Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Kapjuk el, mert összetörik – a CEU, mint utolsó esély

2017. április 04. 22:32 - harmadikszem

timeisnow.jpgA címadás talán túlságosan patetikusnak, túlzónak tűnik, pedig azt gondolom, eléggé pontosan passzol a jelen helyzethez. A rendszerváltás óta ugyanis nem volt még ilyen horderejű támadás a nyugati, az európai kultúra ellen, mint ami most történik.

Igen, voltak eddig is nyugatellenes felszólalások. Cikkek. Propagandaanyagok. Sok-sok milliárdért, előre megtervezve, professzionális stáb segítségével kipróbálva fókuszcsoporton. Levezényelve, a felvásárolt médiapiacon szétterítve. Adóforintokból. Mindez azonban – bár rettenetesen kínos – nem több, mint belpolitikai hazudozás, néphülyítés. Maximum a pokol 3. bugyra.

Most azonban azzal. hogy a kormány nem hátrál ki a CEU leradírozása projektből, hirtelen elismerten és nyilvánosan nyugatellenes színt öltött magára. Nem az ideológiák, nem a kommunikáció, hanem a törvénykezés, és a fizikai egzisztencia szintjén.  

Nem lehet szó nélkül hagyni, hogy másodpercek alatt hazai és nemzetközi tudósok sokasága, politikusok és közéleti személyiségek garmadája kérte a kormányt, hogy egyeztessen, gondolkodjon – és nem tette meg. Keresztények, konzervatívok, liberálisok és ateisták sokasága mondta azt, hogy eddig, és ne tovább. A kormány azonban bemutatott az intelligenciának. A hazainak, a nemzetközinek, mindenkinek. A magyar egyetemek többsége nyíltan kiállt a CEU mellett, igen, az egyháziak közül is. Ez nem ideológiai, nem belpolitikai kérdés – mutatták fel – hanem a tudomány autonómiájának a kérdése, ami nyugaton évszázadok óta (!) nem tehető már kérdéssé.

Ha a kormány nem hátrál meg, nem egyeztet, az biztosan jelzi, hogy itt vége mindennek. Nem számít sem az érintettek véleménye, sem az érintett szakma véleménye, sem a nemzetközi közösség véleménye: semmi, csak a saját közvetlen politikai szándék, a várt haszon.

Tudom, sokaknak nem mond semmit a CEU. Pedig jó lenne, ha mindenki egyszer meglátogatná (remek ingyenes nyílt kurzusok, előadások vannak, a nyári egyetemekről vagy a vendégszemeszterekről nem is beszélve). Érdemes benézni. Szabadság-illata van. Tavaly részt vettem egy programon, ahol a világ legjobb egyetemeiről jöttek PhD hallgatók. Ázsiaiak, feketék, latinok, fehérek – mind-mind kiváló. A CEU ebben az értelemben egy kibaszott csillagkapu, és ha bezárják, akkor a nagy többségnek tényleg „csak” Kelet-Európa legalja marad itt. Nem a Balaton, a Kárpátok, az áldott négy évszak és az ezeréves kultúra fenséges és utánozhatatlan Kelet-Európája, hanem a despotizmus, a taplóság, az urambátyámság és a büszke ostobaság Kelet-Európája.  Ha minden eltűnik, ami szakmailag példa lehet, akkor már azt se fogjátok tudni, merre nézzetek.

Ne hagyjátok magatokat, ne hagyjuk magunkat.

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról.

 

165 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr3812402119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szdan 2017.04.05. 14:47:41

"A rendszerváltás óta ugyanis nem volt még ilyen horderejű támadás a nyugati, az európai kultúra ellen, mint ami most történik." - Téves!
Történt, és történik a mai napig több mint 2 éve. Iszlamista inváziónak hívják (ballib nyelven "menekültválság"). És tippeljünk melyik magyar oktatási intézmény járt és jár élen a terroristák és nemi erőszakolók ideológiai pártfogásában? Talált.

je suis Louis (törölt) 2017.04.05. 14:55:17

@szdan: Российский Культурный Центр

J. Mutzenbacher 2017.04.05. 15:01:18

Annyira vicces, hogy a kommentszázad egyszerre jön elő ugyanazzal a mondanivalóval. Baszki, világosan le lett írva, hogy fogalmazzátok át a saját szavaitokkal az előregyártott válaszokat, erre mind jöttök ugyanazzal a felsorolással, hogy mit oktat egy rendes egyetem, és helyette mit oktat a CEU, + Soros+ ügynökképző... nem tudom van- e nálatok évvégi prémium, de ha van nem sokan érdemlitek majd meg. :)

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 15:08:30

@J. Mutzenbacher: Soros kollaborált a nácikkal és Kádárékkal, nem a kommentszázad

Arcade Macho 2017.04.05. 15:13:12

@J. Mutzenbacher: CEU, + Soros+ ügynökképző

na ok elkepeszto de akkor ravettel a pesti sracokra...
jo nem vagyok kepes midnen cikket vegigolvasni vegyuk ezt!
pestisracok.hu/magyarul-megjelent-soros-gyorgyot-leleplezo-nemet-sikerkotet/

1., Majdan-puccs
2., migránsok Európába való áramoltatásával is foglalkozik a könyvében
3., Európa, különösen Németország meggyengítése és az európai nemzetállamok megszüntetése, hogy meg lehessen valósítani a globalizációt és egyetlen óriási piac jöjjön létre

ezzel szemben en mint egy GONDOLKODO ENTITAS a kovetkezoket mondom:
francba a bufe-ruhatar szakokkal, zarjak csak be az osszeset

nem kellene ezert engem leparasztozni mert a genderes budikat nem tudom elsore felismerni, es bevallom osiznten en bemegyek a noi budiba is hanyni ha arrol van szo...

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.05. 15:31:54

Index, címoldal "A tiltás ellenére lezárták az Erzsébet híd egy részét — Mind a hét tüntetőt elvitték a rendőrök."

:-))

A felháborodott tömeg, ugye.

Már most látható, hogy kezdi mindenki unni ezt az egészet.

J. Mutzenbacher 2017.04.05. 15:33:45

@Arcade Macho: nekem nincs bajom a büfé- ruhatár szakokkal, úgy értem ha valakinek van rá fölös ideje és pénze, tőlem nyugodtan fordíthatja ilyesmire...
Elolvastam a belinkelt pestisrácos cikket, és rájöttem, hogy Soros tényleg gyíkember, mert nem értem a logikáját. A beharangozó szerint az a terve, hogy szétveri a- mint tudjuk- nemzetállamellenes Eu-t, hogy helyette létrehozzon egy nemzetállamokat gyengítő globalizált rendszert Európában. Ezt úgy csinálja, hogy muszlimokat irányít Európába, akik, mint tudjuk a globalizáció és a szabad piac legfőbb letéteményesei.

nemecsekerno_007 2017.04.05. 15:37:21

@harmadikszem: "az is elég szomorú lenne ha ez a sok paraszt beleszólhatna abba, hogy egy nemzetközileg jegyzett egyetem milyen képzéseket tartson..."

Senki nem szól bele, csak nem finanszírozza. Mert azt azért te se gondolod komolyan, hogy a cégek adják a pénzt, aztán az egyetem azt tanít amit akar.

Nagyon szép dolog az egyetemi autonómia, de valahogy a financiális autonómia témát senki se feszegeti.
Tudod, amikor nem csak azt pofázol amit akarsz, hanem onnan szerzel pénzt ahonnan akarsz.

Ez független a CEU-tól és lehet, hogy a kormány csak teszteli a felsőoktatás financiális átalakításának "lehetőségeit"

Egyébként nekem már eléggé elegem van ezzel a folyamatos cirkusszal amita kormány csinál, az ellenzék meg vígan asszisztál hozzá a civilekkel együtt. Mintha ezek lennének a legnagyobb problémáink.
Ugyanolyan fajsúlyú probléma a CEU mint a gender sciences. A versenyképességünket kéne javítani, meg valahogy leépíteni a felosztó-kiróvó nyugdíjrendszert, meg a poszt-szocialista egészségügyet.
De persze mi nem ezzel foglalkozunk...

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 15:43:56

@nemecsekerno_007: Mindenkitől meg szoktam kérdezni mi a versenyképesség, senki se tudja.

Mindenkitől megkérdezem mi a termelékenység, azt se tudja senki. De növelni kéne....

A termelékenység sima euró/munkaóra, szóval ha jó megemeled az árakat/béreket, akkor máris nő a termelékenység, de attól senki sem fog jobban élni.

nemecsekerno_007 2017.04.05. 15:50:59

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!:

"A termelékenység sima euró/munkaóra, szóval ha jó megemeled az árakat/béreket, akkor máris nő a termelékenység, de attól senki sem fog jobban élni..."

Nem vagyok közgazdás de ez elsőre nettó baromságnak tűnik. A termelékenység az egységnyi bevétel per egységnyi ráfordítás. A ráfordításban benne van a munkabér, energia, k+f etc...
Ha céged van akkor legalább nagyságrendileg ki kell számolni, mert az is több mint ha májból jósólnád meg.

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 15:56:56

@nemecsekerno_007: Hát a vállalkozók többsége sem közgazdász...

Nagy truváj tényleg hogy mennyit teszel bele és mennyit veszel ki belőle, de ezt nyereségességnek szokták hívni vagy ha nagyon szofisztikáltal akarunk lenni akkor ROI - return on investment-nek

Arcade Macho 2017.04.05. 16:21:23

@nemecsekerno_007: pedig ez van
termelekenysegben luxemburg meg irek is 3-5 szor annyira vannak mint mi megis amikor kimegy oda a hazankfia mind azt mondja hogy egesz allo nap a f.szukat vakargatjak, a francokat termelekenyek

Jakab.gipsz 2017.04.05. 16:26:50

@harmadikszem:
Áruljátok el miért véditek a CEU-t ez egy ateista egyetem, és a törvénytelen működését ?

Ti elvileg keresztények vagytok, mi közötök van hozzájuk?

Az ateisták pedig védjék meg magukat ha tudják.

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 16:27:13

@Arcade Macho: Nem lehet kivetíteni 1-1 munkahelyet az egész gazdaságra nyilván.

De van olyan hogy egy-egy központot megszüntetnek és nyugat-európába kerül át a munkahely, én is jártam így. Ilyenkor pontosan ugyanazt a munkát végzi kint magyarul a polgár, amit itthon csinált, 2-3x annyiért, pedig nyilván nem lett hatékonyabb.

Itthon 5 euró a hajvágás Svájcban 30, akkor az ottani fodrász a termelékenyebb? Ugyan.

ludwigvan 2017.04.05. 16:27:58

@harmadikszem: A kormánypárti kommentelők nem ezt a népet képviselik - öt-tíz hülyegyerek, aki minden i2-es kormányellenes blogbejegyzéshez odakakál. Hogy ezek fizetett trollok vagy csak simán betegek nem lényeges. A fidesz (volt) szavazói között nagyon is sok az értelmiségi, akik most mattot kaptak. Ehhez ők már nem fognak asszisztálni. Az "egyszerű" embereknek pedig nem ment el az eszük: senki sem eltávolodni akar az európai értékektől, hanem közelíteni hozzájuk. Mindenki a saját szabadságát, a gyerekei jólétét akarja. Lehet, hogy meg lehet őket vezetni a migránsáradat veszélyeivel (sőt, nem is kell megvezetni, hiszen valóban vannak veszélyei!), de a kultúra és a szabadság lerombolása senkinek se tetszik. Emlékszünk még a kisdobosságra, a kötelező katonai szolgálatra, a vasfüggönyre; arra, amikor a Beatrice számszöveget hallva összenéztünk, hogy "Bazmeg, ezért le fogják csukni őket?". Akkor is a rohadó nyugattól védtek bennünket - és ez nem volt olyan rég.
Ov azt hitte, amikor nyert Trump, hogy nyert az illiberalizmus, pedig Amerikában is éppen hogy a protest szavazatokkal nyert az öreg - pont hogy a hataloméhes nyanyát küldte el a nép a francba. Sanders ellen esélye nem lett volna. És ahogy Hillary ellen jó volt Trump, Döbrögi ellen jó lesz Botka, Vona, bárki. Nem kicsit fognak bukni, hanem nagyot.
Mondom: van rá 500 forintom. De emelhetjük is a tétet! :-)

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 16:28:39

@Jakab.gipsz: Úgy keresztények ők ahogy a szocialisták szocialisták, a liberálisok meg liberálisok.

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 16:36:31

@ludwigvan: A muszlimok pártját fogó soros, meg az európai érték, na persze. Ezt kajálni fogják a magyarok, garantált.

ludwigvan 2017.04.05. 16:38:07

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: Na például te vagy az egyik hülyegyerek, akit említettem.

Untermensch4 2017.04.05. 16:39:26

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: " Soros kollaborált a nácikkal és Kádárékkal, nem a kommentszázad"
Attól hogy viktor apja párttitkár volt, az mszmp-seket még ki lehetne rakni a fideszből, ha már szóba kerültek a kollaboránsok...

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 16:40:51

@Untermensch4: A viktor apja nem volt párttitkár, ellenben Soros kollaborált a nácikkal, és 1979ben lepaktált a kádári diktatúrával.

Untermensch4 2017.04.05. 16:42:06

@Arcade Macho: "nem kellene ezert engem leparasztozni mert a genderes budikat nem tudom elsore felismerni, es bevallom osiznten en bemegyek a noi budiba is hanyni ha arrol van szo..."
A téma szempontjából mellékszál de én a homogenizált budi híve vagyok, az egyenlőség az egyenlőség. Mint a starship troopers-ben, sokkal egyszerűbb egyféle mint sokféle, budiból és zuhanyozóból is.

Ingyen védem az Orbán kormányt 2017.04.05. 16:45:19

Indexes hir:
"Kénytelenek fizetést emelni a magyar cégek, akkora a munkaerőhiány"
Ez az egy mondat tökéletessen mutatja a libsi kormány meg az Orbán kormany közti különbséget.

MENTEK TI A KURVAANYÁTOKBA BÜDÖS LIPSIK !!!!!

A ti idötökben 10 százalékos infláció volt, 20 százalékos munkanélküliséggel.
Ezer milliárdos hiányok, meg államcsöd. (szétlopott metró kigyulladó buszok, a bünözés az egekben)
Itt hagytatok egy SZÉTKURT, SZÉTBASZOTT országot, pedig akkoriban senki sem gátolta az emberellenes beteg vallásotokat.

Ugyhogy dugjátok föl magatoknak a dzsender egyetemeteket.

Untermensch4 2017.04.05. 16:48:46

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: És viktor sem tanult soros pénzén és nem volt az európai liberális internacionálé elnöke. Kétszer is nem volt...

Untermensch4 2017.04.05. 16:50:32

Azt nem értem hogyha semmire sem jó büfé-ruhatárat oktatnak a ceu-n, azzal a tudással felvértezve hogyan lehet veszélyeztetni a nemzeti érdekeinket..?

Untermensch4 2017.04.05. 16:51:38

@Ingyen védem az Orbán kormányt: És egy személyes hír: a söralátétemet idén a nemzetiávh csinálja, nagyon lassan haladnak...

Untermensch4 2017.04.05. 16:54:33

@Jakab.gipsz: "Áruljátok el miért véditek a CEU-t ez egy ateista egyetem, és a törvénytelen működését ?

Ti elvileg keresztények vagytok, mi közötök van hozzájuk?

Az ateisták pedig védjék meg magukat ha tudják."

Én agnosztikus vagyok úgyhogy a felsoroltakon kívül a muzulmánokat, zsidókat és a buddhistákat is védhetem. Meg a többi pár ezer vallást amelyik mind úgy hiszi hogy övé az egyedüli igaz hit.

Untermensch4 2017.04.05. 16:57:53

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: Ha elfogadott narratíva hogy a ceu-n soros pénzén képezik a beszivárgó ügynököket a haza eltiprására akkor nézzük meg hogy eddig hogy ment ez a beszivárgás (hiszen soros sem ma kezdte, már a nácikkal is kollaborált, azóta is ármánykodik, 70 év alatt csak látszik már vmi). Tehát akkor, a jelenlegi kormányban kik tanultak soros pénzén, kik a jelenlegi magyar jog szerint mentelmi joggal rendelkező sorosbérencek akik országos befolyást gyakorolhatnak?

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 16:59:39

@Untermensch4: A kormány nem paktált le Kádárral és a nácikkal, Soros paktált le velük, hiába terelsz.

nemecsekerno_007 2017.04.05. 16:59:45

@Arcade Macho:

Luxemburg: adóparadicsom. Junckers ügyesen megcsinálta :) Nálunk is lehetne, de asszem korlátoz az EU-s jog, illetve valamiből fizetni kell a 3 millió nyugdíjast, meg a sok köztisztviselőt, közalkalmazottat.

Íroszág: kicsit más tészta, mert ők is adóparadicsom, de náluk a korszerű technológiák is meghonosodtak. Nyílván sokat javítottak korábban az oktatáson (értsd.: nem kakakóálló billentyűzet és nem erkölcstan/vallásoktatás) illetve a külföldön dolgozó írek is sok pénzt küldenek haza.

Ezzel kapcsolatban csupán az a kérdés, hogy ha valaki külföldön dolgozik, ott fizet járulékot, akkor mi itthon mi a f*****ból fizessük pl. a nyugdíjakat? És még mielőtt jönn a szokásos "lenne rá pénz ha nem lopná el a Fidesz" szöveg, felhívnám egy-két dologra a figyelmet:

1. nem jó, hogy elopja a Fidesz, de nagyságrendileg még mindig elenyésző a költsévetéshez képest.
2. mivel jobb ha nem a Fidesz lopja el, hanem annak fizetnek nyugdíjat, akinek a gyereke külföldön keres mondjuk 800 ezer Ft értékű eurót? Én keressem meg a nyugdíjas szülei nyugdíját, meg az én szüleimét is?

Az ilyen "anomáliákról" kéne inkább beszélni, mert így elég vicces, hogy az EP-s vezetők folyton a "demokrácia" miatt ekézni Mo.-ot, holott ha csak fele annyi pénz lenne itt, mint ott, máris nyugisabb lenne itt is az élet. :)

nemecsekerno_007 2017.04.05. 17:01:36

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!:

"Itthon 5 euró a hajvágás Svájcban 30, akkor az ottani fodrász a termelékenyebb? Ugyan."

Nem. Az a termelékenyebb akinek a haját vágja. És akinek a haját vágja, az nem fodrász.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.05. 17:02:25

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: Amit írsz, az tényleg sajnálatos, de nem mellékesen azért tudunk minden szart megvenni a boltokban, mert Távol-Keleten és más efféle helyeken ők dolgoznak ötödannyiért, mint mi, bár ott olcsóbb az élet, mint itt. Ha ott is svájci bérek lennének, akkor tönkremenne a világ, megállna az egész rohadt túltermelési láncolat, kiürülnének a boltok, nem lenne olcsó sportcipő, okostelefon, okostévé, éretlen paradicsom, kitörne a pánik.

Sajnos ezt az egyenlőtlenséget nem lehet rövid idő alatt megszüntetni. Ha a kormány úgy döntene, hogy mostantól mindenki ötször annyit keres, de ötször annyiba kerül a kenyér, akkor mi látszólag jól járnánk, de öt percen belül összerogyna a világgazdaság, és az utolsó világháborúról csak annyit lehetne találgatni, hogy még hányat alszunk addig. A világ ostobán működik, de nem szabad hozzányúlni.

Untermensch4 2017.04.05. 17:03:50

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: Viktor akkoriban tudott soros pénzén külföldre menni tanulni amikor átlagembernek a turista-útlevél is nehezen elérhető volt. Lehet hogy ez paktálás nélkül is sikerülhet...
"A kormány nem paktált le Kádárral és a nácikkal" te teológiát tanultál? Ez a fél mondat maga a csúsztatás.

Untermensch4 2017.04.05. 17:07:17

@Ingyen védem az Orbán kormányt:@nemecsekerno_007: "2. mivel jobb ha nem a Fidesz lopja el, hanem annak fizetnek nyugdíjat, akinek a gyereke külföldön keres mondjuk 800 ezer Ft értékű eurót? Én keressem meg a nyugdíjas szülei nyugdíját, meg az én szüleimét is?"
""Kénytelenek fizetést emelni a magyar cégek, akkora a munkaerőhiány"
Ez az egy mondat tökéletessen mutatja a libsi kormány meg az Orbán kormany közti különbséget."
Nahát, a munkaerő elment európába...

Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban! 2017.04.05. 17:07:28

@Untermensch4: Igen, de Orbán MÁR nem Soros embere, s ez a lényeg. 20 évesen ezt nem tudhatta, de ha tudta is, előnyére változott.

Untermensch4 2017.04.05. 17:13:21

@Minden cigány jelentkezzen szírnek Németországban!: " Igen, de Orbán MÁR nem Soros embere, s ez a lényeg. " Meg az mszmp is rég feloszlott, meg a kisnyilasoknak is meg lett bocsájtva. Mondjuk ezen az alapon soros is MÁR nem kollaborál a nácikkal és kádárékkal... és mindig is óceániával álltunk háborúban...
Akik meg mostanában a ceu-n tanulnak és 20 évesek azok nem változhatnak meg "előnyükre"..?
Egyébként mindig a renegátok a legfanatikusabbak, kár hogy az egykor oroszellenes viktor az oroszok tekintetében is kezd megváltozni...

Arcade Macho 2017.04.05. 17:14:23

@nemecsekerno_007: "Az ilyen "anomáliákról" kéne inkább beszélni, mert így elég vicces, hogy az EP-s vezetők folyton a "demokrácia" miatt ekézni Mo.-ot, holott ha csak fele annyi pénz lenne itt, mint ott, máris nyugisabb lenne itt is az élet. :)"

en azt hittem ez lesz Orbanek kovetkezo lepese, de tudod jol hogy ez a demokracia elleneben mukodik, ugyanis ha jonnek egy valodi normalis rendelettel akkro utana nem fogjak megvalasztani oket legkozelebb

Arcade Macho 2017.04.05. 17:17:22

@Androsz: " mert Távol-Keleten és más efféle helyeken ők dolgoznak ötödannyiért, mint mi, bár ott olcsóbb az élet, mint itt"

erre mar feltalaltak a megfelelo rendszert es Lebensraumnak hivjak, nem kell feltetlenul elmenni messzire, egyszeruen ha megvan minden akkor lezarjuk a hatarokat oszt kesz
lehet egy kis fogamzasgatlot osztogatni kivulre, meg mindig szolni hogy nem jo ez a tulszaporodas, de a hataron LONI kell
meg akkor is ha Soros felszopkodja a sok muszlim migranst

nemecsekerno_007 2017.04.05. 17:30:35

@Arcade Macho: Ez a demokrácia paradoxona. :(

Ha azt mondanák amit tenni kéne, akkor nem választanánk meg mert a lakosság kb. fele az újraelosztó rendszerből él. 22-es csapdája :)

Addig is marad a cirkusz.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.05. 17:41:49

@Untermensch4: "Én keressem meg a nyugdíjas szülei nyugdíját, meg az én szüleimét is?"

Hát, tudod, ezt nevezik társadalomnak. Ahol a fiatalok az öregekért is dolgoznak, az egészségesek a betegekért is. Ez az egyik, amiért az országnak káros, ha kevés gyerek születik és sok fiatal nem akar itthon adózni. Persze lehet másképp is: kivégezni az öregeket és a betegeket.

Pop40 2017.04.05. 17:44:00

Így igaz.

Mint minden ostoba bolsevik horda, a fidesz is esküdt ellenségének tekinti a tudományt. Ami nem csoda, 2 agysejt fölött mindenki messziről elkerüli őket, Vitya mellett is már csak a kontraszelektált, belterjes bólintójánosai maradtak.

A maradék tahó szavazóik meg nyilván örülnek, hogy alkoholista kocsmatöltelék létükre most belepofázhatnak egyetemek életébe, pont úgy, mint 60-70 éve, mikor még az Ávónál dolgoztak.

Pop40 2017.04.05. 17:48:59

@Ingyen védem az Orbán kormányt:

Igen, azóta már mindenki elment Nyugatra, akinek van 2 lába. Ezt tényleg sikeresen elérte a tolvajkúrmányod, te ostoba majom.

Az infla meg világszerte alacsony most, épp azért pumpálják a jegybankok a pénzt, hogy éledezzen kicsit.
Ehhez is nagyjából pont annyi köze/érdeme van a kúrmányodnak, hogy semmi.

Pop40 2017.04.05. 17:50:17

@Untermensch4:

Hát úgy, hogy elmútnyócév, és Gyurcsányahibás!
Meg persze Soros, ki ne felejtsem :-)

Pop40 2017.04.05. 17:51:33

@Untermensch4:

"Attól hogy viktor apja párttitkár volt, az mszmp-seket még ki lehetne rakni a fideszből"

Ki lehetne, persze, csak hülyén nézne ki, ha csak a takarítónő maradna a pártházban.

Pop40 2017.04.05. 17:54:35

@pamut:

Az a röhej, hogy Vitya hívei már annyira degenerálódtak, hogy a paródiát meg sem lehet különböztetni attól, mikor valamelyik Rezsiszilárd-szintű majom komolyan okádja a baromságait.

Pop40 2017.04.05. 17:57:35

@I_Isti:

"De nem baj, mert a német iskolások 70%-a muszlim. Ez persze nem támadás az ajrópai kultúra ellen...."

Ja, akkor már nem is gond, ha Vitya meg a maffiája szétlopja az országot, és tönkreteszi az ország egyik legjobb egyetemét.

Én is így szoktam, mikor fáj a kisujjam, rávágok kalapáccsal a nagyujjamra is, aztán egyből elfelejtem, hogy előtte fájt a kisujjam.

Jakab.gipsz 2017.04.05. 18:02:04

@ipartelep: Ha már szóba hoztad a kárpátok géniuszának a megoldását, esetleg nem-e a brüsszeli géniusszal kellene kezdeni, mind kettőnek nyolc osztálya volt.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 18:16:56

@Jakab.gipsz: ateista egyetem???? Az meg mi a faszom? Én úgy tudom, az istenhit letéteményese minden vallás esetében az emberi individuum, nem pedig egyetemek.

Nemzetiszocialista Német Munkáspárt 2017.04.05. 18:32:06

Szanalmas mubalhe. Van kb 50-100 egyetem foiskola, ha ebbol egyet bezarnanak, az kb semmit sem rontana a felsooktatas helyzeten. Szoval KOZROHELY ez a vilagvege hangulat.

Pop40 2017.04.05. 18:37:32

@Nemzetiszocialista Német Munkáspárt:

Nem, az a röheJ, hogy még véletlenül sincs a magukat nagyonnemzetinek tartó alkoholista kocsmatöltelék fideszes söpredékben olyan, aki egyetlen magyar mondatot képes lenne helyesen leírni MAGYARUL.

És a magatokfajta söpredék pofázna bele egyetemek életébe. Na igen, ez a röhej, J-vel.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 18:38:42

@Nemzetiszocialista Német Munkáspárt: ja igen, mindegyik egynek egynek számít :D Téged sem a komplex gondolkodásodért szeretnek. Akkor elmondom mi van.

Összesen 35 egyetem van Magyarországon.
Ebből van maximum 10 olyan, ami jegyzett is legalább itthon
Ebből van 5 olyan, amiről már hallottak Kelet-Közép Európában
Ebből van 1 darab olyan, amiről már hallottak a világon is.
Na, ez pont a CEU.

Ja, és a világnak persze nem lesz vége ettől, legfeljebb a magyar tudományos élet kap egy kurva nagy pofont, de ez - azt hiszed legalábbis - téged úgyse érint. Pedig dehogyisnem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2017.04.05. 18:54:42

Nem fogunk unatkozni. Hetek kérdése, és Soros civiljei is szirénázni kezdenek, már készül a törvényjavaslat.

Untermensch4 2017.04.05. 19:22:46

@Androsz: Tudom hogy működik a nyugdíj-piramisjáték, ha megnézed, az idézett mondattal nem is én akadtam fenn. :)

Untermensch4 2017.04.05. 19:27:42

@Pop40: Egyébként nem az előíró hanem a leíró nyelvészeti megközelítés híve vagyok...
"Na igen, ez a röhej, J-vel." ...de ez nagyon szép találat. :)

Untermensch4 2017.04.05. 19:28:44

@Nemzetiszocialista Német Munkáspárt: "ha ebbol egyet bezarnanak, az kb semmit sem rontana a felsooktatas helyzeten"
Akor a további működése sem rontana, nem?

Untermensch4 2017.04.05. 19:30:27

@Tiszteltetem Brüsszelet: " Hetek kérdése, és Soros civiljei is szirénázni kezdenek,..."
Ebbe bele akartad szőni a poént hogy utalsz a valláskárosultakhoz kapcsolódó "Hetek" címűre vagy csak véletlenül sikerült?

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.05. 20:45:53

@Untermensch4: Az előző hozzászólásban nem látom az idézett szavakat, de ez mindegy. A nyugdíj nem lenne piramisjáték, ha az új generáció tehervállalási képessége és készsége nem lenne kisebb, mint az előzőé. Az előző generáció tartotta el a még előzőbb generációt, amikor az megöregedett. És így tovább. Ez az, amiért régen az emberek bőséges gyermekáldásért fohászkodtak, ez adta meg a létbiztonságot, a folytonosságot, a társadalom fennmaradását. Mostanra a gyerekvállalási kedv drámaian lecsökkent, az ország keresőképes lakosságának létszáma jelentősen csökken, ráadásul a meglevők egy része is külföldön dolgozik és adózik. Így tényleg piramis.

Alapvetően megértem azokat, akik azt mondják, hogy miért nekik kell eltartani az öregeket, a betegeket, a munkaképtelen nyomorékok lassan növekvő rétegét, a segélyeseket és az adóelkerülőket. A gyűlölt adóhivatal valójában ezt az egyenlőtlenséget próbálja csökkenteni, csak persze ez senkinek nem tetszik, amikor neki az adót be kell fizetni. Mindenesetre amikor a mai fiatalok öregek lesznek, már másképp fognak gondolkodni a problémáról, csodák-csodájára. Akkor majd helyénvaló dolog lesz a "piramisjáték".

Arcade Macho 2017.04.05. 21:21:40

@harmadikszem: legalabb ne hazudoznal ossze-vissza
a briteknel legalabb HAROM magyar orvosi egyetemet siman elismernek, hiszen szivesen fogadjak a magyar orvosokat
le is merem fogadni hogy az atlag brit tobbet tud a magyar orvosi egyetemekrol mint a CEUrol

nem mellesleg !!! POZOR !!! vannak kulfoldiek is ezeken a kepzeseken lasd a nehany retardalt norveg pakit akik fel akartak anno nyomni a debreceni korboncnokot
na latod ennyire europeer meg nemzetkozi eleve a magyar ORVOSI kepzes

Arcade Macho 2017.04.05. 21:31:34

@harmadikszem: "Összesen 35 egyetem van Magyarországon.
Ebből van maximum 10 olyan, ami jegyzett is legalább itthon
Ebből van 5 olyan, amiről már hallottak Kelet-Közép Európában
Ebből van 1 darab olyan, amiről már hallottak a világon is. "

na alliberaliskam TANULJAL!!!

www.haon.hu/imadjak-debrecent-a-kulfoldi-hallgatok/3048701
"– Százegy országból 4028-an választották intézményünket a 2015/2016-os tanévben. A külföldi fiatalok több mint háromnegyede, 3235 diák vesz részt angol nyelvű képzésben, míg negyede magyar nyelven tanul. "

tudod errol mondtad azt hogy a vilagon nem ismerik...

nyugat-europat gondolom tudod merre van, es gondolom azt is tudod hogy az Audi pl. nyugat-europai, na most valszeg az audinal ismerhetik a magyar mernokkepzest is, talan, vagy szerinted ok is csak a CEUrol hallottak?
"A Széchenyi István Egyetem az Audi Hungariával közösen duális képzést indít a 2017 szeptemberében Járműmérnök, Gépészmérnök vagy Villamosmérnök szakra (nappali tagozaton) felvételt nyerő hallgatók számára. A duális képzésben meghirdetett maximális létszám: Járműmérnök szakon 10 fő, Gépészmérnök szakon 10 fő, Villamosmérnök szakon 10 fő. A jelentkezési határidő: 2017. április 30."

hoppaka, hat ezek az Audinal tok hulyek nezd mar, mit akarnak itten hiszen nem is hallottak rola nem? igazan a CEUn indithattak volna ezt a kepzest ha mar annyira ubermajer meg trendyke, igazan azt a gendersemleges budit frankora beterveztethettek valami szagertovel :)))

Untermensch4 2017.04.05. 22:14:37

@Androsz: A csökkenő gyerekvállalási kedv nem újdonság, a népességfogyásunk évtizedek óta tart. Ha senki nem menne külföldre akkor is ellenünk dolgozna a korfa. Az más kérdés hogy erre a megoldás nem a bevándorlás mert akik tényleg beilleszkednek azok a magyar királyi depresszió mellé a kisebb gyerekvállalási kedvben is fel fognak zárkózni... a nyugdíjrendszer zuhanását csak lassítani lehetne ezzel a módszerrel de még így is durva lenne a becsapódás.
Ha hiszed ha nem, nekem nem az adók mértékével van bajom hanem a felesleges túlbonyolításukkal meg úgy általában a túlszabályozással. A felesleges adminisztrációs terhekkel olyan energiáinkat kell elpazarolnunk amit valódi eredmények elérésére is fordíthatnánk.
Az elszigetelődéshez túl kicsik vagyunk, csak az válhat be ha elég erősen kapaszkodunk kifelé hogy a leszakításunk ne csak nekünk legyen fájdalmas. Sőt, esetleg ha túllépünk a kollektív depresszión ki is kapaszkodhatnánk, csak nem visszahúzni kellene azokat akik csinálják hanem utánozni vagy még jobban csinálni.

Untermensch4 2017.04.05. 22:19:47

@Androsz: A külföldön dolgozó és adózóhoz... legjobb barátom egy éves külföldi munka után nemrég tért haza. Itthon ugyanaz a munkája mint előtte. Az egy éves kirándulásból hazahozott pénzének az áfa-része több mint amit szuperbruttóval együtt egy év alatt itthon lenyúznak róla (beleértve a munkáltató által fizetetteket is).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 22:24:04

@Arcade Macho: te tényleg ilyen buta vagy, vagy csak fel akarsz húzni? Ki mondta, hogy nincsenek külföldi hallgatók a magyar egyetemeket nyomikám? Mindegyiken vannak, nem csak az orvosi karon. De van egy bökkenő: ezek az egyetemek nincsenek a top 500-ban, így a hallgatóink sincsenek ott. Ezekre az egyetemekre a környező keleti térségből jönnek a volt Jugoszlávia, Románia (főként) és Törökország kiválóságai, a CEU-ra viszont nyugatról jönnek. Az orvosi képzés pedig abszolút nem kompetitív, mivel az egész fejlett világ orvoshiánnyal küzd, az USA-ban és Angliában (de egyre inkább Németországban és Svájcban is - már szinte csak arab és/vagy indiai orvosok dolgoznak. A magyarokat csak akkor veszik fel hullaőrzés és ügyelet műszakokon kívül, ha van 20 éves igazolt praxisa is.

Nem baj azért guglizz tovább hátha lesz még kapásod :D

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.05. 22:50:18

@Untermensch4: "Ha senki nem menne külföldre akkor is ellenünk dolgozna a korfa."

Így van. Épp ezért mondhatom, hogy elég bajunk van már a természetes elöregedés miatt is, és kár, hogy ehhez még hozzá is tesz a fiatalok elvándorlása.

"A felesleges adminisztrációs terhekkel olyan energiáinkat kell elpazarolnunk"

Egyetértek. Ez mindenhol így van. Ennek a töketlenség csak az egyik oka, mert fontos ok az is, hogy az adminisztráció rengeteg embernek ad munkát, pontosabban állást. Ahol ők igyekeznek maguknak valami munkát is csinálni, legalább a látszat kedvéért. Időnként felmerül, hogy leépítésekre van szükség az államigazgatásban és más hivatalokban, erre mindenki elkezd jajgatni a végpusztulásról és a demokrácia haláláról, mivel a kirúgandó aktatologatók nem kapnának állást máshol. A sztrájkkal fenyegetőzés sem rossz fegyver – igen, fegyver, zsarolás,kényszerítés –, hiszen rengetegen vannak, és majdnem bárkit kirúghatnak. Így aztán a kormányok végül visszakoznak, és felvesznek még pár embert a hivatalokba.

"hazahozott pénzének az áfa-része több"

Ezt nem értem. A bér nem áfázik. De a költség és vásárlás áfáját is külföldön vonják le, nem? Hogy jön ez ide?

Arcade Macho 2017.04.05. 23:03:39

@harmadikszem: nagyon egyszeru a primitv erveidet cafolni, amugy meg nem csak guglival gyujtom a tapasztalataimat, hanem a SAJAT SZEMEMMEL is
tudod van ez igy ha az ember az orvosi szobaban lat par dolgot, pl sok ferdeszemut meg par negert meg egypar arabot na meg nehany tejfelszoke skandinavot

bevallom a "nyugat(i)" fogalmat hogy te mit is ertesz rajta azt en mar nem tudom kovetni, esetleg ezt nem tanitjak a CEUn, hogy EGYERTELMUEN beszeljen az ember valamirol?

tehat ez lett volna az a nagyon ostoba allitas:
"Összesen 35 egyetem van Magyarországon.
Ebből van maximum 10 olyan, ami jegyzett is legalább itthon
Ebből van 5 olyan, amiről már hallottak Kelet-Közép Európában
Ebből van 1 darab olyan, amiről már hallottak a világon is.
Na, ez pont a CEU."

en ezt csipobol cafoltam a tobbivel ne eroltesd magad, ugymint hogy a nemet Audi az esetleg nem "nyugati" hanem hogy ok valojaban/esetleg/netalantan kozep-europaiak...

Arcade Macho 2017.04.05. 23:12:43

@harmadikszem: "A magyarokat csak akkor veszik fel hullaőrzés és ügyelet műszakokon kívül, ha van 20 éves igazolt praxisa is. "

TANULJAL es ne jarasd le magadat nyilvanvalo ostoba kijelentesekkel!!!

444.hu/2013/11/21/hogy-kik-dolgoznak-egy-bristoli-korhazban/

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 23:12:45

@Arcade Macho: semmit nem cáfoltál és érveid sincsenek hacsak az nem számít érvnek hogy sokat betegeskedsz ezért gyakran ücsörögsz különféle orvosoknál. Ezt viszont szívből sajnálom, gyógyulj meg.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 23:17:09

@Arcade Macho: csakhogy én veled ellentétben után is járok a dolgoknak így rákattintottam az intézet honlapjára, ahol azonnal kiderül hogy a magyar csak egy a sok kelet-európai, afrikai, pakisztáni és arab nép közül, akik külföldön orvosi konzultánsként dolgoznak mivel az egész nyugat orvoshiánnyal küzd. De, izé, mintha ezt írtam volna fent is haver. Szóval tényleg feküdj le, mert fosul vagy ;)

www.emersonsgreentreatmentcentre.nhs.uk/information-for-patients/meet-the-team/

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.05. 23:21:21

@Arcade Macho: BTW most viccből megnéztem: mindegyiknek megvan a 20 éves gyakorlata, úgyhogy még ebben is igazam volt.

Untermensch4 2017.04.06. 09:27:51

@Androsz: " A bér nem áfázik. De a költség és vásárlás áfáját is külföldön vonják le, nem? Hogy jön ez ide? "
Miután hősünk béréből levonták az adókat a tett helyszínén, ott élt, evett-ivott stb. És félretett pénzt. Ezt aztán hazahozta és elköltötte. Ennek a magyarországi költésnek az áfa-tartalma nagyobb mintha végig az egy év alatt itt dolgozott volna és a bérre rakódó összes adót és a nettója elköltése után áfát termelt volna a költségvetésbe.

Untermensch4 2017.04.06. 09:29:38

"Azt, hogy a CEU csalt-e, elég könnyű megvizsgálni: ha ugyanis csalt volna, akkor nem kellett volna új törvényt hozni a bezárásához."
24.hu/belfold/2017/04/06/most-akkor-van-meg-ceu-es-ha-igen-mikor-zar-be/

Arcade Macho 2017.04.06. 09:56:32

@harmadikszem: "semmit nem cáfoltál és érveid sincsenek hacsak az nem számít érvnek hogy sokat betegeskedsz"

tehat a nemet Audi nem ismeri a magyar egyetemeket csak a CEUt
ezt allitod meg mindig azzal a hulye fejeddel ugye?

az Audi az ami NYUGATI orszagban van a fonoksege ugye?
az Audi hany CEUs vegzettsegut akarnak felvenni a kozeljovoben es hany BMEs gepeszmernokot?

erre valasozljal, es arra hogy a soros fele fokszimakszi partiskolaban mit tanitottak a "nyugatrol"...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.06. 10:06:30

@Arcade Macho: ööö van a CEU-n gépészmérnöki kar? (kérdem félve, hogy talán még így sem érted meg mekkora hülyeséget írtál már megint).

fokszimakszi, meg pártiskola, jézusom. Na igen, ez a fő baj veletek öreg MSZMP-s utóvédharcosokkal. Csak a régi ósdi kategóriáitokban vagytok képesek gondolkodni. Ezért próbáltok gátat vetni minden haladásnak, ezért nem értetek semmit a fejlett világból, és ezért ültettek a fiatal generációk nyakára évtizedekre büdöslábú ex-KISZtitkár zsebdiktátorokat.

Untermensch4 2017.04.06. 10:42:14

@Arcade Macho: Az audi fájlalja a CEU létezését? Látnak ők ebben problémát?

Untermensch4 2017.04.06. 10:48:45

@harmadikszem: Foximaxi műfajában (ha a reáltárgyaktól való távolságban mérhető a foximaxiság) a teológiához (beleértve a marxista teológiát is) nem sokkal jobb a "jogtudomány".

„Ez a harcos baráti csoport, amint ezt Orbán Viktor is elmondta nekem, együtt akart maradni, ezért támogatta a Soros-alapítvány a Kelet-Európa-kutatásokat, ezért kaptak ösztöndíjat a csoport tagjai”
" Így lett több Fidesz-alapító foglalkozása: ösztöndíjas jogász. És jutott el Orbán Oxfordba is, ahol az angol liberális filozófia történetét tanulmányozta, de ösztöndíjas volt Kövér László, Deutsch Tamás, Szájer József, Németh Zsolt és Kovács Zoltán is."

"A három jelenlegi legfőbb közjogi méltóság, Orbán Viktor, Kövér László és Áder János is a „kritikai gondolkodás és a szabadon szolgáló szellem műhelyében”, a Bibóban tanult. Ketten közül Soros Györgytől kaptak ösztöndíjat. "

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.06. 11:33:11

@Untermensch4: ezek az emberek azért kerültek oda mert a politikai hatalom közelében voltak már akkor is, és volt egy jó kapcsolati hálójuk. Ne bassza meg a világ azt a rendszert, ahol Kövér László bármilyen tudományos ösztöndíjat kaphat, Deutsch Tamásról nem is beszélve. Ma már az ilyen szintű ösztöndíjakért minimum elvárás legalább egy A+-os nemzetközi publikáció. Ezek nem "tanulmányoztak" ott lófaszt se, csak költötték az ingyenpénzt, mint azóta is.

Ezeknek az embereknek kurvára el kellene tűnniük a hatalomból de végleg, még van annyi idejük nyugdíjig hogy kitalálják, mivel kellene foglalkozni cirka 30 év ingyenélés és rablás után. Mondjuk jobb lenne az életfogyt, de ne akarjunk túl sokat.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.04.06. 12:38:06

@Untermensch4: Értem az áfás példádat. De akkor én látom benne a problémát is. Ha itthon dolgozik, akkor a munkabére után az itthoni költségvetésbe adózik ő is és a munkáltatója is. Ez az elmaradt állami bevétel nagyon is hiányzik. Az, hogy fogyasztóként áfát is fizet, az nem pótolja az elmaradó munkáltatói és munkavállalói járulékokat. Persze aki kint dolgozik, az kint megy orvoshoz, ha tüsszögni kezd, és belekóstolhat abba, amiről nem szoktak olyan lelkesen beszélni, hogy a kinti jövedelmeknek mekkora része fizetendő ki az orvosi költségekre. De a kint dolgozó magyar nem odakint fogja megműttetni a sérvét vagy a térdét, hanem itthon, ahol nemcsak az alacsonyabb bérszint miatt olcsóbb a műtét, hanem mert a zömét az az egészségbiztosítási rendszer vállalja, amelyhez ő egy ideje nem ad egy huncut garast sem. És persze nem adott hozzá ahhoz sem, amiből az öregek nyugdíját állandóan emelgetni kell, mert egyébként megy a zúgolódás orrvérzésig. Nos, ez azért nem kóser, ezt bárki tisztességes ember elismerheti. Persze hogy szép dolog kint keresni és itthon költeni, közben élvezni az itthoni védőhálót, de tisztességes dolognak nem tekinthetem.

Untermensch4 2017.04.06. 15:05:40

@Androsz: Arányok. Itthon egy év alatt a ő és a munkáltatója összesen, plusz a nettójából áfaként ő kevesebbet fizetett volna be a költségvetésbe mint amennyit a külföldről hazahozott pénzből csak áfaként befizetett.
És a kinti munkája közel sem amortizálta olyan ütemben a egészségét mint amikor itthon viktor egyik haverjának a cégénél dolgozott és 4 hónap után véreset köhögött...
Arról nem is beszélve hogy ha közalkalmazott megy ki külföldre akkor eleve nem "egyik zsebből a másikba" az államtól kapott bérből vont adókkal megy a számzsonglőrködés.

Untermensch4 2017.04.06. 15:06:50

@Arcade Macho: Foximaxi műfajában (ha a reáltárgyaktól való távolságban mérhető a foximaxiság) a teológiához (beleértve a marxista teológiát is) nem sokkal jobb a "jogtudomány".

„Ez a harcos baráti csoport, amint ezt Orbán Viktor is elmondta nekem, együtt akart maradni, ezért támogatta a Soros-alapítvány a Kelet-Európa-kutatásokat, ezért kaptak ösztöndíjat a csoport tagjai”
" Így lett több Fidesz-alapító foglalkozása: ösztöndíjas jogász. És jutott el Orbán Oxfordba is, ahol az angol liberális filozófia történetét tanulmányozta, de ösztöndíjas volt Kövér László, Deutsch Tamás, Szájer József, Németh Zsolt és Kovács Zoltán is."

"A három jelenlegi legfőbb közjogi méltóság, Orbán Viktor, Kövér László és Áder János is a „kritikai gondolkodás és a szabadon szolgáló szellem műhelyében”, a Bibóban tanult. Ketten közül Soros Györgytől kaptak ösztöndíjat. "

Untermensch4 2017.04.06. 15:09:02

@harmadikszem: Bocs, az előzőnek eltévesztettem a címzését.
"Mondjuk jobb lenne az életfogyt, de ne akarjunk túl sokat. "
Merjünk nagyok lenni... a "túl sok" nézőpont kérdése. NEm is tudom miről jutott eszembe de a kínaiaknál szoktak kivégzést tartani stadionban... :)

Arcade Macho 2017.04.07. 11:05:35

@harmadikszem: nem tudom akkor milyen egyetemi rangsorral jottel elo, es hogy hogy merted egy normalis egyetemmel ezt a genderszakos foximaxit osszehasonlitani
mar eleve az orvosinal kellett volna sikitoznod hogy acsi hat mar minalunk a CEU szakon csak foximaxikepzes megy

Arcade Macho 2017.04.07. 11:07:27

@Untermensch4: a foximaxi nem az a partiskola volt ahol horngyulus tanult?
mert ahogy itten irja a poszterke, es ahogy en latom ez a CEU is akkor egy foximaxi
rendes kepzettseget nem ad, de amit ad abban world no1
hat de akkor irjak le hogy a genderbudik definialasaban ok az ELSOK, es akkro en kerek elnezest...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.07. 11:52:46

@Arcade Macho: az a baj veled, mint midnen nagyon buta emberrel, hogy minden összefüggésre külön fel kell hívni a kicsi figyelmeteket. Ez nem a ti hibátok persze, egyszerűen nem lett eléggé behálózva a kortikális rendszeretek. Népnevelés gyanánt elmondom.

Úgy mérik össze, hogy azokat a szakokat hasonlítják egymáshoz, amelyek ténylegesen léteznek is. Tudod, nehéz összehasonlítani egy gépkocsit egy szőnyeggel, vagy egy csodaszép lovat egy remekül megírt zongoraversennyel. Ezért van az, hogy például közgazdaságtudományt közgazdaságtudománnyal, political science-t political science-el és nem kőmívességgel vagy néptánccal hasonlítunk össze. Így.

Ez a foximaxi meg kezd nagyon kínos lenni neked. A foximaxi semmire se jó tipikus kelet-eutópai képzés volt, pártkatonáknak, akik tudták lebegtetni a papírt emelett olyan buták maradtak mint amilyennek te tűnsz. A CEU ezzel szemben olyan diplomákat ad, amivel a legtöbben felsővezetőnek, kutatóintézeti munkatársnak mennek el sokszor nemzetközi cégekhez. Az onnan kikerült diplomások olyan pénzeket keresnek, amilyenekről te csak álmodozol, csak veled ellentétben nem olcsó sörre meg disznópörcre költik, hanem vissza is forgatnak belőle Magyarországon (lsd a top egyetemekről visszajött kollegákat). Tudom, hogy a legtöbbeteket éppen ez zavar, ez az elérhetetlen szellemi és anyagi színvonal, csak akkor legalább ezt kellene mondani őszintén, és nem hülyeségeket.

Untermensch4 2017.04.07. 11:58:39

@Arcade Macho: Ha teljesen magánpénzből, önként jelentkezőknek oktatják a nagy semmit akkor abban mi az óriási probléma?
Nem hallottam még olyanról hogy a genderbudisok kiszorítják a gépészmérnököket a saját szakterületükről. Főleg úgy nem lehetséges ez hogy mérnökileg a vécékagyló az egyik legtökéletesebb tárgy, egy méret mindenkinek jó. :)

Arcade Macho 2017.04.07. 12:43:08

@harmadikszem: irod hogy buta ember...

igen ez IGAZ
szerintm az egy nagyon buta ember aki ezt leirta!!!
"Összesen 35 egyetem van Magyarországon.
Ebből van maximum 10 olyan, ami jegyzett is legalább itthon
Ebből van 5 olyan, amiről már hallottak Kelet-Közép Európában
Ebből van 1 darab olyan, amiről már hallottak a világon is.
Na, ez pont a CEU."

kedveskem en TETELESEN bizonyitottam hogy egy csomo ember a VILAG sok reszerol ismerheti a DOTEt, mert ott tanulnak, erre te mivel jossz? hogy beteg vagyok meg ven hulye amugy

szerinted a DOTEn hol tanulnak a kulfoldi diakok, ott ahol a magyar betegeskedo nyuggereket rakjak el lab alol?
ennyire nem ismered a magyar kozeletet?
ennyire BUTA lennel?

Arcade Macho 2017.04.07. 12:44:34

@Untermensch4: "Ha teljesen magánpénzből, önként jelentkezőknek oktatják a nagy semmit akkor abban mi az óriási probléma? "

semmi gond...
csak ne merjek osszehasonliatni egy mormalis magyar szinvonalas egyetemmel a genderbudi orientacio szakot ok???
mert a poszter pont ezt tette, lasd mar vagy 3szor masoltam be azt a nagypofaju hagymazas dumajat a poszternek

Untermensch4 2017.04.07. 14:47:35

@Arcade Macho: A különböző szakok összehasonlításának nehézsége ismert. Tudtommal nincs olyan univerzális összehasonlítási lehetőség amelyik a világ összes egyetemét (értem ez alatt az összes szakot) összehasonlíthatóvá tenné.
Egy orvosi, egy mérnöki és egy jogász képzést sem igazán lehet összehasonlítani. A teológia meg nem is tudomány de azért neves és színvonalas egyetemek is foglalkoznak vele. Budira pedig mindenki jár, azok is akik nem valláskárosultak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.07. 15:04:56

@Arcade Macho: mondanom sem kell, hogy a sok kiabálástól sem tűnsz okosabbnak. Te egyvalamit bizonyítottál, de azt nagyon - a konklúziót a nyájas olvasókra bízom :)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.04.07. 20:03:09

@harmadikszem: Amikor ezekkel a gyengeelméjű fidesz-agymosottakkal huzakodtok itt, nekem arról mindig Örkény István Tébolydában című kis remeke jut eszembe.
geminii3.uw.hu/orkeny/tebolyd1.txt

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.07. 20:21:51

@ipartelep: hát ez kurva jó volt, köszi :D :D :D

amúgy az igazi buli természetesen a Facebookon van, ott még a fejüket is adják hozzá. Van ott minden kérem mint a Kincses Kalendáriumban, öreganyám muskátlis falusi ablakpárkány mögül kíván hányásba fulladást, huszárcsákós 80.as fater fenyegetőzik komoly veréssel, és hasonlók.

Untermensch4 2017.04.08. 07:28:39

@harmadikszem: " huszárcsákós 80.as fater fenyegetőzik komoly veréssel" azért legyél óvatos. Vannak 70+ -os nagyon fitt arcok is az országban, ha nem is sokan.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.04.08. 19:51:29

@Untermensch4: nem baj, én se vagyok épp pici ;) egyébként nem verek öregeket természetesen.

Arcade Macho 2017.04.08. 23:38:25

@Untermensch4: "A különböző szakok összehasonlításának nehézsége ismert."

ok lehet hogy ismert...
en villanymernokkent csodaltam az orvosokat es az ELTEs matekosokat es az epitomernokoket, ugyanis az allamvizsga az nekunk jo konnyu volt...

DE

spiler.blog.hu/2017/04/06/ime_10_veletlenszeruen_kivalasztott_ceu-s_diplomamunka
"6. Létrejönni és létezni: fiatal feminista férfiak tapasztalatai Izlandon"

szoval ne vicceskedjunk mar... es akkor a blogger azt nyogte be hogy a vilagon a CEU az ismert, en akkor dobok egy hatast...

Arcade Macho 2017.04.08. 23:39:24

@ipartelep: Soros huzzon a farkara te barom

Untermensch4 2017.04.09. 23:23:33

@Arcade Macho: "A világ" viselkedése alapján a ceu ismert. Vagy soros annyira mindenkit (mármint sokakat) a zsebében tart hogy semmi esély ellene hadakozni ez viszont felveti a gyanút hogy egykori soros-ösztöndíjasként viktorék is "fizetett ellenség"...).
Mint jó matekos, ez tetszeni fog:
A diplomamunkákkal kapcsolatban van egy paradoxon. Definíció szerint a diplomamunkának a tanultak értelmes alkalmazásán túl új gondolatokat is kell tartalmaznia, minőségileg újat. Évente X darab diplomamunka születik, ha mind tényleg új gondolatokat tartalmazna akkor a tudomány "buborékja" követhetetlenül gyorsan (nagyjából exponenciálisan) kellene hogy nőjön. Mert akik korábban diplomáztak azok is képesek új gondolatokat létrehozni, a most diplomázóknak kell is és a korábban végzettek a szakterületükön csoportban dolgozva még inkább képesek új gondolatokat létrehozni (csoport olyan értelemben hogy "az egész több mint a részek összessége").
Ez nyilván nem történhet meg mert annyi kreativitás nincs az emberiségben mint ahányan diplomáznak. Főleg ha olyan oktatási rendszeren keresztül nőnek fel az emberek ami nem is igazán a kreativitásra edzi őket. A "megoldás" az ha az "új gondolat" helyett elég a "még nem teljesen lerágott csont szakszerű tovább rágása", ezzel is kitermelődnek jó szakemberek.
Offtopic: a thermovoltatikus cuccokal kapcsolatban mennyire vagy képben? A gyakorlati alkalmazásokra gondolok, a '60-as évek orosz holmijai sem igazán ismertek, mostanában meg egy startup-os telefontöltőn kívül nem láttam felbukkanni mást (de nem vagyok maximálisan tájékozott, így lehet hogy csak rosszul nézelődtem)

2017.04.10. 11:13:48

@Untermensch4: <offtopic> a hőelem hogy jön a ceu körüli cirkuszhoz?
Peltier elemes hűtőtáska, processzor hűtés mozgó alkatrész nélkül, gázbojler lángőr, nagyon magas hőmérsékletű hőmérők, űrszondákban nukleáris energiából elektromos energiatermelés,
tudomásom szerint ilyesmik tartalmaznak közvetlen hőmérséklet-feszültség konverziót.
</offtopic>
Elnézést a belevauért az emelkedett társalgásba...

Untermensch4 2017.04.10. 13:25:44

@1234567890987654321: Ha nagyon meg kellene magyarázni akkor ÜVD-n mint klímakutatón keresztül a környezetvédelem felé elkanyarodva tudnám a ceu-hoz kapcsolni... :)
De inkább az történt hogy szeretek olyanokon keresztül tájékozódni akik vmely szakterületen nálam többet tudnak. "Nem szégyen az okosabbtól tanulni." És az olvtárs említette hogy mérnök.