Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

7 terület, melyhez garantáltan Ön ért a legjobban!

2016. szeptember 10. 08:56 - harmadikszem

pol_congress08_01_630x420-874x492.jpgFogadjunk, hogy van egy rakás téma, amihez Ön akkor is ért, ha soha nem tanult róla, és nem is nagyon gondolkodott el rajta érdemben. Bizonyos témákban ugyanis valahogy csípőből el tudunk igazodni, és igazságunkat szeretjük is kinyilatkoztatni. Ebben a bejegyzésben, melynek műfaja helyzetjelentés menet közben, azokat a forró témákat vesszük sorra, amelyeket ma Magyarországon nem lehet anélkül felvetni, hogy gigantikus erejű trollmágnessé ne váljunk. A legtöbb téma úgy vélem nem lesz ismeretlen nyájas olvasóink előtt sem; nekik elsősorban a kommunikációs aspektusok feltárása szolgálhat némi érdekességgel. Mindazonáltal nem pusztán felsorolásra törekszünk, hanem amellett fogunk érvelni, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy népünk és nemzetünk, okosabbja és hülyéje egyaránt, épp ezekre a témákra ugrik. Kezdjük mindjárt a legegyszerűbbel:

  1. Teszek rá egy közepes összeget, hogy Ön néhány sorból levágja valakiről, hogy fidesznyalonc vagy balliba! Bármilyen aktuálpolitikai téma felhívás keringőre – persze online felületeken igen kevés beleszólásunk lesz abba, hogy kik mondanak igent a felkérésre. Az elképzelt keringőből igen hamar az elmebetegek körtánca lesz, az alábbi okokból. A magyar lakosság nagy része minden látszat szerint politikai analfabéta: semmit nem tud sem a politikai kommunikáció működéséről, sem a politika intézményes összefonódásairól például a gazdasággal, a kultúrával vagy éppen a sporttal. Ehelyett – természetesen tudatosan tervezett politikai manipuláció eredményeképp – a lakosság döntő többsége máig azt hiszi, hogy a politika nagyban megérthető a focimeccsek analógiájára. A számukra általában teljesen ismeretlen ideológiával, politikai programmal és konkrét politikai cselekvésekkel rendelkező csapatokról, pardon, pártokról csakis a győzelmet várják el, gyakorlatilag bármi áron. A pártjukat kritizáló bármely véleményt valamilyen ellenséges szurkolótábor provokációjának tekintik, és rögvest útszéli hőbörgésbe kezdenek. Az aktuálpolitikai kérdéseket tárgyaló színterek kommunikációja így csodák csodája, hamarosan az egymást hergelő focidrukker csapatok kommunikációjára kezd hasonlítani, gyakorlatilag minden tekintetben. S mivel a focihoz Magyarországon mindenki ért, nem csoda, hogy a politikához is, ami a magyarok többsége számára gyakorlatilag egy és ugyanaz. Ideértve a jelenleg regnáló miniszterelnököt is, de ez már egy újabb forró téma nyitánya lehetne.ccde532d80441ace713ce048884f8bf2.jpg
  2. Ja igen, mert feltételezem, hogy Ön a focihoz is ért. Akkor is, ha soha nem focizott és valójában akkor is leveri a víz, ha a fotelből ki kell másznia a konyháig egy smack-levesért és némi folyékony kenyérért. Ön ugyanis, gyanítom, elsősorban a futball elméletéhez ért, de ahhoz legalább nem kicsit.f134dc2a7f9e7b57683dea3688ec8acd.jpg
  3. Bárikor kiszúrja egy régi vagy új pszichológiai irányzatról, hogy helyes irányt szab-e a fejlődésnek vagy bullshit, sőt, veszélyes az ifjúságra? Gondolom, a válasz igen, hisz Ön, a lakosság túlnyomó többségéhez hasonlóan, a pszichológiai kérdéseknek is nagy szakértője. A tudományok egyébként is mindent túlbonyolítanak, az értelmiségieknek pedig jobb lenne végre valami rendes munkát találniuk. Olyant, ami hasznára is van a társadalomnak, mint például a bádogosé. Ha valamit, hát az emberi lélek működését aztán mindenki csípőből ismeri, hiszen a szitán egy kis józan paraszti ésszel könnyen át lehet látni, hah. Ezért aztán a magyar annak ellenére nem gondolkodik azon, hogy valamilyen professzionális segítséget vegyen igénybe, hogy a mentális egészségi mutatóink a világ sereghajtói közé sorolnak bennünket pszichés vetületeinket illetően. Persze egyértelmű, hogy az ilyen besorolások is hülyeségek, ez még próbálkozásnak is gyenge volt Ön előtt, aki, mint fentebb már említettük, átlát a szitán.6914202292_66fa061393_o.jpg
  4. Vátszjájaná vagy Muhammad an-Nefzawi nyilván csak halvány másolatai Önnek, hiszen a szexualitásról és az ezzel kapcsolatos kérdésekről mindent tud. Ha férfi, Önnek van a legnagyobb és Ön bírja a legtovább, szeretőinek a számát pedig még Ön sem tudja (matekból hülyének lenni ugyanis nem szégyen, sőt). Ha nő, akkor pedig nem csak mindent tud, de mindenről meg is van a véleménye. Így aztán bárki próbálkozik azzal, hogy szexualitással, vagy – szinte leírni is alig merem – gender-kérdésekkel trollkodjon Önnél, az nagyon hamar meg fogja bánni még azt is, hogy a világra született. Igaz ugyan, hogy néhány bugyuta szexuálpszichológus és ráadásul megszállott empirikus társadalomtudományos kutatók is azt mondják, hogy a magyar lakosság szexuális kultúrája általában véve katasztrofális. Ezzel azonban, Ön jól tudja, valaki egészen másokra céloznak. Önnél semmi hiba sem lehet, ha egyáltalán valakinél, hát maximum a partnerénél. Ami a társadalmi nemeket illeti, azok pedig vagy nem is léteznek, vagy új jók, ahogy vannak, sőt, már így is túl jók.malika-favre-kamasutra1-640x989.jpg
  5. Vannak dolgok, melyeket a nagyhatalmak, háttérerők, kontrollerek, a tudjukkik, a szabadkőművesek, a rózsakeresztesek, az egyház vagy épp az illegális kommunisták el tudnak titkolni a világ elől. Heh, de nem Ön elől! Ha valaki tudója a nagy titkoknak, képes a hazugság mögé látni, mintegy áttekinteni a megvezetett profik feje felett, az éppen Ön. Gyógyszergyárak titkos trükkjei, az élelmiszeripar szemétségei, a sportbundák, a szinergiák, a transznacionális gazdasági hálózatok túlkapásai mind-mind megvannak Önnél. A főbb pontokat talán már le is mentette a netről, in case of emergency. DVD-re is ki van írva, megvan pendrive-on és amíg nem válnak gyanússá a szolgáltatók, addig felhőre is fel van nyomatva.431b968b43f84028849226838d7a7fbe.jpg
  6. Önt az az egy akadályozza meg abban, hogy az összehasonlító vallástudományok Charles Warren professzora legyen a Harvardon, hogy nem őrült meg teljesen. Ugyanis pontosan tudja, kik azok, akik abban érdekeltek, hogy a legfontosabb eredményeket eltüntessék, és azok sose kerülhessenek a nyilvánosság elé. Pont a vezető tudósok, az úgynevezett szakértők, hah! Szerencsére nem nagyon sikerül nekik, hiszen Ön például mindent tud az egyes vallásokról, sőt, mindent az Internetről. Általában olyan portálokról szedi fel az ismeretanyagot, ahol nincsenek sem hivatkozások, sem impresszum, és ez éppen hitelességüket bizonyítja, hiszen nyilván nagyon veszélyes lenne felfedniük kilétüket. Legyen szó akár az iszlámról, akár a zsidó vallásról, de kiváltképp a kereszténységről, Ön minden részkérdéssel pontosan tisztában van, nem csak a múlt és a jelen, de talán különösképp a jövő vonatkozásában.religionwordlewhiteround.png
  7. Ön valószínűleg még Feyerabendhez képest is igazi posztmodern, akkor is, ha inkább konzervatívnak érzi magát. Sőt, talán különösen akkor. Tudja, hogy a tények csak azért vannak, hogy megtévesszék az érzelmeit, márpedig a szív szava, ugye, sosem hazudhat. Könnyen átlát a tények szőtte szitán, és felismeri az általuk eltakarni óhajtott Valóságot – akár ott van, akár nincs.  Ebben a detektívmunkában, ebben az intellektus böjtjének is nevezhető elfoglaltságban Ön alighanem verhetetlen, nem is lehet véletlen, hogy gyakorlatilag mindig, ismétlem, mindig igaza van! És ez maradjon is így, hiszen meg vagyon írva az Interneten, hogy boldogok azok, akik keveset tudnak, de mégis az igazságban járnak.brain-vs-heart1-e1302014545808.jpg

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr8011691631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucifer Morningstar 2016.09.10. 13:03:43

Az első helyre az újság- és blogírókat kell tenni. Pont te vagy a legjobb példa a témára.

Thomas Dantes 2016.09.10. 13:59:02

+ bármely tudományterület. Minél kevesebbet foglalkozott vele az iskolában annál jobban ért most hozzá és jobban tudja mint az évekig semmit se csináló hülye tudósok

Quas! 2016.09.10. 14:12:29

Ezért kár volt billentyűzetet ragadni...

Jakab.gipsz 2016.09.10. 14:25:35

Miért nem szabad kételkedünk? Bátorkodom megjegyezni, mind ez idáig, valamennyi letűnt kultúrát kitűnő tudományos pedigrével és kitűnő helyesírással rendelkező elit tett tönkre, a kisember pedig megszívta. A politikai viszálykodások kényes és aktuális téma. Nézzük meg az elméleti fizikát erről a tudományról ugyebár azt gondolnánk a politikától távol esik. Próbálja meg valaki Einstein relativitás elméletét meg kérdőjelezni, páros lábbal úgy van kirúgva minden honnan, hogy a lába nem éri a földet. Mert ugyebár milyen okos ez az Albert olyan jól kitalálta, mit is? Ha egy picit is helyén való lenne az elmélete, földünk egy "börtön bolygó" lenne, a naprendszert sohasem lenne képes elhagyni az ember. De kételkedni Albert zsenialitásába azt tilos, meg sem szabad szólalni. És ha valami botor mégis előhozakodik valamivel, rögtön rácsap a "vélemény falka", és darabokra tépi egzisztenciálisan tönkre teszi, hol van ma a tudományos kutatás szabadsága?

csakférfi 2016.09.10. 15:18:09

@Jakab.gipsz: amint a tudomàny vàlaszt ad az embernek a sajàt szenvedései és félelmei okàról. Valamint egy egyszerű megfàzàst képes lesz gyógyìtani. Azonnal hinni kezdenének az àtlagemberek.
Mindazoàltal a kutatók és tudósok sem értenek egyet sok elméletben. Ezért ha nekik lehet nekünk miért nem.
Màrmint vérméséklettől függően okoskodni?
Anno állították hogy a föld lapos. Sőt egyenesen az univerzum közepe.
Most pl. állítjàk a gének.....
:) :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 17:09:23

@Quas!: Na, ne legyél ilyen szigorú magadhoz! Egyáltalán nem volt kár billentyűzetet ragadnod, nekünk minden vélemény számít.
Jó, jó, tényleg nem írtál valami értelmeset, de attól még, mint statisztikai adat, fontos vagy nekünk. Aztán meg, ostobaságokat beszélsz feleslegesen: na és? Attól még lehet, hogy szép vagy, vagy gyorsan futsz, vagy te eszed meg a legtöbb tarhonyát egységnyi idő alatt az egész utcátokban! Szóval kérlek, ne értékeld le magad, keresd tovább, miben tudnál kiemelkedni.

Janossz 2016.09.10. 17:11:53

Mire való ez az ostoba korlátozás? 7 dolog? Még mit nem!
Magyar ember mindenhez ért! Punktum.

vavhab 2016.09.10. 17:18:09

@Janossz: Mindenhez _IS_!!!!!111eleven111!!!

Janossz 2016.09.10. 17:28:24

@vavhab: És ha valamihez mégse értene, akkor még mindig ott van a PESTI magyar ember, na az felülmúlhatatlan.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 17:38:24

@csakférfi: Csakhogy van itt valami amit meg kellene értenünk, éspedig azt az egy valamit, hogy a természeti törvényekről, nem lehet vitát nyitni, egy dolgot tehetünk megismerni és alkalmazkodni.
Azért mert ekkor tudjuk kiiktatni, irracionális félelmeinket. Ma már evidenciának számít az a tény, hogy gömbölű a föld, viszont eleink elemtudták képzelni, de azt igen, hogy a széléről lelehet esni a semmibe, tehát csak a partok közelébe hajóztak, majd csak a széljárásnak megfelelően. Egyedül a keresztény Kolumbusz tudta, hogy egy gömbölyű testen hajózik, és ez bizony kultúra fölényt biztosított az európaiak számára, akár tudtunk róla akár nem. Ha pedig egy téves világképbe hiszünk, akkor mindenki téved, és értelem szerűen mindenki össze veszik mindenkivel. Tehát jelen pillanatban egy téves világ képről folyik a vita.

nem várt fordulat 2016.09.10. 17:47:51

@Jakab.gipsz: majd egyszer ha felnottel gondold at ezt ujra.

Vannak dolgok, amik torvenyszeruek. Imadom, amikor olyanokkal jonnek, hogy akkor ez az uj elmelet megdonti a fizika torvenyeit? Nem, nem fogja. A newtoni fizika tokeletesen mukodik ebben a vilagban, ekkora leptekekkel. Az einsteini elgondolasok is mukodnek. Ha ezek nem lennenek, nem tudnank repulore ulni. De mukodnek. Az, hogy mondjuk kvantum szinten mi tortenik, mas kerdes, alig szaz eves tudomanyag.

Elmeleti fizika: a neptunuszt kb. 1800 utan ismerjuk, mert elmeletileg kiszamaltuk, hogy ott lennie kell valaminek. Fekete lyukak, same in english. Gondolkodj, mielott irsz.

gmihaly621 2016.09.10. 18:05:42

Jah, csak Te vagy egyedül okos, mert Neked ott is fejed van, ahol...? Ha Te nyilatkztatsz ki, az csodálatias, ha más, és - ó borzalom ! - jobbat talál mondani, akkor ő troll ?

vanvelemenyem 2016.09.10. 18:13:22

Egy csomó minden kimaradt.
Betegségek és gyógymódok. (Mert a kollégám anyósának a barátnőjének a fiának a sógora is, kétszer evett sárgahúsos csillaghullajtó izémizét, és meggyógyult!)
Időjárás-előrejelzés (aka "a TV-ben hüjjjeséget beszélnek, holnap jó/rossz/esős/napos/hűvös/meleg idő lesz")
Mutyi-kapcsolatok (Majd én segitek elintézni, ismerek valakit a......... munkahely szerzéstől kezdve orvosi ellátáson át mindenben. Mondom MINDEN-ben.)
Diéták, fogyókúrák, főzés (kérdezd meg egy baráti társaságban - amikor már azt akarod, hogy vége legyen a bulinak - hogy hogyan kell főzni halászlét vagy lecsót. Garantáltan összevesznek a módszereken és végre hazaeszi őket a franc. Ugyanígy, a sikeres fogyókúrák, és/vagy a táplálkozási szokások, ugymint vega, vegán, paleo, atkins és még lehetne sorolni)
Pártok és politikai nézetek hasznossága a haza szempontjából (számíts arra, hogy jópár embert elveszítesz mint ismerőst)
És lehetne sorolni.
Látod, harmadikszempont? Ehhez, hogy mihez ért a magyar, ehhez meg én értek a legislegjobban!!! :)))

Visceroid 2016.09.10. 18:25:19

Akkor most ahogy közeledünk a 2018-as választásokhoz, és egyre valószínűbbé válik, hogy Orbán zsinórban harmadjára fogja megkapni a kétharmadot, egyre több ilyen agresszív libsi poszt születik majd? Hajrá! :)

J. Mutzenbacher 2016.09.10. 18:32:35

És az ebben a posztban a legjobb, hogy meg is jött a szokásos egy- két hülye a napi pofonjáért.

ősbölény 2016.09.10. 18:36:31

Aki nem ért ezzet ezzel a cikkel, nézzen önmagába!...

Alick 2016.09.10. 19:29:49

@Jakab.gipsz: "Próbálja meg valaki Einstein relativitás elméletét meg kérdőjelezni"

Ha kompetens elméleti fizikusi szintű megközelítésről van szó vagy egy átgondolt, precíz kísérletről, akkor még csak meg se kell kérdőjelezned, csak publikálnod kell az eredményeket... azután majd kijön belőle, aminek ki kell jönnie.

Ha viszont filozófiai fejtegetéssel szeretnéd megkérdőjelezni, akkor jogosan vágnak vissza, hogy nincs konkrétumod, csak a fogaskerekek járnak az agyadban. :)

És persze senki nem tiltja meg, hogy otthon hiperhajtóművet rakj össze. :)

midnight coder 2016.09.10. 19:49:10

3 dolog amit soha ne tegyél meg az emberiség és a saját jóléted érdekében:

1. Soha ne indíts atomháborút.
2. Soha ne indíts youtube csatornát kecskeszex témában a saját főszerepléseddel.
3. Soha ne indíts blogpostot olyan címmel, hogy N dolog ami, amit, amihez, és ezek tagadása.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 19:56:38

@midnight coder: 4. soha ne próbálj vicces lenni, ha rosszfej vagy.

midnight coder 2016.09.10. 20:02:28

@Jakab.gipsz: "Ha egy picit is helyén való lenne az elmélete, földünk egy "börtön bolygó" lenne, a naprendszert sohasem lenne képes elhagyni az ember."

Ez sem biztos. Newton elméletei is igazak bizonyos körülmények között. Einsteiné is azok. De ez nem jelenti azt, hogy ez a végső határ - sőt, biztosan nem az, lásd kvantumfizika. És még azon túl is lehetnek dolgok.

"Bátorkodom megjegyezni, mind ez idáig, valamennyi letűnt kultúrát kitűnő tudományos pedigrével és kitűnő helyesírással rendelkező elit tett tönkre, a kisember pedig megszívta."

Ez azért így ebben a formájában nem igaz. A legtöbb esetben éghajlatváltozás, népvándorlások és más hasonló okok voltak a ludasak.

midnight coder 2016.09.10. 20:05:16

@harmadikszem: Ez nem vicc. A net teli van ilyen szeméttel, az index pedig kimondottan előszeretettel rakja fel őket a címlapjára. Ha egy blogpost címében ilyenfajta számokat látsz, akkor nagyjából biztos lehetsz benne, hogy a legjobb esetben is csinos kis közhelygyűjteményt találsz a cím mögött, rosszabb esetben válogatott marhaságokat. Ahogy a példa is mutatja.

midnight coder 2016.09.10. 20:33:19

Amúgy egyébként a posthoz:

1. Ez igazából csak az egy-egy párt híveire jellemző, és a nagy többség ezzel szemben "bizonytalan szavazó" azaz nincs elkötelezve egyik oldalnak sem. Igen, a hívek hajlamosak ugyanúgy azonosulni egy-egy csapattal, ahogy a focidrukkerek is. Ugyanakkor ez az azonosulás egy picit összetettebb probléma mint egy sima focidrukkernél. Az, hogy ki milyen pártnak vagy ideológiának a híve, leginkább attól függ, hogy milyen kép él benne a világról. Ez a kép pedig a polgárban a rendelkezésre álló infók alapján dől el - ezek az infók pedig a médiából érkeznek. Innentől kezdve pedig a pártállás leginkább azon áll vagy bukik, hogy ki melyik oldal médiáját fogyasztja, illetve hogy mit fogad el hitelesnek. Persze a média is tud öngólt lőni, Pl. ha olyan mértékben beszél mást mint amit a polgár a saját bőrén tapasztal, hogy ezzel saját maga mellett az adott irányzatot is ellehetetleníti. Így lett anno sok MSZP-s Jobbikos. Persze az adott párt saját maga is tud öngólt lőni, lásd anno amikor a harcos antikommunista SZDSZ az első adandó alkalommal aláfeküdt az MSZP-nek. Na, akkor el is veszétették a párttagság nagy részét, és onnantól kezdve már a futottak még kategóriában harcoltak. De mindkét dologhoz _nagyon_ meg kell küzdeni, ezért az elkötelezett átlagpolgár többnyire marad ugyanabban a táborban.

2. Nem értek. Utoljára gyerekkoromban fociztam, a focimeccsek bámulását pedig már akkor is a létező legunalmasabb tevékenységek között tartottam számon.

3. Rohadtul nem érdekelnek a pszichológia legújabb irányzatai, és őszintén szólva különösebben az sem, hogy milyen hatásuk lesz az ifjúságra. Viszont volt alkalmam rész venni pár kommunikációs tréningen, így meg kell hajoljak e tudományág nagysága előtt: két nap alatt előadni egy olyan dolgot amit nagyjából 15 perc alatt simán el lehetne mondani csakúgy hatalmas teljesítmény, mint ezt a két napos tréninget eladni komoly cégek vezetőségének mint a dolgozók hatékonyságát nagyban növelő fejlesztési lehetőséget.

4. Ez így ebben a formájában nem igaz.

5. The truth is out there. Ami _nem_ azt jelenti, hogy az igazság odaát van...

6. Dobóéknak is az volt a bajuk Egerben, hogy nem olvastak összehasonlító elemzéseket az iszlámmal kapcsolatban.

7. Ez a demokrácia lényege. Ha az átlagpolgár nem hinne ebben, soha nem menne el szavazni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 20:43:00

@midnight coder: Te azért elég összezavaró csávó vagy hallod-e?

1. kijelented, hogy mekkora fos a poszt. és hogy mennyire tudtad már a címe alapján is
2. ennek ellenére elolvasod és még kommenteled is, hát te mazochista vagy, oder simán hülye?
3. majd még hozzáteszel egy lepedőnyi irományt pontokba szedve.

Komolyan nem értelek.

BTW a pontjaid diszkutábilisek, sok szempontból van bennük igazság, tulajdonképpen kb a felében (1:2:7), meg is leptél vele.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 20:44:33

@nem várt fordulat: Elgondolkodtam. És még sem stimmel valami, el magyarázom talán te is leszel szíves leszállni a földre, mielőtt elájulsz a rengeteg eszedtől.

Amint azt középiskolai tanulmányainkból tudjuk, az elektromos töltések és a tömeg vonzás törvényét ugyan azokkal az összefüggésekkel jelenítjük meg. A elekromost q 1 x q 2 /r2 a tömeg ugyan ez m 1 x m2/r2, de azt senki sem tudja közülünk, hogy mi is valójában az amit pozitív és negatív elektronak nevezünk, mint ahogyan azt sem, hogy mi az a tömeg, mitől kap tömeget az anyag. Továbbá azt sem, hogy e két azonos összefüggés között miért van milliószoros eltérés. Ez persze azt is bizonyítja, hogy az emberiség hihetetlenül intelligens faj, rendkívül hiányos ismeretek birtokában is képesek vagyunk, működtetni egy technikai civilizációt. De ez a megalapozatlan tudást, felül kell bírálni, meg kell kérdőjelezni és új alapokra kell elhelyezni.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 20:47:41

@midnight coder: Vedd figyelembe, a relativitás elmélet (Einstein féle változata) és a Kvantum mechanika elmélete össze összeegyeztethetetlen, következtetés képen mind a kettő hibás elgondolás.

Janossz 2016.09.10. 20:53:48

@midnight coder:
"Az, hogy ki milyen pártnak vagy ideológiának a híve, leginkább attól függ, hogy milyen kép él benne a világról. Ez a kép pedig a polgárban a rendelkezésre álló infók alapján dől el - ezek az infók pedig a médiából érkeznek."
Na, akkor most felterjesztelek egy Habony Árpád- vándorserleg ezüst fokozatára.
És Ti ezt tényleg így gondoljátok, ott, valahol, füstös szobákban??
Hogy a médiából??? Hülye vagy-e?
Nem a médiából, sajna: a boltból, az iskolából, a kórházból, benzinkútról, önkormányzattól, hivataloktól...Ezer meg egy helyről, Ti tényleg azt hiszitek, hogy a média formálja a tudatunkat??
Már Marxék is tudták: A lét határozza meg a tudatot. Ez azóta sem változott.

nem várt fordulat 2016.09.10. 21:03:57

@Jakab.gipsz: akkor te a higgs bosonerol lemaradtal.

nem várt fordulat 2016.09.10. 21:06:49

@Jakab.gipsz: es ugye kozepiskolaban azt tanultuk a masodfokuaknal, hogy a termeszetes szamok halmazan nincs megoldas, ha a gyok alatt negativ szam.. A komplex szamok kicsit tekernek a dolgon.

csakférfi 2016.09.10. 21:20:13

@Jakab.gipsz: "és ez bizony kultúra fölényt biztosított az európaiak számára, akár tudtunk róla akár nem."
Sorry.
:) :)
Amiben most élünk az nem kultúra.Ezért az európai előny csak viszonylagos.
Kolombusz egy kapzsi mohó ember volt.Előre kineveztette magát a talált földrész urává.
ha ő nem tette volna megteszi más .
Ez a mai berendezkedés így bizonyosan nem hosszú életú.
50-500-500 ezer év?
Képzeld akkor hogyan fognak a mostani tudásunkról és "kultúránkról" beszélni.
Az utódaink.
Mindig megmosolyogtat az a naivitás amikor tényként közölnek tudósok vagy bárki a kultúrált társadalomról.
Én tudom.
:)
Te meg nem hiszed.
:) :)

csakférfi 2016.09.10. 21:29:44

@harmadikszem: Ja, ha elhiszel mindent amit a tudományos állítások tartalmaznak.
Akkor nagy bajban lehetsz.
Lehet hogy ezért blogolsz?
Ennek is meg vannak az okai.
1 Te jobban tudod
2 magányos vagy
3 híres akarsz lenni.
4 most nem vagy híres.
5 fiatal vagy és lázadsz.
6 terápiás jelleg,
7 épp ráérsz
8...nincs jobb dolgod
:) :) :)

Jakab.gipsz 2016.09.10. 21:30:00

@Alick: @nem várt fordulat: Amikor első ízben hallottam róla kicsit elszontyolodtam, de a múlthéten vissza vonták a "nagy bejelentést", most már más-úton feldolgoztam az anyagot, semmit sem fognak találni, kár a mérnökóráért.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 21:38:37

@csakférfi: ööö hol is írtam ilyet?

az állításaid egy része ugyanazt a propozíciót tartalmazza, mások pedig ellentmondanak egymásnak. Te, ne menj pszichológusnak, mert nagyon hülye vagy hozzá :D

Jakab.gipsz 2016.09.10. 21:38:48

@csakférfi: Jó helyen kapirgálsz, de nem az a lényeg, hogy ki hányszor hajózza körbe a földet, hanem az ki az aki tudja milyen felületen hajózik, és azt se feledd, hogy ötszáz évünkbe tellett, hogy pontosan tudjuk, hogy hol is vagyunk rajta, és ezt közkincsé tudtuk tenni.

Ami pedig az azték birodalmat illeti. Na az volt igazából az első totális náci állam, amelyik vissza élt a kultúrájának fölényével és módszeresen irtotta a szomszédos törzseket, hogy a koponyáikra templomokat építsen. A keresztény papok pedig a föld alá süllyedtek szégyenükben, nem érthették, ember emberrel hogyan művelhet ilyen barbár dolgokat.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 21:42:03

@nem várt fordulat: Így igaz. De nem értem mit bizonyít ez, az eredeti kérdés felvetés tükrében. Mexvell folyamatában egyesítette az elektromos és a mágneses erőtereket. De az alapvető kérdés még nincs megoldva.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 21:47:43

@Alick: Einstein elméletével az a bajom, hogy agyon lett dicsérve és elnyomott minden nemű konkurens elméletet, kirugdosták minden honnan, és kigúnyolták a kétkedőket, pedig csak egy paradigma vagy még az sem, ha a filozófiai vonatkozását nézzük akkor pedig csak egy tautológia. Önmaga létezését önmaga létezésével igazolja, a nagy materialista természet filozófia.

Alick 2016.09.10. 22:43:50

@Jakab.gipsz: Azért egy kicsit több, mint filozófia, pl. az általános relativitáselmélet kísérleti alátámasztásai:

en.wikipedia.org/wiki/Tests_of_general_relativity

ha ezekre van jobb modell vagy cáfolat, akkor lehet publikálni.

nem várt fordulat 2016.09.10. 22:44:32

@Jakab.gipsz: a poszt bizonyít mindent bazdmeg :)))) látod, tízmillió metafizikus országa is vagyunk :)))

Mondjuk ezzel a szöveggel elég érdekesen néznének ránk bármelyik borsodi faluban. Szerintem borsodba sem kéne elmennünk.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 22:51:44

@nem várt fordulat: nem hiszem el gyerekek hogy random vasutasok leállnak ez alatt a poszt alatt vitázni a Higgs-bozonról, a relativitás elméletről meg a kvantummechanika koppenhágai értelmezéséről. Komolyan nem hiszem el. Nincs nyitva a kocsma?

nem várt fordulat 2016.09.10. 22:54:28

@harmadikszem: Az enyém bezárt rákosrendezőn.. Van jégerem, és borom, némi cigim és füvem, köszönöm, nézem a Bukás című alkotást. De mi a probléma azzal? Csak úgy mellékesen, mert kezdek szétesni.

J. Mutzenbacher 2016.09.10. 22:59:29

@nem várt fordulat: Akkor meg mit kommentelsz ahelyett, hogy fogyasztanál? :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 23:01:23

@nem várt fordulat: :D az élet császára, nekem is ezt kéne, belátom.

Jakab.gipsz 2016.09.11. 00:46:21

@Alick: @nem várt fordulat: Tény és értékszerű dolgok ismerete nélkül valóban nem boldogulunk, ha mindenhez érteni szeretnénk, például 7, dologhoz. Vegyük komolyan ezt a felvetést és gondoljuk át, mi akadályoz meg ebben bennünket, alapjában véve semmi sem. Csak néhány apróságot kellene figyelembe vennünk. Pl. mi magyarok itt európaiként, neolatin, indogermán és a szláv nyelvcsaládok gyűrűjében, senkitől sem tanultunk meg beszélni és álmodni. Tehát kívül állóként miért is ne láthatnánk másképpen azt amit ők látnak. Vegyük elő a főbb tudomány ágakat, ezek rendje a következő: matematika filozófia, elméleti fizika, nyelvfilozófia, esztétika, teológia és a közgazdaság tudománya, ez idáig hat és helyezd el-bennük önmagadat, te lennél a hetedik, mint európai, és magyar is. Hol itt a probléma? Talán csak annyi, hogy hiszékeny vagy és nem használod a saját fejedet.

csakférfi 2016.09.11. 06:35:05

@harmadikszem: propozíció
előterjesztés, javaslat, ajánlat, indítvány, terv.

"az állításaid egy része ugyanazt a propozíciót (javaslat ajánlat) tartalmazza, mások pedig ellentmondanak egymásnak.

"Akkor nagy bajban lehetsz.
Lehet hogy ezért blogolsz?
Ennek is meg vannak az okai.
1 Te jobban tudod
2 magányos vagy
3 híres akarsz lenni.
4 most nem vagy híres.
5 fiatal vagy és lázadsz.
6 terápiás jelleg,
7 épp ráérsz
8...nincs jobb dolgod
:) :) :)

Kiemelném a saját írásomból a miheztartás végett " Ja, ha elhiszel "---ez testvérek között is feltételes mód.
Mit értettél félre??
Most kezdjünk egymáson rugózni???
Csak mert támadásnak ítélsz egy feltételes módot?

Azért blogolsz mert okosabbnak ítéled meg önmagadat másoknál.
Ugyanis vannak akik nálad butábbak,,vagy éppen úgy félreértelmeznek egyszerű állításokat a tudományos cikkekből.
Miért is gondolnám rólad hogy különb (szövegértelmezés) vagy mint azok akikről írtad hogy szakértők mindenben.Illetve a felsorolt témákban.
No fussunk még egy kört vagy ezen gondolat mentén haladjunk a "trollmágnesség " felé?

csakférfi 2016.09.11. 06:49:09

@Jakab.gipsz: " Jó helyen kapirgálsz,"
Általában az emberek elég felszínesek gondolkodás terén.
Ezért született a poszt.
A kultúrált szó mögötti gondolat és érzelemvilág ,mivel a kettő mindig együtt jár, nálam mást jelent mint a többségnél.
kultúránk alapja a pénz a karrier a siker,az önmegvalósítás a saját boldogság elérése és az ahhoz vezető tanulási folyamat.
Ezt sajnos nem tudom társadalmi kultúrának nevezni mivel az egyénre fókuszál .
Az elv jó ha boldog az egyén boldog a társadalom.Mivel azt egyének adják.
Adják össze a még boldogabbaknak a pénzt.
Ezt ma törvények tömkelege szabályozza.
Csak illúzió hogy ebben a formában elérhetünk egyszer a kényelmes és megnyugtató társadalomhoz.
nem véletlen hogy a bölcsek megpróbáltak egy utópiát létrehozni a fantáziájukban.meg a nem bölcsek is.
Amíg a pénz a kultúránk alapja addig bizonyosan nem.
Tartom magam Marx álmaihoz.
Mivel attól nagyon messzekerültünk.
Mivel az ő gondolkodása és utópiájából hiányzik egy feltétel.Ami ha nem valósul meg akkor mindig visszacsúszunk a demokráciának hazudott kizsákmányolásba.
Néptől függetlenül.Vagy földrésztől függetlenül.

midnight coder 2016.09.11. 07:00:44

@Jakab.gipsz: A tudományban modellek vannak, amik jól-rosszul leírnak egy-egy dolgot. Gyakran többféle modell is van ami alapján le lehet írni egy jelenséget, és ezek akár különböző modellek is lehetnek. De a modell nem feltétlenül jelenti a valóság tökéletes leírását. Még csak az sem feltétlenül bizonyos, hogy a valóság megismerhető, sőt még az sem, hogy az amit te valóságként érzékelsz, valóban az.

midnight coder 2016.09.11. 07:13:43

@csakférfi: Nem tudom, eleddig ahol megpróbálták Marx álmait megvalósítani, az mindenhol az adott területen és kultúrában elérhető legkevésbé élhető társadalmat eredményezte. Lásd észak-korea vs dél-korea. Őszintén szólva amúgy sem igazán hiszek a mesterségesen létrehozott társadalmak hosszú távú életképességében.

A társadalmat mindig nagyrészt az általa használt technológia határozta meg. A gyűjtögetésről az egyiptomi, asszír, stb. birodalmakra átállást a mezőgazdaság hozta meg. A rabszolgatartó társadalomból a jobbágyságig és királyságig eljutást már a kereszténység javára lehet írni - de persze ehhez is kellett az, hogy meglegyen a földművelés, vas, igásállatok, stb. használata. A következő lépés, a felvilágosodás, polgárjogok, stb. már az ipar előtérbe kerülése miatt jött létre. A mostani jóléti társadalmakhoz pedig már kellettek a robbanómotorok, a villany, a mezőgazdasági forradalom. De a mostani jóléti társadalom árnyékában megjelent a népességrobbanás, a kommunizmus, az iszlám szélsőség.

A következő társadalmat viszont a robotok és a számítógépek határozzák meg - vagy az iszlám szélsőség robbanásszerű terjedése, a népességrobbanás, és a globális felmelegedés. Vagy mindkettő.

csakférfi 2016.09.11. 07:50:10

@midnight coder:
a robotok??
Is ??
bakker akkor Te is azt állítod ezzel hogy haladunk valamiféle másik társadalmi berendezkedés felé.
Mert a mostani akkor túlhaladott lesz.

"De a mostani jóléti társadalom árnyékában megjelent a népességrobbanás, a kommunizmus, az iszlám szélsőség."

Soha nem volt kommunizmus a földön,társadalmi berendezkedésként,csak szocializmus.
Népesség robbanás? Nem .Csak többen vagyunk és ezekkel a technolgiákkal a mai "modern" eszközökkel gyorsabban öljük a talajainkat.Ezért azok egyre kiégettebbek.
Ezen is gondolkodhatsz.Mivel én voltam fóliakertész 10 évig főállásban,tehát tudom gyakorlatból mi az amit ma rosszul értelmezünk.Az egyetemen meg ezt tanítják.Mármint a vegyszeres növényvédelmet és a nagyüzemi gazdálkodást.Szántást vetést aratást,műtrágyázást.Ezekkel a nagy okosságokkal ujabban már nem értenek egyet jónéhányan a bölcsebbek közül sem.ugyanis ezt a fajta emberi tevékenységet én kizsarolásnak felélésnek hívom.
Tehát több embert is eltarthat ez a föld nevű bolygó.Ehhez másként kell felfogni a mezőgazdaságot.

A másik.
A polgárjogok.
Ha neked lehet jogod akkor másnak is .Ez vonatkozik a bantu-négerre hiszen ő is ember.
Vagy az arabnak kínainak.Ettől aztán meg tényleg fényévekre vagyunk.

Én nem nevezem jólétinek sem azt a társadalmat ahol osztályokra van bontva jövedelem és vagyon szempontjából.
Egyeseknek igen jólétük van másoknak meg a nyomor.Egymástól néhány méterre.
Tegnap voltam az Aréna plázában.A keletibe ért a vonat.ott találkoztam a hajléktalanok csoportjával és a csilli villi kényelemmel.
Kíváncsi lennék Te mit kezdenél pénz nélkül az életeddel.
Ez is szélsőség!

Orvosok és betegségek.
Na ebben előreléptünk.
Új Medicina.ma még megbélyegzik mint áltudományos hókusz pókuszt--pedig egy agysebész felfedezése.leírja mitől betegszik meg az ember és mitől gyógyulhat meg.
Ezt az akadémikus mai protekcionista orvosok és professzorok döntő többsége nem hiszi el.

robotok.
Ki fogja a robot által előállított terméket megvenni ha az ember nem dolgozik.Mivel a munkáját robot végzi.ezért nem kaphat munkabért. ugyanis a társadalom alapja a maié ,az hogy tanulsz munkába állsz és az azért kapott juttatásból fizeted a jólétedet biztosító eszközöket vagy energiát.
tehát hogy lesz ez akkor??

sure_shot 2016.09.11. 09:15:47

Nem ám úgy van az. Átlagmargit/jóska szerint MINDENKI idióta, csak ő a kivétel. Meg néhány hozzá közel álló ember, akik ugye azért vannak ott, ahol, mert nem ANNYIRA idióták:)
(Aztána minél többet tud/tapasztal az ember, annál nagyobb a valószínűség annak, hogy felismerje saját maga MENNYIRE idióta;))

Jakab.gipsz 2016.09.11. 09:47:03

@csakférfi: Hellyel-közzel egyet is értek gondolat gondolat meneteddel. A kultúra teszi számunkra lehetővé az együttműködést, mondhatnám úgyis egy srófra jár az agyunk, félszavakból is értsük egymást, ez pedig tény és értékszerű dolgok ismerete nélkül nem megy. Vannak velünk született érzékeink pl az értelem és az egyensúly érzetünk, ez utóbbi teszi lehetővé, hogy mindenki tudjon biciklizni, és mégis milyen nehéz ezt a tudást írásba tovább adni, ugyanis egy folyamatot kelleni rögzíteni, ami az ember és egy tárgy között működik. Hasonló a helyzet a kultúrával is.
Szóba hoztad Marx-ot, tartsd magadat távol tőle, azt javaslom noha még mai is sokan kacérkodnak az elméletével. Sajnos Marx egy beteges hazudozó volt, (szociopata és persze pszichopata), mások érzékenységére érzéketlen elmekórtani eset, akinek a szómágiájára bedőltek a hiszékeny és tanulatlan népek.

dhrbikes 2016.09.11. 09:52:51

És ezeket nyilván az élet iskolájában tanulták!

csakférfi 2016.09.11. 10:11:03

@Jakab.gipsz: " mondhatnám úgyis egy srófra jár az agyunk, félszavakból is értsük egymást, ez pedig tény és értékszerű dolgok ismerete nélkül nem megy."

Te jársz pszichológushoz?

"
harmadikszem · harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.10. 21:38:37
@csakférfi: ööö hol is írtam ilyet?

az állításaid egy része ugyanazt a propozíciót tartalmazza, mások pedig ellentmondanak egymásnak. Te, ne menj pszichológusnak, mert nagyon hülye vagy hozzá :D "

:) :) :)

mit írt Marx olyant amitől nálad kiverte a bizit?
:)

midnight coder 2016.09.11. 10:14:36

@csakférfi: "bakker akkor Te is azt állítod ezzel hogy haladunk valamiféle másik társadalmi berendezkedés felé."
Ja, haladunk. Csak ez egy jó pár évtizedes folyamat lesz, aminek még nemigen látjuk a végét.

"Soha nem volt kommunizmus a földön,társadalmi berendezkedésként,csak szocializmus."
A létező szocializmusok különféle mértékben valósították meg a kommunizmus eszméjét. Általában minél közelebb álltak az ideológiához, annál élhetetlenebb volt a rendszer. Lásd Rákosi rendszer vs Kádár rendszer.

"Népesség robbanás? Nem .Csak többen vagyunk és ezekkel a technolgiákkal a mai "modern" eszközökkel gyorsabban öljük a talajainkat."

Ezeket a technológiákat már a 60-as évek vége óta használjuk. Ha megölte volna a talajainkat, akkor ma nem lenne mezőgazdaság, és Európa éhezne és nem Afrika vagy a Közel-Kelet. Ezzel szemben a szomorú valóság az, hogy ez utóbbi területeken, illetve Ázsiában nőtt meg durván a lélekszám (általában több mint tízszeresére) a 60-as évek óta. Nézd meg Pl. Szíriát, ahol olyan kétmillió körül voltak akkoriban, a háború előtt pedig több mint 20 millióan voltak. És ott ez még kevésbé volt gond, mivel ők olajország voltak. De Afrikában, ahol ugyanaz a mezőgazdaság van mint 100 éve, szintén ugyanezt a növekedési rátát produkálták, ami oda vezetett, hogy a fákon is kecskéket legeltettek, elfoglalták a vadon nagy részét: a végeredmény sivatagosodás.

"Ha neked lehet jogod akkor másnak is .Ez vonatkozik a bantu-négerre hiszen ő is ember.
Vagy az arabnak kínainak.Ettől aztán meg tényleg fényévekre vagyunk."

Egy társadalom csak a benne élő polgároknak tud jogot adni. Az, hogy egy másik, szuverén országban egy másik kultúrában élő embernek mihez van joga és mihez nincs, az adott ország belügye. Én is szeretnék idehaza olyan jogrendszert mint ami az USA-ban van, de ez itt sajnos az EU. Izraelben megint más jogok vannak, ahogy Észak-Koreában is, és Kínában is. Persze odamehetsz Észak-Koreába, hogy te szeretnél európai emberi jogokat adni az ottani polgároknak, de rövid úton az egyik munkatáborban végeznéd.

A csóró országok nagy része saját maga döntött: kicsi vagy kocsi - és ők a kicsire szavaztak. Ha mi is ezt tettük volna, akkor idehaza is lenne 100 millió ember - kb. ugyanennyi kajára. Szerinted milyen lenne az életszínvonal ?

midnight coder 2016.09.11. 10:18:13

@csakférfi: "Új Medicina.ma még megbélyegzik mint áltudományos hókusz pókuszt--pedig egy agysebész felfedezése.leírja mitől betegszik meg az ember és mitől gyógyulhat meg."

Ha ez így lenne, akkor nem lennének beteg állatok, illetve nem lehetne őket meggyógyítani. A szomorú valóság viszont az, hogy az ember egy állat testében él. Ráadásul nem is túlzottan szívós állat testében - cserébe viszont legalább az élettartama viszonylag jó, szemben Pl. egy egérrel.

csakférfi 2016.09.11. 10:21:48

@harmadikszem:

Ennek is meg vannak az okai.
1 Te jobban tudod (mivel művelt embernek és értelmesnek tartalak)
2 magányos vagy (most éppen én is hiszen a feleségem dolgozik)
3 híres akarsz lenni.(minden adottságod meg van hozzá az 1 pont szerint)
4 most nem vagy híres. (ez következik a 3.- ból)
5 fiatal vagy és lázadsz.( én 50 vagyok mégis a 80 éveshez képest fiatal és lázadok,ez nem sértő rám nézve)
6 terápiás jelleg,( mivel a dolgokat sokan félremagyarázzák így ezek a magyarázatok feldühítenek,ezt ha nem vezetem le kommenteléssel,Te posztolással akkor belebetegszem,Ebben mi a nem terápia?)
7 épp ráérsz.(mivel erre szántad az időt egyéb fontos tevékenységeket félretéve)
8...nincs jobb dolgod.(Tényleg jó dolog itt a monitor előtt üldögélve agyalni az élet naagy kérdésein---mint kimenni a napra és lenyíni a füvet)

:) :)

Szóval megindokolnád miért vagyok sértő és miért vagyok hülye a pszichológiához?

csakférfi 2016.09.11. 10:33:00

@midnight coder: Nos sok rosszat tanultál az életről.
Ellenségesnek ítéled meg a környezetedet.
Ezért változtatni akarsz!Mivel taglaltuk hogy a társadalom is változni fog.
Mivel így gondolkodsz(egyébként a tested és az elméd együttvéve tökéletesen müködik)
Ezért változást fogsz eszközölni a szerveiden !Ez az elváltozás a betegség.
Amint rájössz hogy nem neked kell változni hanem ........másnak.A "lelked" megérti .
Azonnal meggyógyulsz.
Mivel az ember a saját testi felépítését és szerveit újjá tudja építeni viszont rombolni saját szerveit az istennek sem bírja.Ezért a többi benned élő alacsonyabb rendü szervezet(vírusok,gombák,baktériumok) lebontják az általad felépített Pl.rákos daganatot.Az immunrendszered és a nyirokrendszered segítségével.(aztán a túlszaporodott bontómunkásokat az immunrendszer eltakarítja.)
Dióhéjban ennyi.

Aztán kezdődik minden előlről.
:)
:)

Alick 2016.09.11. 10:33:12

@midnight coder: "A társadalmat mindig nagyrészt az általa használt technológia határozta meg."

Opsz, ez éppen marxista tézis. :) a technológiánál lényegesebb volt a paradigma rendszer, amiben önmagát (és persze a technológiát) elhelyezte. Ld. a kinaiak olyan hajókat építettek, hogy jóval az európaiak előtt gyarmatosíthatták volna a fél világot, mégis úgy érezték hogy ez ellentétben áll a világszemléletükkel és lemondtak róla.

Alick 2016.09.11. 10:38:31

@Jakab.gipsz: Filozófiai szemszögből teljesen jogos lehet a paradigma váltás igénye, de ez az ilyesmi a természettudományban nem a megkérdőjelezést, hanem a kiegészítést szokta hozni. A hétköznapi élet körülményei között Newton képleteit nyugodtan lehet alkalmazni, ezen nem változtatott a XX. századi fizika.

csakférfi 2016.09.11. 10:44:51

@midnight coder:
nem értünk egyet! A folyamatok közepén vagyunk évezredek óta.
A természet nemúgy műkszik alapjaiban ahogyan sokan feltételezik.
A szimbiózis az együttműködés kifizetődőbb mint kiirtásra törekedni.
Nem az erősebb győz a "harcban a fennmaradásét--hanem az aki jobban alkalmazkodik a változásokhoz".
A környezetünk nem ellenséges.
Az viszont hogy a leggazdagabb 50-60 embernek több pénze és vagyona van mint a legszegényebb 3.5 millárdnak az elég gáz egy fajon belül.
Olyan nincs hogy egy farkasfalka vagy egy gnú csorda egy afrikányi területet ural és a többi meg éhen hal mert nem jut legelőhöz vagy húshoz.
Előbb utóbb háborúkhoz vezet.
Ezt a csimpánzoknál is bebizonyították.
Azért nem kell nekünk állat módjára viselkedni.
Neked és Nekem,Nekik---elég jók az értelmi képességeink.Emberek vagyunk és a másik elnyomása eltaposása (szabadversenyes kapitalizmus) nem éppen humánum.
:)

csakférfi 2016.09.11. 10:53:38

@Alick:
Okos.
Attól hogy modern eszközöket használunk a mindennapjainkban és élvezzük a Newtoni fizika vagy Ohm -Tesla stb. törvényet alkalmazva.
Még nem modern a társadalmunk.
Csak hisszük.
:)

midnight coder 2016.09.11. 11:19:06

@csakférfi: "A szimbiózis az együttműködés kifizetődőbb mint kiirtásra törekedni."
Ehhez képest, alig néhány faj él a természetben szimbiózisban.

"Nem az erősebb győz a "harcban a fennmaradásét--hanem az aki jobban alkalmazkodik a változásokhoz".
Ez pontosan így van. Ez amúgy általában az erősebb - vagy ember esetén - az okosabb. A gyengébb általában akkor tud túlélni (állatoknál) ha hirtelen elfogynak az erőforrások. Lásd a dínók és az emlősök.

"A környezetünk nem ellenséges"
Miután sikerrel kiirtottunk minden nagyragadozót, legalábbis itt Európában és így nagyjából mi vagyunk a csúcsragadozók, valóban nem. De szerintem nem szívesen élnél Indiában olyan területen, ahol épp egy emberevő tigris tevékenykedik.

"Az viszont hogy a leggazdagabb 50-60 embernek több pénze és vagyona van mint a legszegényebb 3.5 millárdnak az elég gáz egy fajon belül."
Nem feltétlenül. Ok, Bill Gates nyilván nagyon jól él, de ezzel alapvetően nem sok vizet zavar. Viszont a gazdag embereknél lévő erőforrások általában vagy olyan dolgok aminek csak eszmei értéke van (Pl. egy gyémánt, vagy egy Picasso festmény), vagy termelő üzemek, amik viszont sok-sok csórónak adnak munkát, és ezzel napi megélhetést. Ha ez az 50-60 ember bezárná a gyárait, akkor a maradék simán éhen halna. Ez amúgy kb. ugyanígy működött a szocializmusban is. Ott is voltak a gyárak, ahol a melósok dolgoztak, és amik a névtelen, arctalan "állam"-é voltak, de ez senkit nem érdekelt: a polgárt az érdekelte, hogy a hónap végén mennyi kerül a zsebébe.

A probléma csak ott volt, hogy mivel állam bácsinak nem igazán volt érdekérvényesítő képessége - nem igazán viselkedett tulajdonosként - így nagyjából mindenki beleszart abba, hogy a cégek jól működjenek, azaz a végtermék ne legyen ipari hulladék, és ne végtelen mennyiségű erőforrást használjanak fel az előállítására.

midnight coder 2016.09.11. 11:22:05

@csakférfi: "nem értünk egyet! A folyamatok közepén vagyunk évezredek óta."
Egy fenét. Automatizálás érdemben kb. az ipari forradalom óta létezik. De tömegesen komplexebb vezérléseket kb. a 80-as évek óta lehet megcsinálni gazdaságosan. Valóban intelligens robotokra, amik nem csak a legmechanikusabb melót végző szalagmunkást váltják ki, csak a következő 20 évben lehet számítani.

csakférfi 2016.09.11. 11:29:34

@midnight coder:
Neharagudj nem akarlak megbántani,de tévedsz.
Évezredek óta--ezt írtam.
További (lehet) évtized vagy évezredek amíg mindenki azonos javakkal azonos életfeltételek közé születik itt a földön.Mint ember.Ez lenne a kívánatos.
Ezért a húsz vagy század év minden bizonnyal kevés .

csakférfi 2016.09.11. 11:32:31

@midnight coder:
A csúcsragadozókkal teli afrikai emberek egymás mellett élnek a többivel.Többé kevésbé.
Csak az ember képes kiirtani az egyes félelmet keltő állatokat,a technológiájának köszönhetően.
Az elvek megvannak.
Tanulj .
Dolgozz.
Tekints minden ember magaddal egyenlőnek.

csakférfi 2016.09.11. 11:39:49

@midnight coder: Még valami.

"Ehhez képest, alig néhány faj él a természetben szimbiózisban."

A testünk nem csak a miénk – az emberi mikrobiom
Eddig úgy tudtuk, hogy minden ember egy önálló individuum, amely saját fizikai testtel és személyiséggel rendelkezik. Mára kiderült, hogy az emberi szervezet lényegében egy ökoszisztéma. Az emberi sejtek mellett ugyanis idegen szervezetek népesítik be a testünket. A szervezetben a baktériumsejtek száma tízszerese a miénkének. Azért tűnünk mégis emberi lénynek nem pedig baktériumnak, mert a sejtjeink jóval nagyobbak e mikroorganizmusokénál. A mikrobiális (baktérium, vírus és egysejtű gomba) génekből pedig háromszázszor több féleség található a szervezetünkben, mint az emberi DNS-ben. Ráadásul, az emberi genom nagy részét is idegen, elsősorban vírus eredetű szekvenciák alkotják.
Milyen fajokra gondoltál pontosan?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.11. 11:40:41

@csakférfi: pusztán arra akartam utalni, hogy nem érdemes szándékokat tulajdonítani ismeretleneknek. Fogalmad nincs, mit miért csinálok, és nem is lehet, amíg meg nem kérdezed. A folk psychology-t (népi pszichológia) pont az különbözteti meg a professzionális pszichológiától, hogy a folk p. álltandóan rejtett szándékokat tulajdonít a másiknak, az esetek többségében tévesen. A profi (működő) pszichológia ellenben a másikkal mondatja ki, hogy mik a szándákai. Rávezeti, megkérdezi, nem pedig 'megjósolja' vagy 'megítéli'.

csakférfi 2016.09.11. 11:50:46

@harmadikszem: Jó értem.
:) :)
A legutolsó kommentemet tartom amit neked írtam mérvadónak továbbra is .
Végül is félreérthető volt beismerem.
"a királyt meg ölnötök nem kell félnetek"
Rühellem a pszichológusokat volt velük kapcsolatom párterápián ,anno,évekkel ezelőtt az első feleségemmel.
azóta elváltam.
Megnősültem.
Boldogabb vagyok az Ő lelki és más egyéb jótanácsaik nélkül.
Utána néztem néhány alapítónak.Platón,Freud,Lamarck.Jung.Descartes...Aqinoi szent Tamás.....Zimbardo...Szentmihlyi...
nem lettem náluk vagy nálad okosabb.Ezt bátran kijelentem.
Viszont "képbe kerültem".
Meg van a hiba hol baltázták el az én és akkori feleségemét,a tanácsaikkal.
Ez nem egyedi.
:)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.11. 11:59:33

@csakférfi: néha a párterápiának az a legjobb vége, ha a pár külön folytatja. Örülök hogy a második jól sikerült!

midnight coder 2016.09.11. 13:56:47

@csakférfi: "További (lehet) évtized vagy évezredek amíg mindenki azonos javakkal azonos életfeltételek közé születik itt a földön.Mint ember.Ez lenne a kívánatos."

Ez akkor lenne lehetséges, ha csak egy ember élne a földön. Vagy ha sorozatban gyártanák őket. Hogy ez mennyire lenne kívánatos, azzal tudnék vitatkozni.

midnight coder 2016.09.11. 14:01:27

@csakférfi: "A csúcsragadozókkal teli afrikai emberek egymás mellett élnek a többivel.Többé kevésbé."
Már ha ez alatt azt érted, hogy gyorsabban szaporodnak mint ahogy az emberevő oroszlánok irtják őket.

Persze azért a néger is meg tudta ölni az oroszlánt, de ez a meccs azért dárdával és íjjal elég kétesélyes volt. Amíg viszont nem volt ilyen innováció, az ember ugyanúgy szerepelt az oroszlán menüjében mint bármi más amit el tudott kapni. Végső soron, az embernek az esze a fegyvere az evolúciós harcban, ahogy az oroszlánnak a foga és a karma, vagy épp az antilopnak a sebessége és a szaporasága.

midnight coder 2016.09.11. 14:07:17

@csakférfi: Az emberi testen belül inkább élősködés zajlik. Van pár baktériumfaj amivel viszont tényleg szimbiózisban élünk, Pl. a bélflóra baktériumai. De amire én gondoltam, azok a többsejtű élőlények közötti szimbiózis - na, erre kevés példa van. Van Pl. a remeterák és a tengeri rózsa, egy majomfaj és egy antilopféle, vagy a mézkalauz madár és az ember. De ennél sokkal gyakoribb a zsákmány és ragadozó, illetve az élősködő és gazdaállat viszony.

Jakab.gipsz 2016.09.11. 14:41:30

@Alick: @csakférfi: Köszönettel vettem érdeklődő kérdéseiteket. Röviden ismertetem állás pontomat, azt gondolom, és persze állítom, hogy szükségünk van egy nézőpont váltásra. A téma értelemszerűen szerte ágazó, ezért redukáltam le a hat legfontosabb tudományágra és azok megalapozottságára vizsgálódásaimat, gyakorlom a (civil kontrollt). Egy külsősnek ez nem okozhat gondot, hála a magyar anya nyelvünknek, ez esetben az apró részletekre kell odafigyelni, nem a nagy dolgokra. Ugyanis ha rosszul működnek a társadalom dolgai, ezt a jól felkészült tudományos intézetek teoretikusai, baxták el. Ekkor két dolog lehetséges, egy tévedésből, (valamit nem tudunk), vagy hazugságokat szajkózunk, lásd, Marx.

Azt feltételezem, hogy valamennyi embertársam elméje, le van blokkolva, hamis teóriák áldozatai vagyunk, ez az elképzelés viszont, valamilyen ismeretlen természeti törvény létezését is magával vonja, ugyanis tudnunk kellene róla. Egy természeti törvény kutatása azért fontos mert akár ismerjük, akár nem, időtől független. Viszont ha tudunk róla, megtanulhatunk, alkalmazkodni hozzá és a javunkra fordítani. Kuhn-Polányi vita itthon kevésbé ismert mozzanata az az apróság, hogy Polányi kezdte el még csak ötven éve feszegetni ezt a kérdést, és beszélt paradigmákról, Kuhn pedig eltaknyolta lenyúlta elzagyválta, a kezdeményezést, azóta nagy a csend. Egy eldöntendő kérdésről, az idő hova tartozásáról, a kozmoszhoz vagy a pszichikumhoz tartozik. Ugyanis ha elfogadjuk a behaviourizmus állás pontját és a pszichikumhoz tartozónak tekintjük akkor könnyen manipulálható barmok vagyunk és úgyis bánhatnak velünk. Orwel-i manipulációk áldozatai lehetünk, mert lelehet cserélni a megnevezéseket. Ha viszont az idő a kozmoszhoz tartozik, új ismeretekre is szert tehetünk, amelyek fényében a jelenlegi gondjainkat játszi könnyedséggel meg kell tudnunk oldani.

Marx tanairól évtizedekig azt harsogták, hogy tudomány, csak a melósnak magas és majd a történelem igazolja a hatalmat, és aki kételyt mert megfogalmazni, azt kiiktatták mint felesleges zavaró tényezőt.

Na mármost ha egy elmélet hatására, hiszékeny emberek állatként viselkednek és kéjjel gyilkolnak teljesen feleslegesen egy ideológia nevében, akkor szégyenkezzenek Marx rokonai, ugyanis ők pontosan tudták róla Marxról és Marx is tudta önmagáról, hogy hazudik. Ezt könnyű bizonyítani, ugyanis egy hazugság sohasem válhat valósággá, azért mert nem létezik, tehát az erőszak indokolt volt.

csakférfi 2016.09.11. 14:44:29

@harmadikszem: Köszönöm!
:) :)
sajnos így rálátásom lett sok dologra.
Mármint hogy kutakodni kezdtem.Erre nagyon jó a net.hosszú évek alatt jutottam ide.Pedig el sem indultam és nem is jártam.
Olykor elmélázok hogy melyik a jobb a "nem tudni hogyan működik a világ s benne az emberi természet"--vagy tudni hogy mi miért történik s látni hogyan mennek tönkre emberi kapcsolatok ,emberi életek.Holott ez nem törvény!!
Talán ez is szenvedés.Talán nem.
Mindazon által egyszer a feleségem ajánlotta:
- ne vedd válladra a világ összes baját, ne akarj minden problémára megoldást találni.
Pedig ha elmondanám az "elméletemet"--akkor nyilván ..........sajna a zárt osztályon nincs net.,meg hobbi,pia..stb.
:)
Pedig sok helyen emberek között műkszik.---egyre ritkább élő példát találni rá.

"Aki tudja férfi-hatalmát,
mégis őrzi nő-lágyságát:
hegyi-ér a világon.
Aki hegyi-ér a világon,
az erény-t el nem vesztette,
csecsemő marad örökre."
egyik kedvencem Lao Ce
A másik Salamon.
6Szeretetük is, gyűlöletük is, igyekezetük is tovatűnik, és nincs részük soha többé semmiben sem, ami a nap alatt történik.
-
8Ruhád legyen mindig fehér, és fejedről ne hiányozzék az olaj! 9Élvezd az életet feleségeddel együtt, akit szeretsz, mulandó életed minden napján, amelyet Isten adott neked a nap alatt; mulandó életed minden napján, mert ez jutott neked az életben, és munkád révén, amit fáradsággal végzel a nap alatt

Na, minden jót!
Sok további ilyen posztot és hasonlót.
:) :)

csakférfi 2016.09.11. 14:51:33

@Jakab.gipsz: Minden jót!
Én lépek mert dolgom van!!!
Örülök hogy agyalhattunk sértegetés nélkül!!!!!!

Fentebb írtam a posztolónak.
Rád is vonatkozik!
:) :)

Alick 2016.09.11. 18:24:42

@Jakab.gipsz: Azért javaslom, hogy a természettudományokat és a "humán tudományokat" határozottan válasszuk szét. Az előbbiekben létezik egyértelműség, egzakt bizonyíthatóság és minden előfeltevéssel és hiányossággal együtt a maguk vonatkoztatási rendszeriben jól használhatók... pl. a gravitáció mértéke és hatásai a Földön jól definiáltak, a sok milliárd tranzisztor a chipekben kiszámíthatóan végzi munkáját... hasonló szilárd alapokat nem lehet deklarálni a humán vonalon.
Különösen akkor, ha - a szándéknélküliség semlegességének hiányában - voluntarista ideológiákat, nézetrendszereket szülnek...

Tamáspatrik 2016.09.11. 21:17:42

A poszt szerintem a kényelmességről szól, mert a gondolkodásban benne van az a szó, hogy "gond", ergó fárasztó tevékenység.
A kényelmesség elvének figyelembe vételével a véleményünk legyen tehát olyan, hogy 1.egyszerűsítsünk tetszés szerint 2.szelektáljuk ki azt, ami minket igazol (úgy sem érdemes gondolkozni, más kultúrákkal megismerkedni, mint a viccben: "úszni tanultál meg volna, nem németül"), 3. amit sokan szajkóznak (olyanok mint mi), az biztos úgy is van.
Ez olyan mint a pletykaszintű szakismeret a faluban. Ki kivel szűrte össze a levet, stb, és jó arra, hogy 4.bebizonyítja, hogy aki nekünk nem tetszik, és "nem közülünk való", az mind gonosz valamilyen mértékben.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.11. 22:07:34

@Tamáspatrik: szellemes, de az etimológia nem támasztja alá. Az igaz, hogy a 'gondol' a 'gond' főnév igei alakja, de nem utal fárasztó tevékenységre, hanem törődésre, hiszen a 'gond' alapjelentése az, hogy 'ügy'. Aki valamire gondol, arra ügyet vet, gondot visel: figyel rá.

Ebből az is következik, hogy hülyeségekre, pláne hülyeségekről hülyeségeket gondolni ugyanannyi kcal-t éget el, mint értelmesen gondolkodni (a dolgokkal értelmesen törődni). De abban igazat kell adjak, hogy a felszínes gondolkodás illetve az előre gyártott konzerv gondolatok puszta átvétele és követése ténylegesen kevésbé fárasztó, így mind a négy általad felsorolt pont gazdaságos, szellemileg. Csak épp megbetegíti a szellemet, mint ahogy pusztán kristálycukrot enni is nagyon gazdaságos, tele van gyorsan felhasználható CH-al; csak épp pár hónapon belül kiütne egy ilyen diéta, épp a testi ételemben vett egysíkú felszínessége miatt.