Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Sürgős dolgok

2016. szeptember 28. 19:38 - harmadikszem

10 igazságtalan kényszer, amire ideje már nemet mondani!

 

4waystosayno.jpg

Kényszerbetelepítés, Brüsszel kényszerített intézkedése, Magyarország elleni EU-kényszer: több ezerszer olvashattuk már ezeket a súlyos szintagmákat az elmúlt hetekben, és jó eséllyel még sokáig meghatározza közbeszédünket ez a sok-sok kényszer. De mi is az a kényszer?

A kényszer ebben a társadalmi kontextusban – de egyébként legtöbbször a fiziológiában vagy a lélektanban is – valami olyasmi, amit az kényszerített fél szándéka ellenére is keresztül lehet vinni. Az esetek egy részében valami fizikai, kémiai vagy biológiai kényszer érvényesül, ekkor a kényszert törvénynek hívjuk. Máskor szimbolikus, vagyis társadalmi kényszer érvényesül: ekkor a kényszert megint csak törvénynek hívjuk. Végül vannak olyan esetek, ahol sem szerződések, sem természeti törvények nem kényszerítenek, hanem valami más erő bír a normakövetésre: pszichológiai hadviselés, erkölcsi norma, szokás, vagy valamely külső vagy belső tényezőtől való félelem.

Mivel Magyarország az EU tagja, és az úgynevezett kötelező kvóta egy, az EU jogrendjében szabályos módon meghozott intézkedéscsomag neve, így erre a törvény kényszere vonatkozik. Sajtóközleményekben és politikai felszólalásokban, propagandaanyagokban persze a ’kényszer’ és ’kényszerű’ melléknevek ennél sokkal negatívabb ízt kerítenek a szóban forgó tárgyat illetően, sőt éppenséggel kiforgatják eredeti környezetéből. Hiszen eredetileg a ’kényszer’ – mint fentebb említettük – éppen azt jelenti, hogy törvényerejű: tehát az egyszer szabályosan elfogadott döntés következményei, vagyis a jogos következmények, akkor is végrehajthatóak (kikényszeríthetőek) ha egy olyan szereplő, akire ez a kényszer vonatkozik, jogszerűtlenül szabotálni szeretné a törvényes, elfogadott intézkedéseket. Hogy ez teljesen érthető legyen, alább következik tíz példa hétköznapi kényszereink közül, melyek pontosan abban az értelemben kényszerek és kényszerűek, mint a kötelező kvóta.

  1. Kényszeradóztatás. A jövedelmünk után akkor is adót kell fizetnünk, mégpedig egy előre meghatározott mértékben, ha teljesen mást szeretnénk csinálni azzal a pénzzel. Kellene a gyereknek cipőre, az asszonynak parfümre, a férj autóra gyűjt, a család rég volt együtt Horvátba’. Mindez nem számít, mert az adófizetés kötelezettség, amely kikényszeríthető. Szemetek! Mondjunk rá nemet.9092764_f520.jpg
  2. Kényszerterelgetés. Csak így fogom nevezni ezentúl a KRESZ-t, hiszen sokszor sokkal egyszerűbb lenne felhajtani a járdára, kikerülni a dugót, vagy egyenesen a munkahelyem előtt parkolni az utca kellős közepén. Csakhogy kénytelen(! Vagyok betartani a KRESZT, mert a törvények erre kényszerítenek. Sőt, ha rossz helyen parkolok, az autómat kényszerrel elviszik még akkor is, ha én egyébként ezt nem szeretném. Mondjunk rá nemet!crazy_traffic_lights.jpg
  3. Kényszertanultatás! Minden diákot érint, erre az állam 16 éves korukig egyenesen kötelezi a gyerekeket. De később sem ér véget a tortúra, hiszen ha valaki beiratkozik egy egyetemre, akkor tanulni kénytelen, mert a tanár arra kényszeríti, hogy megjelenjen a vizsgán és értelmes dolgokat mondjon. Pedig a diák sokkal jobban szeretne a pubban ülni minden este és vizsga nélkül felszedni az ösztöndíjat. A kényszertanultatók ezt nem engedik, mondjunk rá nemet.we-do-need-no-education.png
  4. Kényszersorbanállás, az egyik legrosszabb! Ha ez ember megvette a kis cuccait a közértben, akkor nem fizetheti ki ott, ahol éppen áll, hanem egy bizonyos helyre kell mennie, ahol ráadásul még mások is vannak. Várakoznia kell, csak egy adott irányba mehet: mikor mondunk már rá nemet?final_pictogram.gif
  5. Kényszerfizetés, hogy el ne feledjem. Miért kell egyáltalán sorba állni, miért nem lehet csak úgy kivinni az élelmiszert és egyebeket minden további nélkül? Hol írtam én alá bármikor, hogy az árukért fizetni fogok? Mondjunk nemet a kényszerfizetésre is!the-no-pay-type.jpg
  6. Kényszerismerkedés. Ennél feleslegesebb dolog is kevés van a világon. Az ember szeretne nemi életet élni, barátkozni vagy egyszerűen társaságra vágyik, és nem, nem ugorhat rá egyszerűen ordítva az első szimpatikus emberre. Ehelyett mi mindennel kell fárasztania magát! Bemutatkozni? Udvarolni vagy udvaroltatni? Mozi? Vacsora? Még mit nem! Mondjunk nemet a kényszerismerkedésre!232486559_e1c7fe0e43.jpg
  7. Kényszermozgások. És itt most nem azokra a tünetekre utalunk, amikor valaki akaratlanul finommozgásokat végez, hanem egy sokkal átlagosabb dologra: ahhoz, hogy valahova odaérjünk, meg kell mozduljunk. Miért nem lehet egyszerűen csak ott teremni vagy teleportálni? Mondjunk nemet a kényszermozgásokra is.101796723-25-uses-for-wait-stay-632x475.jpg
  8. Kényszersorszám: ilyet is hallottunk már. Ügyintézésnél, Postán, vagy a rendelőben, egyre megy: miért kell nekem sorszámot húzni? Miért nem rögtön velem foglalkozik mindenki? Elég volt a kényszersorszámból is, mondjunk rá nemet.sign-no-number-4-1ghdv2n.jpg
  9. Kényszeralvás, kényszerevés, kényszerivás: hihetetlen igazságtalanságok mind. Ha nem fáradnánk el, nem éheznénk vagy szomjaznánk meg, akkor nem lenne szükség drága otthonra, ételre és italra. Én nem akarok ezekre költeni, de a testem kényszerít. Mondjunk rá nemet!can_t_get_no_sleep_by_nef-d4bxad0.png
  10. A végére természetesen nem maradhat más, mint az az átkozott kényszervécé. Hasi görcse van, ami azonnal a toalettre száműzi, még akkor is, ha valami egészen máshoz lenne kedve? Legyen férfi, mondjon nemet és fossa össze magát büszkén!1338593624328_1969463.png

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

 

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr4911750339

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Országos Választási Bizottság summák 2016.09.30. 08:17:42

Egy lista, amelyre vak és világtalan román, ukrán, szlovák, szerb feliratkozhat, de leiratkozni csak úgy lehet, ha lemondsz a magyar állampolgárságodról. Szerinted normálisak ott az Országos Választási Bizottságban?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TothJanJ 2016.09.28. 20:51:00

Meglátjuk, ezt a posztot lehet akkorra kellett volna tartogatni, amikor az EU az elétartott népszavazási eredményre kollektíve széttárja a kézét és belemondja a magyar kormány képébe, hogy naszóval akkor holnap küldjük az X embert de aztán emberiesen fogadjátok őket és ugye senki nem fog tarjás szendviccsel poénkodni. De az is lehet, hogy nem lesz ilyesmi, és akkor kényszer sem volt.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.28. 21:37:38

@TothJanJ: nem szeretem, hogy ilyeneket mondunk, az EU széttárja a kezét. Mi is az EU vagyunk. Még. Pont erről szólt a poszt, részben.

TothJanJ 2016.09.29. 06:57:09

@harmadikszem: ja gondoltam is hogy elkezdem zárójelezni végül csak egy 'kollektíve' maradt belőle. Az előző posztban mondjuk mintha a te kérdésfeltevésed is dichotomikus viszonyból indulna ki.

Ez bizony keményen része a történetnek; hogy egy olyan kollektív döntés hatásai alól akarunk mentesülni amiben nekünk is van szavunk. Tudható, hogy Mo. szavazati súlya az EUban csekély (összesen 21 helyünk van, abból 12 Fidesz a 751ből, nem beszélve az informális befolyásról ill. hiányáról),így a döntés közös-ségének érzete valszeg csekély, plussz a népszavaztatási kampány erre rá is erősít. Kicsiben pont ugyanaz működik szerintem a hazai politikai erők és a népszavazás viszonyának kérdésében a távolmaradásra, érvénytelen szavazásra buzdítással mint kicsit nagyobban a magyar kormány népszavaztatási manőverezésében az EU többségi akarattal szemben. Mindkettőnél egy centrális, többségi politikai akaratot akarnak megfúrni az adott politikai egység peremén lévő szereplők, ahol szerkezetileg mindketten alkotó tagok egy nagyobb egységben (országos ill. uniós szinten).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 08:35:13

@TothJanJ: ez egyébként egy érdekes perspektíva, és van is benne valami.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.09.29. 12:13:29

@harmadikszem: Nem, nincs benne semmi. A "TothJanJ", úgyis mint konzervatív rosszabb oldali (és igen, megint kilógott a lólába) éppen csak a lényeget nem érti. Itt nem az a lényeg, hogy esetleg szervezeti, szerkezeti értelemben az alá-fölérendeltségi viszonyok hasonlóak (de nem ugyanolyanok azok sem, hiszen az EU nem úgy viszonyul Magyarországhoz, mint a Magyar Kormány/Fidesz-bűnbanda a népszavazás ellenzőihez). Hanem a lényeg itt mélyebben van. Ott, és abban, hogy kinek van igaza, pontosabban (hiszen ez megint csak nem igazságkérdés), kinek van "helyese", vagyis melyik a helyes, jó álláspont, és melyik a helytelen, rossz.
Így természetesen mindenféle szempontból az a helyes álláspont, hogy az EU-nak meg kell osztania a tagjai között (nyilván azok terhelhetőségének beszámításával) a közterheket. És nem az, hogy a fidesz-maffia az összes EU támogatást ellopja, de amikor bármilyen kellemetlen EU-közügyben kellene részt venni, akkor attól elzárkózik.
Viszont azt ennél is részletesebben elmagyarázni ennek a rossz-oldali bagázsnak, hogy már megint miért állnak a gazemberek pártján, az ugyan lehetséges lenne (hiszen ez még mindig nem kvantumfizika), de én biztosan nem fogok rá vállalkozni. Ahhoz filozófia (etika), és politikafilozófia kellene, és annak megértéséhez ezek túl ostobák.

TothJanJ 2016.09.29. 12:44:48

Prof.Dr.ipartelep lámpagyújtogató közmunkást hallhatták; becsüljék meg mert egyre kevesebb van belőlük.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 13:24:27

@ipartelep: egyértelműen bebizonyosodott az elmúlt évtizedekben, hogy túl magas röptű gondolatok még félútig sem jutnak el a közönséghez, ebben egyetértünk. Nem feltétlenül ostobák hozz. inkább műveletlenek, amit a jelenlegi zseniális kormánykommunikáció (a világ egyik legjobb propagandaszakértőjének közreműködésével) tökéletesen ki is használ.

A TóthJanJ által felvetett párhuzam szerintem akkor is érdekes, ha természetesen nem minden szegmensben érvényesül az analógia. Nekem két dolog jut eszembe (azon kívül amit írtál, mert az inkább filozófiai kérdés, és nem szerkezeti)

1. Ha Magyarország az EU-s szavazás előtt kampányolt volna, akkor azzal nem lenne baj, mondjuk kamány helyett érdemesebb lett volna szakértői munkára fordítani a pénzt. De az, hogy a szavazás után próbál meg nyomást gyakorolni (legalábbis ezt hazudja, mert valójában természetesen pontosan tudja, hogy erre a szavazás eredményétől függetlenül képtelen) az teljesen antidemokratikus. Olyan, mint az a szánalmas divat, amikor a szavazás eredményhirdetése után nálunk rendszerint az ellenfél csalásáról beszélnek a vesztesek, nem pedig gratulálnak az ellenfélnek.

2. A kampány módja nagyon erősen kifogásolható, hiszen magát Brüsszelt támadja, az EU-t, nem pedig egy bizonyos szavazás eredményét. Ez olyan, mintha az ellenzék magát a demokratikus berendezkedést kezdené el bírálni és azt mondaná, mindenki dönthesse el hogyan szeretne viselkedni a demokratikusan meghozott törvényektől függetlenül. Ezt még az egyébként nagyon liberális Spinoza is helytelenítette, hiszen a törvénynek pont az a lényege, hogy ha jogszerűen hozták meg, akkor abban az esetben is kényszerítő ereje van, ha egy adott csoport nem ért azzal egyet. A másik probléma magának a kampánynak az összege (a hazudott cél lehetetlenségével összevetve) illetve módja (gyűlöletbeszéd, közösség elleni izgatás, és társai).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 13:27:41

@TothJanJ: a dichotómiára reagálva: az előző posztban (jelenleg) kontrafaktuális hipotézisre építettem, úgy is lett megfogalmazva: mit választanál? És ott érvényes is a dichotómia (sajnos) mivel épp ki akarnak minket manőverezni az EU-ból, tehát ha az egyiket választom, akkor a másiktól szabadulni kellene. Orbán (a hívekkel együtt) és az EU egyre kevésbé látszik összefésülhetőnek.

TothJanJ 2016.09.29. 14:00:51

@harmadikszem: nem tudom mire alapozod azt hogy ki akarnának manőverezni az EU-ból. Szerintem ez egyértelműen lebegtetett opció, hasonlóan az atomcsapáshoz: minden eszköz megvan a megvalósítására, fenyegetőznek is vele néha, de leginkább maga az opció az, ami rémisztő benne mindkét félnek, mert ha meghúzzák annak beláthatatlan következményei lesznek és mindenki beledöglik. A mostani magyar kormány lehet, hogy erre utaló magatartást mutat, ezzel heccel, illetve diplomáciai háttéralkukban el-elejt erre utaló megjegyzést, kacsintást vagy homlokráncolást, de nem csinálná meg. Sajnos -ezért is nagyon felelőtelen és kockázatos a dolog- mindig megvan az esélye annak, hogy túljátszák vagy valamit elszámolnak és olyan spirálba kerülnek amiből nem tudnak vagy nem akarnak kiszállni. Ez már megtörtént a briteknél, ami ugyan roppant szerencsétlen, de annyiban előnyös itt és most, hogy a magyar kormány látja, hogy erre EU szinten hogyan reagálnak, és azt látják, hogy nem kompromisszummal, hanem inkább levágják a fél lábukat. Tehát lehet ezt húzni, de nem a végtelenségig. így is nagyon kockázatos most ez a játék, főleg ha a lengyelek stb. is elkezdenek ebbe a fokozatba kapcsolni. Ha valami, akkor ez (migekültek+KKözép-EU-s reakciók) szétszedheti az egész uniót. Én úgy érzem, hogy ha a britek után még valaki kiválik, vagy kiteszik, akkor itt pár év múlva balkán lesz, nem a puha ami most van hanem a kalasnyikovos.

Tehát nem tartom érvényesnek a dichotómiát és nagyon remélem, hogy igazam van. Hogy egy biológiai példával éljek, azt ugyan nem tudom eldönteni, hogy a magyar-EU viszony Orbánék alatt parazitikus vagy szimbiotikus, de ha parazitikus akkor remélem, hogy inkább az ember-bélféregéhez hasonlít.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 14:38:42

@TothJanJ: "Én úgy érzem, hogy ha a britek után még valaki kiválik, vagy kiteszik, akkor itt pár év múlva balkán lesz, nem a puha ami most van hanem a kalasnyikovos"

ezt én is így érzem. És minden esély megvan rá. A magyar példa itt a posztkommunista országok között ragadós, megspékeljük majd egy "a nyugat mindigis ellenünk volt" ideológiával - ezt a migránskampány 2.0-ban már egész jól kimutathatóan tolják - és onnan már csak egy lépés, hogy Oroszország-anyácskánk kebelére boruljunk. 2020-ban ugye az EU elzárja a pénzcsapokat, netto befizetők vagy nullszaldósok leszünk, onnan már nincs mit lopni. Marad majd az Orosz (és talán a Kínai) kölcsön. Ezt én biztosan nem várnám meg sokféle okból kifolyólag.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.09.29. 14:48:50

@TothJanJ: Kedves angyalokkal táncoló! Hát miért nem azzal a témával (az angyalokkal való tácizással) foglalkozol inkább? Itt is, meg bárhol. Abba beleástad magad, ahhoz értesz, abból akarsz doktorálni ugye. De a politika... Mint mondtam, a lólábad messzire kilóg. Ócska rosszoldali fideszbérenc vagy, így a politika területén semmilyen érdekességgel újdonsággal nem tudsz szolgálni, hogy az érvényességről, értelmességről, horribile dictu, a helyességről már ne is beszéljek. Táncikálj te csak az angyalkáiddal, az megy neked jól!

TothJanJ 2016.09.29. 15:54:22

@ipartelep: Kedves nemtudomki, azzal foglalkozom amivel épp szeretnék (najó. néha inkább azzal, amit feldobál a facebook & tsai). Már több mint fél éve ledoktoráltam és azóta több időm volt más témákra is, amik szintén érdekeltek. Te csak ne fideszbérencezzél engem, ez rágalom és úriember olyat nem csinál, főleg akkor nem amikor egy fantázianév mögé bújik. A láthatóan kisgyermekeknek szánt ítéleteid/tanácsaid megmosolyogtatóak (udvariaskodom. úgy értem, hogy figyelemre méltatlanok). Nekünk nincs értelme beszélnünk egymással; nyilván más okokból de azt hiszem ezzel egyetértesz.

Sir Galahad 2016.09.29. 19:21:55

Nagyon rosszak a példák. A kresz meg a többi előzetes társadalmi konszenzuson alapul, a migránskvótát még utólag találták ki. Merkel senkit még nem kérdezett, mielőtt bejelentette, hogy korlátozás nélkül jöhetnek, aztán mikor ott voltak, előállt azzal, hogy az ő döntésének a terheiből a többiek is vegyék ki a részüket. Ez így fair?

matroza 2016.09.29. 19:22:48

Kényszertanultatás! Na igen látni hogy rád nem hatnak a kényszerek. A családba te vagy az első demagóg idióta vagy tradicionális dolgot ápolsz? Az hogy te nem akarsz tanulni és ezért egy szerencsétlen kis troll maradsz aki nem tudja eldönteni hogy a nyilas vagy a komcsi ágat vigye és minden problémáért másokat okol.
Na mindegy úgysem fogod érteni te sem meg a hason...

Flúgatlan 2016.09.29. 19:49:17

Ez után a poszt után nem illetlenség írni: ez egy szar írás.

A migránsok ránk-kényszerítése nem azonos a társadalmi szükségszerűségekkel. De mások ezt már leírták, most látom.

ostvan1 2016.09.29. 19:54:12

@Sir Galahad: "Merkel senkit még nem kérdezett"
Az Európa Tanácsban (ahol a miniszterelnökök tanácskoznak) megkérdezte. Orbán is megszavazta az igent.

Sir Galahad 2016.09.29. 19:59:49

@ostvan1: Ha jól emlékszem, az Európa Tanácsban is csak utólag kérdezte meg. A korrekt eljárás szerintem az lett volna, ha előbb kérdezi meg a többi miniszterelnököt, mit szólnak hozzá, ha bejelenti, hogy Németország korlátozás nélkül fogad migránsokat, akiknek aztán a nekik nem kellő részét továbbadja a többi uniós országba... és miután mindenki rábólintott, utána kiáll, hogy "wir schaffen". Így történt?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 20:01:21

Babák, ti gondolkoztok is vagy csak írtok? A KRESZ mint közmegegyezés? Mi van? Mikor és ki kérdezte meg a közt, hogy milyen közlekedési szabályokat szeretne? Megsúgom: soha, senki. Te ezeket a szabályokat _csak betartod_. Ahogy az EU tagállamoknak is be kell tartaniuk, amit a képviseletük révén megszavaztak. Ha elkezded nem csinálni, ami a törvény, akkor jön a Mad Max.

conchita wurst 2016.09.29. 20:11:46

'Mivel Magyarország az EU tagja, és az úgynevezett kötelező kvóta egy, az EU jogrendjében szabályos módon meghozott intézkedéscsomag neve, így erre a törvény kényszere vonatkozik. Sajtóközleményekben és politikai felszólalásokban, propagandaanyagokban persze a ’kényszer’ és ’kényszerű’ melléknevek ennél sokkal negatívabb ízt kerítenek a szóban forgó tárgyat illetően, sőt éppenséggel kiforgatják eredeti környezetéből.'

Csak pár napja is még azt hazudoztad hogy nincs kötelező kvóta. Most meg azt hazudozod hogy ez a törvény és mindenkinek kuss.

sic

illaim 2016.09.29. 21:10:08

@conchita wurst: Na idefigyelj te fröcsögő majom! Az "adócsökkentések Kormánya" se mondta, hogy 59 új adónemet fog bevezetni! Azt se mondta, hogy ellopja a zemberek nyugdíj megtakarítását! Azt se mondta, hogy az önkormányzatokat rákényszeríti az ingatlanadó bevezetésére, bár ezt kommunális adóként etette meg az olyan seggnyalókkal mint te is vagy! A 2008-as népszavazás összes kérdésében hazudott, azt is beszoptad! Az ilyen alja népség miatt írták ki Bécsben, hogy ne lopj magyar! Azt még te mersz itt fröcsögni
te piciny bogárka?

conchita wurst 2016.09.29. 21:35:59

@illaim: majd akkor leszavazod 2018ban

mi se eccerübb..:)

Trackers 2016.09.29. 21:44:24

Tehát ha 3 néger seggbe akar dugni, akkor hagyod magad, mert kell sorban állni, és fizetni a boltban.
Értem.

Jakab.gipsz 2016.09.29. 21:45:09

Tisztázandó "a harmadik szem" kényszer narratívája, hogyan értelmezzük a "kényszer" fogalmát demokratikusan. Például a gyermek kényszerből megtanulja a saját anyanyelvét, saját anyától ez már eleve felháborító, és ebből mi következik, nagy valószínűséggel az, hogy egyúttal a reá leselkedő veszélyeket is megtanulja elkerülni. Következtetés képen ugyan annak a fogalomnak az elemzéséből, más tény is lelehet vonni, ezt az értéket sajnos a harmadik szem, demokrácia felfogása már nem tudja értelmezni. Azért nem, mert egy adott kényszerből még nem következik annak szó szerint történő végre hajthatósága, nincs logikai kapcsolat, mint ahogyan az összes lehetséges veszély elkerülését sem tanuljuk meg csak anyánktól. Ha az EU. demokratikus elvek alapján rossz kényszert alakított ki azt bármikor egyszerű szó többséggel meglehet változtatni. Más szófordulattal elmondva.

Mi Magyarok nem a bolondok hajójára váltottunk jegyet amikor beléptünk az unióba, akkor még szó sem volt arról, hogy a keresztény elveket, felváltja egy ateista hablaty amit körmönfont módon a Lisszaboni saláta törvényekkel emeltek végre hajtható direktívákká, és jött létre általa egy központi bizottság amelyet senki sem választott meg, hasonló módon spontán mint ahogyan az ateista Szovjetunióé, Sztálin jóvoltából, lépésről-lépésre.

Köszönjük NEM kérünk, a szekularizált ateista jogállamból még egyszer. Ezért kell elmenni mindenkinek és NEM szavazatot leadni,
Mert nem kérünk a keresztény szellemiséghez alkalmazkodni nem tudó és nem akaró migránsokból, "kutyából nem lesz szalonna", akinek ez nem tetszik húzzon vissza oda ahonnan elindult.

Tamáspatrik 2016.09.29. 22:34:51

Az ideológiába merevedett ember annyira komolyan veszi a pózt, hogy a humorérzékét teljesen elveszíti.
Shakespeare tragédiáit sokszor meg kellene nézni, hogy okuljunk belőle. Vagy görög tragédiát: 1db elvhez való merev ragaszkodáson elcsúszhat az egész rossz irányba. Most történetesen a nacionalizmus áll hosszra a tőzsdén, veszik mint a cukrot, máskor más ideológiákra volt ilyen szintű kereslet.
A kisember azt hiszi, hogy na most, na most majd ő is hatással lesz az történelmi eseményekre. Ész nem is kell hozzá, sem tudás sem műveltség, csak 1db helyes döntés, a jó oldalon állni. Fölösleges meghallgatni azokat, akik netán évek óta művelik az adott témát.
A dolgok eccerűek.

Sajnos nem, a helyzet valójában az, hogy: frászt.

Ja és 1db ideológiába merevedett ember, ha befolyásos, akkor sok követőt hoz létre. Tükörneuronok hatása (az ember is utánozza a másikat csak nem veszi észre), ill. konformitás vágya, beleolvadni a közösségbe.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.29. 23:09:11

@Jakab.gipsz: némi bakugrásokkal csak eljutottunk az első nyelv elsajátításától a kereszténységig meg Sztálinig. Mondjuk végig kevered a szezont a fazonnal, azt se tudja az ember hol kezdje el helyre rakni, úgyhogy inkább hagyjuk így. Mondjál nemet, szia.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.09.29. 23:46:28

@Jakab.gipsz: "szó sem volt arról, hogy a keresztény elveket, felváltja egy ateista hablaty"

:)) Magyarország az EU cstlakozás előtt is egy szekularizált állam volt.

Pont orbán az, aki szar a keretény értékekre.

Márk_Márk 2016.09.30. 01:27:41

Ezt a cikket mekkora agyatlan barom írta?

midnight coder 2016.09.30. 06:53:29

A cikknek igaza van, feltéve ha az Európai Egyesült Államokban élünk, ahol valójában egy országról beszélünk, közös törvénykezéssel, gazdasággal, adórendszerrel. Ez esetben, ha elfogadjuk hogy Merkel az Európai Egyesült Államok elnöke akkor teljesen jogos hogy annak a következményeit, hogy idecsődített pár millió migránst együttesen viseli az egész EU. Ha viszont ez nem az USA európai változata - márpedig nagyon nem az - akkor alsó hangon is erősen kétes a jogalapja annak, hogy Merkel nyanya és a főalkesz ide akar csődíteni pár ezer vadembert.

midnight coder 2016.09.30. 06:55:31

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelenül szavazok: Most is az. Akkor nem lesz az, amikor a lányodat megkorbácsolják csak mert csador nélkül ment ki az utcára.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.09.30. 07:21:58

@midnight coder: Nem vagy te túlságosan paranoiás? Ez már klinikai eset.

midnight coder 2016.09.30. 07:51:14

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelenül szavazok: Nem. Jelenleg is több ezer európai harcol az IS oldalán: ezeknek nagy része bevándorlók gyereke, vagy ő maga is az. Pedig a mai európai bevándorlók nagy része azért jött ide, mert vonzotta az európai életforma: azaz nem egy közel-keleti állam átlagpolgára jött, hanem a leginkább nyitott, leginkább nyelvet beszélő, legképzettebb emberek jöttek. Most viszont az ottani átlagpolgár jön. Ráadásul rosszkor: ma jóval kevesebb lehetősége van Európában munkát találni egy képzetlen, nyelvet nem, vagy csak nagyon rosszul beszélő embernek mint mondjuk 30 éve. Másrészt, Európa saját maga is eléggé a leszállóágban van, és ez csak romlani fog a következő 20 évben, és jövőkép híján még az európai fiatalok is hajlamosak lesznek fanatizálódni. Szóval ne gondold, hogy az a csador annyira nagyon valószínűtlen.

padisah · http://www.kozvetlen-allasok.hu 2016.09.30. 08:04:55

a 3. tételig, a "kényszertanultatás" pontjáig tetszett az írás, aztán kiderült hogy megint egy szokványos migránsozós cikk lett belőle, kár érte

nekünk sokkal relevánsabb az a probléma, hogy a saját államunk mi mindent kényszerít ránk az akaratunk ellenére, jobbára pontosan azzal a céllal hogy elvegye a pénzünket, a szabadidőnket, a szabadságunkat, úgy általában véve az ellenállás még elvi lehetőségét is azzal szemben amit ők tesznek, mondanak, parancsolnak

és mindezt még van pofájuk képviseleti demokráciának is hívni, miközben a parlament legjobb esetben az őt delegáló pártot képviseli, nem a választóit

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.09.30. 08:08:38

@midnight coder: Hogy jön ide az IS?

Ha szándékosan csinálod, akkor hisztériakeltés a célod, ha elhiszed, akkor meg beszoptad az orbán hazug gyűlöletpropagandáját. Nem is értem, hogy lehet ilyen hülyeséhgeket mondani fapofával. Leglább a szmájlit tedd ki!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.09.30. 08:09:36

összeesküvéselmélet, kemtrél, gyíkemberek, Soros, meg a zsidó háttérhatalom... Agybaj.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.09.30. 08:17:02

Országos Választási Bizottság summák

Egy lista, amelyre vak és világtalan román, ukrán, szlovák, szerb feliratkozhat, de leiratkozni csak úgy lehet, ha lemondsz a magyar állampolgárságodról. Szerinted normálisak ott az Országos Választási Bizottságban?

erkolcstan.blog.hu/2016/09/30/orszagos_valasztasi_bizottsag_summak

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.09.30. 08:38:04

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelenül szavazok:

Sorosról azért meglehetősen konkrét információk is vannak:
---

spiler.blog.hu/2015/07/29/soros_europa_osszeomlik_bevandorlok_nelkul
Soros: Európa összeomlik. Bevándorlók nélkül.

----

idokjelei.hu/2016/04/soros-azt-javasolja-hogy-az-eu-vegyen-fel-kolcsont-a-menekultek-finanszirozasara/
Soros azt javasolja, hogy az EU vegyen fel kölcsönt a menekültek finanszírozására

----

magyarhirlap.hu/cikk/64066/Hazank_biraloi_Soros_szovetsegesei
Hazánk bírálói Soros szövetségesei

Titkos lista készült az Európai Parlamentben a spekulánsnak megbízható képviselőkről
A napokban nyilvánosságra került Soros-dokumentumok azt leplezik le, hogy a rossz hírű spekuláns az Európai Unió tagországaiban mely szervezeteket támogatott a 2014-es európai uniós választások befolyásolására és egyéb politikai céljaira.

----

888.hu/article-soros-titkok-iv-internetes-megfigyelesen-dolgozhat-az-open-society
felhasználói aktivitásról készít rendszerezett térképeket, amelyeket később algoritmusokon keresztül egyedi, online preferenciák manipulálására használ fel.

---
valasz.hu/itthon/ezert-titkoljak-hogy-kik-minositettek-le-magyarorszagot-113703
Sasszem olvasónk időközben jelezte, hogy ha nagyon akarjuk, megtudhatjuk, Magyarországról kik vettek részt a jelentés elkészítésében. A Nations in Transit függelékében, a köszönetnyilvánítás résznél ugyanis ömlesztve fel van sorolva egy regiment ember, akinek a Freedom House a háláját fejezi ki a közreműködésért. Ha pedig rákeresünk a Hungary kulcsszóra, megkapunk nyolc nevet – az anonimitás legnagyobb dicsőségére.
– Dane Taleski (Közép-Európai Egyetem)
– Marina Popescu (Közép-Európai Egyetem)
– Goran Buldioski (Nyílt Társadalom Alapítvány)
– Yervand Shirinyan (Nyílt Társadalom Alapítvány)
– Andrej Nosko (Közép-Európai Egyetem, Nyílt Társadalom Alapítvány)
– Halmai Gábor alkotmányjogász (ELTE)
– Váradi Balázs (Budapest Intézet)
– Charles Kovács (Híd Rádió Zrt.)
Tekintve, hogy a nyolc személyből legalább hét – a Soros György-féle Közép-Európai Egyetem, illetve a Nyílt Társadalom Alapítvány képviselőjeként, liberális alkotmányjogászként, a Magyar Narancs egykori publicistájaként – egy akolból származik, a Freedom House pontozását kénytelen vagyok leminősíteni,

kvadrillio 2016.09.30. 08:43:57

Furcsa indoklással vettek el 90 milliárdot a magyar lakosságtól
Share Button
[Twitter] [Facebook] [Google Plus]

Nagy többséggel, de furcsa indoklással fogadta el tegnap az illetékes Monitoring Bizottság a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program módosítását, amely közel 90 milliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatást vesz el a lakóépületek energiahatékonysági felújításától – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Energiahatékonysági Intézet. Az indoklás szerint ugyanis ez túl bonyolult lenne, és az elmúlt évekbeli magas fluktuáció, illetve intézményi átszervezések miatt nem sikerült felállítani a pénz elosztására szolgáló intézményrendszert, ezért inkább átcsoportosítják a pénzt a középületek felújítására.

NO. HÁÁÁT EZÉRT IS ROHAGGYON MEG AZ ORBÁN-KORMÁNY !
VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ EZERMILLIÁRDOKAT OSZTOGATOTT MÁR EDDIG KI A HŰBÉRESEINEK VIKTOR BÁCSI, MOST PEDIG ÚJRA ELVESZI A MAGYAR EMBEREKTŐL, AMIT AZ UNIÓ A MAGYAR EMBEREK ÉLETSZÍNVONALÁNAK, ÉLETKÖRÜLMÉNYEINEK EMELÉSÉRE JAVÍTÁSÁRA AD !!! DEHOGYIS ADFOK HOZZÁJÁRULÁST A SZAVAZATOMMAL ENNEK A FÉREGNEK AHHOZ, HOGY MÉG NAGYOBB HATALMA LEGYEN A MAGYAR EMBEREK KISEMMIZÉSÉHEZ ÉS MONDOGATHASSA, HOGY AS NÉPTŐL KAPOTT FELHATALMAZÁST BÁRMIRE IS !!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.09.30. 08:47:46

@Ballib cenzúrázók réme 18: :))

A Télapó nem ellenségünk? Róla is lehetne ilyeneket összeszedni. :))

kvadrillio 2016.09.30. 08:49:07

KEHOP
Nem biztos, hogy lehet középületekre költeni 90 milliárdot
MNO, 2016. szeptember 29., csütörtök 16:06, frissítve: csütörtök 16:07
Egyelőre nem veheti el a kormány a magyar lakosságtól azt a 90 milliárd forint energiahatékonysági támogatást, amely az uniós Környezeti és Energiahatékonyság Operatív Programban (KEHOP) rendelkezésre áll – írja közleményében az Energiaklub.

A magyar kormány idén nyáron indította el Brüsszelben a KEHOP módosítási kérelmet, hogy a lakosság forrásait inkább az állami épületekre fordíthassa – emlékeztetnek a kommünikében.

Az Energiaklub brüsszeli és budapesti forrásoktól úgy értesült, hogy az Európai Bizottság (EB) a kérelmet egyelőre nem hagyta jóvá: a múlt hét folyamán hivatalos levélben küldte el észrevételeit Magyarországnak. A levél tartalma ugyan nem nyilvános, de az Energiaklub információi szerint az EB azért aggódik, hogy ha a támogatási forrásokat nem a lakóépületek felújítására fordítja a magyar állam, akkor nem fognak teljesülni a KEHOP-ban meghatározott energiamegtakarítási célok.

Közleményükben kitérnek arra, hogy a kormány által elfogadott Nemzeti Épületenergetikai Stratégia szerint a lakóépületekben sokkal olcsóbban lehet energiát megtakarítani, mint a középületekben: előbbiben 1 PJ energia megtakarítása átlagosan 42 milliárd forintba, utóbbiban 95 milliárd forintba kerül.

Továbbá megjegyzik: az előző finanszírozási időszakban nem lehetett uniós forrásokból támogatni a lakóépületek korszerűsítését, de a 2014–2020 közötti ciklusban az EB ezt lehetővé tette. A magyar kormány a Brüsszelnek 2014-ben leadott programban erre a célra kb. 90 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást különített el. Ezt a Bizottság 2015. tavaszán elfogadta.
hirdetés

Az elmúlt évtizedben nem állt rendelkezésre ennyi pénz lakóépületek felújítására, vagyis hatalmas lehetőséget szalasztana el Magyarország a támogatás elveszítésével – hívja fel a figyelmet az Energiaklub.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.09.30. 08:50:45

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelenül szavazok:

Apró különbség, hogy a télapóról mesében olvashatsz, Soros pedig fenti szösszenetek egy részét maga nyilatkozta, avagy a saját szervereiről lopták el a Soros saját anyagát, és tették fel a Wikileaks-re:

www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=wikileaks%20soros

kvadrillio 2016.09.30. 08:50:53

Pénzügy
1121
Óriási pofont kapott a kormány Brüsszeltől
24.hu
24.hu

2016. 09. 29. 16:28

355
1121

HIRDETÉS
HIRDETÉS
EDF DÉMÁSZ. Bizalom szerződés, dedikált, döntéshozó ügyintéző »

Egyelőre nem veheti el a kormány a magyar lakosságtól azt a 90 milliárd forint energiahatékonysági támogatást, amely az uniós Környezeti és Energiahatékonyság Operatív Programban (KEHOP) rendelkezésre áll – derült ki az Energiaklub ma délutáni hírleveléből.

Tavaly nyáron még úgy volt, hogy az energiapazarló családi házak, illetve társasházak felújítására 45%-os vissza nem térítendő uniós támogatást, és 45%-os hitelt kap majd a lakosság a 10%-os önerő mellett.

Ezt a keretet azonban tavaly ősszel felrúgta a kormány arra hivatkozva, hogy a vissza nem térítendő forrás jobban kell a kormányzati épületekre, illetve egyébként is nehézkes lenne megoldani igazságosan az ingyenpénz lakossági kiosztását.

Az EU szerint azonban Magyarország az önkormányzati épületek felújításán kevesebb energiát tudna megspórolni, mint ha az elöregedett és energiafaló házak felújítására költenénk a pénzt.

A magyar kormány idén nyáron indította el Brüsszelben a KEHOP módosítási kérelmet, hogy a lakosság forrásait inkább az állami épületekre fordíthassa.

Az Energiaklub a brüsszeli és budapesti forrásaitól úgy értesült, hogy az Európai Bizottság a kérelmet egyelőre nem hagyta jóvá: a múlt hét folyamán a hivatalos levélben küldte el észrevételeit Magyarországnak.

JAHH...MERT INGYENPÉNZ CSAK A MÉSZÁROSLŐRINCEKNEK ADHATÓ...UGYE VIKTOR BÁCDSI ???

tnsnames.ora 2016.09.30. 09:08:36

Hadseregben (amíg volt, ugye) volt egy mondás. Parancsot megb@szni nem érdemes, mert csak szaporodik.

Komolyra fordítva a szót, amit katonai előljáró mond, azt gondolkodás nélkül végre kell hajtani. Háború esetén kivégzés jár parancsmegtagadás miatt. És mégis vannak olyan parancsok, amit meg kell/lehet tagadni egy magasabbrendű cél érdekében, vállalva érte a felelősséget. (Sőt, a jog ismeri a parancs-meg-nem-tagadás büntethetőségét is)

Ha a parancsnál ez a szitu mennyire így van/lehet egy jogszabály vagy törvény esetére is. Azért mert pár okos(?) ember hoz egy törvényt az már nem lehet rossz, vitatható, netán életveszélyes? Az egész "kényszer"-csatornában lenne csak tárgyalható?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.09.30. 09:13:49

@tnsnames.ora: ne végre egy értelmes hozzászólás. Nem, nem csak ott lenne tárgyalható, sőt, legjobb lenne nem ott tárgyalni. A kormány tereli ebbe a mederbe, úgy állítva be a dolgokat, mintha az EU kényszerítene minket és mi magunk nem lennénk a döntéshozatal részesei. Pedig.

Aranyi Gábor 2016.09.30. 11:14:32

@Jakab.gipsz: CSAK a szekularizált ATEIS... MATERIALISTA jogállam a mentségünk. Mindenfajta vallás baromság, valami más akaratnak az elleplezésére szolgál. Ez a más akarat EMBERI eredetű, bármennyire is próbálja a lebukás elkerülése végett isteni eredetűnek beállítani... Marx mondta, hogy a zsidó lényeg a kufárszellem, és azt meg kell szüntetni. Ezt valahogy a zsidó elvtársak még csak el sem kezdték... De erről nehogy Marx tehessen már!!!

Aranyi Gábor 2016.09.30. 11:21:46

@Aranyi Gábor: Ja, a kvótadöntés... A törvényes mederben ÖNKÉNTES kvótáról döntöttek. Orr bán ezt szavazta meg. ÉS ezt kerülték meg egy kiskapuval, egy olyan plénummal, ahol már elég volt a többségi savazás. Nem, nem azonos kényszer a sz@ráshoz hasonlítva a kvótadöntés. Alapszerződési kérdés: a menekültjog nemzetközi/uniós szabályozás, a bevándorláspolitika pedig tagállami!!!! Büdösglobálkufárék EZÉRT mossák össze a kettőt, szimplán "átnevezik" a fekaszarab BEVÁNDORLÓ csürhét "menekülthullámmá". Hunyadi, Kapisztrán, Zrínyi és Dobó elvtársak megmutatták, hogyan kell bánni a mopszlim csürhével. Bocskai elvtárs szavaival élve: "Hegyibe, KURUC (infó)!" XDDD

illaim 2016.09.30. 11:45:10

@Aranyi Gábor: Most aztán jól lebuktál! Szóval azt állítod, ha a háborús övezetből, az életéért menekülőt megfosztod a menekült státusztól és egyszerűen bevándorlónak nevezed, akkor azokra már nem vonatkoznak a menekülőkről szóló nemzetközi megállapodások! Egy ilyen nyelvészkedő beírás után, vajon
téged minek lehet majd nevezni a patkányok és a görények megsértése nélkül? Esetleg egy teleszart zokni,
vagy bűzlő kutyaszar talán a megfelelő, és máris mentesültél a személyiségi jogaidtól!

Medgar 2016.09.30. 12:23:25

@illaim: Te ezen a "menekült" maszlagon már a németek is túl vannak. Jelenleg 600 000 migránst akarnak vissztoloncolni, csak sajnos a nagy részüket nem tudják megfelelően azonosítani.

A másik szembeötlő probléma a kommunikációtokkal van:

A, Ha tényleg a háború elől menekült akkor a számára az első biztonságos országban kell megfelelő ellátást biztosítani, illetve mindent megtenni a háború lezárásáért.

Két apró megjegyzés:
1. A valódi menekültek most is Szíriában illetve a környező országokban élnek, rajtuk minden eszközzel segíteni kell, de nem több ezer kilométerre a probléma forrásától.

2. Ezt az EU is felismerte ezért megy az egyezkedés a törökökkel.

B, A fenti menekült propaganda mellett arra is hivatkoztok, hogy majd ezek az emberek mentik meg az elöregedő nyugati társadalmat. Így viszont máris gazdasági bevándorlókról van szó. A problémát az jelenti, hogy a nyugat hős szír megmentői nem akarnak dolgozni, csupán némi segélyért mentek ki lásd kanadai romák.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.09.30. 12:51:12

ALMA
Le kell hullanom, mert ütött az óra?
Mondjunk NEM-et a gravitációra!
;-)

illaim 2016.09.30. 13:28:02

@Medgar: Ez már szóra sem érdemes!

vajdasagi 2016.09.30. 14:53:47

@Jakab.gipsz: Aki keresztény szellemiséget emleget, annak valószínűleg kedvesebb a Pápa könyörületet és szeretet hangsúlyozó hozzáállása, mint a fidesz-kormány gyűlöletkampánya. Mert ha nem így lenne, akkor mi is a kereszténység lényege?

Ti csak ne vegyétek a szátokra a kereszténységet - nem vagytok méltóak erre.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.10.01. 11:21:15

@TothJanJ: Angyalokkal különböző dolgokat csináló! (Táncoló, de tán titokban farkaló is, ki tudhatja, amilyen kis csintalan vagy.) Szerencsére azért néhányan tudjuk, hogy te egy igazi halandzsabajnok vagy, és azt is tudjuk, hogy mit követtel el eme cím eléréséhez. (Aki akar, majd utánad néz.) De nincs is ezzel különösebb baj, a világ amúgy is tele van hülyébbnél hülyébb emberekkel. Ami viszont egy kicsit zavaró, az az, hogy te nem csak egy ostoba halandzsázó vagy, hanem emellett fidesz-propagandista is. Vagyis, ahogy korábban írtam, fideszbérenc. Ez pedig már nem csak egyszerű hülyeség, hanem gazemberség, bűn is. (Ezt sem annyira neked írom - nem szoktam hülyékkel társalogni - mint az itt olvasgató naiv jótét lelkeknek, akik nem tudják ki vagy, és mit csináltál.) Hát nem tudod arany drága galambom, hogy mennyire gáz azt a fasiszta-idióta bűnbandát kiszolgálni? (Persze hogy nem tudod.)

TothJanJ 2016.10.01. 12:00:26

@ipartelep: Néha szoktam nevenincs hülyékre is reagálni hiszen az internet már csak ilyen; de akik nem csak hazudoznak meg rágalmaznak de még beszélni is csak úgy tudnak, mint egy utolsó jöttment senkiházi azokkal szerinted mit érdemes csinálni? Nem biztos hogy leesett, de már most nagyon sokat tettél az "itt olvasgató naiv jótét lelkek" felvilágosításáért.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.10.01. 12:57:09

@TothJanJ: És még van pofád... Ahelyett, hogy kussolnál, és szégyenedben elbujdosnál.
Na akkor: jhnnsclvn.wordpress.com/2016/01/04/whispering-with-satan-satannal-suttogo/

TothJanJ 2016.10.01. 13:10:29

@ipartelep: QED :D fantasztikus, komolyan fantasztikus. Senki ne mondja, hogy nincs olyan, hogy valaki feljön a bányából, beletörli a száját Fregebe az alfelét meg Leibnitzbe és utána nem tud katedrára való színvonalon érvelni :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2016.10.01. 13:45:23

@ipartelep: srácok ezt ne, lécci. Követtem a sztorit anno. A vincenten Elek Gábor már leégette magát ezzel a cuccal, van ilyen, nem ért a társadalomtudományokhoz és benézte a szerzőt is. Elég szomorú, hogy bocsánatot kérni már nem volt elég tökös. A sajtkészítő ember írását nem ismertem, most átfutottam, rém gyenge. Hardcore pozitivista nézeteket akar a társadalomtudományra erőszakolni, amivel a TATK-on kinevetteti magát, a TTK-n tapsolnak érte. Nem mi fogjuk eldönteni ezt se. A károlis bolondok blogján (de ezt már többen is leírták több helyen) szerepelni szinte dicsőség: akire az őrültek azt mondják, hogy A, az biztosan nem-A. Ott már a stílus eleve olyan hogy egy kötőszót sem vennék komolyan tőlük, de még mindig jobb ha ott élik ki magukat mintha kimennének az utcára. Valószínűleg harapnak is :D

2017.01.17. 18:49:52

@harmadikszem:

gondolom nem zavar hogy mennyi társadalomtudományból doktorált értelmiségi is olvasta, de ez a pozitivizmusra hivatkozó szöveg is megerősíti, mennyi mocsok terheli a társadalomtudományt, ahol ez a lófaszjancsi is érvényesülhet, az istenbarma azt hiszi, hogyha a ronda pofájával meg a nevével ír egy blogra, az bármiben különbözövő teszi őket az anonim nickektől. GIGALOL

TothJanJ 2017.01.18. 08:04:13

@WiteNoir: A névtelenség itt -nálad is- azt jelenti, hogy nem vállalod a felelősséget azért, amit írsz és mondasz. Ez szerintem súlyosabb, vagy csak kicsit is értelmes témáknál elvárható kellene hogy legyen, ahol ilyen konfliktusokat generálnak mint amire utalsz ott meg végképp. Mindössze ennyi a különbség, és az egész vincenteses légióból egyetlen egy ilyen felelős alak nem akadt, mind a mai napig. Te pl. legalább az academia.edu-s profilom csekkolgatását tehetted volna saját néven, ha már nyilvánosan a falka közepén érzed csak jól magad.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.01.18. 10:59:33

@WiteNoir: miért, mennyi társadalomtudományokból doktorált értelmiségi olvasta? Honnan lehet ezt tudni? Én senkitől nem olvastam soha névvel vállalt véleményt, kivéve az opponensekét. Azok meg mind pozitívak voltak, ha jól tudom summa cum laude védte meg a disszertációt a jelölt.

Szóval linket, idézetet kérnék, nevesítettet, ha lehet. Különben kénytelen leszek blöffnek tartani, amit írtál.