Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Kurvák vagyunk mind?

2016. augusztus 20. 10:17 - harmadikszem

Arcpirító kérdések a mai Magyarországról

 

kvm.jpgKurvák vagytok mind! - ismeretlen művész realista graffitije a Széll Kálmán téri alagút falán

 

-          Asszonyom, lefeküdne velem kérem 4 millió dollárért?

-          Ó persze, mehetünk.

-          Értem. És 1250 forintért?

-          De kérem, minek néz maga engem?

-          Azt, hogy Ön micsoda, már az első kérdésnél tisztáztuk.  Most már csak az árról vitatkozunk.

 

Az ebben a bejegyzésben feltett kérdések a szó szoros értelmében kérdések, ráadásul szó szerint arcpirítóak is: nehéz őket valamiféle kellemetlen érzés nélkül feltenni. De tényleges kérdések már csak azért is, mert nem látszik egyértelmű válasz rájuk, mint a retorikai kérdések esetében.  Valójában azt hiszem, hogy szokásomtól eltérően most roppant finoman fogalmaztam, ezért gyorsan korrigálom is magam: ezek a kérdések nem egyszerűen kellemetlenek, de vérlázítóak, tűrhetetlenek, sőt, talán elviselhetetlenek is. Mint – régen is, de újabban még inkább – igen sok politikai megmozdulásunk. Lássunk néhány ilyet.

Volt ugyebár az az eset, amikor Kerényi Imre által a miniszterelnök festményeket rendelt, nem is akármilyeneket. Ezek között volt relatíve kevéssé kínos, és objektíve vállalhatatlan is, de ami a dolgot elviselhetetlenné teszi az maga a politikai megrendelés jellege. Egy demokráciában ugyanis azt gondolom, hogy a művészet egy relatíve autonóm intézmény kell, hogy legyen, és az állam feladata a művészet külső támogatása, és a vele szembeni belső (tartalmi) önkorlátozás. Ami annyit tesz, hogy véletlenül se engedje saját magát beleszólni az alkotás tényleges folyamatába, de katalizátorként a szabad alkotás feltételeit köteles megteremteni. Nem azért, mert jóságos, vagy mert ez az érdeke, hanem mert ez a dolga, sőt, a művészettel kapcsolatban speciel csak ez a dolga. Az idevágó kínos kérdés pedig a következő: a politikai akarat olyan, amilyen. De megteheti-e egy művész, hogy elvállal egy ilyen felkérést, vagy akár maga ajánlkozik? Maradhat-e semleges attól függetlenül, hogy kiknek dolgozik, vagy ezzel kollaboránssá válik? Nem minősül-e automatikusan a rendszer és a fennálló elit melletti nagy kövér IGEN-nek egy ilyen projektben részt venni?kerenyi.jpg

Második példánk az előzőhöz nagyban hasonló, azzal a különbséggel, hogy itt nem a művészetről, hanem a tudományokról van szó. A Magyar Művészeti Akadémia vagy a PADA (Matolcsy) tudományos pályázatain indulni vajon nem jelent-e automatikus legitimációt a pályázó részéről? Természetesen nem tudatosan, hiszen a pályázók döntő többsége számára nyilván az a legfontosabb, hogy kutatásukat folytatni tudják. Ám szimbolikusan, rendszerszinten nézve bizony egy MMA vagy PADA pályázat könnyen látszik kollaborációnak, hiszen nyíltan a tradicionális és semleges csatornákon kívüli, kifejezetten politikai társulásoktól származik a megbízás és a teljesítési kötelezettség is feléjük irányul, és nem a sztenderd tudományos közösség felé.bohoc.jpg

Eddig a kevésbé kemény példák, bár már ezek is súlyosabb kérdéseket vetnek fel a szokásos bohóckodásoknál.   Bohóckodás alatt értem most azt, amikor például különféle politikai szervezetek kamu egyetemeket alapítanak, kamu doktorátusokat osztogatnak vagy a bohócságok bohócságaként valódi bohócrendeket alapítanak és ott egymást lovaggá (gróffá, vicispánná, tekintetes úrrá, shógunná vagy  épp hülyévé) ütik. Ez csak simán nevetséges és tahó dolog, de itt még azért elkülönülnek a bohócság szférái a rendes élettől. Az már sokkal, de sokkal durvább dolog, ha Bayer Zsoltot, a minden vélt vagy valós érdemétől függetlenül is, épp azért, vagy épp annak ellenére vállalhatatlan hobgoblint a Magyar Érdemrend lovagkeresztjével tüntetik ki. Sőt még meg is indokolják. Nem mintha a dolog példátlan lenne, hiszen pár hónappal korábban hasonlóképp Bencsik András volt kommunista és szlavofil, jelenlegi antikommunista és antihumánus békemenetvezér is megkapta a lovagkeresztet. Ezt a kitüntetést azonban – az előzőekkel ellentétben – nem most grundolták, és valóban komoly tekintéllyel rendelkező, tradicionális elismerés. A bohócok és a minden objektív mérce szerint méltatlanok kényszerzubbonyára kitüntetést tűzni pedig nem jelenti-e azt – és itt a kérdés – hogy a többi kitüntetettet és bolondnak nyilvánítjuk? Vagy gazembernek? Vállalhatja-e ezután is minden eddigi kitüntetett ezt az elismerést, vagy reájuk borul a Bayer és a Bencsik árnyéka?bay.jpg

Ugyancsak friss hír az 56-os dal kapcsán elindult egyre kínosabb görgeteg. A sajtót most sokkal inkább az látszik foglalkoztatni, hogy felmelegített, „nektek jó lesz ide a Balkánra!” – szerű képződménnyel van-e dolgunk (igen), és hogy vajon miért volt ilyen drága (vajon?). De a dolog nem ettől ciki, hanem attól, hogy a miniszterelnök íratott egy dalt 1956 hatvanadik évfordulójára. Ez pedig egy nagyon ízléstelen, komcsi, kifejezetten Ceaucescu elvtársat idéző húzás. Ha fontos, hogy szülessen egy ünnepi dal (és ez akár lehet fontos is, vitathatatlan), akkor miért nem írtak ki rá dalszerző pályázatot már 2 évvel ezelőtt? Magyarországon rengeteg kortárs zeneszerzőt ihletett volna meg az ünnepélyes téma, és nem lett volna hátrány egy szakértő zsűrit felkérni, hogy a nyertes pályaművet megtalálja. Esetleg lehetett volna belőle televíziós műsor az egyébként sem alulfinanszírozott MTVA berkeiben, és a nézőket is megkérdezhették volna. Úgy is divat mostanában mindenféléket kérdezni tőlünk. Például, hogy Tudtuk-e? – de ezt majd a következő pontban tárgyaljuk.   Szóval a kérdés: védhető-e annak az álláspontja, aki egy ilyen produkcióban részt vállal? Most nem a szintén lovagkeresztes Nagy Feróra gondolok, mert nyilván az ő számára abszolút vállalható a NER reprezentálása; de vajon erről egyformán tud-e minden közreműködő? Vagy ez is csak egy munka? Én nem hiszem. Szimbolikus értelemben semmi esetre sem.desmond.jpg

Végül ötödikként szóljunk a Tudta? migránskampány kivitelezőiről is. A kormány erkölcsi és politikai felelőssége vitathatatlan ebben az ügyben, erre most nem is térnék ki. De mi a helyzet azokkal a kommunikációs ügynökségekkel, médiavásárlókkal, kivitelezőkkel sőt azokkal a médiumokkal, ahol ezek a hirdetések futnak? Ők miért nem mondanak nemet a szándékos gyűlöletkeltésre, az emberellenes propagandára, a manipulatív megfélemlítésre? A pénz mindennél fontosabb? Szoktuk ezt mondani. De csakugyan, szó szerint, mindennél? Hányan, hány ezren vesznek részt ebben a gyűlöletkampányban a langyosok módjára úgy gondolkodva, hogy hát mi is pénzből élünk? Vagy mi nem szólunk bele a tartalomba?

Így van. Mi nem szólunk bele. Tradicionálisan némává válunk, ha embertelen dolgokat látunk. És megpróbálunk elhatárolódni – ezt nem mi csináljuk, hanem ők. De ez nem igaz, sajnos. Aki nem emeli fel a szavát, az kollaboráns, aki odadolgozik és közben mentegeti magát, az kurva. Nem lehet szebben mondani. És ha kurvák vagyunk, akkor bizony akként is fognak bennünket szólítani. Ha itt vagyunk, látunk és hallunk, de nem beszélünk, akkor együttműködünk. Hát kurvák vagyunk mind? kvm2.jpgHa tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

106 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr610429364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Visceroid 2016.08.20. 19:39:19

@midnight coder: Jó, nem a taxisblokád miatt kapott Orbán kétharmadot, hanem az őszödi beszéd miatt. Gyurcsány kinyírta a baloldalt. Nemsokára 10 éve lesz, hogy az napvilágra került, és azóta nyeri a Fidesz sorra a választásokat. A baloldali megmondóemberek meg a fentihez hasonló szép hosszú posztokban magyarázzák a magyarázni valót, teljesen feleslegesen. Többet most egy jó darabig nem lesz baloldali kormányunk. Ezt kell megszokni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.20. 20:05:07

@Visceroid: Jól értem hogy Ön szerint az, hogy Gyurcsány hülyeségeket beszélt 10 éve (is) elég indok arra, hogy ez a tahó maffia örökre a nyakunkon maradjon? Szerintem ennek fusson neki még egyszer.

Ludovikás Levente 2016.08.20. 20:07:10

Ez a poszt is csak olyan, mint a pár fős - volt amikor egy fős - hídblokádok. Nem ártana tudomásul venni, hogy nem az önjelölt politikai és szellemi elit eregeti a hátsójából a passzátot. Meg az is elég fura, amikor művészlelkek akarják megmondani a tutit. Egy kis szerénység kifejezetten jól jönne

$pi$ 2016.08.20. 20:20:59

@harmadikszem: "Gyurcsány hülyeségeket beszélt 10 éve (is) elég indok arra, hogy"

A helyes értelmezés a következő: ne akarjátok elzavarni az orbánt, amíg a gyurcsányt sem tudjátok elhajtani a fenébe. :D

apterus 2016.08.20. 20:26:33

Jó a poszt, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy ez kb a választók 1-2%-át érdekli. A maradék 98% azzal van elfogalva, hogy megszűnt az infláció, eltűnőben a munkanélküliség, csökken az a borzalmas létbizonytalanság, ami olyan jelentősen aláásta a kádári biztoságban szociálizálódott generáció önbizalmát. A tanárok morognak, de en felejtsük el, hogy a 3000 iskolából 150-ben volt tüntetés,
Félmillió ember külföldön dolgozik - őket a baloldal szereti a rendszer áldozataként bemutatni, de ők köszönik jól vannak, és nincs sok bajuk a kormánnyal (nem véletlen. hogy a nyugati határszél mindig is jobboldali orientációjú volt);
A többgyerekesek olyan anyagi plusszt kapnak, hogy azt semmilyen baloldali kommunikáció nem tudja semlegesíteni. Most majd jön a köztisztviselői réteg, és Orbán hátradőlhet. Csak szólok.

apterus 2016.08.20. 20:27:08

Jó a poszt, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy ez kb a választók 1-2%-át érdekli. A maradék 98% azzal van elfogalva, hogy megszűnt az infláció, eltűnőben a munkanélküliség, csökken az a borzalmas létbizonytalanság, ami olyan jelentősen aláásta a kádári biztonságban szociálizálódott generáció önbizalmát. A tanárok morognak, de en felejtsük el, hogy a 3000 iskolából 150-ben volt tüntetés,
Félmillió ember külföldön dolgozik - őket a baloldal szereti a rendszer áldozataként bemutatni, de ők köszönik jól vannak, és nincs sok bajuk a kormánnyal (nem véletlen. hogy a nyugati határszél mindig is jobboldali orientációjú volt);
A többgyerekesek olyan anyagi plusszt kapnak, hogy azt semmilyen baloldali kommunikáció nem tudja semlegesíteni. Most majd jön a köztisztviselői réteg, és Orbán hátradőlhet. Csak szólok.

Wildhunt 2016.08.20. 20:29:42

@$pi$: Ezezez. Erre várok, ezt az egy értelmezést szeretném hallani, (minden következményével együtt). De már min. 6 éve nem jön.

telkoe 2016.08.20. 20:40:48

@Wildhunt: Igy igaz. A magyar baloldalt meg mindig a Kadar korbol atmenkult szellemi-ideologiai hatter rangatja. Amig ezen nem tudnak tullepni, a baloldal megmarad a harmadrangu politikusok es jelentektelen szetszakadozott partocskak jatszoterenek.

Nancsi 2016.08.20. 20:40:51

Magyarországon akkora az adóteher, hogy vállalkozóként durván 10 eFt-s óradíjjal lehet megélni. Ezt a pénzt gyakorlatilag csak a multik illetve az állam tudja megfizetni - ha nem 1-2 órás munkáról van szó. Innen kezdve k.rvára nem erkölcsi kérdés, hogy az ember dolgozik-e a kormánynak, meg résztvesz-e a kormány által elbírált pályázatokon - akár úgy hogy visszaosztja a felét - hanem megélhetési.

Visceroid 2016.08.20. 20:41:48

"Jól értem hogy Ön szerint az, hogy Gyurcsány hülyeségeket beszélt 10 éve (is) elég indok arra, hogy ez a tahó maffia örökre a nyakunkon maradjon?"

Igen.

morph on deer 2016.08.20. 20:47:07

@Ludovikás Levente:
"Meg az is elég fura, amikor művészlelkek akarják megmondani a tutit."

Ennél már csak az nagyobb gáz, amikor egy levitézlett középszerű futbalista - az ehhez illő műveltséggel - oktatja ki a művészettörténet professzort a keresztény ikonográfia szimbolokájáról, a szimbólumok jelentéséről, szerintem.
A történet szépségét fokozza, hogy az illető hölgynek már akkor könyve jelent meg a magyar keresztény művészetről, amikor az illető kabdarúgó még ki sem látszott a felcsúti fűből...
Mindez még annak a rémisztően gagyi giccshalmaznak a felállítása előtt, amit "megszállási" emlékműként sikerült a garázslejáró fölé rittyenteni..!
Rosszabb hírem is van!
A fenti fotók egyikén látható, enyhén kétes identitású személy - divatjamúlt hajviseletéből kiindulva épp mint egy hajdan jobb napokat látott, bár élemedett korú örömlány szerepel - saját állítása szerint (is) "aktívan részt vett a művészi koncepció kialakításában!"

Mert lám, ahhoz ugyanúgy ért, mint a festészethez..!

"Egy kis szerénység kifejezetten jól jönne"

Hát igen!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.20. 21:02:27

@apterus: ez az év kommentje, igazán hálás a szívem hogy képes volt csak ezért regisztrálni. Imádtam minden karakterét :)

lezlidzsi84 2016.08.20. 21:12:53

@apterus: Kis kiegészítés a nyugati határszél jobboldali orientációjához: alapvetően inkább a "nemzeti liberális"-hoz áll a legközelebb az a rész, de mivel ilyen párt már sok-sok éve nincs az országban (talán az 1998-2000 közötti FIDESZ volt a legközelebb ehhez), ezért általában arra szavaznak, aki ettől a legkevésbé van messze. Ezzel egyébként rendszeresen meg lettek fingatva a pártpreferenciákat regionális alapon magyarázó szakértők a 90-es években, ugyanis az SZDSZ kezdeti jó szereplését a nyugati határszél közelségével magyarázták, majd hirtelen jött a Fidesz, akkor meg a nemzeti érzelmekkel jöttek, később a gazdasági prosperitással próbálták magyarázni az MSZP-vel való szembenállást, miközben épp a legjobban menő városokban volt erős az MSZP :D Na mindegy, ez elég OFF volt, bocs.

Wildhunt 2016.08.20. 21:24:18

@telkoe: Ne nevezzük már őket baloldalnak. A "baloldal" történelmileg az erősebb állami szerepválallás, szociális érzékenység, egyenlősítés, nemzetköziség elvek mentén kellene mozogjon. Ha ebből kivesszük a hajléktalanokal/kissebbségekkel/menekültekkel(bevándorlókkal) készült érzelmes fényképeket, mégis mi marad a jelenlegieknél?

kovier 2016.08.20. 21:48:42

Hogy összejöttek itt is a kurvák! Jaaa, ők nem kurvák, csak "pénzt akarnak keresni"! És szokás szerint, nem értenek semmit!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.20. 22:03:10

@Kovicser: azt nem tudom de tény, hogy a cikkben felsorolt arcpirító kérdésekre a gyurcsányozáson kívül megint nem jött túl sok válasz a NER oldaláról.

telkoe 2016.08.20. 22:26:43

@Wildhunt: Jobb hijan lehet oket baloldalnak nevezni. Egyreszt ok maguk nevezik magukat baloldalnak, masreszt a valosdi tortenelni baloldal helyet probaltak atvenni amikor a megszallo oroszoknak szukseguk tamadt oket gondolkodas nelkul kiszolgalo civil helytartokra. Beloluk lett az MKP - MSzMP- MSzP vonulat, es ok neveltek ki azt a halado baloldali magyar ertelmiseget aki pironkodva - fintorogva megjatssza a felsobbrendu europait, akinek mar semmi koze ahhoz a vereskezu ostoba kommunista csocselekhez aki meg mindig ott porog a baloldalon.

ekat 2016.08.20. 22:55:42

Az ember egy idő után rájön, hogy hiába tiltakozik, ennek az országnak pontosan az a kormánya van, amit megérdemel. Sok lúd disznót győz - nem vagyunk elegen egy normális európai ország létrehozásához. Így a kérdés megszokni vagy megszökni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.20. 23:17:08

@ekat: megszokni biztosan nem kell mert az szerintem bűnrészesség. Kicsit erről próbált szólni a cikk is. A megszokókkal szemben a megszökőket én nagyon megértem.

Tizenötmillió Magyarok 2016.08.20. 23:27:05

"Vállalhatja-e ezután is minden eddigi kitüntetett ezt az elismerést, vagy reájuk borul a Bayer és a Bencsik árnyéka?"

Természetessen.

Az hogy a Bayer Zsolt megkapta a lovagkeresztet, az a kitüntetés rangját, méltóságát EMELI, és ennek minden eddigi és jövöbeni kitüntetett örülhet.

Tizenötmillió Magyarok 2016.08.20. 23:30:29

"Ők miért nem mondanak nemet a szándékos gyűlöletkeltésre, az emberellenes propagandára, a manipulatív megfélemlítésre?"

Azért mert mert senki nem tapasztalt ilyet, mert ilyesmi nem történt. A postoló sem tudna rá példát mondani.

Ludovikás Levente 2016.08.20. 23:35:13

@morph on deer:
És a Bálna, az SZDSZ-es városvezetés által a Duna partjára rittyentett, egyébként máig használhatatlannak bizonyuló szörnyűség mennyivel jobb? Vagy a Nyugati területére Gyurcsányék idején képzelt kormányzati negyed, ami szerencsére sose valósult meg, a dilettánsnak se nevezhető tervek alapján? Vagy az '56-os emlékműnek nevezett rozsdatelep a Városligetben?

Művészek sose fogják leváltani a politikusokat, legfeljebb más politikusok, akiknek adott esetben semmivel nem jobb az ízlése

morph on deer 2016.08.21. 00:12:44

@Ludovikás Levente:
"...És a Bálna, az SZDSZ-es városvezetés által a Duna partjára rittyentett, egyébként máig használhatatlannak bizonyuló szörnyűség mennyivel jobb?"

Sokkal!
Az esetleges kormányzati

morph on deer 2016.08.21. 00:40:01

@morph on deer:
Elnézést!
Az elképzelt kormányzati negyed terveit nem ismerem, de a Bálna messze jobb "alkotás" mint az a szerencsétlen emlékmű!
Csak ami elsőre is látszik: egy letisztult, egységes koncepción alapult, nem egy innen-onnan kényszeredetten összefércelt, agyoncsicsázott gagyi.

De legalább az egyenlő esélyek elve mentén készült, minden elismerésem!
Mert az azért nem mindennap fordul elő a mai Magyarországon, hogy az országot jelképező, megszemélyesítő, - igen! - egyébként Gábrielnek nevezett figura egy kifejezetten meleg személyt ábrázoljon, akit láthatóan jobban érdekel a ruházata, mint az ornitológia..! A sas (?) helyett a köpenyével foglalkozik ugyanis...

Valljuk be, ehhez azért bátorság kellett!

Szerintem egyébként a köztéri alkotások megítélését, elbírálását még az elfogadásuk előtt, nem elvtársakra, hanem kizárólag szakemberekre kéne bízni, lehetőleg a pártsemleges fajtából.

A politikának pedig nagyon messzire vissza kéne vonulnia a szakmai munkának még a környékéről is!

Mert NEM értenek hozzá, akárhányszoros is a többségük, azért!
Csak azért nem kéne teleszórni az országot rosszabbnál rosszabb "alkotásokkal", mert megtehetik!

Igen, egyébként az 56-os "rozsdatemető" is nagyságrendekkel jobb, mint az a kisiskolás szinten szájbarágós bábszínházi jelenet, és ezt komolyan mondom.
Figyelem, nem azt mondom egyik esetben sem, hogy jobban tetszik, hanem azt, hogy jobb! Nem ízlésről van tehát szó, hanem szakmai, ha úgy tetszik művészi minőségről, ami messze nem ugyanaz, bár egybeeshet olykor.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 00:52:15

@morph on deer: "Szerintem egyébként a köztéri alkotások megítélését, elbírálását még az elfogadásuk előtt, nem elvtársakra, hanem kizárólag szakemberekre kéne bízni, lehetőleg a pártsemleges fajtából. A politikának pedig nagyon messzire vissza kéne vonulnia a szakmai munkának még a környékéről is!"

így van. A politika dolga ehhez feltételeket teremteni az oktatás, kutatás, fejlesztés támogatásával, a szakmai kollégiumok honorálásával és az infrastruktúra biztosításával. Nem azért _fizetjük_ őket ugyanis, hogy saját gyermeteg/demens álmaikat és elvetélt művészi ambíciójukat közpénzen kiélhessék. Mármint egy demokráciában, mert diktatúrában ás oligarchiában persze akinek hatalma van, az rögtön a legokosabb is lesz egyúttal.

Dr. Nagy László 2016.08.21. 01:02:29

Kurvák? Nem! Opportunisták és szervilisek? Igen! Meg passzívak és közömbösek. Mindennel szemben. EZ a mai Magyarország!

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2016.08.21. 01:57:30

Nem tudom pontosan, hogy mi is az a dal, mert nem érdekel. De tegyük fel, hogy 56-ról szól. Akkor nem mindegy, hogy melyik kormány vagy zugegylet is rendelte meg? 56 más lesz akkor, ha az egyik párt ünnepli meg, és nem a másik? Van esetleg olyan párt is, amelyik szerint 56-ban zavargás tört ki, amelyben a fegyvert is szerző csőcselék megpróbálta felborítani a törvényes rendet, és jó pár napig eltartott, mire a kormánynak sikerült a többség által megkívánt békés állapotokat visszaállítani? Mert akkor nem azzal kellene foglalkozni, hogy a kormány rendelte-e meg, hanem hogy ünnepeljük-e meg.

TothLali 2016.08.21. 03:03:46

@Androsz: Forradalomnak azért hívták, akik így hívták, mert a felkelők meg akarták dönteni a fennálló hatalmat. Ellenforradalomnak pedig azért hívták, akik így hívták, mert éppen ellenkezőleg a felkelők meg akarták dönteni a fennálló hatalmat. Hogy is van ez?

midnight coder 2016.08.21. 06:53:13

@morph on deer: "Az elképzelt kormányzati negyed terveit nem ismerem, de a Bálna messze jobb "alkotás" mint az a szerencsétlen emlékmű!"

Attól még az is meglehetősen ocsmányul néz ki.

Behajtó70 2016.08.21. 07:23:46

Arcpirító? Segítek, mert láthatóan nem érted: azonosító nélküli rendőrökért nincs felelős. Senki nem ül! OK, a walaki eltüntette a bizonyítékokat, ahogy a diploma is elveszett. De morálisan itt (magyar közélet) semmi kersnivalója sem neki, sem szekértolóinak. Ide tartozik az mszp is!

Egyéként ki tud jobbat Orbánnál? Ki lenne az, aki jobb?

Előbb itt kéne kezdeni, nem az orbántakarodjot skandálni cél nélkül, agyatlanul, zombi-módra.

Vagy itt is Líbiát akartok? Vagy Szíriát? Idióták! Agyhalott zombik vagytok!

Conchobar 2016.08.21. 07:26:24

Próbálta a maga módján a cigány fűzni a magyar lányt, de nem jött össze neki a dolog. Alány nem ment el vele. A cigány végül feladta, bedühödve azt kiáltotta lánynak, hogy 'Te kurva'. "Kurvák vagytok mind!" (de ezt már egy másik cigány írta és megint másik a posztja mottójának tette)

midnight coder 2016.08.21. 07:36:58

@Visceroid: A baloldal bukásának nem Gyurcsány az oka. Ő csak tünet. Az igazi baj az, hogy a baloldal mint olyan nem igazán létezik. Egy valódi baloldali pártnak soha nem kerülhetne az élére egy privatizélésből megtollasodott milliárdos újgazdag.

És az, hogy nincs baloldal, még mindig nem a legnagyobb baja a baloldalnak. Akkor még mindig meg lehetne teremteni. Csakhogy, az idő is eljárt a baloldal felett, és ez az igazi gond.

A klasszikus baloldal Marxék idején jött létre. Akkor a helyzet viszonylag egyszerű volt: volt a gonosz tőkés, volt az elnyomott munkás, akinek az érdekeiért harcolt a jó baloldal, ehhez meg is volt az eszköz: a sztrájk, és a forradalom. És meg is volt a nagy álom: a világforradalom, ahol majd minden munkásnak nagyon jó lesz. És a baloldal nagy-nagy szerencséjére - vagy tragédiájaként - megvolt a főgonosz is, Hitler és a nácizmus. És megvolt a háttérország is: a nagy Szovjetunió és a Varsói szerződés tagországai.

Csakhogy, a világnak megvan az a ronda tulajdonsága, hogy változik. Mint kiderült, a megvalósult munkásparadicsom közelről korántsem annyira szép mint látszik, a SZU szépen csődbe is ment (vele együtt mi, az egyik kirakatország is), a világforradalom pedig érdeklődés hiányában elmarad, a jegyek visszaválthatók vagy szélsőséges iszlám előretörésre cserélhetők.

Ráadásul, közben azoknak a fránya változásoknak (technológiai fejlődés, globalizáció) a munkásosztály mint olyan errefelé gyakorlatilag megszűnt. A gyárakban nagyrészt ipari robotok robotolnak, ahol pedig ezt nem érte meg megcsinálni, azt jórészt átvitték a világ túlsó oldalára. Ráadásul a nácik mint olyanok eléggé kihaltak, a maradéknak viszont sajnálatos módon sok kérdésben igaza lett, és ezt egyre többen érzik a saját bőrükön is.

Közben pedig a baloldal csak állt, és nézett. Már eleve attól zavarba jött, hogy eltűntek a munkások. Jó, vannak, de az a tömeges foglalkoztatás egy-egy területen ma már csak nagyon kevés szektorban létezik. A sztrájk lehetősége is drasztikusan lecsökkent. Lényegében állam bácsi az egyetlen aki ellen sztrájkolni lehet, így tudnak ilyet Pl. a közlekedési dolgozók, de már egy multi ellen akkor sem lehetne sztrájkolni, ha lenne itt olyan multi aki sok-sok hasonló pozícióban lévő embert alkalmaz - elvégre, ha nagyon szívatják, a multi fogja magát és átköltözik egy - vagy sok - határral odébb.

Azaz, a baloldal elvesztette a bázisát, az eszköztárát, valahol ma is ott élnek az ipari forradalom tájékán, miközben a világ már rég elment mellettük.

Erre egy válasz jött létre: az a baloldal ami nálunk is van - ami lényegében annyiban tér el a jobb oldaltól, hogy más a zászlója, és a jobboldallal szemben szociális demagógiával harcol. Ami egy darabig megy is, csak a szociális demagógiának meg az a baja, pláne egy csóró országban, hogy ha véletlenül kormányra kerülünk vele, és mégsem üt be utána a Kánaán, akkor legközelebb igen sokára lehet sikeresen elsütni.

Szóval, a baloldali kormány valóban elég messze van.

midnight coder 2016.08.21. 07:45:56

@Wildhunt: "Ha ebből kivesszük a hajléktalanokal/kissebbségekkel/menekültekkel(bevándorlókkal) készült érzelmes fényképeket, mégis mi marad a jelenlegieknél?"

Ráadásul, amikor kormányon voltak, akkor nem fényképezkedtek a hajléktalanokkal. És nem is tettek értük semmit. Hacsak a létszámuk gyarapítását nem vesszük annak.

A bevándorlók támogatása pedig felveti azt a csúnya kérdést, hogy mégis kinek az érdekeit képviselik ? Az európai hátrányos helyzetű polgárokét ? Akkor pont 0 darab bevándorlót kellene beengedni, ezek ugyanis a legjobb esetben is dolgozókat, méghozzá általában kétkezi munkásokat szorítanak ki az európai munkahelyekről. Kevésbé jó esetben pedig azokból a forrásokból lesznek finanszírozva, amiből szociális a segélyeket, támogatásokat adják, azaz a bevándorlókkal mindenképpen a csóró európai polgár fog rosszul járni. A legrosszabb esetben pedig tovább fanatizálódnak és felrobbantják az EU-s polgárok gyerekeivel az iskolabuszt.

midnight coder 2016.08.21. 07:48:45

@harmadikszem: "Jól értem hogy Ön szerint az, hogy Gyurcsány hülyeségeket beszélt 10 éve (is) elég indok arra, hogy ez a tahó maffia örökre a nyakunkon maradjon?"

Nem, Orbánékat le lehet váltani. Egy másik jobboldali kormánnyal. Erre pillanatnyilag a Jobbik a leginkább esélyes, de én őszintén szólva szívesebben látnék kormányon egy valamivel intellektuálisabb csapatot, mondjuk Bajnaival az élen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.21. 07:55:11

@TothJanJ:

Nálad a pont, anno az egyház rengeteg művet rendelt meg, ezek ideológiailag igencsak elkötelezettek voltak, oszt mégsincs velük bajunk. Sajnos ettől még ízléstelenek voltak az Orbánt ábrázoló festmények.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.21. 09:03:01

Több toleranciát kellene elsajátítaniuk a liberálisoknak, s elfogadni végre: az emberek legnagyobb része nem liberáis, így a liberális értékrend rajtuk való számonkérése diktatórikus szokás.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.21. 09:04:17

Ami pedig a művészetet illeti, minden korban a művészet erősen függött a hatalomtól, s ma is így van ez: mindenhol, nyugaton is.

A piacalapú művészet egy apró szegmens, s még az sem igazán piacalapú.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.21. 09:06:28

@harmadikszem:

A demokrácia azt jelenti, a többség akarat győz. Hányan akarkák Gyurcsényt és hányan Orbánt? Az arány kb, 1 a 10-hez.

morph on deer 2016.08.21. 09:16:39

@midnight coder:
Ez már természetesen ízlés kérdése, és mint olyan, teljesen szibjektív.
Semmi probléma ezzel.

Szerintem gond akkor van igazán, amikor a hatalom politikai okokból beleszól egy alkotás szakmai/művészi folyamatába.
Amikor bizonyos politikai célok érdekében "megerőszakol" alapvető szakmai/művészi elveket, törvényszerűségeket, végső soron az alkotót, akit ebben az esetben már csak legfelljebb mint kivitelező vesz részt a folyamatban - megvalósul a prostitució.

TothJanJ 2016.08.21. 09:29:06

@harmadikszem:

"A sztenderd művészeti iskolák tantervében roppant kevés politikai befolyás mutatkozik"

Itt van a produktivitás kényszere, mint legszembetűnőbb politikai befolyás. Művészi szempontból ez egy radikális ideológiai szemlélet érvényesítése: a művészet kereskedelmiesítése. Annak az elvnek az alkalmazása, hogy a művész kis túlzással értékes javakat adott piacra termelni képes szakember legyen. Csak az ezt követő lépés az, amikor az állam vagy más mecénás már a termelt toposzokat, szimbólumokat is meg akarja határozni vagy legalábbis ösztönöz e felé. De a kapcsolat a termeléskényszerrel szerintem látható: ha nincs is szó arról, hogy mit kell, de arról mindig szó van, hogy valamit, és talán még, hogy: sokat és többet fel kell tudni mutatni a következő évi vagy a folyamatos finanszírozásért. A hagyományos sánc erre a magaskultúra eszméje és a kettő közt megy a labdázgatás ide-oda; már ahogy én ezt full kívülállóként látom az állam és a művészképzés és -támogatás közti kapcsolatról.

Ez az ami miatt a politikai művészet és a konkrét elképzelésekkel tervszerűen operáló művészetpolitika a következő logikus lépés, hiszen ha már termelni kell az áhított finanszírozásért (művészt és műalkotásokat iskolaként), és ha már benne vagyok egy olyan rendszerben ahol inspirációtól függetlenül termelnem kell (művészként), akkor azt úgy is csinálhatom, hogy fillérre kiszámolható hasznom legyen belőle, illetve előmozdítsa azokat az értékeket amiket előmozdítandónak tartok. Itt már nem a művész vagy a művészet korrumpálódik; az már megtörtént a termeléskényszerrel. Itt már csak formára hozzák a dolgot.

Ludovikás Levente 2016.08.21. 10:50:10

@morph on deer:
"a köztéri alkotások megítélését, elbírálását még az elfogadásuk előtt, nem elvtársakra, hanem kizárólag szakemberekre kéne bízni, lehetőleg a pártsemleges fajtából"

Te egy álomvilágban élsz, személyi és pártkötődésektől mentes elbírálás sohasem volt. A műalkotások végső elbírálása pedig nem az önjelölt elit dolga, hanem a nagyközönségé

Ha megszavaztatnák az '56-os rozsdatemetőt és a megszállási emlékművet, akkor kétlem hogy az előbbi sok embernek tetszene (nekem egyik se)

A Bálna nevű szörnyűség az SZDSZ klientúrán kívül csak ellenszenvet vált ki, ehhez képest az egész Duna-parti városképet elcsúfítja. A látványa egy házak közé zuhant Zeppelint idéz fel, funkcionális szempontból pedig totál eltévelyedés. De legalább elmondhatja magáról Demszky, hogy valami az ő idejében szinte már majdnem elkészült

Ludovikás Levente 2016.08.21. 10:57:29

@midnight coder:
"a baloldal nagy-nagy szerencséjére - vagy tragédiájaként - megvolt a főgonosz is, Hitler és a nácizmus"

Hitler egy klasszikus baloldali munkáspárt vezéreként indult, és csak utólag, a szovjetekkel való szembeforduást követően tolta át a jobb térfélre a bolsevik propaganda

kvadrillio 2016.08.21. 12:04:32

A szárazság miatt tovább emelkedik a cukor ára

Január óta 27 forinttal nőtt a kilónkénti átlagára, de visszasírhatjuk még ezt a szintet.
"""

JAHHH.....ILYENKOR A LEGPRAKTIKUSABB ASZON VEZETŐK LIKVIDÁLÁSA, AKIK MEGSZÜNTETTEK 11 CUKORGYÁRAT, HOGY FÖLDALAPÚ TÁMOGATÁSOKHOZ JUTTASSÁK KEGYELTJEIKET !!!

...nálam ez illen eccerűűű....O)))))
FASZOK !

kvadrillio 2016.08.21. 12:08:11

@Behajtó70: ...HMMM...ÉS HA HOLNAP MEGHALNA INFARKTUSBAN ORBÁN MEGÁLLNA AZ ÉLET ?????...........MENNE TOVÁBB A VERKLI.....:)
NINCS PÓTOLHATATLAN EMBERKE !!! ORBÁN SEM AZ !

kvadrillio 2016.08.21. 12:10:13

Margaret Thatcher IS MEGHALT, PEDIG MILLEN PÓTOLHATATLAN EMBERKE IS VOLT ANNO...

grafoguru 2016.08.21. 13:00:19

@apterus:

"A maradék 98% azzal van elfogalva, hogy megszűnt az infláció,
IGEN, AZ UNORTODOX MATOLCSY NULLA FELÉ VISZI AZ ALAPKAMATOT, AMI GYENGÜLŐ FORINTOT EREDMÉNYEZ. EZ JÓ AZ EXPORTNAK, CSERÉBE NEM NÖVELI A VERSENYKÉPES BERUHÁZÁSOKAT, AZAZ A "MAGYARORSZÁG LEGYEN ÖSSZESZERELŐ BÉRMUNKÁS ORSZÁG" FELÉ VISZI A GAZDASÁGOT.
MÁR A KÖRNYEZŐ ORSZÁGOKTÓL IS LEMARADTUNK.
AZ EGÉSZSÉGÜGY ROMOKBAN. SOROLHATNÁM.

eltűnőben a munkanélküliség,
MIKOR JÁRTÁL UTOLJÁRA EGY MUNKAÜGYI KÖZPONTBAN?
A KÖZMUNKA SZERINTED MI? AMIKOR A MUNKAÜGYI KÖZPONTOKBAN VEZETŐI PARANCS, HOGY PIACI CÉGEKHEZ NEM SZABAD KÖZVETÍTENI, CSAK KÖZMUNKÁRA? AZAZ UGYANAZT A MUNKÁT VÉGEZD EL FELEANNYIÉRT.
TE HOL ÉLSZ?

csökken az a borzalmas létbizonytalanság, ami olyan jelentősen aláásta a kádári biztonságban szociálizálódott generáció önbizalmát.
MI VAN? MI CSÖKKEN? EZT HONNAN VESZED? LEFOGADOM, HOGY A KORMÁNYINFÓ A KEDVENC SOROZATOD.

A tanárok morognak, de en felejtsük el, hogy a 3000 iskolából 150-ben volt tüntetés,
EZ AZTÁN A FOKMÉRŐ.
AZ, HOGY BE VANNAK FÉLEMLÍTVE, RETTEGNEK A KIRÚGÁSTÓL, FELÜLRŐL MONDJÁK MEG, HOGY KI A JÓ ELVTÁRS, VAN PÁLYÁZATI RENDSZER A VEZETŐI POSZTOKRA, DE GOND NÉLKÜL ÁTGÁZOLNAK RAJTA, AZ NEM ZAVAR TÉGED. UGYE? HOGY ELSILÁNYÍTJÁK A FELSŐOKTATÁST, SOK TÍZ ÉVRE VI)SSZAVETVE MÉG A LEHETŐSÉGÉT IS, HOGY VALAHA KICSIT JOBB LEGYEN A GAZDASÁG SZERKEZETE...

Félmillió ember külföldön dolgozik - őket a baloldal szereti a rendszer áldozataként bemutatni, de ők köszönik jól vannak, és nincs sok bajuk a kormánnyal (nem véletlen. hogy a nyugati határszél mindig is jobboldali orientációjú volt);
NINCS BAJUK? BESZÉLTÉL MINDEGYIKKEL? PERSZE, KÖSZÖNIK JÓL VANNAK, DE HIDD EL JOBBAN SZERETNÉNEK ITTHON "JÓL LENNI". AZON MEG EL KELLENE GONDOLKODNOD, HOGY MIÉRT AKADÁLYOZZA ŐKET A VEZÍR ABBAN, HOGY LEVÉLBEN SZAVAZZANAK, MINT AZ AGYMOSOTT ERDÉLYIEK.
AZ "EL KELLENE GONDOLKODNOD" NEM VOLT ŐSZINTE - NE PRÓBÁLKOZZ, KIDOBOTT ENERGIA.

A többgyerekesek olyan anyagi plusszt kapnak, hogy azt semmilyen baloldali kommunikáció nem tudja semlegesíteni.
DE MOST TÉNYLEG - HONNAN SZEDED AZ INFÓKAT?

Most majd jön a köztisztviselői réteg,
AHA - MINT A PEDAGÓGUSOK, UGYE? AKIKNEK ADTAK BÉREMELÉST, ÉS UGYANANNYIT VAGY KICSIT TÖBBET ELVETTEK A PÓTLÉKOKBÓL, CSERÉBE SOKKAL TÖBB - IDIÓTA ÉS FELESLEGES - MUNKÁRA KÉNYSZERÍTVE ŐKET.
MINDENKI A KÖZTISZTVISELŐKET FOGJA IRIGYELNI...

és Orbán hátradőlhet. Csak szólok."
ÚRISTEN! ENNYIRE NYILVÁNVALÓAN FIZETETT PROPAGAGANDA HOZZÁSZÓLÁST RÉG OLVASTAM.
GÖBBELS ÉS RÁKOSI IS ELMEHET A CSÁBA.

morph on deer 2016.08.21. 13:40:19

@Ludovikás Levente:
"A műalkotások végső elbírálása pedig nem az önjelölt elit dolga, hanem a nagyközönségé"

Te nem figyelsz arra amit olvasol, ugye?

Én nem arról beszélek, hogy mi tetszik vagy nem tetszik, hanem arról, hogy szakmai/művészeti dolgokba inkább ne pofázzanak bele a témához hótt hülye önjelölt zsenik, mert csak ótvar giccs lesz a végeredmény! Ahogy a megszállási emlékműnek nevezett szörnyszülött, például.
Véleményem szerint egyébként a szobrász képes lett volna normális dolgot is kiadni a kezéből, ha hagyták volna, de nem így történt. Nyilván van az az összeg, amiért az Orbán-Kerényi páros agyszüleményéhez is hajlandó volt adni a nevét. Nem véletlen, hogy nem nyilatkozott...

Ha a "közvélemény" döntene, akkor valószínűleg az Orbán és/vagy a Putyin kinézetű kertitörpe lenne a legnépszerűbb műalkotás, miközben Bunyós Pityu átírhatná a himnuszt, hogy kissé vidámabb és népszerűbb legyen...

Nem csoda, persze, mert sehol, sem a hittanórán, sem a futball akadémiákon nem tanítanak esztétikai alapismereteket, az általános műveltség meg a stadionok bejáratáig ér legfelljebb el...

Még annyit, hogy az 56-os "rozsdatemető" szerintem a legjobban fejezi ki annak a forradalomnak a lényegét!
Nevezetesen, a sok kicsi, egyenként jelentéktelen, kopott és rozsdás "egyén" nagyobbá, erősebbé és nemesebbé változik, fejlődik, együtt! Így lesz a rozsdás szög nemesacél tömb, mert ugye "egységben az erő"!
Mert ez történt, nem?

De mondom, ilyesmit mostanában nincs honnan idejében megtudnia a gyereknek, később meg már csak felejt, mint látjuk...

Engem nagy ívben nem érdekel, hogy ki mit csinált vagy nem csinált korábban.
Egy biztos, még az átkos kádári időkben is jobb köztéri művek kerültek ki, mint most!
És - mint eddig egyfolytában - az esztétikai, ha úgy tetszik művészi kvalitásról beszélek, és nem arról, hogy mi és milyen okból lett felállítva valahová!

sey21 2016.08.21. 13:50:17

@telkoe: Íme egy lista volt párttag fideszes politikusokról és háttéremberekről, ami bizonyára még jócskán bővíthető:

Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)

Járai Zsigmond – MSZMP-tag

Matolcsy György – MSZMP-tag

Martonyi János – MSZMP-tag

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Fónagy János – MSZMP-tag

Vonza András – MSZMP-tag

Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

Chikán Attila – MSZMP-tag

Boros Imre – MSZMP-titkár

Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

Harrach Péter – MSZMP-tag

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag

Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

Varga Mihály – KISZ-titkár

Rogán Antal – KISZ-titkár

Deutsch Tamás – KISZ-titkár

gepnarancs.hu/2011/11/amikor-a-komcsik-komcsiznak/

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 14:30:28

@TothJanJ: te szórakozol :D A produktivitás kényszere mindenkinél ott van, akinek nincs fialó tőkéje. Az, hogy az élethez pénz kell, nem művészeti kérdés, hanem egy ehhez képest jóval szélesebb körű contract alapfelfogása (demokrácia). Voltak próbálkozások a pénz nélküli társadalmak megvalósítására mondván, hogy a pénz az ördög búzája, de valahogyan mindig úgy alakult, hogy a legnagyobb ördögűzők kezén fennmaradt a szegények búzája is. Szóval ez így nem nagyon működik. De fejtsd ki kérlek hogy milyen igazságos és demokratikus, morálisan védhető módot látsz a termelés (produkció) nélküli javadalmazásra, kíváncsivá tesz a dolog.

Ami a művészképzést illeti, ott nagyon nincs igazad, bár a felvázolt elmélet szellemes és önmagában logikus. Ám művészeti képzésben egyáltalán nem azt tanítják, hogy a piacra alkalmazható javakat hogyan állítson elő bárki, max az alkalmazott művészetek esetében. Tehát ez tényszerűen nem igaz, nincsenek is ilyen stúdiumok, sőt ez ellenkezne is a művészet oktatásának évszázados gyakorlatával. AZ más kérdés, hogy a művészeti egyetemeken hála Istennek megjelennek olyan képzések, amelyek a művészet menedzsmentjét tanítják nem-művészeknek, és őket az évek során többször is összefésülik. Emellett néhány helyen – bár ez erősen mesterfüggő – azt is tanítják, hogy hogyan lehet a szabad művészet MELLETT más dologból fenntartani magad. Ez pont arról szól, hogy ne kurvulj el, de a technéddel legyél képes rokon területeken a megélhetésedet kitermelni úgy, hogy művészetedben ne kelljen kompromisszumokat kötnöd.

És a harmadik, ami a leginkább félrevezető az eszmefuttatásodban: a művészek általában egyáltalán nem kényszerből dolgoznak. Az ilyen nem művész, vagy a legalja. A művésznek dolgoznia KELL, és a legtöbb esetben az inspiráció jóval meghaladja a rendelkezésekre álló lehetőségeket. Az alkotói válság inkább a blockbusterek és a szívszorító novellák világa, gyakorlatilag az a helyzet, hogy a legtöbb művész sokkal kevesebb ötletét tudja megvalósítani,mint amire inspirációja lenne. De ténylegesen sokkal kevesebbet, mint amit anyagi lehetőségei okán meg tudna valósítani. Mármint úgy értem a jó és kreatív művészek, mert a középszarok nyilván folyamatos alkotói válságban vannak. Ezzel szemben a nagy művészek úgy halnak meg 95 évesen, hogy még további 1000 évre való ötletük lenne. Számukra a munka se nem termelés, se nem kényszer, hanem életforma.

kvadrillio 2016.08.21. 14:41:53

A zsidóterror már botlat is kővel - ideje lenne visszabotlatni Ha egy más bolygóról hazánkba érkezett idegennek a lehető leggyorsabban és a leglátványosabban akarnánk bemutatni, ki itt nálunk az igazi úr a virtuális szférában, nem lehetne szimbolikájában hatásosabb helyet találni a Szabadság térnél. Az amerikai nagykövetség az ország egyik legszebb terének egy részét már gyarmatosította, guantánamói kerítésekkel. Igazán kíváncsi lennénk arra, vajon ha az iráni nagykövetség biztonsági okokra hivatkozva a Stefánia út közepe felé akarna kiterjeszkedni, az Orbán-kormány ugyanolyan lihegve felkínálná-e neki annak mondjuk a követség előtti járdarészét?
Forrás: kuruc.info/r/7/162600/..............................
GONDOLOM IZRÁHELBEN TELE VANNAK AZ UTAK MEGGYILKOLT PALESZTINOKÉRT LETETT BOTLATÓIZÉKKEL ????? MERHANEEEM, AKKOR MENEK OSZT LEFEKTETEK PÁRMILLIÓCSKÁT !!!!! :o))))) JAHJHH...ÉS JEWS GO HOME !!!!!!!!!

telkoe 2016.08.21. 15:21:24

@harmadikszem: azt en is tudom de tény, hogy a kommentekben felsorolt arcpirító kérdésekre az akad azé' a Fideszben is a baloldalt alkoto kadari komcsi csocselekbol magyrazkodason kívül megint nem jött túl sok válasz a magukat halado europai baloldali ertelmisegnek tartok oldaláról.

kvadrillio 2016.08.21. 15:46:11

SCHMIDT MARISCHKA 56-OS SZERZEMÉNYEHHH...:o)

Orbánnak 1956-ot is sikerült barackfa-bulivá gyaláznia - ráadásul egy 2007-es dalt poroltak le, jó lesz az nekünk Emlékeznek még a hírhedt barackfa-dalra, melyből a kormány jóvoltából megtudhattuk, milyen vidám dolog Trianon, s ha rá gondolunk, szemünkben a boldogság fénye ég? Boldog ember, aki nemmel válaszolhat, de boldogsága hamar szertefoszlik, ha meghallgatja az új barackfadalt, melynek apropója szent '56-os szabadságharcunk. Trianonhoz hasonlóan erről a történelmi eseményről sem gondoltuk volna, hogy ilyen "fílingje" van, és volt akkortájt is - olvasóink elnézését kérjük, de erre a konkrét esetre magyar szó szerencsére nem létezik -, mert ez bizony fíling a javából. És nem is akármilyen: nyálas. Undorítóan, vérlázítóan, gyalázatosan nyálas. Azt akarják ezek, hogy a legújabb nemzedék, mely tekintélyes részének fogalma sincs a valódi '56-ról, azt higgye, ilyen nyálas dolog volt apáink, nagyapáink vérének hullatása a szabadságért? Ilyen fílingű? Azt akarják ezek, hogy ilyennek gondolja az '56-osokat az, aki nem ismeri őket, és megnézi az örököseiket? Örökösök alatt ugyebár Caramel, Lakatos Mónika és a Romengo, Radics Gigi, valamint társaik értendők... Ezt tudja felmutatni a nemzet -.......

A GOND, HOGY EZEK A RÉSZTVEVŐK MIND ZSIDÓK, HATALMAS ÁLLAMUNK ÁLTAL IS MILLIÓS BEVÉTELEKKEL TÁMOGATOTT HŰBÉRESEK ! A SZÖVEG PEDIG HAMIS, HAZUG, A TÖBB MINT EGY MILLIÓS MAGYAR KÉNYSZERŰ KÜLFÖLDRE TÁVOZÁSA MIATT, MEGÉLHETÉS, MUNKAVÁLLALÁS CÉLJÁBÓL.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.08.21. 16:07:03

@harmadikszem:

"A művésznek dolgoznia KELL, és a legtöbb esetben az inspiráció jóval meghaladja a rendelkezésekre álló lehetőségeket. (...) ... a nagy művészek úgy halnak meg 95 évesen, hogy még további 1000 évre való ötletük lenne. Számukra a munka se nem termelés, se nem kényszer, hanem életforma." --- írod.

:-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D ...

Hát, ez így kurva egzakt! Eszerint, mondjuk, Nemere István a nagy művész és nem, mondjuk, Tomasi di Lampedusa?

midnight coder 2016.08.21. 16:24:14

@bbjnick: Nemeréről legalábbis idehaza kb. mindenki tudja hogy kicsoda. Tomasi di Lampedusa-t pedig kb. azok ismerik akik szakmai szinten művelik az irodalmat.

midnight coder 2016.08.21. 16:32:42

@morph on deer: "Én nem arról beszélek, hogy mi tetszik vagy nem tetszik, hanem arról, hogy szakmai/művészeti dolgokba inkább ne pofázzanak bele a témához hótt hülye önjelölt zsenik, mert csak ótvar giccs lesz a végeredmény! "

Tudod, az alapvető gond ott van, amikor a művészet megítélése - aminek ugye elvileg az emberekhez kellene szólnia - egy szakma. Azaz Gipsz Jakabka a hivatásos ítész szintetikus szabályok alapján eldönti, hogy nekem, meg neked, meg általában az utca emberének mi _kell_ hogy tetsszen. Így kerülnek ki azok a roppant értékes köztéri szobrok, akik az alkotón és az ítészen kívül kb. mindenki számára kimerítik a vizuális környezetszennyezés fogalmát.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 16:32:42

@bbjnick: nem értem a kérdést. Tán di Lampedusa alkotói válságban szenvedett? Vagy mi köze ennek a kérdésnek bármihez, amit fent írtam?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.08.21. 16:41:46

@midnight coder:

Azért ez nem igaz: már ami Tomasi di Lampedusa-t illeti. :-)

kvadrillio 2016.08.21. 16:50:19

SCHMIDT MARISKA 56-OS SZERZEMÉNYE !+

SCHMIDT MARISCHKA ÉS E SZABAD ORSZÁG ÁLDOZATAI....

„Ez egy szabad ország. Szabadon alkotunk, szabadon tanulunk, szabadon szeretünk, szabadon élünk”

Ez így kerek, így szép, és így szabad.

KÖSZÖNJÜK !!! :)......MENNYIEN IS ÉLNEK A LÉTMINIMUMON VIKTORKA ???! ÉS MENNYI IS A RONCSTÁRSADALOM LÉTSZÁMA ???!...JAHHH...ÉS HÁNYAN IS HALTAK ÉHEN, FAGYTAK MEG ÉS LETTEK ÖNGYILKOSOK 26 ÉV ALATT A NYOMOR ÉS AZ ÁTVERÉSEK MIATT IS ???!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.08.21. 16:52:09

@harmadikszem:

Annyi a köze, hogy hülyeségeket tetszett írni.

kvadrillio 2016.08.21. 16:53:14

@kvadrillio: >..ÉS HÁNYAN KÖZMUNKÁSOK......HAVI 47 EZERÉRT ???...SZABADON.....ÉS KIKBŐL IS TOBOROZZÁK ERŐSZAKOSAN ???!!!... A JÖVENDŐ "HATÁRŐRÖKET"...BELŐLÜK ??? SZABAD ORSZÁG VIKTORKA ????? :o))))

kvadrillio 2016.08.21. 16:54:21

"„Ez egy szabad ország. Szabadon alkotunk, szabadon tanulunk, szabadon szeretünk, szabadon élünk”

Ez így kerek, így szép, és így szabad." 444-RŐL.....SZABADON......

kvadrillio 2016.08.21. 16:56:55

Alsónémediben napi 800 forintos adót vetnek ki arra, akinek nincs munkája

kasnyikm
POLITIKA
ma 16:47
14
2

Van pár elég érdekes helyi adó, amióta a parlament lehetővé tette, hogy gyakorlatilag bármilyen alapon kivethessenek adókat az önkormányzatok. A hvg.hu például arról ír, hogy Alsónémedi önkormányzata fél óra alatt megalkotott egy rendeletet, ami szerint

napi 800 forintot kell fizetnie annak, akinek több mint 90 napja nincs bejelentett munkája, vagy aki nem saját, illetve rokonai tulajdonában álló ingatlanban lakik.

A képviselőtestület ellenszavazat nélkül fogadta el a rendeletet, aminek része, hogy az önkormányzat megbízottai bármelyik magánházba bemehetnek, hogy ellenőrizzék az esetleges adóelkerüléseket.

A képviselő-testületi ülésen elhangzott az is, hogy a rendeletet célja valójában nem is a bevételnövelés, hanem az, hogy távol tartsák a településen most nagy számban jelen lévő, főleg idénymunkákra érkező románokat és romániai magyarokat. (hvg.hu)

....DESMOND CHILD.......EGY SZABAD-SZABAD-SZABAD----------ORSZÁGÉRT ???!!! :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.21. 17:36:56

@grafoguru: Ha ilyen sötét a helyzet, ha ennyi elegedetlen ember van az orszagban, akkor gyerekjáték lesz 2018-ban leváltani a kormányt! Csak nehogy rosszabb legyen, ismerve a 2010 előtti tapasztalatokat!

Reszelő Aladár 2016.08.21. 17:39:07

A közepkor majd összes komoly műalkotása megrendelésre készült, ráadásul még pénzt is fizettek érte. De szerencsére ez már a modern kor. Itt már csak kétféle művész létezik:
- benyalós művész aki az évszázados hagyományt követve állami/hatalmi megrendeléseket is teljesít
- valódi művész, aki leginkább a hatalommal szemben alkot, ezzeli is kifejezve hogy nem tartozik az előbbi körbe. Támogatás persze neki is jár, mert sh nem járja hogy nyomorogjon.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 19:24:50

@bbjnick: ja értem az összefüggést, nekem meg tutira nagyobb van.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.08.21. 19:35:59

Elméleti szinten jogos kérdések, de akaratlanul is Az ötödik pecsét jut az eszembe, hogy papíron még könnyű erkölcsösnek lenni, de ha valakinek mondjuk a családja megélhetése függ attól, hogy vállalja-e a plakátok kihelyezését, akkor nincs helye szentimentalizmusnak...

Egyébként az pont látszik is, hogy amit meg lehet tenni különösebb következmények nélkül (pl. lovagkereszt visszaadása), azt meg is tették már páran, és alapvetően a visszatartó erő tényleg az, hogy sok esetben egzisztenciális kérdés ennek a közösségnek a felvállalása. (Bár a közhangulatot elnézve szvsz nem egy ember van, aki örömmel vállalná magára akár ingyen is pl. a plakátok kihelyezését). Plusz ami tovább árnyalja a képet, hogy ezek korántsem teljesen egyértelmű morális döntések, különben nem is kéne ilyen hosszan ecsetelni és nem is lehetne vita tárgya mondjuk az, hogy kutatóként el lehet-e fogadni MMA-finanszírozást.
Szerintem ezek a kérdések többnyire csak a konkrét szituáció kontextusában értelmezhetők, úgyhogy amíg nem a Kerényi támogatását visszautasított festő erkölcsi magaslatairól kurvázod le a többieket, kívülállóként viszonylag sok relevanciája nincs a gondolataidnak - legyenek (papíron) bármennyire is igazak és korrektek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.08.21. 20:12:26

@harmadikszem:

Örülök, hogy érted: önkifejezési kényszeres dilettánsok milliói fossák magukból megállás nélkül az alkotásokat, míg mások életükben egyszer-kétszer nyilvánulnak meg, de akkor úgy, hogy évszázadok múlva is emlegetjük őket. A művész nem attól művész, hogy annak hiszi magát vagy hogy "szétveti az ihlet", hanem attól, ami időtállót létrehoz.

Ha Tomasi di Lampedusa ismeretlen számodra, akkor mondok közismertebb nevet: Arany János. Arany maga volt a két lábon járó alkotói válság. Amibe belefogott, felét ha be tudta fejezni, egy odavetett kritikus félszó hónapokra meg tudta bénítani, hiányzott belőle minden művészöntudat. És mit hozott létre!

Hogy egy-egy alkotó milyen jelentőségű, egy-egy alkotás mekkora értéket képvisel a kortársak csak igen ritkán tudják megítélni. Ha már Aranyról beszéltünk, az ő példája is jól szemlélteti ezt. Arany a Toldi után írott művei (Toldi estéje, A nagyidai cigányok, Rózsa és Ibolya stb.) miatt leírt szerzővé vált a kritika szemében. Hogy mégsem fulladt az érdektelenségbe művészete, az Vörösmarty halálának "köszönhető"; mivel az ötvenes évek magyar ellenzékének szüksége volt egy új emblematikus nemzeti költőre és Aranyt találták (az igen szegényes választékból) legalkalmasabbnak a szerepre, így sztárolni kezdték a Pesti Naplóban (ekkor vált Arany országosan ismert névvé).

Meg ilyenek:-)

Willkommenskultur 2016.08.21. 20:43:12

Bayer szar ember, de jól tették h kitüntetik.

Most már bármit megtehetünk a tetü libsikkel - ez az üzenet, vegyétek.

Willkommenskultur 2016.08.21. 20:48:31

'A Magyar Művészeti Akadémia vagy a PADA (Matolcsy) tudományos pályázatain indulni vajon nem jelent-e automatikus legitimációt a pályázó részéről?'

....:DDD Ne pályázzál. A legitimációd nagyon fog hiányozni Orbánnak..:)

kvadrillio 2016.08.21. 20:55:22

A VISSZAADOTT KITÜNTETÉSEKKEL JÁRÓ PÉNZEKET JÓ LENNE, HA A KORMÁNY A HEIM PÁL KÓRHÁZNAK ADOMÁNYOZNÁ !!!

kvadrillio 2016.08.21. 21:07:04

..AKI PEDIG 56-OT AKARJA MEGÉNEKELGETNI, AZ VAGY SKIZOFRÉN ELMEBETEG VAGY CSAK SIMÁN ELMEBETEG.........DE LEGALÁBBIS AKKORA SEGGFEJ MINT IDE IZRÁHEL ! :o)))))...KULTÚÚÚRHA YEAHHHHHH !!!!!

kvadrillio 2016.08.21. 21:09:53

Évkönyv (Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének ... - EPA
epa.oszk.hu/02200/02288/00015/pdf/Evkonyv56_15_2008_279-374.pdf
A másik Papp ezredes, akinek Jankó Piroska kivágta a szívét, s ez oly bor- ... beleszúrt áldozatába, hanem „kivágta a szívét”, és kevesli az 1956-ban húsz-.
Magyar Narancs - Belpol - A Köztársaság tér históriája: Gyere ki a ...
magyarnarancs.hu/belpol/a_koztarsasag_ter_historiaja_gyere_ki_a_parthaz_ele-67712
Noha a tér említésekor szinte mindenkinek az 1956-os ostrom jut az eszébe, ... Papp József honvéd ezredes vált: a szívét kivágták a feldühödött lincselők.
Wittner Mariska erényességéről - Asperján György
asperjangyorgy.blog.hu/2011/10/28/wittner_mariska_erenyessegerol
2011. okt. 28. - Azon kevesek közé tartozom, akik Wittner Máriát már 56 viharos ... ha igy volt hogy kivágta a dobogo szivet becstelen háborús bűnost is ...

kvadrillio 2016.08.21. 21:10:44

@kvadrillio: TRALLLALLLALLLLALLLAAAHHHHHHH............................:))))) BALOG BÁCSI SZERET MINDEN NAP ÉNEKELGETNI ??? :o)))

kvadrillio 2016.08.21. 21:14:19

Wittner Mariska erényességéről
2011.10.28. 13:25 asperjangyorgy

Azon kevesek közé tartozom, akik Wittner Máriát már 56 viharos napjaiból ismerik, és egyenesen a Corvin közből. Akkori tapasztalataim szerint, nyugodt lélekkel állíthatom, a politikailag megfelelni akaró Dániel Péter legalább annyira primitív, mint a szintén megfelelni akaró, csak ráadásul mérhetetlenül műveletlen Wittner Mária. Dániel Péternek fogalma sincs az akkori viszonyokról, konkrét emberi helyzetekről, például arról, hogy milyen összetételű volt a Corvin közi forradalmár "sereg", hogyan zajlottak ott a mindennapok, és tudatlanságában vádaskodik. Az pedig kifejezetten bántó pofátlanság, hogy a fejjel lefelé felakasztott hullát leköpő kb. 35 éves nőt Wittner Máriával azonosítja. (Eörsi László védelmébe veszi Wittnert és azt írja, hogy a képen látható nő Papp ezredes holttestét köpi le, ami tévedés. Az Erkel Színház mögötti akácfára a "forradalmárok", valójában mocskos csőcselék, Asztalos János honvéd ezredest akasztották fel. Papp honvéd ezredes még élt, amikor egy "forradalmár nő" felhasította a mellkasát és a még dobogó szívét kitépte és felmutatta. Papp ezredest utána, szintén fejjel lefelé a pártházzal szemben lévő nyárfára akasztották fel. Mindezt nem tanulmányaimból tudom, hanem abból, hogy a Corvin köziekkel - nem dicsekvésként mondom - magam is ott voltam a téren).......

...TRALLLALLLALLLALLLAAAHHHHHH...:)))))))))))))).........

Ludovikás Levente 2016.08.21. 21:22:46

@morph on deer:
"Én nem arról beszélek, hogy mi tetszik vagy nem tetszik, " aztán mégis nekiállsz feldícsérni az '56-os rozsdatemetőt, amit ha lefestenének, pont odaillene az amerikai nagykövetség elé barriernek

Szóval magad is azt csinálod amit egyébként kritizálsz: belemagyarázással eladni egy randa és zavaros szimbolikájú műkakit. Na és hogy senkinek se legyen kétsége a tutiról, jön a megfellebbezhetetlen libsi "szakember" tanúsítvány. Ebből aztán végképp nem kérnek a zemberek errefelé, megy a libsizmus megint a lecsóba 2018-ban

Ludovikás Levente 2016.08.21. 21:36:22

@morph on deer:
"Ha a "közvélemény" döntene, akkor valószínűleg az Orbán és/vagy a Putyin kinézetű kertitörpe lenne a legnépszerűbb műalkotás"

Ha nem csal az emlékezetem, készült is egy ilyen műalkotás Orbánról, ámde pont libsi megrendelésre, hogy szét lehessen rúgni Bajnai-Dopeman és kapcsolt részeik kampányrendezvénye után az Alagút bejáratánál

Ez is egy régi bolsi-libsi szokás: rákenni az ellenfélre amit a libsi ereszt maga alá

A máig ismeretlen alkotó egyébként jó munkát végzett, személy szerint sajnálom őt hogy mindössze 5 percig élt a műalkotása, és csak arra kellett hogy pár idióta wuduharcos kitombolhassa rajta magát. Ha beszélhetünk politikai megrendelésről, akkor ez pont ilyen volt, ami eleve idézőjelbe teszi a poszt szerzője által leírtakat

Egyiktek se veszi észre, hogy elvakultan olyanokat ír, ami ellene is ugyanúgy felhasználható

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 22:23:00

@danialves: pont onnan utasítom vissza egyébként. De ennek szerintem nincs nagy jelentősége, morális döntéseket Kant óta a priori nézünk, nem pedig kontextualizáljuk. AZ pedig a leginkább gagyi érvelés ha azt mondjuk, hogy aki szerint ez kurválkodás az valjában csak irigykedik. Igazán nincs mire ;)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.21. 22:27:28

@bbjnick: de miért írod ide ezeket az inadekvát közhelyeket? Hány évet húztál le művészképzésben? Ha csak egyet is, akkor azért tudhatnád, hogy a "mindenáron termelni" problémája egyszerűen fel sem merül. Az anekdota szerű történetek a középiskolás irodalomkönyvedből ehhez nem sokat tesznek hozzá és tényleg nem értem a jelentőségüket, ebben igazad van.

morph on deer 2016.08.21. 22:54:47

@midnight coder:
"...amikor a művészet megítélése - aminek ugye elvileg az emberekhez kellene szólnia - egy szakma..."

Mindig is az volt, tekintve, hogy a szakmai követelmények ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy érdemi véleményt kehessen alkotni.

A tévedés ott van, hogy nem azt döntik el, hogy mi az ami tetsszen, hanem azt, hogy a szakmai követelményeknek (itt egy hosszú sor mindenféle esztétikai, müvészettörténeti, anyagismereti, stb dologról vab/lehet szó) megfelek-e az alkotás. Az már a megrendelés előtt, a pályamunkák értékelésekor (vázlatok, makett, stb alapján) kiderül, azaz ki kéne derülnie, hogy az illető mű mennyiben találkozik a közizléssel.
Tudomásom szerint a megszállási rémület egyedül "indult", tehát nem volt alternatíva.

A két dolog nem szükségszerűen esik egybe, de véleményem szerint a szakmailag kifogástalan művek közül kéne olyat vájasztani, amelyik egyébként is a szélesebb közeg elfogadására számíthat, nem pedig úgy válastani, hogy vagy jó, vagy pedig nem az, de tetszik...

Bár normális esetben a(z esetleges stiláris) kívánalmakat már a kiíráskor tisztázni szokták.
Meg nem is egyszemélyi döntés eredménye képpen készülnek köztéri alkotások, de az javarészt demokráciákra jellemző, alig pár kivétellel.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.08.21. 22:58:15

@harmadikszem: Még egyszer: nem magáról a morális döntésekről beszéltem, hanem az azokat elítélő publicisztika létjogosultságáról. Ahogy írtam, erkölcsi szempontból igazad van, csak a valóságban felmerülő helyzetekkel van egy olyan probléma, hogy általában komplexebbek annál, hogy néhány absztrakt elvből levezethetőek legyenek, és tartok tőle, hogy a billentyűzet mögül nem tudjuk tökéletesen átlátni azt a dilemmát, amivel egy művész vagy egy reklámfelület-értékesítő szembesül (pl. kihagysz olyan releváns szempontokat, amelyek még szintén felmerülhetnek és árnyalhatják a képet). Szerintem pont azért van jelentősége, hogy mondjuk tapasztalatból írod-e a fentieket, mert az jelezné, hogy mennyire pontosan látod át ezt a helyzetet.

De akkor vegyünk egy konkrét példát: egy velejéig korrupt kórházban dolgozol, ahol csak úgy tudsz működni, ha te is részt veszel a rendszer fenntartásában. Tudod, hogy mivel orvoshiány van, ha kimész külföldre, lehet, hogy be sem tudják tölteni a helyed, vagy max. csak nálad rosszabb szakemberrel. Ha maradsz, a te logikád alapján legitimálod a rendszert, viszont ha nem, akkor emberek halhatnak meg amiatt, mert nem kapnak megfelelő ellátást. Morális szempontból ezt hogyan kell értékelni?

"AZ pedig a leginkább gagyi érvelés ha azt mondjuk, hogy aki szerint ez kurválkodás az valjában csak irigykedik."
Ezt most nem igazán értem, mert hogy én ezt írtam?

morph on deer 2016.08.21. 23:24:07

@Ludovikás Levente:
"..randa és zavaros szimbolikájú.."

Egyrészt felnőtt, ivarérett emberek számára ez a szimbolika már meglehetősen világos, másrészt eszemben sincs "eladni" vagy más módon befolyásolni a már egyébként is gránitszilárdságúra érlelt véleményedet!

Ha odafigyelsz, láthatod, hogy mindezt azért mondtam el, hogy megmutassam, van másik megközelítés. Az, hogy a lakosság java része nem tud mit kezdeni a "haj cica eszem azta" meg a "csipkés kombiné"- nál bonyolultabb dolgokkal, az igazából az oktatás szégyene.
A többség úgy áll hozzá, mint egy "idegen" nyelvhez amiből semmit sem ért, holott a dolog sokkal egyszerűbb.

Tudom, ha valaki nem ért valamit, nincs is esélye közelebb kerülni hozzá, holott legtöbbször egyáltalán nem nehéz, csak éppen hiányzik a megfelelő ismeret.

Amit írtam az 56-os emlékműről nekem az tényleg azt jelenti, első látásra világos módon. Persze ez nálam fogkalkozási "ártalom" így nem fair erre hivatkozni, de az sem fair, hogy az "átlagember" esélytelen, ha már nem a bólogató kutya vagy a kertitörpe kerül a látóterébe.

Akárhogy is próbálkozol, ez nálam nem politikai kérdés.

Azt viszont kikérem magamnak, hogy félművelt, vagy egészen müveletlen potentátok hatalmi alapon mérgezzék a közizlést, és ami még rosszabb, mindezt a hafias érzületre hivatkozva!

A kaptafánál kéne inkább maradni, ügyvéd, közgazdász és színházi rendező urak, mert NEM értenek hozzá!

Nem hiszem el, hogy ne lenne elegendő jól képzett, ráadásul poltikailag is "megfelelően" irányult szakember, aki szivesen segítene!
Persze, amikor a "főnök" mindenhez "ért", akkor ez ilyen...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.22. 00:29:54

@danialves: nem pont ezt írtad de a lényege az volt, hogy miközben semmit nem tudsz rólunk mégis előfeltételezed, hogy sosem kellett ilyen morális döntést hoznunk. Mivel látom hogy jó szándékú vagy azért komolyan veszem amit írtál, és meg is felelek rá: de, kellett ilyen döntéseket hoznunk. Nem egyszer. Sok zsíros falattól estünk el, és? Nem vagyok rá büszke, mivel szerintem ez alap, hogy nem kollaborálunk egy vállalhatatlan rendszerrel. Persze, ha a gyerekeink éhhalál szélén volnának akkor megtennénk: de távolról sem ez a helyzet, amikor médiafelületek értékesítése a cél. Az éhezők általában cigányfalvakban laknak és vályogvetők, illetve harmadik generációs munkanélküliek, és nem médiavásárlók, hagyjuk már ezt.

A Kerényis felhozatalból is személyesen ismerek pár delikvenst, nem, nem haltak volna éhen. Egyébként se volt ez akkora lóvé, na.

A kórházas példát nem értem világosan: már miért kellene egy orvosnak belesimulnia erkölcsileg vállalhatatlan helyzetekbe? Az orvos a gyógyításra esküszik fel, ennek én nem látom a politikai élét. De a terep nagyon jó, mivel a szó szerinti élet-halál kérdéseknél valóban vannak komoly erkölcsi dilemmák, melyeket ebben a posztban nem érintettem. Például egy hadszíntéren szolgáló orvos megmenti-e az ellenséges tábornok életét. De nem kell ebbe a bonyolult kérdéskörbe most belegabalyodnunk, mert sem a tudományos pályázatok, sem a műalkotások létrehozása, se a kitüntetések nyájas általvétele, se a bohócrendekben való szereplés, se a kamu doktorátusok nem élet-halál kérdései, márpedig a poszt most ilyenekről szól.

Köszönöm hogy írtál BTW, tényleg érzem a jó szándékot és az intellektuális muníciót, és eme ínséges időkben ez igen jól jön nekünk.

TothJanJ 2016.08.22. 07:37:53

@harmadikszem: én nem jártam soha egyetlen percet sem művészképzésre de a termeléskényszer mint dilemma minden közfinanszírozott képzésben kódolva van: Egy dem. állam számon kérhető és elszámoltatható a közpénz felhasználásával, és meg kell tudnia mutatnia az állampolgárainak, az általuk igényelt formában és kérdésekre válaszolva, hogy miért is finanszíroz valamit. Ez számosítva közérthető és erre is van igény; lásd a "haszontalan-ingyenélő bölcsész" témát. Sőt, politikai adokkapokban ezt is szokták fegyverként és pajzsként használni. Ebben a viszonyban tehát elemi igény és kötelezettség, hogy a finanszírozásért termelni kell konkrét és kézzelfogható, számosítható dolgokat, ami a művészetnél pont bekavar.

Ugyanez egyházi, privát, NGO mecénásnál szóba sem kerül, mert nem tartozik elszámolással a népnek arra nézve, hogy kit miért mennyivel támogat (extrém eseteket mint uszító, fennálló rend megdöntését célzó stb. tevékenységek támogatása). Ugyanez nem demokratikus államban szintén szóba sem kerül, mert nincs vagy jóval szűkebb körű elszámolási kötelezettsége van. Tehát nem a pénz nélküli társadalmakban vagy a teljesítményhez nem kötött javadalmazásban látom a megoldást, hanem abban, hogy a művészi képzésben és a művészi teljesítmény megítélésében, támogatási döntéseiben semmiféle legnagyobb közös osztóra épülő demokratikus konszenzus ne játsszon szerepet (mert ez a nép egészét nézve nagyon alacsonyan van, lásd számosíthatóság és hasznosság kérdése), szerintem ez művészetellenes szempontokat érvényesít.

Lehet, h amit írtam nagyon elrugaszkodott attól, ahogy most működik a dolog, meg hogy tapasztalat és/vagy megfelelő előzetes tudás híján rosszak a kiindulópontjaim; nem kell, hogy igazam legyen.

Ludovikás Levente 2016.08.22. 10:02:23

@morph on deer:
Amit írsz, az valójában nem a művészetről szól

Egy elitista, csakis a beavatottak számára érthető szemantikai jelentéshordozóként kezeled a műalkotást, ami arra való, hogy a beavatottak csoportidentitását erősítse. Erre egy darab gitt is ugyanúgy alkalmas lehet, ha mindenki végigrágja a beavatottak közül, csak ugye az túl fárasztó. A hazai libsi művészet nagyjából erre képes, az olvashatatlan irodalomban és az ocsmány képzőművészetben egyaránt, a nézhetetlen filmekről nem is beszélve

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.22. 11:59:15

@sey21: Az állampartban a kommunistak kisebbségben voltak. Jelenlegi partjuk a Thürmer fele Munkaspart. A többiek nem voltak kommunistak. Ez az oka, hogy a rendszervaltaskor különböző partokban folytatták politikai tevekenysegüket, legalabbis azok, akik aktivak maradtak. Az Alaptörvény nem az állampart egyes, egyszerű tagjainak felelősseget állapitja meg, hanem az államparti vagyont öröklő, jogutód szervezetét. A politikai nezetek pedig termeszetes modon változhatnak a kor előrehaladtaval. Nehany pelda: Ronald Reagan, Mussolini baloldalikent kezdte palyafutásat, majd jobboldaliként fejezte be. Van egy mondas: "Aki fiatalon nem baloldali, annak nincs szíve, aki idősebb koraban nem jobboldali, annak nincs esze".
Ennek tudataban nem latom jelentőseget a listanak.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.08.22. 12:51:35

@harmadikszem: Nagyjából ezt írtam, de ebből hogy következik az, hogy te irigykedsz bárkire is? Ne haragudj, de ez kezd erősen szalmabábozás irányába elmenni, főleg, hogy miközben én valaki megélhetéséről írok, te már éhezőkről beszélsz...

"miközben semmit nem tudsz rólunk mégis előfeltételezed, hogy sosem kellett ilyen morális döntést hoznunk"
Ha a posztban nagyjából olyan absztrakt megfogalmazását látom a helyzeteknek, amit bárki összerak egy Index-es lapszemléből, és alapvetően semmi nem utal arra, hogy te ezt mint sorstárs írod, akkor miért ne feltételezhetném? Úgy csinálsz, mintha részemről ez egy tök rosszindulatú feltételezés lett volna, közben pedig én pont azt tartottam volna fontosnak, hogy ez az insider nézőpont megjelenjen. Ezt már írtam előzőleg is, de nyilván nem az a fő kérdés, hogy Orbán seggének nyalása elítélendő-e és hogy ez ráhúzható-e néhány aktuális közéleti szituációra (habár az egybites trollokkal nyilván jól el lehet erről is vitatkozni), hanem hogy pl. az MMA-támogatások és a plakátolás tényleg egy kalap alá vehető-e és milyen morális döntésekkel szembesülnek ezek az emberek ténylegesen. Pl. tudjuk-e, hogy hányan utasították vissza a részvételt a halszagú dalban, hány emberről lehet tudni, hogy ténylegesen a pénz vagy előnyszerzés kedvéért vállalták el és nem ideológiai alapon vagy teljesen más okból? - ezek a gondolatok azért szerintem sokkal többet segítenének a rendszer megértésében, mint néhány teátrális költői kérdés.

(Amúgy teljesen OFF, de most tényleg több emberrel beszélek / több ember írja a posztokat, vagy ez valami királyi többes?)

"sem a műalkotások létrehozása, se a kitüntetések nyájas általvétele, se a bohócrendekben való szereplés, se a kamu doktorátusok nem élet-halál kérdései, márpedig a poszt most ilyenekről szól. "
De akkor most mégis releváns a kontextualizálás a morális döntések kapcsán? Csak mert ha ezekben a kontextusokban releváns az az erkölcsi mondanivaló, amit megfogalmaztál, akkor igenis van értelme vizsgálni, hogy pontosan mik is ezek a kontextusok és mennyire vehetők egy kalap alá. (Pl. a lovagkereszt visszaadásának gesztusát óráról órára egyre többen gyakorolják - és nem túl meglepő módon mind közül ez az egy olyan döntés a felsoroltak közül, ami gyakorlatilag semmilyen következménnyel nem jár.)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.22. 13:52:22

@TothJanJ: szerintem ez most is érvényesül. Az általam ismert művészeti képzésekben (ezek főleg a vizuális művészetek) a hasznosulás egyáltalán nem szempont. Van, ahol nem is lehet, ilyen tipikusan a filmművészet, ahol kb évtizedek óta egyetlen film sem produkálja a bekerülési költséget sem, nemhogy hasznot hajtana. Mivel több köztestületben is tag voltam(vagyok) azt is tudni vélem, hogy a hasznosulás felé történő orientációt mindig a körön kívül érkezik, és ezt a szakmai szervezetek rendre visszaverik, mondván - és jól mondván - hogy a hasznosulást sose lehet előre megmondani. A létrejövő művek 99 százaléka garantáltan nem lesz korszakos, de előre nem lehet megmondani, melyik az az 1, amelyik igen. Ezért kell elkészülnie a maradék 99-nek is. Az egyetlen, ami számít, az kb a szakmai színvonal és a concept, azt pedig szakmabeliek ítélik meg, és nem politikusok. Mármint a tradicionális intézményekben. Szóval röviden és megint: a hasznosulás NEM szempont, én legalábbis soha nem hallottam ezt, legfeljebb az alkalmazott ágakban vagy politikusoktól mondva. Egyébként lehetne beszélgetni arról is hogy mit jelent a "hasznosulás" de az már messzire vezetne innen.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.22. 14:07:57

@danialves: Matte, kezdelek nem érteni. A megélhetés alatt mit értesz? Mert ha csak azt, hogy jó-jó, megélek, de ha nem vállalom be a vállalhatatlant, akkor nem tudok Balira menni 2 hónapra vagy swarowskival kirakatni az asszony lábkörmeit, akkor nagyon elbeszélünk egymás mellett. Én kezdettől fogva azt gondoltam, hogy egyről beszélünk megélhetés alatt, de akkor most tisztázzuk:
1. Természetesen tudom, hogy JOBB megélhetést biztosít az, ha a kormánypénz finanszírozza a kis bizniszeinket. A magyar piac sajnos nagyon ilyen, ennek több oka van, elsősorban szűkösség. Állami megrendelés mindig jól jön, ebből épült ki az egész prosztó oligarchiánk. Tehát soha és sehol nem mondtam azt, hogy nem nagyon jó üzlet kollaborálni.
2. A jelző nélküli megélhetés viszont mondjuk a minimális javakra vonatkozik. Nem gondolom hogy a Bali nyaralás miatt le kell feküdni egy hatalomnak. Vagy egy újabb lakás, kocsi, stb. miatt.
3. A kormánypénznek azért vannak alternatívái mind a pályázatok, mind a kitüntetések, mind a hirdetések piacán. Vagyis nem jelent azonnali éhhalált egy ilyen kegyes ajánlat visszautasítása. Mondom velem is megtörtént és tadamm, élek.
Ami az MMA-s cuccokat illeti: nem kellett visszautasítani semmit, mert tudomásom szerint ezekre az emberek maguktól jelentkeznek. Olyanról is tudok, akinek fogalma sem volt, mi az az MMA, olyanról is, akinek komoly morális problémát okozott de végül meggyőzte magát, és olyanról is, aki nem győzte meg magát, de mégis beadta, mert valóban rá volt szorulva a pénzre és azt azért lehetett tudni, hogy milyen típusú pályázatokat várnak. És sajnos azt is tudom, hogy ezt a dolgot örökké a fejükre fogják olvasni (na jó, nem örökké talán, de egy ideig) a tudományos világban, mert egyszerűen nem veszi ki jól magát.
A halszagú dal ugyanez: úgy tudom ingyé vállalták. De itt az ingyével legyünk nagyon óvatosak, erre mindjárt kitérek az utolsó gondolatod kapcsán. Azt is gondolom, hogy néhányakat tényleg sikerült arról meggyőzni, hogy ez egy szép ünnepre íródott szép dal, és nagy megtiszteltetésnek vették a részvételt. Magáról az eljárásról lsd a véleményemet a posztban, szerintem eléggé támadhatatlan.
Na tehát most végül a lovagkereszt visszaadásáról. Szerintem ezt gondold át még egyszer. Már hogy a bánatba ne lenne ez egy rettenetesen fajsúlyos kérdés a ma Magyarországán? Azt gondolod a megfelelő helyeken ezt nem írják fel, mint kritikai akciót? Ugyanúgy, nyugi, aki elvállal ilyeneket ingyen és megtiszteltetésnek veszi, az nagyon is tudja, hogy jegyezve lesz ez még. És majd idővel benyújtja a számlát. Szóval a lovagkeresztek visszaadása igenis komoly egzisztenciális kockázatokkal is járó bátor döntés, szerintem nem szép bagatellizálni. Kicsit érdemes ezeket a dolgokat a maguk komplexitásában látni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.08.22. 17:21:07

@harmadikszem: "A megélhetés alatt mit értesz?"
Azt, amit te a lovagkeresztek esetében "komoly egzisztenciális kockázatok" alatt. Most már én sem értem, van valami, ami nekem nem jön át, és a lovagkereszt-díjazott esetében komoly egzisztenciális kockázatnak számít az, ami a többieknél meg csak a Bali nyaralás elmaradása? Ugyanígy, abból, hogy a morális döntéseket nem kontextualizáljuk, eljutottunk oda, hogy "Kicsit érdemes ezeket a dolgokat a maguk komplexitásában látni.", ami nagyjából éppen az, amit mondani akartam. Szóval a jó hír az, hogy egyetértünk, csak akkor nem tudom, hogy pontosan miről vitatkozunk :D

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.08.22. 18:55:35

@danialves: csak 1 lépés hogy meglegyen az összhang. Tehát van különbség NEM JELENTKEZNI egy necces dologra (ez egy relatíve észrevétlen dolog) és a között, hogy tüntetőleg jelentkezek (ez egy relatíve benyalintós dolog). Ez az egyik.

Másrészt van különbség elvállalni egy felkérést és nemet mondani rá.

Ez egy négyes mátrix különféle egzisztenciális kockázatokkal. A bal felső kvadránsban van a nem jelentkezés minimális, a jobb alsóban a nem elvállalás (vagy egy díj visszaküldésének, mert ez ugyanaz) maximális kockázata.

Viszont felfogtam amit írtál és rendben, igaz, az hogy kinek konkrétan mi a tényleges egzisztenciális kockázata az teljesen egyénfüggő. Mármint nem szubjektív, mert viszonylag objektíve meg lehet mondani hogy bár mindkettő nyalint, de mondjuk Vajna nem halna éhen Orbán nélkül mint ahogy Mészáros Lőrinc viszont igen.

kovier 2016.08.22. 21:00:20

@harmadikszem: Nem is fog, soha! Nem az fő tulajdonságuk, hogy gondolkodnak, érvelnek, meggyőznek... az macerás, nincs rá idő, mer mennek lopni!

kovier 2016.08.22. 21:08:16

Birca "kedves"! A választók 27-ka mióta többség? Ne kezdjük már ezt a szakállas hülyeséget feszegetni... bár a gondolkodási képességeid alapján... A liberálisoktól kérsz toleranciát? Ez a hét legjobb vicce! Ha magadtól nem jöttél még rá... sosem fogsz, akkor tájékoztatlak, hogy mindenki liberális amikor saját magáról van szó, és mindenki konzervatív, amikor másokról! Olyan ostobák vagytok, hogy kár is szót vesztegetni rátok. Aki szidja a liberalizmust, annak halvány lila dunsztja nincs a világon semmiről. Annak még szavazati jogot sem adnék, mert a faéknek az minek. Szánalmasak vagytok!

atomic power 1986DucaDuca 2016.08.23. 05:20:22

@Kovicser: "akkor tájékoztatlak, hogy mindenki liberális amikor saját magáról van szó, és mindenki konzervatív, amikor másokról!"
Ezt hívják egoizmusnak! Ilyen a liberális felfogás?