Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

A Nézőpont Intézet botránya

2017. augusztus 04. 01:58 - harmadikszem

 

 mraz.JPG

Sajnos örök témát szolgáltatnak azok a tudományosnak álcázott intézmények, amelyek egyetlen célja, hogy a kormány elképesztőbbnél elképesztőbb ötleteit legitimálják a lakosság azon része előtt, akik rögtön fejet hajtanak, hogy egy állítás mögött valamilyen Intézet áll. Nagy kedvenceim, az MMA vagy épp az e blog hasábjain már tárgyalt Migrációkutató Intézet után most következzen a vicces nevű Nézőpont Intézet.

A szervezet nekem azért szúrt szemet, mert annak igazgatója egy kedvenc műsoromban olyan fokú ostobaságról tett tanúbizonyságot, amit még az állatkertben is megsüvegelünk, ezért gondoltam utánanézek, hogy ki ez az alak. De kezdjük az elején.

Az Echo tévének van egy vicces műsora, na jó több is, de amiről itt szó van, annak Angard a neve, és általában  balos és jobbos figurákat ugrasztanak össze, zömmel elmebetegeket persze. Na mármost aki egy ilyen helyre bemegy egyáltalán, mint kutatóintézet-igazgató, az már eleve kifejezésre juttatja, akaratán kívül is, hogy a realitással hadilábon áll.

Na itt történt, hogy a nevezett kutatóintézet igazgatója halál komoly arccal kifejtette, hogy a Momentum azért fúrta meg az Olimpiát, mert a Momentum vezetőjének a nője francia, és így akarta Párizsnak átjátszani a rendezés jogát.

Értjük? Olvassuk csak el még egyszer!

Nem csoda, hogy vitapartnerei sokáig, tényleg sokáig azt hitték, csak viccel, kivéve a rendkívül buta Gajdics Ottót, de rá ugye értelmes ember eleve nem figyel. Nagy sokára aztán kiderült, hogy nem viccel, halál komolyan gondolja ezt a dolgot.

Ezután már tényleg érdekelt, hogy ki lehet ez az ember, aki szemmel láthatólag nagyon nagy problémákkal küzd nem csak intellektuálisan, hanem úgy általában véve a világ működésével kapcsolatban. Miféle intézet lehet az olyan, amit ő igazgat, és mit lehet vajon kutatni egy ilyen elmével?

Nem kellett csalódjak, az intézet honlapjáról két perc alatt kiderül, hogy fideszes propagandagépezettel van dolgunk, a „kutatók” fényképére vagy a lefutott projektekre elég rátekinteni hogy rögtön lássuk a rémisztő analógiát a Migrációkutató Intézettel.

De kicsoda az igazgató?

Én megnéztem és úgy látom, hogy tulajdonképpen egy senki.

Ez a csávó kérem szépen akkor lett a Nézőpont Intézet vezető elemzője (!) és igazgatója (!!!!!) amikor még doktori fokozattal sem rendelkezett, tanársegédként dolgozott. Ez ám a megelőlegezett bizalom.  Az is kiderül, hogy az intézetnél kutatási igazgató posztot töltött be rögtön azután, hogy a doktori képzésre beiratkozott. Mások bezzeg olyankor még csak szakirodalmat gyűjtenek a majdani disszertációhoz.

Na de megérte-e ez a befektetett bizalom? Hiszen azóta vezető elemzőnk, kutatási igazgatónk számos bizonyítékát adhatta volna annak, hogy megérdemelten lett vezető kutató huszonévesen, épphogy kiesve az egyetemről. Megnéztem hát az impaktját – illetve megnéztem volna. Mivel a doktori adatbázisban semmi nem lelhető fel vele kapcsolatban úgy tűnik, hogy doktori fokozatot sem szerzett azóta, de az egészen biztos, hogy se nem tanított doktori iskolában, se nem vezetett doktoranduszt. Ez egy kutatási igazgatótól azért ciki. De gyerünk tovább!

Megnéztem az illetőt a google scholar-ban, ami azonban semmiféle publikációt nem dob ki e nemes névre – ja, Mráz Ágoston Sámuelről van szó. Igazgató, kutatásvezető úrról. Összesen egyetlen papírfecni található tőle a Scholaron, 2010-ből, amiből persze kiderül, hogy témavezetője nem más bazdmeg mint Navracsics Tibor. Ja, az más.

De megnéztem az MTMT-t is, ahol aztán tényleg minden fel van tüntetve. Ebből aztán már kiderül végre pár dolog.

Először is az, hogy Ágoston Sámuel időközben témavezetőt váltott, majd 2015-ben megvédte doktori dolgozatát. Azóta semmit nem publikált, tehát ez a 2015-ös bejegyzés az utolsó megmozdulása kutatóként.

Publikációs listáján azonban mindösszesen csak hat darab tétel szerepel ezt megelőzően is. Valamennyi nulla idézettségű magyar nyelvű cucc, többségében konferenciaközlemény. De várjunk csak, most jön a 10 pontos kérdés.

2010 óta semmit nem publikált, és 2015 után sem. Közben elvégezte a doktori iskolát. Mégis, kérdezem én, hogy lehet bármiféle doktori fokozatot szerezni úgy, hogy nem hogy nemzetközi, nem hogy referált, nem hogy folyóirat, de semmiféle cikket nem írt valaki a doktori képzés ideje alatt? Hogy szerzett publikációs krediteket? Ezt is Navracsics intézte talán?

Csak hogy egyszerű legyen: a srácnak rosszabb a munkássága (pontosabban: NINCS munkássága) mint egy első éves doktorandusznak. Ezekkel a kreditekkel egyetlen doktori iskolában sem lehet még szigorlatra sem jelentkezni, nem hogy fokozatot szerezni. Mégis hogy lehet egy ilyen fickó kutatási igazgató egy közpénzzel plankolt intézetben?

Tudom, naiv kérdés.

Így.  

 

A többi "Munkatárs" közül egyik sem kezdte meg a doktori tanulmányokat. Persze attól még "publikálnak", bizonyos értelemben persze. Idézek az intézet honlapjáról: "Rendszeresen megjelennek publikációi a Magyar Időkben, a Magyar Hírlapban, illetve a Nézőpont Intézet blogfelületén." Ja bazdmeg ha csak úgy nem.

Ha tetszett a poszt, kövesd Facebook-közösségünket, és sose maradsz le a Harmadik Szempontról

 

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr112719076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karipapa01 2017.08.05. 13:51:44

@alfacharlybravo: Hát persze, hogy lopott! Az UFO-któl lopta! Aztán írt egy pár lapos lemezkezelő szoftvert és ezzel sakkban tartotta a világ összes számítógépgyárát és szoftverfejlesztő intézetét! Fúj-fúj! A másik "baromarc" pedig Steve Jobs, aki világhírű a számítástecnikában. Sajnos a legnagyobb baromarcot az "alfacharlybravo" nicknéven kommentelő idiótát még nem ismeri a világ. Tartok tőle, hogy nem is fogja :D

alfacharlybravo 2017.08.05. 13:57:18

@alfacharlybravo: Úgy tudom egy lelkes amatőr feleségétől egy zacskó szotyoláért kapták meg. Mivel Billy boy képtelen volt egy disk operációs rendszert összehozni. A CP/M meg már elég lerongyolt dolog volt. Apám Nyugat Németországban dolgoztam egy DOS alatt futó CP/M emulátoron.

mutatis mutandis 2017.08.05. 13:58:35

Jelentős szellemi igénytelenség és igen alacsony IQ kell Mráz Ágoston komolyan vételéhez. Ő a magyar közélet trashmanipulátorainak egyike.

alfacharlybravo 2017.08.05. 14:02:05

@pityókabor sommelier:Á dehogy, megvan még az Apple II öm és compact cassetáról töltöm a basic programokat.
Billentyűzet helyett van egy kapcsolósorom és oktálisan állítom az ASCII kódokat.

seol 2017.08.05. 14:06:35

@mutatis mutandis:

Tehát pontosan a célközönségére vannak szabva a képességei. ;-)

seol 2017.08.05. 14:08:30

@Pop40:

Igen, a szektások legismertebb tulajdonsága az, hogy gyakran összevetik a Vezér szavait a valósággal, és az utóbbinak is van esélye győzni. ;-\

pityókaborsommelier 2017.08.05. 14:14:34

@alfacharlybravo: papirkutya vagy. En a titkarnomnek diktalok. Meha felrelzt, mert, khm, egyeb dolha is van

JGDus 2017.08.05. 15:05:16

MÁS pont olyan és nem más, mint a többi, hatalomhoz dörgölőző fiatal.
Sajnos van belőlük elég, pont annyi, hogy fokozatosan tönkretegyék a magyar tudományos kutatás presztizsét.
De hát miért éppen ez a terület menekülne meg?

Netuddki. 2017.08.05. 15:58:25

@Proud Mary: "kovitibi, a kutyát nem érdekli, h te mit akarsz. egy nímand vagy, nem csak a való világban, még a virtuálisban is."

Kisköcsög fidelitasos. Ahhoz képest, hogy a kutyát nem érdeklem, elég sokszor foglalkozol velem. Most sem én szóltam hozzád. A saját érdekedben remélem, hogy valamikor beletiportam a kis érzékeny tolvajfidesz troll lelkedbe, és nemcsak szimplán vagy klinikai eset.

"Proud Mary 2017.08.04 07:57:15 @Netuddki.: kovi, te tróger. attól, h megváltoztatod a neved, még nem maradsz rejtve a beégésed után. tibikovi"

"Proud Mary 2017.08.01 20:32:06 @Netuddki.: nyugi tibikovi, simán csak meghaladja értelmi képességedet"

"Proud Mary 2017.07.24 11:09:37 @Netuddki.: kovi, mi lesz az új neved? hanyadig beégésed után változtatod meg megint?"

"Proud Mary 2017.07.24 16:30:39 @SomiTomi: elmondom. kovi egy közismert troll az indexes blogszférába. évekig sírt, mert hetente ellopták a nevét. az igazi életben sikertelen, ezért próbált itt a neten valamiféle imidzset összehozni magának, nem sok sikerrel. ha olvasod akkor látod, érvei nincsenek, csak mocskolódik. őszerinte a netes blogszféra komoly teljesítmény, irl pedig kevésbé számít"

vénkujon 2017.08.05. 15:59:48

sztem paks2 igazgatója is valami hasonló kvalitású csimpánz lesz. hétvégenként benn fognak bulizni az irányítóteremben a kis grófora, meg patakyra:-)

ROTFL Manó 2017.08.05. 16:10:06

@Proud Mary: Engem igenis érdekel, hogy mit akar Netuddki kolléga. (Csak hogy üdítő kivétel legyek.)

Fabius Q 2017.08.05. 16:58:04

@seol: így igaz. Hatékony a fickó egy bizonyos körben. Mit mondjak: nem a Nobel díjasoknál.

midnightcoder2 2017.08.05. 17:09:42

@alfacharlybravo: Bill Gates a DOS-t pénzért vette anno, egy félkész, QDOS nevű rendszer vett meg a fejlesztőjétől. Ebbe már ő írt meg pár dolgot, Pl. a FAT fájlrendszer első verzióját. Persze az akkori DOS-t és az akkori PC-t picit másképp kell elképzelni: maga a hardver alapból 64 kilobyte memóriával volt megáldva, ezt fel lehetett bővíteni 256K-ra, és még egy 256K-s bővítőkártyával akár 512K is lehetett. A háttértár floppy (még nem a 360 K-s, vagy 180) vagy kazettás magnó. A rendszer pedig alapból Basic interpeterrel indult ha nem talált oprendszert. A DOS is más volt egy picit: még nem ismerte az exe formátumot csak a COM-ot, nem voltak alkönytárak. Viszont Bill Gatesék már akkor egy rakás home computer BASIC interpreterét írták meg, Pl. a Commodore 8 bites basic interpreterét, vagy az amcsiknál szintén elég elterjedt TRS80-ét (nálunk HT-1080Z néven volt ismert, de ennek áthekkelt verziója volt a Primo-ban is, ha még emlékszik rá valaki).

Duplaxiii 2017.08.05. 17:36:05

Miért ne lehetne? Aki a gazdi, az nevez ki.
Ha lesz váltás, majd egy másik oldali barom lesz ott...
Egyébként hogyan lehet köztörvényes garázda főállású kommetátor a köztévében? Egy füves troll meg hogyan lehet ellenzéki politikus? Egy KISZ-utód szolnoki/szegedi pártmunkás meg miniszterelnökjelölt?
Reggelig lehetne sorolna a sajtótól a ellenzéki lapokig az ezres számú idióta ostoba pozícióban levőket...

Duplaxiii 2017.08.05. 17:37:07

"Á dehogy, megvan még az Apple II öm és compact cassetáról töltöm a basic programokat."
Nem csodálom, hogy a nyelvismereted ezen a szinten megakadt.
Modern csávó vagy!

Amator 2017.08.05. 17:42:37

@midnightcoder2: Viszont, ha jól emlékszem, a 3.1-es Windows-tól kezdve a DOS már csak emulálva volt, az utolsó 5.1-es verzió. Nagy trauma volt a Windows-ra való átállás, rögtön 8 MB memória kellett a gépekbe.

Indriq 2017.08.05. 17:55:23

@Amator: a win95 es a win98 is dos alapról indult

Amator 2017.08.05. 17:55:31

@Duplaxiii: " Ha lesz váltás, majd egy másik oldali barom lesz ott..."
Van rá esély, sajnos, bár Németh Szilárd és a fent említett Sámuel alá már nehezen lehetne licitálni. Viszont ez azt is bizonyítja, hogy milyen kategóriájú emberek vannak többségben kis hazánkban, ha ezek még képernyőre is kerülhetnek. Ez a káderpolitika utoljára a 70-es évekre volt jellemző.

Etniez 2017.08.05. 17:57:45

@Európai téridő: Többségnek nem fáj, pont ezért nem akartak népszavaztatni.

Amator 2017.08.05. 17:58:40

@Indriq: Szerintem nem, mert ha jól emlékszem CD-ről bootolva nem volt már szükség DOS-ra.

Tomiko 2017.08.05. 18:10:49

@BillEvans: Szép dolog, hogy véded ezt a propagandagépezet darabkát, de azért van a baromságnak már olyan foka, ahol nem kéne. Magadért ne!

Tomiko 2017.08.05. 18:19:12

@2x18: Viszont akkor baromságot állított olyan komoly arccal, hogy felesleges is a tudományos fokozatokat számolgatni. Aki ilyen hülye, az alatt a teljes intézet is nyilván ilyen. Ha valaki jellemzően nem törődik az állítások igazságtartalmával, akkor milyen kutatási eredmények lesznek? Kit érdekel ezek után a képessége?

midnightcoder2 2017.08.05. 18:26:06

@Amator: Az a win95 lehetett. A windows 3.1-ben még a DOS tetején futott a windows, szépen hívogatta a kis int21H-ás szoftveres megszakításokat. Ez szép csöndben a windows 3.11-ben szűnt meg (windows for workgroups), de teljesen DOS nélküli csak a 95-ös volt. És neki kellett a horrorisztikus 8MB RAM (sőt, igazából 16-tal érezte jól magát). A windows 3.x még 4-gyel is vígan beérte.

alfacharlybravo 2017.08.05. 18:28:48

@midnightcoder2: Kicsit eltértünk a tárgytól, most mondanám, hogy láttam elég sok gépet amelyikben benne voltak a ROM -k és el lehetett indítani a BASIC ket. Mindenesetre Billy Boy nem volt egy műszaki zseni kókler tolvaj a Windows -t az egy egy ben lopta Steve Jobs tól, aki megint csak műszaki analfabéta volt. Wozniak volt egy jó fej nála. A mikroprogramozott floppy vezérlő nagyon tetszett, meg a TTL áramkörökből épített színes videó vezérlő.

látjátok feleim szümtükkel 2017.08.05. 18:48:58

@Amator:" Politológus az, aki korrekt, objektív módon, és főként pártatlanul elemzi a politika eseményeit. Csak nekem tűnik úgy, hogy ez egy áltudomány, vagy csak a kibocsátott emberkék rossz pályát választottak ?"

Egy rendszerváltással korában vállalati, járási, megyei, országos párttitkári/kisztitkári funkcikat osztogattak. Most ez már ciki lenne, ezért másnak nevezik.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.05. 19:40:24

Atya Isten, egy nem-liberális kutató mer lenni??? Botrány!!!

sZulamith 2017.08.05. 20:38:58

@deneskata: Irigylésre méltó az érvelésed, egyetértek.
Sokszor jut eszembe az "ütközőt" hallgatva, vajon hány ilyen semmitérő intézetet tartunk el. Az is megfigyelhető ebben a műsorban, hogy a tárgyilagos, hiteles érvekkel megszólalót ritkán engednek mikrofon elé. Ellenzék oldalról még ritkábban:)

Európai téridő 2017.08.05. 20:40:21

@Pop40: Bunkóprimitívke, nem olvastad végig a jelek szerint amit írtam, különös tekintettel arra a rafkó trükkre, hogy a népszavazás demokratikus jogintézményével szavazta le - kb. így fog átmenni a nyugat-mucsai kekec-kukacoknál a sztori - a budapesti olimpiát, hol van itt az antidemokratizmus, amellyel vádolják OV-t ? Persze, nem biztos, hogy szükség lesz ezt a trükköt bevetniük.@Etniez: Ugyanez, de az első szó nélkül. És szerintem sokan fognak ráébredni, hogy FeGyőrék népszavazása is egy átverés volt, a pályázat lefújása pedig a fenti vélelemből fakadóan az ellen-átverés.

Netuddki. 2017.08.05. 21:05:51

@Európai téridő: A fegyőrözésed elég dedós lúzer dolog. Téged hogy hívnak valójában? Biztos a te nevedet is ki lehetne figurázni.

exterminador 2017.08.05. 21:42:23

@maxval a mélyelemző birca: talán arról bégess valamit, édes melegecském, hogy az illető hogy kaphatott doktori címet ilyen tudományos teljesítmény és ennyi publikáció alapján. Jó, gondolom, a beteg agyaddal nehéz belegondolnod, meg az általános iskolát is csak húsz éves korodra végezted el, protekcióval, úgyhogy kevéssé vagy járatos az ilyen dolgokban, de azért próbálkozhatsz.

Karipapa01 2017.08.05. 22:14:17

@exterminador: Hát úgy, hogy Bulgáriában a műszak után letette a péklapátot, kinevezte magát közírónak és ilyen alapon úgy érezte, hogy oszthatja az észt a sok buta magyar között. Ennyit nem tudsz?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.05. 22:38:44

@TothJanJ: szerintem nem így történt, ezeknek a "díjaknak" is már valószínűleg erősen protekciós alapja volt. Ha igaz lenne, amit az "elkapásról" írsz, akkor bármilyen tudományos tevékenységnek azért követnie kellett volna ezt a kiemelkedő időszakot.A jelek szerint nem követte semmi ilyesmi sőt a doktori dolgozatot ténylegesen is meg lehetne óvni, a feltüntetett publikációkból egészen biztosan nem jön össze a megfelelő kutatási és publikációs kredit, az MTMT-ben fel nem tüntetett publikációkat viszont nem lehet felhasználni. Ezen kívül nincs egyetlen idegen nyelvű publikációja sem, se előtte, se közben, se utána. Másrészről ha meghallgatod az idézett beszélgetést illete beleolvasol a fellelhető dolgozatba akkor egészen biztosan észre fogod venni hogy itt nem egy valaha tehetséges ifjú titán bekebelezéséről vaolt (van) szó, hanem egy, még a közepesnél is sokkal butább srác kibábozásáról mindenféle díjakkal és meg nem érdemelt címekkel együtt.

Európai téridő 2017.08.05. 23:13:50

@Netuddki.: Tündérpofa, nem én találtam ki FeGyőr nevével ezt a szójátékot, de tényleg haragszom rá. Bár, jobban átgondolva, lehet, hogy egy többszörös átverésen szórakázunk a politikusoknak és a médiamunkásoknak hála. Volt az olimpiáról népszavazási kezdeményezés? Volt. Befogadta a Nemzeti Választási Bizottság? Igen. Megindult az aláírások gyűjtése? Igen. Ősrégi európai érték a népszavazás, már a régi görögök, rómaiak is alkalmazták? Igen. A demokratikus jogintézmények legdemokratikusabbja érvényesült az állítólagos diktátor országában? Igen. Erre varrjon gombot, aki tud !

taga20 2017.08.05. 23:24:26

@Európai téridő: a geci lefosta a bokáját? igen. két pofára kajálod a szart? igen.
na erre varrjál gombot fityeszdroid!

Európai téridő 2017.08.05. 23:29:30

@taga20: Ellenprimitív tahókám, töröld már le a habot a pofádról!

taga20 2017.08.05. 23:36:48

@Európai téridő: szerintem ma má ne erőlkögy tovább! mehecc a kasszához, majd én igazolom, hogy ma is jobbágy voltál:)

haver, legyél má hozzám őszinte! te eszt pénzé csinálod, vagy csak önszántadból?

Mákosi Rátyás 2017.08.06. 01:06:29

@sZulamith: "... tárgyilagos, hiteles érvekkel megszólalót ritkán engednek mikrofon elé. Ellenzék oldalról még ritkábban:) "
Nem vol ez mindig így. Úgy indult, és pár évvel ezelőttig úgy is maradt, hogy behívtak egy nem kurmánypártit. is. Mondjuk abban se volt sok köszönet: emlékszem, hogy az egyik adásban az első negyedóra azzal telt, hogy a Halász Zsuzsa nevű műsorvezető (civilben KDNPvarangy) és valami fideszes nyomorult versenyt futottak, hogy ki tudja mélyebben a nyelvét OV seggébe tolni. Aztán Szanyi benyögte élő adásban, hogy ő akár ki is mehet, nem szeretné megzavarni ezeket az intim pillanatokat, akkor HZS a fejéhez kapott, hogy ""jajaj, mégiscsak el kéne játszanom a műsorvezetőt", és akkor visszafogta magát. De alapvetően zavarta őket Szanyi, az biztos, ahogy bármilyen a sajátjával ellentétes vélemény zavar egy rendes fideszest manapság is. Aztán az utóbbi időben már a látszatra se kell adniuk, gondolom, megkapták a jóváhagyást a helikoptertónitól, úgyhogy már csak a saját embereiket hívják be, hogy elgymás vállát veregessék, hogy milyen fantasztikusan csodálatos csapat a Fidesz kormány - de főleg a minielnök - és hogy mindegy nagyon fasza, és szuper, és atyaúristem, mennyire szerencsések vagyunk, hogy Ő a minielnök. Ha valaki komolyan veszi, akkor elég agyzsibbasztó, de ha valaki van olyan rosszindulató és képes idióta embertársain röhögni - én vagyok - annak szórakoztató is lehet.

Jakab.gipsz 2017.08.06. 04:09:21

A politológia mióta tudományos diszciplína, rendszer ki, mikor, milyen ismérvek alapján, fogadta azt el.

És ha tudomány, miért kontra produktív?

Pop40 2017.08.06. 06:06:15

@Mákosi Rátyás:

Tetszetős kis összefoglaló :-) +1

Pop40 2017.08.06. 06:12:54

@Európai téridő:

Drága kiscsillag, talán olvasd már el, amit írsz, mielőtt számonkéred - RAJTAM.

Beidézem:

"Azért a budapesti olimpia lefújása sokaknak fáj. Meg fogják még szívni ezt FeGyőrék és a nolimpiások."

No akkor az 1000 forintos kérdés: Ki is fújta le a budapesti olimpiát?

Rizsa nem érdekel, a népszavazás intézményéről szóló hablaty még kevésbé. Csak egy nevet kérek.

Pop40 2017.08.06. 06:21:55

@Európai téridő:

"A demokratikus jogintézmények legdemokratikusabbja érvényesült az állítólagos diktátor országában? Igen. Erre varrjon gombot, aki tud !"

Jaj, de édes. Fussunk már neki újra: tehát van egy ország, ahol a maffia kinevezettjei ülnek minden közjogi pozícióban, el is kaszálnak minden népszavazási kérelmet, ami eléjük kerül. (Ha máshogy nem megy, köztörvényes kopaszokkal.)

Jön egy noname egyesület, bead egy kérelmet. A bizottság átengedi, hisz kizárható, hogy ez a nevenincs társaság határidőre összegyűjt x ezer nevet ebben a témában.

És láss csodát, a nevenincs társaság mégis összegyűjti, a vajda káromkodik egy sort, és kénytelen visszavonni a kezdeményezést, azzal, hogy csúnyán alábecsülték a Momentumot.

Mi marad meg a sztoriból az egyszeri fideszdroidnak? Hogy Mo-n mekkora ógörög klasszik demokrácia van, hisz átment a 7 év alatt egy népszavazási kezdeményezés!!!! :D :D :D

Priceless.

TothJanJ 2017.08.06. 07:40:46

@harmadikszem: Köztársasági ösztöndíjat pályázattal lehet nyerni ahol a tanulmányi átlag és a TK dolgozatok számítanak a legtöbbet (tudom, én is nyertem hármat pont mint MÁS, aztán valamiért én mégis egy magánfőiskolán vagyok és nem elnök-vezérigazgató-intézetvezető kutató). Minden más (OTDK helyezés, kiváló hallgató díj) eléggé függ attól hogy ki az egyetemi patrónusa és mennyire nyomja, de saját szememmel látta, hogy a valamilyen szempontból kiváló diákokat az egyetemeken megpróbálják "befogni" a tapasztaltabb oktatók, egyébként én is ezt próbálom csinálni ott ahol most vagyok. Úgyértem támogatni, segíteni kibontakozni azt akiben van fantázia, közben pedig nyilvánvalóan a kapcsolathálót és az akadémiai krediteket is építeni. És attól függ, hogy ki kapja el a kiváló diákot, miben erős a mentor. Ha valami őrületben, akkor őrültet tud leginkább nevelni belőle, ha helyezkedésben, akkor helyezkedőt, ha kutatásban akkor kutatót, ha ripacskodásban akkor ripacsot stb. nem is nagyon megy máshogy.

Ugye én nem ismerem MÁS hátterét, de ez a CV eléggé hasonlít egy másik főpotentát GFG CVjére; kiváló diák, díjak, aztán átnyergel a képességei politikai hasznosítására; nem csak most és nem csak fideszéknél lehetett ilyet látni. Nem zárom ki hogy csak kapcsolatból lett ilyen, igazából nem tudom, de legalább ennyire esélyes, hogy egy erős jobboldali (párt)elkötelezettségű mentorra akadt diákéveiben.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 08:01:14

@exterminador:

A követelmények sokflék, Lásd, a CEU-n elég pl. az ideológia hűség, s rögtön fődoktor leheetsz, ha jó elvtárs vagy.

Európai téridő 2017.08.06. 08:21:27

@taga20: Ellenprimkó bunkó vagy a gagyi dumáddal egyetemben, te popsikobak!

exterminador 2017.08.06. 08:37:02

@maxval a mélyelemző birca: tévedtem. Neked még az általános iskola sem jött össze.

nu pagagyí 2017.08.06. 09:20:51

A Nézőpont "Intézet" nem más, mint az agymosás egyik műhelye. A Propaganda Minisztérium igényei szerint közvélemény kutatásnak álcázott álstatisztikák gyártása a feladata. Ahogy nézem, a fő feladata, hogy a hatalom valamilyen undorító cselekménye után azonnal bekamuzza a hatalmi párt népszerűségének növekedését. Ehhez a munkához nem kellenek tudományos végzettségű személyek, elég a gerinctelenség és némi felületes ismeret.

Kondom Keselyű 2017.08.06. 09:40:06

@midnightcoder2:
Bill Gates egy uzletember.
Tud,tudott programozni is, de alapvetoen ok csak egy termeket (OS) hoztak letre, fejlesztettek tovabb.
Mar a sufni korszakban sem egyedul kodolt.
Nyilvan nem egy hulye ember, de kar lenne ot tudosnak , mercenek tekinteni.

Kb. olyan,mint a Hawking

görbén felfele néző 2017.08.06. 09:40:25

@midnightcoder2:
Windows 95:
It still ran on top of DOS, but bundled its own special "Windows 95" DOS (AKA MS-DOS 7).
It could even still make use of DOS drivers.
"Az eddigi legfejlettebb MS DOS (sic!)!
CP/M:
A 8 bites változatban futás közben a memóriában betöltődött CP/M operációs rendszernek három komponense van:
Basic Input/Output System vagy BIOS,
Basic Disk Operating System vagy BDOS,
Console Command Processor vagy CCP.
Kimutathatóan számos viselkedését örököltek a Microsoft Windows modern verziói a CP/M-től,
mivel visszafelé kompatibilisek voltak az MS-DOS-sal, amely megpróbált némi visszafelé
kompatibilitást nyújtani a CP/M-mel. A 8.3-as fájlnév, amely sztenderd az MS-DOS-ban és a
Windows 3.x-ban, eredetileg a CP/M sajátja volt.
Gary Kildall állítólag azt mondta, kérdezzétek meg Bill Gates-t, hogy mit csinál az INT(már nem
emlékszem, hányas számú) az MS-DOS-ban, nem tudja majd megmondani.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.06. 09:46:32

@TothJanJ: ez más kaliber mint a GFG. Neki van valamiféle munkássága, ennek a csávónak a nullánál is kevesebb. Gondolom megnézted.

A közt ösztöndíjról meg az OTDK-ról: ez kétféle lehet. Valaki vagy tehetséges, és azért jó a tanulmányi átlaga meg indul otdk-n, és neki a későbbi cuccain is meg fog látszódni. Van aki viszont csak egy seggnyaló kis eminens güzü, és azért csapnak le rá, mint erre a csávóra. Én az egyetemi éveim alatt nem is tudtam hogy van olyan hogy OTDK és pont nem érdekelt 22 évesen a tanulmányi átlagom, azt' mégis én vittem a legtöbbre az évfolyamból kb. Szóval nem tennék automatikusan egyenlőségjelet a jó egyetemi átlag és a zsenialitás közé mert ez nagyon nincs így.

De ez az egész téma szempontjából szerintem mellékvágány, mert erről a csávóról ordít, hogy debil, munkássága nincs, nem is volt, nem is lesz, a publistáján 5 illetve 7 (!!!!!!!!!!!!!!!!) éves lukak vannak, amikor semmit nem publikált, nem lett volna szabad fokozatot kapnia erre a semmire, stb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 09:57:31

@doggfather: "Ez a kutatási igazgató csak egy titulus. Ahogy a takarót is lehet tisztasági menedzsernek hívni.
A multik tele vannak ilyen nesze semmi pozíciókkal."

- De ez egy kutató intézet, közpénzzel kitömve.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 09:59:08

@alfacharlybravo: Igazat adok neked, de ezzel az erővel az Mc Donalds meg a gasztronómiát tette tönkre.

alfacharlybravo 2017.08.06. 10:08:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Láttad a kísérletet a junk food dal? Igazán egészséges. Az end user átverése a végső cél, a korrupció csak az OEM mek közötti konkurencia harc.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 10:09:48

Nekem úgy tűnik a kommentekben összejött rövid informatikai történelem elemzés komolyabb tudományos munka, mint amit a posztban tárgyalt fideszes, állampénzén segget nyaló eddig összehozott.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 10:11:53

@alfacharlybravo: Pontosan. A lényeg, az endlúzer költsön minél többet informatikára.

midnightcoder2 2017.08.06. 10:20:29

@Kondom Keselyű: A mai világban ahhoz hogy egy elméletből termék legyen általában sok ember összefogása szükséges. Sőt, általában már az elméletek sem feltétlenül egy-egy magányos ember egyedüli szellemi termékei. Ha Bill Gates és a többiek nem lennének, ma a számítógép kb. olyasmi lenne mint a hadronütköztető. Ebben tér el amúgy a mai világ és az ókori. Már akkortájt is kitaláltak sok-sok érdekes dolgot, még primitív gőzgépeik is voltak, csak hát ezekből nem lett a hétköznapi ember számára elérhető termék, megmaradtak a templomok csodái mögött álló technológiának.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 10:20:30

DO 1 I=1,N
PRINT 2
1 CONTINUE
2 FORMAT (7HDOKTORI)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 10:24:18

@midnightcoder2: Így van. Lehet, hogy valami jó elméletben, de laborban nem tudod összerakni. Amit laborban összeraksz, lehet hogy iparilag nem megy. Ami iparilag működik, nem lesz gazdaságos.
Ami gazdaságos, attól még nem lesz társadalmilag elfogadott.

midnightcoder2 2017.08.06. 10:29:18

@görbén felfele néző:

Win95 architektúra:
users.skynet.be/lupirson/school/courses/os/images/win95.gif

"The Windows 9x kernel is a 32-bit kernel with virtual memory. Drivers are provided by .VXD files, or since Windows 98 the newer WDM drivers can be used.[1] However the MS-DOS kernel stays resident in memory and Windows will use the old MS-DOS 16-bit drivers if they are installed."

Azaz az MS-DOS kernel ott maradt rezidensen a memóriában hogy a régi 16 bites drivereket használni lehessen, de alapvetően 32 bites volt és ha nem volt ilyened, illetve ha nem használtál 16 bites, win 3.1-es programokat, nem igazán támaszkodott már a jó öreg DOS-ra.

rfbzs 2017.08.06. 10:31:39

Sajnos léteznek emberek, akik az ilyenfajta (M.Á.S)undorítóan szervilis ostoba barmokat (itt is) védik vagy csak elfogadják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 10:38:32

@rfbzs: Olyan berendezkedésben élünk, ahol a szervilizmus fontosabb, mint a tudás. Ezért nagyon nagy árat fog fizetni a magyar társadalom.

Kondom Keselyű 2017.08.06. 10:41:56

@midnightcoder2:

Nincs ezzel gond,csak sokan azt hiszik,hogy egy Gates, Jobs ,vagy Musk tudosak,mercenek tekintheto.
Ami altalaban nem igaz. Intelligens uzletemberek.

Hogy mi lenne a Microsoft sikere nelkul? Nem tudni,Az is lehet,hogy elorebb jarna az IT.

Ha nincs Einstein, akkor par evvel,evtizeddel kesobb mas alkotja meg a relativitas elmeletet.
A korabbi ismeretek egyre ellentmondasosabbak voltak,a megfigyelo eszkozok pedig brutalisan fejlodtek,igy elkerulhetetlen volt, hogy valaki rajojjon ezekre.

Netuddki. 2017.08.06. 11:05:22

@Európai téridő: "Tündérpofa, nem én találtam ki FeGyőr nevével ezt a szójátékot,"

Attól még dedós dolog, ugyanúgy mint a Sorosozás, libsizés.

"de tényleg haragszom rá."

Magánügy.

"Volt az olimpiáról népszavazási kezdeményezés? Volt. Befogadta a Nemzeti Választási Bizottság? Igen."

Hát, ez elég érdekes, hogy miért "fogadta be", tekintve hogy értelem nélkül majdnem mindent visszadobnak.

"Megindult az aláírások gyűjtése? Igen. Ősrégi európai érték a népszavazás, már a régi görögök, rómaiak is alkalmazták? Igen. A demokratikus jogintézmények legdemokratikusabbja érvényesült az állítólagos diktátor országában? Igen. Erre varrjon gombot, aki tud !"

Az, hogy a tolvaj fidesznek mi volt a célja ezzel az egésszel azt csak a bennfentesek tudnák megmondani. Egyvalami viszont egyértelmű, itt diktatúra van. Ellentétben az állításoddal.
Szépen levezetted a népszavazást, mint a demokrácia fokmérőjét. Azonban, nem ment végig a procedúra. A maffiózó orbánod 1 tollvonással visszatáncolt az olimpiától bazmeg! Hol itt a demokrácia? Egy demokráciában hol döntheti el egy minielnök személyesen ezt a kérdést? A lényeg itt az egy személyen van!

Netuddki. 2017.08.06. 11:13:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "- De ez egy kutató intézet, közpénzzel kitömve."

Tök mindegy hogy hívod a szarkupacot, az akkor is csak egy szarkupac marad. Ez a nézőpont intézet se több.

Netuddki. 2017.08.06. 11:15:20

@Netuddki.: Vagyis, egy közpénznyelő szarkupac.

pityókaborsommelier 2017.08.06. 11:45:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: es sajnos ugy, hogy haromnegyede eszre sem veszi. Azt fogjak hinni, ez a normalis, nem latva az elszalasztott lehetosegeket. Raadasul ezert meg birosag ele sem lehet majd senkit allitani.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 11:47:49

@Netuddki.: Én azt kifogásoltam, hogy egy multihoz hasonlítja. A multi azt csinál amit akar. Már ameddig nem BKK elektronikus jegyrendszert fejleszt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 11:51:26

@pityókabor sommelier: Ügyvédemnek nem ez a véleménye. Egyrészt a magyar jogtörténetben maga a Fidesz adta elő a visszamenőleges jogalkotást, másrészt a nagy értékre elkövetett, bűnszervezetben való hatalommal és befolyással történő visszaélés hosszú, hosszú elévülésű.

görbén felfele néző 2017.08.06. 11:54:01

@midnightcoder2:
As a consequence of being DOS-based, Windows 95 has to keep internal DOS data structures synchronized with those of Windows 95. When starting a program, even a native 32-bit Windows program, MS-DOS momentarily executes to create a data structure known as the Program Segment Prefix. It is even possible for MS-DOS to run out of conventional memory while doing so, preventing the program from launching.[13] Windows 3.x allocated fixed segments in conventional memory first. Since the segments were allocated as fixed, Windows could not move them, which would prevent any more programs from launching.
in: en.wikipedia.org/wiki/Windows_95

Szerintem ne untassuk tovább a többieket ennyire szakmai és a tárgytól eltérő témával.
A lényeg az, hogy az MS-DOS a CP/M koppintása, a grafikus felület és az egér a Xerox-tól származik, a Windows NT-t a Digital Equipment Corporation fejlesztette, tehát Bill Gates csak a másutt már bizonyított termékeket vett át, eredeti fejlesztése régebben nem volt.
Bye!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 11:54:25

Még azon röhögnék egy nagyot ha a csávó a posz-tolót és a kommentelőket beperelné. Sokáig mulatnánk rajta, mert még sokkal nevetségebbé tenné magát. De szerintem a Fidesz agytröszt ezt nem is hagyná, mert kontraproduktív lenne.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 11:55:42

@görbén felfele néző: "az MS-DOS a CP/M koppintása, a grafikus felület és az egér a Xerox-tól származik, a Windows NT-t a Digital Equipment Corporation fejlesztette, tehát Bill Gates csak a másutt már bizonyított termékeket vett át, eredeti fejlesztése régebben nem volt."

Ezt akkor be is adhatod doktorinak. :-)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.06. 12:05:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: jó lenne ha beperelne de ahhoz kellene találni ugye legalább egyetlen olyan mondatot, ami nem igaz a bejegyzésben foglalt állításokban. Szerintem nagyon jól teszi hogy lapít, mielőtt az elte doktori bizottság megnézi, hogyan lehetett doktori fokozatot adni az ország egyik legjobb egyetemén nulla, azaz nulla publikációs tevékenységgel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 12:48:25

@harmadikszem: Azért egy jó ügyvéd találna olyat, hogy tárgyalásra alkalmas legyen, de kötve hiszem hogy nyerne. Arról nem is szólva, hogy sztárügyvédek ajánlanák fel hogy védhessenek téged, akár pro bono, hiszen remek hírverés nekik. A pasi viszont akkorát szívna mint Skicc Pali, azt viszont tutira.
Hogy az internet népétől mit kapna, azt jobb nem is boncolgatni! :-))

pityókaborsommelier 2017.08.06. 13:09:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ezt lehet alkalmazni egy konkret, btk-ba utkozo tenynek, de nem dgy olyan esetben, amikor pl a rossz jogi kornyezet miatt egy jelentos es muszakilag, uzletileg eloremutato beruhazast nem hozzank hoznak. Ez egy egyszeru pelda az elszalasztott lehetosegre.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.06. 13:29:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ezé mondom :) de ezek nem döntenek egyedül soha, és a főni nem enged meg semmilyen kockázatos helyzetet, inkább lapítanak, amíg lehet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 14:43:27

@harmadikszem: Meg főképp, egy ilyenért nem fogják kockáztatni a polbalhét.

@pityókabor sommelier: De Pénztáros Lőrinc összes ügyletét elő lehet venni, ugyanazon az alapon amin Tocsikét.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.06. 15:41:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem beszélve arról hogy a NER-ben az ilyenek hogy MTMT meg publikációs kredit értelmezhetetlen fogalmak. Majd megkommunikájja valaki hogy na és a bill gécnek se volt doktorija és el van intézve.

kolompa lole 1111 2017.08.06. 16:37:42

Az egész Nézőpont egy fidesznyik felszopóintézet, seggnyalásra kapják a lóvét nem kutatásra. Mi abban a meglepő hogy a vezér is egy felszopó kisköcsög?

kolompa lole 1111 2017.08.06. 16:41:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tocsik 800 milkája még tétel egyáltalán ebben a mai világban? "Ezek" milliÁRDból lopnak el ennyit - naponta. 800 milkával apróhírekbe nem lehet bekerülni, nem tétel. Sajnos.

kolompa lole 1111 2017.08.06. 16:45:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azt csak te hiszed hogy nyernél, egyrészt a "törvény" nevű sajtfecni is fideszszopó, de ami ennél nagyobb baj: a bíró is. Polt Petya továris nem is enged független, MAGYAR bírót pozícióba. Ezeket majd csak az utca népe fogja elszámoltatni, ha végre felnyílik a szeme, és nem tapsikol 10 Ft rezsicsökkentésnek hívott szemkiszúrásnak. De akkor lógni fognak a villanyoszlopon, mint az ávós apáik 56-ban. De sajnos ehhez meg kell várni míg milliók akarják ezt, 1-2 fecske nem csinál nyarat.

Európai téridő 2017.08.06. 18:23:14

@Netuddki.: De Brüsszellel tudnak böllenkedni egy ilyen népszavazósdi után, amikor azok demokráciáról és európai értékekről papolnak.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.06. 20:01:29

@deneskata: A cikk érvelése valóban világos... Világosan bemutatja, hogy a szerzője nem érti mihez is szól hozzá. Egy tudományos kutatáshoz tudós kell aki neves tudományos lapokban publikál, ott fontos az impakt. Piackutatásnál ahol az eredmény már eleve nem publikus és nem is mehet folyóiratba, de minden publikáció önállóan értékesített termék is felettébb ritkán fordul elő "igazi" publikáció valamely mértékadó lapban. A közvéleménykutatás műfaja is azért érdekes, mert tudományos folyóiratok jelentős része nem igazán publikál közvéleménykutatási eredményt. Közvéleménykutatások, piackutatások eredményeire ismereteim szerint viszonylag ritkábban hivatkoznak tudományos munkák.

Ezek minőségét alapvetően 3 dolog alapján lehet meghatározni:
* Aki fizet az tudja-e a kapott adatot használni
* A méréseiket mennyire igazolja vissza a választás (pl. mandátumbecslések kapcsán)
* Látunk-e módszertani hibát, stb.

Olyan kérdésben pedig, ami kapcsán a munkája minőségét nem befolyásolja a vélemény, mindenkinek joga van akár hülyeséget, akár felháborító de törvényes dolgokat mondani, mert létezik a szólásszabadság.

Az elmúlt pár hónapban a Nézőpont Intézet által mért adatok nem szélsőségesek... Mondjuk úgy nagyon nem lógnak ki a sorból.

Valós tényt, megtévesztő módon publikálni és ezzel más hitelét rontani éppen annyira tilalmas dolog, mint nyíltan hazudni. Nyilván a blogra is rá lehet ezt sütni, hiszen a kutatók publikációjának elmaradása nem szokatlan, de a kifogásolt francia barátnős nyilatkozatra is. Kérdés, hogy az utóbbi mögött az van amit itt sejtetnek sokan, hogy francia állami befolyást sejt a dolog mögött, vagy egy sokkal emberibb magyarázat. Az utóbbi csak annyi: Az ellenzék is támogatta korábban az olimpiai pályázatot, a nagy nemzeti közös ügyek sok szempontból jók, és senki sem akart ünneprontó lenni, "mindenki a magyaroknak szurkolt". De ahol a kétségek mellett volt ok Párizsnak szurkolni személyes okból, ott könnyebb ezt a gátat áttörni és "ünneprontóként" népszavazást kezdeményezni az olimpia ellen. Mert nincs meg az a szempont, hogy te és a családod épp a magyar olimpia rendezésnek drukkolsz.

Vagy akár, ha keresed a szempontot miből lehetne szavazni, ismertséget szerezni otthon a beszélgetéseknél nem merül fel sok javaslat. A sportra feleslegesen öntött pénzek témája mellett hamar el lehet jutni az olimpiai pályázathoz. És ha tudja valaki, hogy a partnere inkább párizsi olimpiának örülnek, stb. akkor személyes okok is befolyásolhatják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.06. 20:44:34

@Válasszunk: A cikk érvelése világos. A tudományos fokozat megszerzésének vannak szabályai. A többi duma.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.06. 22:23:40

@Válasszunk: te el is olvasod amihez hozzászólsz amúgy? Megnézted az MTMT-t, a doktori adatbázist, a Google Scholar-t? Szerinted lehet tisztességesen doktori fokozathoz jutni ilyen impakttal? Segítek - nem. Akkor meg tök feleslegesen véded a védhetetlent. Egyébként a csábó - de ez csak a hab a tortán - politikaelmélettel foglalkozik (foglalkozna, ha foglalkozna bármivel), ez egy történeti-elméleti diszciplína, semmi köze a közvéleménykutatáshoz. Szóval légyszi ne találd ki hogy amúgy szakmailag korrekt, hogy őa kutatási igazgató mert nem fog ez a dolog összejönni sehogyan sem.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.06. 23:59:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Annak vannak szabályai - lehet ezeken vitatkozni - de ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy egy közvéleménykutatónál ki milyen beosztásban van, hiszen az nem tudományos kutatásról szól. Innen a post érvelése világosan hazug.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.07. 01:20:24

@Válasszunk: még egyszer mondom nyomika, hogy a csávónak SEMMI nincs a múltjában, ami indokol egy kutatási igazgató pozíciót, se a tanulmányai, sem a publikáció, sem a tapasztalatai, semmi. Mondhatod hogy nem kell hozzá elméleti háttér, ami hülyeség, de munkahipotézisként fogadjuk el. Akkor viszont gyakorlati háttér kell. Munkatapasztalat. Na neki nem volt az se, sem a for profit sem az akadémiai szférában. Úgyhogy ha még ezek után sem állsz elő újabb ötlettel, mint hogy "denemiskelldoktori a kutatásiigazgatósághoz" akkor kénytelen leszek szándékosan értetlenkedő, terelő torllnak tekinteni és akként is bánni véled.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.08.07. 04:56:41

@harmadikszem: Azt a választ nem neked címeztem. Ezt viszont neked fogom. Olyan embernek akinél a "nyomika" és hasonló beszólás a válasza érveléssel szemben, és még ő nevezi a másikat trollnak a szavait józan, normális ember nem veszi komolyan. De a csávónak minimum annyi van a múltjában, hogy veled szemben nem ebben a stílusban nyilvánul meg. Mert ez a viselkedés 5 éves kor felett normális nevelést kapott embernél ciki. Ha pedig nem kapta meg a normális nevelést akkor meg annak ciki akinek meg kellett volna nevelnie.

A fenti személyeskedő és primitív viselkedésed mellett azt sem vagy képes eldönteni: Most az igazgatói pozíciójával van bajod - ami kapcsán úgy követelsz meg doktori címet, hogy közvéleménykutatáshoz az eleve nem szükséges. Vagy egy címmel amit nem az érintett intézet adott.

Ha egy kicsit is utánanéztél volna a múltjának, akkor hamar kiderülne, mi minden még az adott ember a cégnél.
index.hu/belfold/2015/08/10/4_4_milliardbol_monitorozhat_a_nezopont-csoport/

Mondjuk alapító. Olyan alapító aki mielőtt eladta volna a céget 100%os tulajdonos volt. Márpedig azt, hogy a tulajdonos miért is lehet minden tapasztalat nélkül vezető a cégénél azonnal nem nehéz megérteni. Ha valóban gyakorlatnak és mindennek utána néztél volna, hogy mit csinált az ürge, akkor az alapító és az ebből eredő tulajdonos pozíció benne van minden róla szóló életrajzban is.

A vállalkozás és a cégalapítás szabadsága mindenkit megillet, és ezzel vezető lehet. Onnan a megbízásoknál pedig nem az ő CVjét, hanem a vállalkozás referenciáit, eredményeit nézik. Mondjuk az általuk prezentált eredmények pontosságát.

Terelni viszont te terelsz. Mert onnantól kezdve, hogy a post a SAJÁT CÉGÉBEN kapott állással járó titulust kérdőjelezte meg úgy, hogy annyi nem volt benned, hogy ránézz a valós helyzetre, elkezdted a máshol kapott címre terelni a szót. Majd amikor jeleztem nem erről szól a post, és annak nincs köze a céghez akkor személyeskedni kezdtél.

Az elméleti háttér és a tudományos publikációk vagy a doktori megléte nem azonos, hiszen elméleti háttér már BSc esetében is megvan. És bizony semmi nem utal arra, hogy a közvéleménykutatóknál általános lenne a PhD. Mondjuk úgy BSc és MSc szint többnyire elég az adott iparágban. Innen kezdve viszont nem elméleti hátteret említettem, azt te adtad a számba. Lehetne azt mondani, hogy tévedtél, de az eddigi tendencia kapcsán a hasonló valótlan állítás kapcsán azt hiszem nem meglepő, ha rólad inkább szándékosságot és rosszindulatot feltételezek.

Ha az alapító-tulajdonosi státuszt nem vetted észre, akkor viszont alapos okom van azt feltételezni, nem nagyon volt nálad sok CV és így a gyakorlati tapasztalatairól nem tudsz semmit.

Ugyanakkor azt állítod a doktorinak vannak feltételei, stb. ennek kapcsán viszont azt mondod a doktorija megvédése óta nem publikált. A doktori dolgozata, a kapcsolódó feltételek kapcsán a postod ennél többet nem mondott. Semmiképp sem állítottad párba feltételekkel. Így a ferdítésedet itt is csak azzal támasztottad alá mekkora bunkó tudsz lenni.

Ha tisztességes ember lennél akkor már ott elismerted volna a hibád, hogy a közvéleménykutatás nem azonos a tudományos kutatással és mind publikációk (ezt kérted számon elsősorban), mind végzettség kapcsán más az általános elvárás.

Esetleg észre lehetett volna venned, hogy az alapító tulajdonosként szerzett vezetői pozícióját megkérdőjelezni nem értve a vezetői kinevezés okát csak belőled csinál hülyét.

Ahhoz, hogy a gyalázkodásokért elnézést kérj, és elismerd azt, hogy itt mennyi mindent néztél be kicsit több gerinc kellene és becsület. Így gondolom inkább alternatív megoldást keresel. Csak ne feledd, ha akár a Nézőpont, akár bárki más akit megsértettél beperel, akkor a moderált kommenttekkel együtt fogja kikérni az indextől az adatbázist a bíróság, és az, hogy most jóhiszemű vagy, vagy rosszhiszemű nem feltétlenül mindegy.

Mindenesetre a harmadikszempont.blog.hu/2017/06/10/az_ev_legparasztabb_honlapja postodnál emlékszem az sem tetszett neked, hogy volt aki észre merte venni, hogy az állításoddal szemben a BKV még igenis létezik.

Mint ahogy arra is hiába hívtuk fel a figyelmed, hogy bizony a vállalkozások működtetése nem a te illúzióidról szól. Hanem pl. a jófejség költséggel jár és azt a költséget ki kell termelni, arra kell árbevétel, mert a pénz nem a semmiből jön.

Itt "csak" az lepett meg, hogy az alapító, aki akkor 100%os tulajdonos volt, maga is vezető.

Nehéz nem lecsapni a magas labdát, hogy az év legparasztabb honlapja versenyben a blogod előrébb végez az általad elővett honlapnál. A kérdés az, hogy az akarsz-e lenni és kit akarsz magaddal együtt lejáratni. És az, hogy hány cégbe akarsz beleszállni úgy, hogy alapvető kérdésekben nem mondasz igazat? Kivárod míg akár valamelyik cég vagy kommentelő beperel és rajta vesztesz, vagy magadtól korrigálsz? Mert amit előadsz az kb. Mónika Show szint...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.08.07. 07:51:18

@Válasszunk: Nézd! érettségivel is lehet céget alapítani. Még jól is mehet, ha valaki az állam emlőjét szopja. Na most amikor valaki emellett tudományos fokozatot szerez. mindenféle értékelhető publikáció nélkül, az eléggé bűzlik. Van egy csöpp fogalmam ezekről. Nekem sem a mókusok hordták össze.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.08.07. 09:34:34

@Válasszunk: grafománkám, céget alapítani és utána kormánypropagandát művelni vele csak a ti világotokban vállalkozás. Doktori fokozatot szerezni publikáció nélkül csak a ti világotokban "lehet róla beszélgetni" dolog. A Bsc-Msc dologgal meg remélem nem nekem akarod kiszúrni a szemem, egy picikét jobban értek hozzá mint te. Harmadszor írom, a csávó (de tényleg figyelj légyszi mert nagyon unlak) politológiát hallgatott, majd utána történelmi politológiából "doktorált". Még BA szinten sincs kiképezve semmi olyasmire, amire "vállalkozást" alapított. Ennyi erővel a Habony is újságíró, alapított egy céget (0 forintból, ahogyan egy kutatóintézet is megalapítható ennyiből) majd mit ad Isten elkezdtek érkezni a milliárdos állami hirdetések. Ahogy a Nézőponthoz meg a megrendelések.

G.R.Reventlov 2017.08.18. 11:30:41

Nevek és szerepek az informatikával kapcsolatban... Hol marad Alan Kay? Ivan Sutherland? Doug Engelbart? Marvin Minsky? ... Akiknek nem a csomagolás, hanem a tartalom köszönhető? :-)

youtu.be/NdSD07U5uBs?t=29m4s

A válasz persze egyszerű: mindenki a színészt, a sok próbálkozó közötti versenyben egyaránt szerencsés és pofátlan (PC: "üzletileg sikeres") eladót, marketingest ismeri; ma már bármilyen területen valódi érték előállításához, sőt, a felfogásához, népszerű szeméttől való megkülönböztetéséhez is olyan tudás kell, amelyet kevesek érhetnek el. A "birca" által hitelesen képviselt népet viszont pont annyira izgatja egy felmérés tudományos megalapozottsága, mint az okos mosópor okossága, vagy hogy mit is jelent az informatika egyáltalán (kezdésnek pl Neil Postman: Technopoly).

Nem érdemes emiatt bosszankodni: a propaganda, közéleti szerepjáték (pl Dr. Nézőpont) az emberi ostobaság talaján évezredek óta ugyanúgy működik. Ha egy közösség túl ostoba ahhoz, hogy kitermelje és kordában tartsa saját elitjét, akkor vezérnek választ állandó ellenséget építő és azoktól megvédő hangembereket, majd őket követve különféle "idegenekkel" kölcsönösen és "abszolút jogosan" szépen agyonverik egymást. Nincs itt semmi látnivaló, csak a természetes szelekció végzi a dolgát.