2002 között, amikor meg nem voltunk tagjai az uniónak, egeszen jól elboldogult a magyar gazdasag.

"Viszont a gazdaságunk teljes egészében az uniós pénzekre épül, nincs beruházás, nincs innováció, még annyi sem, mint emúttnyócévben."

Eddig az unios penzeknek csak a15%-át hasznalhattuk fel vallakozas fejlesztesre, mostantól 60%-ot. A beruhazasok ezert növekedni fognak.

bigdata 2017.05.01. 10:16:01

@atomic power 1986DucaDuca: tisztában vagy az idő fogalmával? Nem 1998 előtt nem voltak beruházások, 2010 óta nincsenek. Tehát nem ott leszünk a források elapadásakor, ahol 1998-ban voltunk, hanem ahol 2020-ban leszünk.
Beruházás meg 2 ok miatt nincs: 1. a gyakorlatban megszűnt a vállalkozás szabadsága, az állam azt lehetetlenít el, akit és amit akar. 2. A bankok 7 éve büntiben vannak, ennyire tudják finanszírozni a gazdaságot.
Nehéz dolga lesz a versenyképességi tanácsnak, ha éles kormánykritika nélkül akar tanácsokat osztogatni. Pl. állítsuk helyre az ország jóhírét, szavahihetőségét, legyünk újra megbízható partnerek.

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.01. 11:01:26

@Untermensch4:

"........ha egy nagyobb beruházásnál kiderül hogy közveszélyes mértékű korrupció történt (leomló híd, gát stb) akkor a fővállalkozó és az illetékes hivatalnok családja is kapja a számlát a lőszerről."

Kinaban a jegybank, az allami bankok es a kereskedelmi bankok mellett politikai jellegű pénzintézeteket hoztak letre, amelyek a kormanypolitikahoz lojalisak. Ily modon törvényes uton jut el a tamogatas a vallalkozasokhoz.

Szingapurban a politikai vezetés bebetonozta magat a hatalomba és tartja kézben a nemzeti vagyon feletti kontrollt. Az un. barati vallalatok alapoztak meg az orszag gazdasagi sikerét. Ma az államalapító exminiszterelnök menye, a világ egyik legbefolyásosabb asszonya.

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.01. 11:17:26

@bigdata:

"1998 előtt nem voltak beruházások, 2010 óta nincsenek."

2010 óta több, mint 34.000 milliard forint heruhazas volt Magyarorszagon.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_qb001.html

jolka40 2017.05.01. 12:53:00

@axolotl77: Én nem lennék ennek a Mészáros Lőrincnek a helyében. Túl sok mindent tud, amit nem kéne tudnia.

bigdata 2017.05.01. 13:40:37

@atomic power 1986DucaDuca: nagyon szereted a számokat, csak nem érted. A beruházási rátának kellene tartósan 20 százalék fölött lennie, de inkább 25 közelében, hogy az amortizációt meghaladja és a növekedést hosszú távon biztosítsa. Ez 2010 óta szórványosan fordult elő, uniós pénzek nélkül még ennél is rosszabb lenne a helyzet. Fdi-ben meg óriási mínusz volt tavaly, és a többi év sem volt valami szép.

atomic power 1986DucaDuca 2017.05.01. 14:36:43

@bigdata:

"nagyon szereted a számokat, csak nem érted."

Te írtad, hogy 2010 ota nem volt beruhazas. Így felreerthető.

hari69 2017.06.11. 19:20:00

@Comte de Gippaud: Erről van szó nincs válasz... hogy is lenne? Csak az elmúlt húszévezés... tudod mi ez? Azt mondják ezzel, ha ballibnek lehetett nekik is lehet. Szóval azért ott a válasz... Mészárost meg ne bántsuk, Zuckerbergi ésszel miért ne lehetne?

hari69 2017.06.11. 19:22:23

@bigdata: Nem volatk beruházások? Hát ha ezeknek kellett volna a háború után újjáépíteni az országot félő, hogy a lánchíd még mindig a Dunában volna.

Rongy Elek 2017.06.11. 20:18:25

Olyan szép és felemelő a hithű fideszes posztokat olvasni a nemzeti tőkésosztályt dicsőítve. Végül is ennek az országnak annyi. Megy a levesbe. De legalább boldogan, hiszen a vezér ezt várja el. Valójában egy ilyen múltba révedő jövő nélküli "sírva vigadó" bagázsnak nem is mehetne másképp.
Akinek kétségei lennének még nem értük el a gödör alját, 2018-ban is meglesz a 2/3.