Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Úgyse szabad csinálni semmit! - 7 brutális iskolai beszólás

2017. február 04. 15:23 - harmadikszem

5c79ab747fc59cf22a8fe7dcb5c3e8a9_400x400.jpegAz iskolai beszólások gyűjtésének valós hagyománya van: jobb szülők utóbb büszkeséggel mutogatják azokat az intőket és rovókat, melyeket a tanárok a gyermek beszólása okán jegyeznek fel ebbe az egykor oly fontos, utóbb konzerv vicclapként működő okmányba. Van azonban egy másfajta beszólás-gyűjtemény: ezt a szülők írják fel a neocortex megfelelő részébe (lobus temporalis), hogy sose el ne felejtsék. Ebben a bejegyzésben ezekből közlünk rövid válogatást.

Az ugyan régen sem volt egészen mindegy, hogy hova járatjuk a gyereket – de erről még viszonylag keveset lehetett tudni. Az ember jóhiszeműen írathatta be a gyermeket a legközelebbi avagy körzetes iskolába, nem volt sokkal jobb vagy rosszabb, mint a többi (vagy ha mégis, úgysem tudtak róla). A jó, kevésbé jó illetve kifejezetten kártékony hatású iskolák közti különbség ma azonban már akkora, hogy a szülők sok esetben 10-15 vagy még több helyet is csekkolnak, mielőtt döntenek. Ez nyílt titok, az iskolák pontosan tudják ezt, ezért szinte valamennyi iskola nyílt napokkal, játszóházakkal és más programokkal készül legjobb arcát mutatni az eseményeket gyanús szemmel méregető szülőknek.school_sucks.jpg

Ez azonban, mint látni fogjuk, nem mindig sikerül.

  1. A periférián felbukkanó Joci néni esete. Mert a nyílt nap azért valamilyen mederbe van terelve, például bizonyos számú terem bizonyos számú termébe, melyeket pontosan kiszámolt útvonalat bejárva látogatnak végig a szülők. Aki minimálisan is tud bánni a bipartit gráfokkal és ismeri a königsbergi megoldást, az relatíve könnyen ki tud fejleszteni egy olyan útvonalat, ahol a zavaró tényezők – például azok az órák, ahol a valóságot lehetne tetten érni – kizárásra kerültek. De jaj, olykor egy-egy ajtó nyitva marad, és olyankor bizony a nyájas vezetés mellett folyó séta oldalágán felhangzik (felhangzott) a „Te! Figyelj oda mer’ a nyakad elvágom!” süvöltés, mintha egyenesen 1963-ból hozta volna ide a szél. Az ember szinte azt gondolná, hogy az ilyen nem csak nyílt napokon fordul elő. Sőt.
  2. Tanítónénik és bácsik a Facebookon: ennek csekkolását mindenkinek tudom ajánlani, nem csak HR-eseknek. Igen érdekes tapasztalatokkal gazdagodhatunk itt, például az szerintem – politikai állásponttól függetlenül – erősen aggályos, ha az egyébként bájos, mosolygós Marika néni a Facebook profilján rendre migránsokon teherautóval átmenő forgalmat meg állítsuk meg a buzilobbit! cikkeket posztol. Nekem komolyan a pofám leszakad. Azért egy tízéves forma gyerek gond nélkül ráakadhat a hőn szeretett vagy félve tisztelt tanár oldalára. Mi van, ha megkérdezi, hogy Ön szerint miért kell átmenni teherautóval bizonyos embereken, illetve mi az a buzilobbi? Úgy értem, ezek elvben normális témák lennének egy projekt alapú oktatásban, de tán nem ilyen felvetéssel, főként nem a tekintélyszemélytől, akinek épp a moderált álláspontot kellene képviselnie.psycho-teacher.jpg
  3. Lehet menni máshova is! Nem kötelező ide jelentkezni! Ezektől a balkán dumáktól az embernek kifordul a gyomra, ha volt lehetősége életében mást is megtapasztalni hozzáállásilag. Ezek a beszólások igen változatos formákat képesek felvenni. Néha az ide hülyék ne jöjjenek! Verzió idézi meg a mondás szellemét, ez általában azt jelenti, hogy aki nem bírja (az értelmetlen tárgyakkal felhabosított curriculum következtében fellépő) terhelést, az inkább ide se jöjjön. Egy másik verzió a 200 oldalas házirendek konstans ajánlgatása, melyektől eltérni szigorúan tilos, nyilván a demokráciaoktatás és a megegyezés alapú, egymás kölcsönös tiszteletére épülő közösségi szellem megelőlegezéseként.
  4. Én nem az a generáció vagyok! Egyik kedvenc beszólás ever, főként akkor, ha 20-30 évvel ezelőtti dolgokra vonatkozik. A szituáció klasszikus, sokan beleégetik magukat, gyakorlatilag a közoktatásban sajnos a 80 százalék, beleértve az egyetemeket is (na jó, ott 50). Tipikusan akkor jelentkezik, amikor egy nagyon fosul összerakott ppt-t kellene tudni elmondani de nem sikerül egy-egy komplexebb művelet (teszem azt a diák léptetése). Ilyenkor a szülőkkel sajnos sokszor összekacsintva mondja a leendő mentor, hogy jah, én nem ez a generáció vagyok, vagy ajvé, nem értek a modern kütyükhö’. Na de he! Azért nem azt kértük, hogy a bácsi vagy a néni felhőben kapcsolódjon rá 8 gépre és számoljon átlagos eigenvektor centralitást 9 ország rooterhálózatán. A kibebaszott powerpoint 1987 óta, vagyis kereken 30 éve létező szoftver, de 2000 óta egészen biztosan mindenki használja, és az is má 17 éve volt. Aki baszki nem tud egy diát léptetni a ppt-n arról kénytelen vagyok azt gondolni, hogy az elmúlt 30 évben semmibe nem feccölt energiákat, és köszönöm szépen nem menjen a gyerekeim közelébe de soha.bigstock-abusive-words-hurt-31729910.jpg
  5. Amit a gyerek mond, osszuk el kettővel! Elképesztő duma, elhangzott azonban, és még csak nem is véletlenül. Az iskolák nyilván így védik magukat az ellen, ha a gonosz gyerek azt hazudja, hogy a Gizi néni lekent neki egy sallert, vagy csúnyákat mondott rá. Bezárta a szekrénybe, ilyenek. Arra felszólítani a szülőt, hogy legyen bizalmatlan a gyerekkel szemben és sokkal inkább a vadidegen tanárokkal kacsintson össze a gyerek háta mögött: ez viszont kifejezetten embertelenség.
  6. Lehetőleg mindig a tanárnak legyen igaza! Amikor ez elhangzott a nevelési elvek címszó alatt, hát én majdnem besírtam. OK, hogy nehezített az oktatási helyzet ma, amikor a gyereknek – legalábbis elvben – nem kell félistenként tekinteni a tanárokra, és nem kell bemondásra elhinnie mindent. Vagy mégis? Úgy tűnik, létező iskolafilozófia az olyan, amiben ez fontos szempont. De mire neveljük ezzel a gyereket már 6 éves kortól? Rettegj a tekintélyszemélyektől! Kussolj! Az erősebb kutya b’szik! És a többi ócska, mindenféle kreativitást, társadalmi mobilitást, szakmai és lelki fejlődést megölő jelszó is eszembe jut, melyektől úgy kellene szabadulni, mint egy leprás rongytól.child-abuse-main.jpg
  7. Végül az örök kedvenc mondásom, amit remélem – soha nem fog tudni überelni senki. A szabályokról, azok elsőrendű fontosságáról hadováló kiselőadás után valamelyik szülő megkérdezte, hogy mennyire fáradtak a gyerekek, mire az illetékes nevelő kifejtette, hogy nagyon, mivel folyamatosan korlátozni kell az igényeiket, egész nap „viselkedni” kell, és az bizony nagyon fárasztó. Mire valaki megkérdezte, hogy na de a napköziben, hiszen látja, hogy van szép nagy udvar. Igen, szólt a válasz – de ott se szabad csinálni semmit.Hát, fasza kis hely lehet az az udvar. Meg úgy általában, az egész iskola. Igaz, ki is neveli a ne szólj szám, nem fáj fejem népet, ezerrel.1370500074_pic_mean_teacher.jpg

 

 

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr1712182436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaradiJanos 2017.02.05. 23:42:58

Pont a buzilobbizás zavart, te buzilobbista?

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.02.05. 23:43:55

@Void Bunkoid: Ez egy nagyon jó hozzászólás. Én két jófejű, karakán, népszerű gyerekkel szívtam végig a magyar közoktatást - elvileg nem lehetne okom panaszra. De elkeserítő volt látni ezt a helyenként liberális elemekkel beoltogatott, viszont alapvetően porosz típusú öszvér, vagy inkább szörnyszülött oktatási rendszert. Fásult, tehetségtelen és korlátolt tanárok, elvadult, motiválatlan érzelmileg sérült kölykök és idióta, kizsigerelt, agyonhajszolt szülők feszülnek egymásnak a kötelező "iskolában tartózkodás" rendszerében, ahol mindenki utál mindenkit.

zsírvezér 2017.02.06. 00:08:32

pro primo: 2000 voltak a tanítanék mozgalom tüntetésén.
pro secundo: Az egész világ oktatási rendszere kb. XXI. századra képez XIX esetleg XX. századi módszerekkel.
Pro tertio és nem mellesleg az intelligencia helyett a memóriát teszteli.

A tanárok pöcsfejsége a hibás rendszer mellékterméke.

zsírvezér 2017.02.06. 00:09:06

pro primo: 2000-n voltak a Tanítanék Mozgalom tüntetésén.

DR. Smit Pal 2017.02.06. 00:15:40

Szerintem nem beszologatni kene a gyerekeknek, hanem NADPALCAVAL rendessen elverni oket, ha szukseges. Akkor nem valna beloluk, ilyen drogos nolimpias faszopo libsi.

DR. Smit Pal 2017.02.06. 00:32:01

@harmadikszem: "ki szop fát?"
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ezen jot rohogtem, ugylatszik a blogmotor kihagyott egy sz betut.

MEDVE1978 2017.02.06. 01:03:28

1. Hát nem tudom, nekem nem nagyon volt ilyen tanárom. Káromkodós, szitkozódós volt, nomeg olyan is, aki nyakon vágott vagy hozzám vágta a krétát. De nyakelvágós nem volt.... :) Ettől még felnőttem. A nyakelvágós rettenetesen durva, bár én attól még nem akadnék ki, ha a gyerek azt mondaná, hogy Zsuzsa néni elengedett egy basszameget.
2. Facebook: hát ez valóban gáz, sokan nem tudnak bánni a közösségi siteokkal. Attól, hogy ott van a lehetőség, még nem kell mindent ki is rakni. Ez szerintem egyértelmű, ahogy azt is rossznak tartom, hogy egy tanár politikai véleményt képvisel nyilvánosan. Az ilyen tanárokat figyelmeztetném, ha tartósan nem szokik le róla, akkor pedig nem ez neki a pálya.
3. Lehet menni máshova is... Hát igen, gondolom ez a végső mentsvár, a hiba önben van, nem bennünk.
4. Generációs gap. Szerintem egy tehetséges tanár esetén ez irreleváns. Engem tanított történelemre egy 80 éves bácsi. Irtózatos memóriája volt az öregnek, még úgy is tiszteltem, hogy a lázadó korszakomban találkoztam vele. Mindezalatt a kilencvenes években még irkáról beszélt, illetve azt nézte, hogy ki körmöl szépen.
5. Valószínűleg a gyerekemnek hinnék, hacsak nem látnám egyértelműen, hogy hazudik.
6. A tanár irányítson, a gyerek pedig értelmes határokon belül kövesse az utasításait az iskolában. Nagyon fontos, hogy értelmes határokon belül, mert a gyerektől nem várható el, hogy tanulógépként vagy robotként viselkedjen.

Emlékszem gimis koromban az volt a rend, hogy a menzán minden nap óriási sor volt. Ha az ember a végére állt be és nem lyukas órája volt, akkor a tömeg és a nem túl nagy átfutás miatt olyan későn végeztél, hogy a "nagy szünetben" sem volt időd megenni az ételt, mert menni kellett a következő órára. A negyedikesek ezt úgy kezelték, hogy valaki a haverok közül valamelyik végzős osztályból odaért koránra és beállt a sor elejére. A többiek később jöttek, amikorra már tele volt az ebédlő, a folyosón kígyózott a sor. Ilyenkor a negyedikesek lekezeltek a haverral és beálltak mellé. Ez volt a "hagyomány", egyfajta status quo. Egészen addig, amíg az egyik párhuzamos osztály általam nem igazán ismert tanárnőjével nem futottunk össze. Neki nyilván szólt valaki az alsóbb osztályokból, ő meg járőrözött. Haverommal viszont késésben voltunk, ezért kapóra jött Feri, akivel rögtön kezet fogtunk és beálltunk előre. A tanárnő habzó szájjal ordítozni kezdett, hogy takarodjunk a sor végére, meg kicsapat minket stb. Mi kiröhögtük. Erre ment az ofőhöz, hogy kérjünk bocsánatot, különben igazgatói intőt adat nekünk. Nem kértünk bocsánatot, az igazgatói intőre szavaztunk :) Az iskola nem csak a tanulásról szól, hanem közösség is, ahol nem robotokat nevelnek.

7. Ez borzasztó sajnos. Mindkét oldalról meg lehet érteni, mert a tanár felel a gyerekért, így ha a gyerek veszélybe sodorja magát, akkor is ő a hunyó. A másik viszont az, hogy a gyerekek mozgásigénye nagyságrendekkel nagyobb, mint amennyit megengednek nekik. Igaz, nem tudom, hogy a mindennapi testnevelés ezt most kielégíti-e.
Amikor én voltam általános iskolás (belvárosi iskolába jártam), az egész sulinak csak egy pici tornaterme, illetve egy nagyobb, betonozott udvara volt. Az udvarra gyakran kimehettünk, pedig aztán a betonon lehetett esni. Viszont volt heti kettő testnevelésóra, emlékeim szerint egy blokkban. Az összes többi napon volt 6-7-8 óra felsőtagozatban, viszont nem lehetett semmit csinálni. Mi lett a vége? A szünetekben rohangáltunk ide-oda a folyosókon, verekedtünk, birkóztunk. Extrém mennyiségű energiánk volt. Ha a gyerekeknek meg lenne a lehetőségük ennek levezetésére, szerintem sokkal szívesebben járnának iskolába. És, valahogy amikor én voltam gyerek is megoldották ezt a tanárok, pedig nem volt kevesebb felelősségük.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 01:21:56

@MEDVE1978: köszönöm, mindegyik pont hasznos kiegészítés. egyébként a "nyakad elvágom" -ban az agresszív tartalom zavar, a káromkodással spc nincs semmi bajom, ha nem offenzív. Ha leejtem a kocsikulcsot a tócsába akkor bizony én sem azt mondom, hogy a keservit.

úgyiselfelejtem 2017.02.06. 07:00:05

@harmadikszem: meg a szülő, aki a tanár, meg az iskola ellen neveli a gyerekét.
Csak gondolj bele. Nem baj, ha megfájdul a fejed.

Látens Inszinuáció 2017.02.06. 07:25:06

@harmadikszem:

Már megbocsáss, de Neked nagyon szar lehet a mostani, és még szarabb a gyermekkorod.
Ennyire mélyen gyökerező rosszindulat ugyanis csak olyan tőből fakad, akit mind felnőtt, mind gyermekkorában vertek, mint a répát, de minimum alázták, gyötörték, gúnyolták egész életében.

Gyakorlatilag csak a fika végig, nulla megoldási kísérlettel.
És ezt gondolatsort holmi filozófiába csomagolni, ez kérem sima trollkodás.

És nem. Nem érdekel a kioktató válaszod.
Nem érdekel, hogy szerinted én vagyok az, aki kivetíti a gondjait a mondanivalódra.
Gyakorlatilag Te sem érdekelsz, csak a véleményemet fogalmaztam meg.

Szerintem menj pszichológushoz, míg nem késő!
És azt is leszarom, ha kimoderálsz.

Ennyi.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 08:45:13

@úgyiselfelejtem: igen, esténként leülünk és olyan iskolákról mesélünk ahol megfőzik a gyerekeket- Van olyan játék is a PS4-en ahol egy tanár a végfőnök. Babi néninek 10K fölött van a HP-ja, rá is kell summonálni az Ifritet.

Jakab.gipsz 2017.02.06. 08:47:00

@harmadikszem: Ezt szeretném én is, nem sodródni az árral, és meg változtatni mindent.
Első sorban a jog-szolgáltató államot, egy igazság-szolgáltató állammá, hogy ne csak a bunkó, hőbörgőknek sunyi parazitáknak, legyen igaza.

potie23 2017.02.06. 08:56:47

@harmadikszem: Ha már jogot előhozod, akkor tudhatnád,hogy ha ítéletet alkotsz két ember viszonyáról, akkor hallgatassék meg a másik fél elvet kell követni.Volt idő amikor ezt az elvet nem követték ezt nevezik koncepciós pereknek.

Ne haragudj de borzasztóan előítéletes vagy és könnyen dobálózol szavakkal.Ugyanis ez a durva kirohanás azzal kezdődik,hogy figyelj oda..Akkor logikusan következik ebből,hogy a gyerek nem figyelt zavarta az órát, valószínűleg az osztályt is és az is,hogy nem először tette.Tudod ha kizökkentenek tizedjére, mert valaki trollkodik könnyen kiszaladhat ilyen kifejezés.Ha gyerek figyelt volna és megadja a tiszteletet és odafigyel, akkor nem jön létre az egész szituáció.Tanárnak meg nem így kell lereagálnia a dolgot.Érdekes, hogy rendetlenkedő gyerek sohasem probléma, pedig gátolja többiek fejlődését,mert tanárnak állandóan rendre kell utasítania,így nem tudja elmagyarázni normálisan és ezért szív egy csomó másik ember.Tanár ideges lesz,többi gyerek látja az indulatot, olyan helyzet teremtődik ami senkinek nem jó.Tanárnak meg van az felelőssége,hogy haladnia kell az anyaggal.Ha nem halad akkor külön óra kell, ami plussz pénz ( szülőnek) plusz fáradtság (gyereknek),mert nem tud viselkedni pár gyerek.

Volt olyan tanárom aki hangosan káromkodott, amikor látta,hogy lankad a figyelem, egy előadás során kb 10 perc után lankad a figyelem, ezért ritmust kell váltani vagy poént bedobni vagy hangerőddel játszani.Lehet ez is ilyen technikai volt,mert még mindig nem írtad meg a teljes szitut.

Arról nem beszélve, hogy morálisan sem elfogadható,hogy név konkrét helyszín időpont megnevezése nélkül fogalmazol meg kritikát úgy,hogy az illetőnek védekezés lehetőségét sem adod meg.Nem túl elegáns viselkedés, de lelked rajta.

Egy japán vízilabdázót, megkérdeztek,hogy miként érzi magát Magyarországon?Furcsállotta,hogy a magyar játékosok visszaszólnak az edzőnek, és nem érti miért , mert az edző azért dolgozik,hogy nyerjen a csapat.

Ez a szellem teljesen hiányzik, hogy a tanár azért dolgozik,hogy az életben minél többre vigyem.Diák meg kötelességének érezze azt, hogy tanuljon.És meg lehetne fordítani dolgot: Ha diákok kedvesek,megértőek,tisztelettudóan viselkednének, akkor legordibálósabb, leglehetetlenebb tanár is kevesebbet üvöltözne és lehet jobb hely lenne az iskola is.

Azzal,hogy ledegradálod az iskolákat meg tanárokat ezzel szítod tűzet.Ahelyett,hogy a tanárok,szülök gyerekek oldalát is megvilágítanád és úgy keresnél megoldást a problémára.

Ezért szörnyű hely Magyarország: itt mindenki utál mindenkit.Fővárosi a vidékit,vidéki a fővárosit,ügyintéző az ügyfelet,az ügyfél az ügyintézőt,fradista az ute-st,ute-s a fradistát, tanár a diákot,diák a tanárt (tanár verés),tanár szülőt (miért kapott 1-est?tanárverés),szülő a tanárt (mert szívatja Józsikát).Borzalmas.

Szerintem jó lenne ha diák szemszögből és tanár szemszögből és szülő szemszögből is megjelenne a történet.

Tovább jó bloggolást!Sok kattot!

igazi hős 2017.02.06. 08:56:47

@LúzerMan: "a kicsengése egyértelműen kritikus" Látom, neked minden kritika egyből ócsárlás. Nem, egy szülőnek kötelező kritizálnia az iskolát, csak így fejlődhet. Tudod, a tanár is értékel, "kritizál", amikor jegyet ad a gyerek tudására. Ha nem tenné, akkor a gyerekek többsége nem fejlődne, pedig az az iskola feladat, a szülő célja és a gyerek érdeke.

igazi hős 2017.02.06. 09:04:29

@politologus: Amit írsz, az már a XX. században is butaság volt, most meg a XXI. van. A jó tanárnak többnyire igaza van és gond nélkül bevallja, ha téved. Ha jó tanár, akkor ebből semmilyen presztízsveszteség nem származik. Egy jó tanárral lehet vitatkozni. A jó iskola arra nevel, hogy gondolkodj, ne biflázz, akár a tanár szavát is kérdőjelezd meg, persze nem dacból, hanem tények alapján.

Nancsibacsi 2017.02.06. 09:06:22

@harmadikszem: Én már régen azt mondom, hogy az állami egészségügyet meg oktatást szüntessék meg a picsába, és ezzel párhuzamosan az adót is felezzék meg (mindegyiket), én én megoldok mindent magánba abból, amit így az adóval megspórolok. Csak hát akkor aki nem fizet adót - rejtett erőforrások - hogyan kapnának EÜ ellátást, meg oktatást?

Most komolyan: normális az, hogy 10-20 iskolát kell castingolni, mire találsz egy normálisat? A másik 9-19 minek van? Hagyjuk a picsába az egészet.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 09:19:29

@Nancsibacsi: egyébként most is ez van már, csak még fizeted az adót, de nem veszed igénybe a szolgáltatást.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 09:20:31

@igazi hős: hogy mondhatsz te ilyeneket biztos a soros fizet

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.06. 09:24:22

Sajnos elég sokan vannak a posztolóhoz haosnló agyatlan szülők.

Akik büszkén mutogatják, ha a tanár a viselkedésre képtelen gyereke okán, ad neki beírást.
Ahol jelzi, hogy a többiek nem tudnak tanulni az elkényeztetett kölyke miatt.

De a tanárnak nem lehet igaza, mint ahogyan olvashatjuk, ezért jobb esetben csak kiröhögi otthon a tanárt a tisztelt szülő, rosszabb esetben bemegy és órákat üvöltözik a tanárral, hogy az ő kicsi kincse beírést kapott, pedig az egy földre szállt angyal, sé indivídum.

Holott csak egy elkényeztetett gyökér, aki kizárólag a szüleinek köszönheti, hogy azzá vállt.
A szüleinek, aki mindig a gyereknek ad igazat, akkor is ha beírást kap, ha 2-est visz haza, avagy csak pofán baszta Józsikát a kedves gyerek.
Mert az ő szeme fénye nem hibázik, és megvédjükl a JOGAI-t neki. Meghát a szülő is tele van joggal. Egyedülk a tanárnak nincs. HOgy mer 3-ast adni az a paraszt ?
Üvölti a szülő a gyerekkel együtt otthon és ezokból a gyerek az iskolában is ?

Az ilyen agybeteg szülőkkel tele van a padlás sajnos. Akiknek elsősorban köszönhetjük, hogy a tanári munkát a WC pucolónál is cikibb lesz.
Akinek köszönhetően a diák és szülő együtt fikázza, ordítja le a tanár arcát.
Ha nincs szerencséje meg is verik közösen.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 09:26:11

@potie23: a pedagógia kérem szépen egy tudomány. Az alapfokú oktatásban - az egyetemmel ellentétben - nevelő munka folyik elsősorban, nem tudásanyagátadó. Ezért van az, hogy a tanárok a saját szakos curriculumon kívül kötelező jelleggel a tanárképző központok irányítása alatt módszertant és pedagógiát tanulnak. Az általad felvetett problémák mindegyikére van professzionális megoldás, már annak, aki ismeri a professziót és nem a saját feje után akarja feltalálni a csőben a lyukat.

A babi néninek pontosan tudnia kell, hogy mit csináljon, ha valakinek lankad a figyelme, és nem, nem a nyakad elvágom a megoldás.

PS

Japán példa: teljesen más kultúra eléggé sikertelen oktatással. A japánok mind külföldre küldik a gyerekeiket tanulni (egyetemi szinten) és a legtöbb egyetemi tanárt külföldről importáló ország szintén Japán. Ergo szarul csinálják, csak szólok.

exterminador 2017.02.06. 09:44:57

@cirrmurr: ezt a dumát én is hányszor hallottam! Mondjuk, (egy állítólag igényes, de az ott töltött nyolc évem alatt igen erősen lezüllő) egyházi középiskolába jártam.

fda 2017.02.06. 10:04:40

@harmadikszem: De bizony, kegyed téved.

orgoványi erdőjáró 2017.02.06. 10:09:23

@harmadikszem: ha már a Tüskevárat elolvastatja vele, akkor már annyival többet ad, mint a Waldorf.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.06. 10:11:23

"gond nélkül ráakadhat a hőn szeretett vagy félve tisztelt tanár oldalára."

Vagy egyszerűen csak utált szerintem ez a leggyakoribb.

orgoványi erdőjáró 2017.02.06. 10:25:25

@Void Bunkoid: nekem is egy jó ismerősöm aki a Waldorfba vitte a gyerekeit. Egy ideig minden szép volt, most meg kétségbeesetten keres egy normális iskolát, mert kurvára nem tanítanak ott semmit.

szúnyog?? mert nem buddha 2017.02.06. 10:33:56

Én úgy gondolom, hogy a szabályok -mint a házirend- azért vannak, hogy betartsa a gyerek. Ez az alap arra, hogy törvénytisztelő állampolgár legyen belőle.

Meg, hogy meg kell győzni a gyereket, hogy tartsa be a szabályokat, nos az a szülő dolga, nem a tanáré.
Az nem gondolom, hogy az életszerű, hogy egy tanár aki több száz gyereket tanít, egy órán majd 10 percet arra szán, hogy meggyőzzön gyerekeket a helyes viselkedésről.

Gyerek viselkedése: az tény, hogy egy gyerek otthon teljesen máshogy viselkedik mint az iskolában. Hajlamosak elfelejteni a mai szülők, hogy ők is voltak gyerekek. Így nem feltétlenül kell elhinni mindent egy az egyben amit a szülő hall a gyerektől, legalábbis nem kellene rögtön pozitív visszajelzést adni, csak azután miután utánajárt a dolgoknak.

Labasmaz 2017.02.06. 10:38:38

@cirrmurr: 20 év az interaktív dolgokra bőven elég, ha kapnak belőle az iskolák, és ha megmutatják a tanároknak, hogy hogyan és mire lehet/célszerű használni, merthogy magától kitalálni nehezen fogja. Ebből a kettőből pedig jelenleg kevés kivételtől eltekintve pontosan kettő hiányzik...

Labasmaz 2017.02.06. 10:44:48

@lujo1111: Már most lasszóval fogják őket...

Minimális mértékű (tényleg minimális, sajnos!) túlzással mondhatjuk azt, hogy aki egy kicsit is alkalmas bármi másra, az odamegy, nem tanárnak. Akik meg jelentkeznek, belevágnak, azokból egy jelentős rész már a képzés alatt, de legkésőbb a gyakorlati oktatás (próbatanítás) ideje alatt eldönti, hogy megszerzi a diplomát, mert kell, meg ha már beletolt 3-4 évet az életéből, nem dobja el, de soha nem fog a katedrára állni. A maradékból meg jellemzően pár év után sokkal be még egy jelentősebb rész. A maradék meg sajnos a legritkább esetben azokból áll, akik valóban alkalmasak lennének a feladatra...

Labasmaz 2017.02.06. 10:49:55

@elemes: A komplex gyökökről és a buta csoportról annyit, hogy matektanár ismerős mesélte 2005-2006 körül, aki Budapest egyik ismert (és elismert) gimnáziumában tanított, hogy 15 évvel korábban (a rendszerváltás körül) meg tudta tanítani a deriválást az egész osztálynak. 10 éve meg tudta tanítani a deriválást a faktosoknak, az osztályban, ha elmagyarázta, nagyjából felfogták, de használni, akalmazni már nem ment. 5 éve az osztályban reménytelen az ügy, de a faktosoknak még lehetett róla mesélni. Ma (azaz 2005-ben) meg már bele sem mer fogni, néhány tehetséges gyereken kívül senkinek esélye nincs.

Javíts ki, ha tévednék, de szerintem a helyzet azóta nem javult.

Pan Modry 2017.02.06. 11:04:39

@szúnyog?? mert nem buddha:

viszont nem artana ha a tanarok is betartanak a szabalyokat, en diakkoromban ugy ereztem hogy peldaul a tanarok egy resze nem igazan tartotta be a szabalyokat. Peldaul:
1. azert mert kesobb kezdte az orat, ugy erezte hogy a kicsengetes utan hosszabithat, szerintem erre nem volt joga, a szunet a diake,pont!
2. beskatulyazas, diszkriminacio: ennek en eppen szelsoseges elszenvedolye sohasem voltam, de lattam hogy nehany evfolyam/osztalytarsam mennyire kettos merce alatt volt. (volt aki a pozitiv, volt aki a negativ iranyban)

elemes 2017.02.06. 11:15:34

@Labasmaz:

Nem, nem javult, bár ezt én nem érzem olyan tragikusnak.

Viszont nem is a helyzet miatt idéztem, hanem a tanár szóhasználata miatt, ami szerintem kimeríti a sértegetés fogalmát. És ha a tanár nem tiszteli a diákot, akkor ott TANÍTÁS már nincsen.

rigolya2 2017.02.06. 11:19:04

@cirrmurr: Ma már az állami iskolák sem kötelesek mindent eltűrni egy gyerektől: nem kell másik intézményt biztosítaniuk, ha valamiért elküldik a gyereket.

Az iskolai intézmények csak azt tudják beszerezni, amire pénzt kapnak. 2010 óta szinte semmire sem kapnak pénzt.
Nem értem, hogy miért az iskolán akarja leverni ezt az elmaradást, amikor pl. vasárnap is ilyesmiért (is!) tüntettek a tanárok.

elemes 2017.02.06. 11:20:16

@lujo1111:

Ezzel tökre nem értek egyet.

"lehet adni a diákok alá adni a lovat, de néhány év, és lassan lasszóval fogják majd a tanárokat is"

Már most is lasszóval fogják a tanárokat: ahhoz képest, hogy a következő évtizedek GDP-jét bízzuk a tanárokra, szánalmas fizetést kapnak. Áltis tanárnak minimál pontszámmal veszik fel a gimnazistákat -- szinte már csak az megy oda akit máshová nem vettek fel, de kétkezi munkát nem akar végezni.

"a sok frusztrált, viselkedni nem tudó diákkal semmi kedve rendszeresen konfrontálódni a tanároknak"

A jó pedagógus azért megy erre a pályára, mert szeret a gyerekekkel foglalkozni és örömmel látja, ahogy bontakozik az értelmük. Vannak ilyenek, sajnos kevesen -- az okát írtam itt négy sorral feljebb.

rigolya2 2017.02.06. 11:20:38

@harmadikszem: A magántanuló után az iskolai intézmény nem kap finanszírozást, támogatást!
Szóval nem értem: Mi a gondja???

Labasmaz 2017.02.06. 11:22:08

@endugu40: Már bocsi, de a hejesírásod (sic!) alapján talán jobb is, hogy nem tanítasz... :-(

rigolya2 2017.02.06. 11:23:39

@elemes: khm...

Papíralapon üzengetés???
Hol él maga???
A messenger korában???

Tanuljnyelveket · http://tanuljnyelveket.blog.hu 2017.02.06. 11:31:23

Engem mindig meglep, hogy más szülőknek milyen karakán véleménye van az iskolák minőségéről. Én 10 éve hagytam fel a tanítással, azóta sok dolog változhatott, de én akkor úgy láttam, nincsenek jó vagy rossz iskolák, maximum jó vagy rossz tanárok. És még ezzel is nagyon vigyázni kell, mert a többségnek van egy tanuló típus, amit sikeresebben tanít. Össze kell hogy passzoljon a csoport és a tanár. Láttam olyat nem egyszer, hogy egy induló osztályfőnök harcolt egy tanárért az osztályának, aztán egy-két év múlva már folyamatosan szidta. A lényeg az, hogy még belülről is nagyon nehéz megítélni, ki lesz jó tanár egy osztálynak, nemhogy kívülről. A poszt egyébként nekem tetszett, fontos dolgokra világít rá, az hogy sarkosan fogalmaz, és egyoldalú, engem nem zavar, tekintve hogy ez egy blog. Annyit tudnék hozzátenni, hogy a tanárok többsége nagyon gyenge módszertani képzést kap, szinte azonnal kudarcokkal, kritikával, negatív környezettel szembesül. Az iskolai világ végtelenül zárt, szerintem ez a legnagyobb probléma. Semmi nem tud betörni kívülről, megszűnik a kritikai gondolkodás, marad a sértődés, mint válasz a legkisebb kérdőjelre is. Nagyon nehéz egy ilyen közegben kiegyensúlyozottnak, nyitottnak maradni. A diákok szempontjából mindig a fegyelmet hangsúlyozzák, és elsikkad az, hogy ez az iskolarendszer azoknak kedvez, akikben hamar kialakul a szisztematikus tanulás képessége. Sok olyan jó képességű, tehetséges, jólnevelt gyerek van, akinek ez csak az egyetemi évekre vagy még később lesz meg. Akkor jönnek föl és előzik le a középiskolás kitűnőket. Velük például nagyon kevés tanár tud bánni.

Nancsibacsi 2017.02.06. 11:32:31

@harmadikszem: Hát most az van hogy a gyerek eljár melegedni a suliba, tanulni meg tanul otthon, mivel nettóból magánban csinálni mindent azért meredek. Szóval a magánsulit nem tudom megfizetni, de ha mondjuk a bérem után fizetett közteher felét megkapnám (azt is nézzük amit a cég fizet be), meg mondjuk a költéseim utáni ÁFA+jövedéki adó felét is megkapnám, meg mondjuk ugyanezt megkapná a feleségem is, akkor egy szűk fél mila ADÓMEGTAKARÍTÁS simán összejönne havonta családi szinten, abból meg valahogy csak kiköhögnénk a magánoktatást és a magándokit.

elemes 2017.02.06. 11:33:14

@rigolya2:

ez nem ma történt, mindjárt kiszámolom... 2009 májusban.

roooger 2017.02.06. 11:36:03

Nehéz kijelenteni, hogy az egyik suli olyan, a másik ilyen. Az un. "jó iskolában" is lehet rossz tanár, a falusi suliban is lehet falusi tanítónéni, aki a lelkét kiteszi az osztályáért.

Skankhunt42 2017.02.06. 11:42:42

Ha ilyen balkániak a tanárok akkor mit tüntetgetnek?

rigolya2 2017.02.06. 11:48:23

@Void Bunkoid: Csak azt felejtette el megemlíteni, hogy hol is dolgozik a jogszabályokkal roppant tisztában lévő ismerőse... Csak nem az állami szférában??? Csak nem az állami szféra ellen nevelkedett ilyen jól ki jogszabályilag???

conchita wurst 2017.02.06. 12:00:27

'Marika néni a Facebook profilján rendre migránsokon teherautóval átmenő forgalmat meg állítsuk meg a buzilobbit! cikkeket posztol.'

- nyilvánvalóan csakis rasszista homofób konzervatív iskolába adom a gyerekemet buzikkal meg cigányokkal járjon egy helyre a te gyereked...:D

conchita wurst 2017.02.06. 12:04:51

@Labasmaz: nekem fogalmam nincs mi a deriválás 15 éve végeztem milliomos vagyok

akik tudják mi a deriválás nálam dolgoznak minimálbéren

==T== 2017.02.06. 12:06:32

@harmadikszem: Nem a diák, hanem a szülei.

@TothJanJ: Semmi közötök hozzá, hogy a tanár miről irkál szabadidejében.

@lujo1111: Korrekt.

Bobby Newmark 2017.02.06. 13:00:22

@elemes: Alapvetően nem rossz nevelési módszer, hogy ha valamit nem szabad csinálni, és mégis megteszik, akkor megmutatjuk a következményeket.

Fasznak nem beszélik meg az ilyet szünetben. Nekünk volt annyi eszünk már középiskolában is, hogy ha voltak ciki dolgaink, legalább ne dokumentáljuk írásban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.02.06. 13:27:46

@conchita wurst: Szexshopokon meggazdagodni, amikor a fél város perverzei mind a fiúid voltak, nem kunszt. Ahhoz tényleg nem kell a deriválás.
Különben meg logikailag nem stimmel. Ha nem tudod hogy mi a deriválás, akkor honnan tudod hogy a minimálbéreseid tudják? Az nem egy normális szexpóz, amit te nem ismersz.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2017.02.06. 13:52:11

Praktikus okokból az lenne megfelelő alaphelyzet, hogy a diákok jóindulattal (de legalábbis semlegesen) közelítik meg a pedagógus személyiségét és tevékenységét, feltételezve, hogy a pedagógus alapcélja nem a diákok megalázása, legorombítása stb. illetve a pedagógus ért ahhoz a tárgyhoz, amit oktat, és magához az oktatáshoz. Ha ennek az ellenkezője bizonyosodik be, akkor azt azonnal szóvá kell tenni. Ha viszont a 33 fős osztályban mind a 33 fő eleve, a legelső percben úgy áll hozzá a pedagógushoz, hogy az egy diktatorikus, nulla képzettségű baromállat, akkor a pedagógusnak nem lesz esélye ellenkező kvalitásai bebizonyítására, mert 33 embert kell egyenként, ellenszélben meggyőznie az erényeiről, ami nem fog menni. A szülőnek itt igen nagy a felelőssége. Én mind a két gyereket úgy küldtem iskolába, hogy megkértem őket, gondoljanak bele, milyen lehet 30-35 ellenséges, bunkón viselkedő embernek bármit elmgyarázni, egyáltalán, kapcsolatot teremteni totálisan elutasítóan viselkedő emberekkel. Azt is elmondtam nekik, hogy akármilyen borzalmas hülyeségeket tanítsanak is az iskolában (mert azért a mássalhangzók formálásának négyszázötven alapesetét ötödikben nem tartom normális dolognak, és a János vitéz fél éven át tartó nyüstölését sem olyan ember találta ki, aki látott már gyereket meg irodalmat (: ), ennél jobb esélyük nem lesz az esetlegesen hasznos vagy érdekes információk nagy tömegű, rendszerezett összeszedegetésére. Azt is elmondtam, hogy a tanár ember, aki hibázhat, lehet rossz napja, stb. De azt is, hogy a tanár nem isten, nem kell vakon hinni, pláne engedelmeskedni neki. Ezek után az jött ki, hogy az iskola tanárainak túlnyomó többsége teljesen normális (bár erősen leterhelt), van kettő, akikben nincs semmiféle rossz szándék, de egyszerűen nem tudnak tanítani (bűnösen unalmasak), és van egy, akinek annyi baja van az élettel, hogy a reakciói már a tahóság és a rossz szándék határait súrolják, és nem feltétlenül alulról. A probléma ott van, hogy bárhol, ahol az iskolában hiteles minőségbiztosítás működik értelmes diákok és szülők közreműködésével, a két-három problematikus tanárt botrányoktól és megalázástól mentesen, csendeskén, de határozottan ki lehetne emelni a rendszerből (nem feltétlenül örökre, elmehetnének továbbképzésre, szabadságra az idegeik rendezésére, stb.). Nálunk ehhez a feltételek semmyilen irányból nem adottak, éppen ezeket a feltételeket kellene megteremteni az iskolák (bővebben: az élet) normális működéséhez.

Csőszbocskor 2017.02.06. 13:57:48

Az alapvonás az, hogy nem iskolát választunk, hanem tanárt. Történnek a leírtakhoz hasonló dolgok iskolákban, de az én tapasztalatom szülőként az, hogy a tanárok többsége nem ilyen. Sok pozitív dolgot látok és kevés negatívat. Jó dolgokról nem buli ma írni? Lehet a cikknek akkor is klikk-mágnes címet adni, csak a tartalom legyen már normális. Akkor keresel is, meg meg se keseredsz pubertás előtt... Szerintem win-win...

Csőszbocskor 2017.02.06. 14:02:07

@==T==: "Semmi közötök hozzá, hogy a tanár miről irkál szabadidejében" Ha olyan helyre teszi, ahol láthatom, FB, helyi lap, a bejárati ajtóm, akkor miért ne lenne. A tanárnak példát kell mutatnia a magánéletében is. Lehet ez nem tetszik neki, akkor ment volna fejőlánynak. Aki ezt nem érti meg, az meg lehet a stoki a segge alatt.

blasiusii 2017.02.06. 14:14:28

vsz. a poszt-toló sosem tanított még gyerekeket :D

Az a helyzet, hogy pont a mostaniakat nem kell sajnálni, és főleg a szüleiket nem, akik szerint nemcsak ők, hanem a hülye gyerekeik is tökéletesek. A napnál világosabb ezt megfigyelni, elég egy szülői értekezletet csak végigülni tanárként, hogy egy nagyon szomorú szociológiai tükröt láthasson az ember, ahol vannak szerény, fegyelmezett szülők, akik még túlságosan is aggódnak a jó gyerekeikért, míg a másik oldal kb. el sem jön, ha meg eljön, akkor megy a sok kifogás meg esetleg az okoskodás.

Én 15 éve voltam gimis, de akkor is sokkal gerincesebben vállaltuk, hogy ezt vagy azt nem csináltuk meg, vagy rossz fát tettünk a tűzre. A mai gimisek kb. mindent igyekeznek megúszni, de legalább mindent le is tagadnak, gerinctelenül... Az oktatás és a tanárok felé persze nagyok az elvárások, és miközben a jó tanulók csendben elvégzik a gimit kitűnővel, és felveszik őket oda, ahová szeretnék, a nagyszájúak hoppon maradnak, és mennek Angliába mosogatni. Ennyi megnyugtat ilyenkor.

Még annyi, hogy én tanultam külföldön is, a hanyatló Nyugaton, na ott még van a tanároknak és az oktatásnak megbecsülése, és ha ki kell rúgni egy gyereket, akkor kirúgják. Egy iskola ugyanis hosszú távon ezzel tudja megőrizni a minőségi renoméját - főleg, ha nem olyan fejkvótára alapuló a finanszírozás, mint itthon...

gpetya 2017.02.06. 14:32:16

@anyatámogat: na meg a szülők is frusztráltak.... nekik szabad, nekik lehet?
A sok agyatlan szülő osztja az észt. Azt hiszi, mert ő szülte a gyereket, ezért ő ért a neveléséhez a legjobban, ez a fő tévedés! Ez is egy szakma, a szakmában alkalmatlanokat el kell távolítani, ahogy az alkalmatlan rendőrt, orvost, betegszállítót vagy kukást.

Faszerkezet 2017.02.06. 14:51:43

Hmmm. az oktatás. A foci, a politika és a jegybanki alapkamat után a következő amihez mindenki ért. :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 15:28:56

@Csőszbocskor: azokat a normális cikkeket majd megírod te, trollmágnes címmel. Keresel rajta, és nem itt fogsz engem fárasztani a kamu faszággal - win-win ;)

Hjajh, a mai világban nem buli normális cikket írni, csak okoskodó kommenteket gyártani (sóhaj)

sas70 2017.02.06. 15:29:17

@orgoványi erdőjáró: Így van! Matekórán karba tett kézzel, kussban ülve, bambán bámulva sokkal jobban meg lehet érteni a Pitagorasz-tételt. Aki meg nem érti, az menjen krumplit kapálni!

Csőszbocskor 2017.02.06. 15:54:36

@harmadikszem: Csak építő fogyasztói kritika... Többek közt az én klikkjeim termelik ki az ebédedet, szóval ne fogazz, mármint ne harapj a kézbe, amelyik etet!

orgoványi erdőjáró 2017.02.06. 16:16:33

@sas70: Pontosan. Semmi nem vonja el a figyelmét a tananyag megértésétől és elsajátításától. Aki meg nem érti még így sem, az megérti második elmondásra - ha meg akarja érteni. Ha nem, akkor mehet blogot írni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.02.06. 17:23:24

@Csőszbocskor: a te klikjeid csöcsbokor maximum izzadságot termelnek. Azt is neked :D

elemes 2017.02.06. 18:11:37

@Bobby Newmark:

A KÖVETKEZMÉNY érthető lenne, a csajok leveleztek órán, ezért meg lehet őket róni, vagy lehet (extra) feleltetni abból az anyagból, aminek a tanulása helyett leveleztek.

De amit a tanár csinált: más levelezését elolvasni ETIKÁTLAN. Az pedig, hogy az osztály előtt hangosan felolvasta, az a lányok megalázása volt. Ezt ott az osztályból többen meg is mondták neki. Nem szólt semmit (érezhette, hogy messzire ment). Három évvel később megköszönték a munkáját, azóta valahol másutt dolgozik, nem tanárként.

politologus · http://politologus.blog.hu 2017.02.06. 19:24:55

@harmadikszem: "A tanárnak mindig igaza van" tétel csak annyit tesz, hogy neki kell sokszor döntenie, másodpercek alatt az ottani szempontok alapján, míg te otthon, szülőként, csak egyre figyelve értékeled azt a döntést, de az már nem ugyanaz a helyzet, Ezzel szerintem te is egyetértesz.

A többi, amit írsz, oké. De egyet még: nem tudjuk pontosan, mi a "felesleges". Egyes oktatáskutatók szerint nem igaz az a tétel, hogy az iskolában tanult dolgokat csak gyakorlati értéken mérjük, mert az elsőre feleslegesnek tűnő tudás is elnyeri a maga helyét, benne lesz a tudás struktúrájában, mozgatja az agyat stb. A verset sem csak maga miatt kell megtanulni, hanem a memóriafejlesztés miatt is, és hát sok ilyen van.

politologus · http://politologus.blog.hu 2017.02.06. 19:30:56

@igazi hős: A "butaság" szerintem erős, kábé olyan gyorsés felületes ítélet, mint a posztban emlegetett rossz tanároké. Meglehet, hogy rosszul fogalmaztam, az előbbi hozzászólásban rövidebben írtam, abban talán jobban átjön. Ugyanis teljesen egyetértek veled (látod, vitaképesen, nem stigmázva téged sehogy), valóban erre van szükség, ilyen pedagógusokra, gyerekekre és kultúrára.

politologus · http://politologus.blog.hu 2017.02.06. 19:39:19

@blasiusii: A magyar világból nagyon hiányzik a felelősség, pedig az van az oktatás minden szereplőjének, vagyis tanulónak, tanárnak, szülőnek, államnak. Hallottam olyan panaszt, hogy az itteni szülők a családi asztalnál együtt szidják a tanárokat (így jófejkedünk a gyerekkel), nem gondolva a következményekre.

pityókaborsommelier 2017.02.06. 20:39:57

Tessékmármegmondani, a posztszocialista oktatási rendszerben mi a liberális?

TothJanJ 2017.02.06. 20:49:41

@==T==

Azt bizony én döntöm el, hogy mihez van közöm és akinek nem tetszik előléphet. Ha arról lenne szó hogy rábízzam-e a gyerekem oktatását akkor pedig úgy döntök, hogy van hozzá közöm. Nem olyan bonyolult ez.

cirrmurr 2017.02.06. 21:36:46

Tegye fel a kezét aki az elmult 10 évben derivált, szögfügvénnyel számolt, vagy használta a periódusos rendszert ! ?????

De azért tönkre cseszik vele a gyerek életét. Olyan pedamókusok akik egy Qrva Excel táblát nem tudnak befüggvényezni, meg egy PPt-t összereakni. Barlangrajzot nem fognak tanulni a gyerekek ???

cirrmurr 2017.02.06. 21:44:13

@endugu40: Tökéletesen igy van. nem ülepedik le a tudás. Rászoktatják a gyereket hogy légy felületes , magolj, töltsd ki a tesztet, irj dolgozatot felejtsd el jöhet a következő, ha elvégezted az "iskolát" jöhet a másik aki után kapjuk a fejkvótát. Oktatás ? Hát arra ki ér rá ??,

cirrmurr 2017.02.06. 21:46:26

@rigolya2: Nem kell eltűrni a gyerektől. De a "befolyásos apuka" gyerekének a seggét is kinyalják a többire meg ráeresztik az idegbajukat ha hangosan vesz levegőt.

cirrmurr 2017.02.06. 21:49:16

@Labasmaz: Kapnak belőle az iskolák ?? Te itt tartasz??? De a gyereket érdekelje hogy mik Zala megye ásványkincsei 11 évesen a tanár meg 40 évesen nem tudja használni az egeret se.

cirrmurr 2017.02.06. 21:51:43

@Labasmaz: Ezért nem állják meg a helyüket sehol az életben az iskolának nevezett szektán kivül. Egy rakodó munkás excelben küldi el outlokon keresztül a raktárkészletet. Ennyire hülyék a mai tanárok?? szerintem csak lusták.

cirrmurr 2017.02.06. 21:53:44

@exterminador: +1 ugye nem légbőll kapott. PPT-ben küldtem el a tanárnak a kirándulás tervezetet , videókkal képekkel stb.. Válasz : Nem tudja megnyitnai.. Faxa :-)

cirrmurr 2017.02.06. 22:01:18

@cirrmurr: Elgépeltem : Nem tudja megnyitnai= Nem tudja megnyitni.

rigolya2 2017.02.07. 08:03:51

@Kovácsné: Ha a magyar tanár, akkor ki lehet emelni. Ha mást tanít, egyre kevésbé!
S ahogy fogynak az évek, egyre több helyen ez lesz a képlet!

rigolya2 2017.02.07. 08:10:17

@cirrmurr: Deriválás, szögfüggvény: mérnökök, grafikusok, programozók pl.
Periódusos rendszer: norbi legutóbb... kellett volna használnia, de gyógyszerészek, vegyészek, kémikusok, orvosok, stb...

Az, hogy maga jogász vagy közgazdász, netán művészlélek vagy bölcsész, arról csak ön tehet!

rigolya2 2017.02.07. 08:12:15

@cirrmurr: Nem mindegy, hogy .ppt vagy .pptx. Az utóbbit nehezebben nyitja meg a 2007-es vagy korábbi Office.
Az odp-ről vagy prezi-ről ne is szóljunk.

De ha én küldenék önnek mondjuk .cs-t, netán .csproj-t, azokat meg tudná nyitni?

rigolya2 2017.02.07. 08:15:28

@cirrmurr: Manapság bármilyen iskolai kinevezés politikai alapú... (vagy maradékelvű, mert nem találnak mást.)
A pályázati pénzek elosztása is túlnyomórészt politikai alapú, ha kormányunkhoz köthető.

S maga pont a "befolyásos emberek" ellen agitál? Szegény marad!

Egyébként a tehetséges szegény gyerek szerintem ebben a rendszerben is jól boldogul. Az egyetemre már nem biztos, hogy bekerül, de jól boldogulhat!

cirrmurr 2017.02.07. 10:36:00

@rigolya2: Ülj le egyes. Tipikus hülyepedagógus terelés. A PPT esetében egy marginális dolgot állít szembe egy közismerttel . Sajnálom. Egyébként a 2007 már 10 éve volt.. még a Dr Szöszik szerint is.

"Az, hogy maga jogász vagy közgazdász, netán művészlélek vagy bölcsész, arról csak ön tehet! "

vagy esetleg orvos :-) Igen ezek ilyen szar fölösleges szakmák.:-) képezzünk müszaki szakbarbárokat vár mindenkit a nagytesó autógyára.......

Mivel az ön fejében még szocializmus van és egyetlen cél átverni a tananyagot a gyereken amit a Párt megálmodott ezért gondolkodásra sajnos alkalmatlan csak végrehajtásra...gondolom ezt várja el a környezetében is.

Nem agitálok a befolyásos emberek ellen. jelenséget irtam le. Tényt de önnek ez agitáció( kommunizmus ?) Teszteltem ám a gyakorlatban... milyen beszari állat a nagypofáju kb nincstelen szinten élő pedamókus . A gyerek addig volt bünbak meg minden xaré-hugyé beirást kapó gyerek az osztályban kb 15 társával együtt amig be nem mentem a dirihez aki "véletlenül" egyetemi csoporttárs volt..(csak én tovább tanultam :-) elmondtam higgadtan, a jelenséget (kb 3-5 gyerek a span a tanárnál a többivel meg mint állat ordít sőt személyeskedik + apád is igy ugy nevelhet duma... Na ebben meg én vagyok az érintett ) mint az osztályközösséget érintő problémát. Megkérdezte miért jöttünk ketten megnyugtattam hogy ,nem lettem buzi, nem ő az anyuka, hoztam magammal a jogász cimbit és megkérdeztem mekkora cikket szeretne a feljelentés után a helyi lapban barátságtól függetlenül.. Vörös fejjel ordított ki a folyosóra a tanárnőért... aki beszarva behugyozva irulva pirulva megszerényedve megérkezett. Ezután csend és béke honol az osztályban 8 an személyesen szülők megköszönték a "közbenjárást" . Szóval szarnak kemény embernek meg puha az ilyen. A pedamókus 2 éve nem tanít abban a városban..nem miattam.

rigolya2 2017.02.07. 10:42:52

@cirrmurr: A legtöbb tanár 50 év feletti, akik nem a digitális korszakban tanultak a diplomájukért sem. Nem tudják mi fán terem a frissítés igaz, de olyan eszközzel dolgoznak, amit kapnak.

A legtöbb tanári laptop (mert annyira jól meg vannak fizetve a tanárok) az iskola tulajdona.
Ergo: sokszor nem is telepíthetnek rá semmit, nem is változtathatnak rajta semmit.

A Microsoft Office nem update-ál automatikusan, különösen nem verziófrissítés esetén.

De van még valami m.rhasága ezzel kapcsolatban???

rigolya2 2017.02.07. 10:48:25

@cirrmurr: Vannak olyan közoktatási intézmények, ahol az informatikát is még Windows XP-t futtató, legalább 12 éves gépeken oktatják. Mondjuk 512 MB RAM mellett, Pentium V vagy Celeron CPU-val. Ha szerencsés a tanár, akkor mondjuk 2 ilyen gép van a tanáriba is berakva. (Vajon miért tüntetnek a tanárok azért, hogy ha kötelező a 32 óra bent lét, akkor legalább az eszközeik legyenek megfelelőek a munkához???)

Ergo: A Microsoft Office 2007 ugyan 10 éves, de még sok helyen csak az van a tanárok gépén.

rigolya2 2017.02.07. 10:56:25

@cirrmurr: A padagógus "kb nincstelen szinten él"?
Akkor minek is várja el, hogy az ön ppt-jét elolvassa??? Hisz gépre sincs pénze... Na ennyit a tudálékos, mindenbe belepofázó szülőkről...

Az igazgató max. annyit ért el, hogy a tanár ezután lexarja, hogy a gyerek mit csinál az órán... mert azt ugye az orvosagyával el se képzeli, hogy netán a gyerek javulna meg...
Szerintem ezzel pont a gyerek járt a legrosszabbul: tanulni nem fog jobban, de legalább kevesebbet kell tudnia.

Az meg hogy ezen tapasztalatait általánosítja... hmmm-hmmm... de legalább tipikusss!!!

S újra: 5, de max. 10 év múlva az igazgató akár fejen is állhat, de ha nem elitintézmény az övé, akkor már a törvények betartása mellett már szaktanárokat se fog eleget találni... Ugyanis 50.000 tanár, a pedagógusok 30%-35%-a megy addig nyugdíjba.

S ha már orvoska: hogy is van a minimális feltételek biztosítása az intézményében? Mennyire is sérti a törvényt a foglalkoztatási struktúrájuk? Mennyire is tekint félre a tisztiorvosi szolgálat, csak hogy működhessenek???

rigolya2 2017.02.07. 11:00:01

@cirrmurr: Az pedig, hogy az orvos szót nem találta a kommentembe, külön képezhetné egy értő olvasás-fejlesztő képzését...

Az előítéleteivel meg kár is foglalkozni...

cirrmurr 2017.02.07. 11:02:48

@rigolya2: Ja és otthon sincs egy rendes gépe mi ? Agyereknek 5 éve selejteztük le azt amit irtál :-)

De a cikk lényege , hogy a saját otthoni idegbaját önti rá a pedamókusok nagy százaléka az általánosban a gyerekre. Igen 50 évesen valszeg nem annyira rugalmas , az idegrendszere is elhasználódott, de miért nem vált ????? Mert ahhoz kreativan kéne egy ötlet meg tökösség hogy belevágjon..nem csak pénz kérdés. A volt középiskolai iskolaigazgató helyettesem 46 évesen csinált saját felnőttképző iskolát és lám hitelek nélkül él és nem picsog hogy nem adnak megfelelő felszerelést. Piacgazdaság van kommunistáim !

cirrmurr 2017.02.07. 11:08:06

@rigolya2: Rábasztál mert nem orvos vagyok :-) Szóval a hibakeresés az megy, ez a baja az oktatásnak is az a lényeg mit nem tud a gyerek..... Ja mert lehet motiválatlanul szemléltető eszközök nélkül tanit az ideggyenge pedagógus ?? Akkor az állam a hibás ugye ?? De miért nem a Viktornak adnak egyet akkor miért a gyereknek?? Ja mert a könnyebb ellenállás felé mozdul a gyáva...

Végülis egy kommunista gondolkodású haladó világszemlélettel nem rendelkező kiégett, 21.sz-i szinten TUDATLAN emberrel minek vitázni ??? Cserélni!

cirrmurr 2017.02.07. 11:12:06

E@rigolya2: Tényeket előitéletként kezelni : Butaság/Menekülés.

Egyébként kérdezze meg fogorvosát , háziorvosát hogy mondja fel a periodusos táblát..csodálkozni fog. maga egy álomvilágban él...

cirrmurr 2017.02.07. 11:16:41

@rigolya2: Olvasson utána , olyan faxa az oktatási rendszerük amit véd meg olyan királyul tanitanak hogy érettségi vizsga után a jelessel és jó érettségizők két évvel a vizsga után a tananyag 17-23 %ára emlékeztek... Gratulálok ezért érdemes volt 4 évig baxtatni őket információ cunamival amiből fele se ülepedett le és nem rögzült. Az Iskola a mai oktatókkal kizárólag ÖNMAGÁÉRT van.

rigolya2 2017.02.07. 11:37:31

@cirrmurr: 50 évesen már ki után kaparásznak annyira lelkesen a munkaadók?!

Maradjunk már a realitások talaján, s a fantáziavilágát hagyja máshol!

orbánia jelenlegi célja, hogy a szakképzést csak állami intézményekbe viszi.
Ergo: idén pl. nem sok más intézmény kap államilag finanszírozott helyet.
Ergo: az említett felnőttképzési intézmény vagy szép tandíjat szed, vagy csődbe megy.
Ergo: vagy hazudgál itt, vagy csak a realitásokkal nincs tisztában (ez utóbbit ugyan többször is bizonyította!)...

A jó és tartós szemléltető eszközök pénzbe kerülnek... de hát megint a fantazmagóriái szabnak határt, hogy felfogja ezzel mi is a baj.

Minek is emlékezni olyan tananyagra, amit ön nem is használ???
Mi is volt heron-képlete?
Milyen kötések is vannak a vízben?
Melyik szakma kívánja meg, hogy Radnóti-ra vagy Arany-ra emlékezzünk???

H.lyeségeivel keresse elmeorvosát!

A tanitanek mozgalom mintha pont a tananyag csökkentéséért tüntetett volna vasárnap is.

De persze az ilyesmi egyik fülén se jut be csöppnyi agyacskájába...

Az orvosi szakma pl. pont olyan, amelyik molekulaszinten tisztában van az emberi test folyamataival. Ez pedig előfeltételezi, hogy tisztában van a kémiai reakciókkal is. Még a fogorvosi asszisztens is tanul kémiát... Ezt jól benézte!

Még valami h.lyeség???

cirrmurr 2017.02.07. 11:52:11

@rigolya2: ne fantáziáljon kérdezzen meg praktizáló orvost. a többi mese. Látszik hogy gyöpös kommunista mert kizárólag alkalmazotti állásban gondolkodik kizárólag azt tudja elképzelni hogy valaki MEGMONDJA mit csináljon... Egész életében semmi kreatív nem jutott az eszébe? Mindegy tanitson csak tovább..nem lóg ki a sorból.

ha annyira csöppnyi az agyam akkor miért tudtam sikeresen megvalósitani a terveimet , nem kubikusok között, neked meg miért csak kifogásaid vannak megoldások helyett ???

te vagy szarba barátom meg a rendszer ami szarrá szadiz téged is meg általad a gyereket is.....

Akkor ki menjen az elmeorvoshoz??

ja ha ott vagy mondasd fel vele a periódusos rendszert :-)

Komolyan és őszintén sajnállak. A Dínókra is az a sors várt ami rád.. Komolyan.

cirrmurr 2017.02.07. 11:55:15

@rigolya2: A felnőtt oktatásról megint fantáziálsz leirod a gátjaidat, inkább légy alázatos és nézd meg hogy csinálja egy sikeres ember. SOSE csináltad de belepofázol.
Gondolom a nőgyógyászaton át a harangöntésig mindenhez IS értesz, csak semmire se jutsz .-)

rigolya2 2017.02.07. 12:06:18

@cirrmurr: Látom, trollüzemmódba váltott!
Sok sikert hozzá, trollocska!

cirrmurr 2017.02.07. 12:10:41

@rigolya2: Bántanak a tények mi meg az elcseszett leépült élet... hát ha neked ez trollkodás legyen az.