Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

A fal mellett lapulás szelleme, avagy az Orbán rezsim pszichopatológiája

2017. december 30. 22:02 - harmadikszem

a-cof-nek-nem-tetszenek-a-devizahiteles-tuntetok_civil-kontroll.jpg

Van egy könyv, amelyből, túlzás nélkül állíthatom, megérthető a teljes Orbán rendszer működése, és az is, hogy miért fog még nagyon sokáig működni. Ez a könyv némiképp meglepő módon egy, a klasszikus szocialista rendszerek strukturális leírását tartalmazó munka, amely először angolul jelent meg 1992-ben. Kötelező olvasmányként kellene feladni legalább az egyetemek BA szintjén, de ez nem fog megtörténni, mivel a könyvből még a végén minden állampolgár megértené a világ működését, az őt körülvevő társadalmi tér szerkezetét, és azt is, hogy milyen rossz irányban mennek a dolgok mifelénk. Szóval ez nem fog megtörténni, de én a magam módján ezzel a bejegyzéssel szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy néhányaknak felnyíljon a szeme.

A szerző, akinek 90. születésnapját egyébként nemsokára egy igen színvonalas konferencia sorozattal ünnepeljük (disclaimer én is ott leszek) ebben a művében bevallottan arra is kísérletet tesz, hogy a szocialista múlt felé érzett nosztalgiát csökkentse, relativizálja. Ezek a rendszerek ugyanis empirikusan igazolható módon rosszak. Pont. Minden ismert mutató szerint jóval rosszabbul teljesítenek, mint az elvárható lenne. Egyetlen dologban jók pusztán: az ideológiában.

Az ideológia ebben a kontextusban kommunikáció. Duma. Horseshit. Ebben a szocialista rendszer nagyon jó volt, és örökösei is jóban vannak a valóság megkettőzésével. Ez azt jelenti, hogy van egy kommunikáció egyfelől, ami szerint minden tökéletes vagy legalábbis hamarosan az lesz, bár ellenségeink lesben állnak, nem nyerhetnek. Pont. Európa történelmét magyar nyelven írják, meg ilyenek. És van ezzel szemben egy külső realitás, ami versenyképességből, humán fejlettségi indexekből, Freedom House jelentésekből, gyermekszegénység expozícióból és egy csomó más olyan indexből állnak, amelyek nem képezik a kommunikáció részét.

Másfelől, és ebben a bejegyzésben főleg ezzel foglalkozom, itt vannak a drága emberek, akik a rendszert mégiscsak működtetik. Ezt Kornai bürokráciának hívja, ez a rendszer core mozgatója. A bürokrácia bizonyos fajta ember befogadására képes, és azokat vonzza is. A stabil kétmillió bürokráciája ez, amelyre Kornai az alábbiakat predikálja:

A klasszikus szocialista bürokrácia hatása a munkatársak jellemére

A klasszikus szocializmusban „nem tanácsos felfelé bírálni, szokatlan ötletekkel előállni, kezdeményezni. Nem érdemes önállóan gondolkodni és önállóan kockázatot vállalni. Ha az alárendelt tenni akar valamit, akkor jó előre „fedezze le magát”, szerezze meg előre a főnökei előzetes jóváhagyását, osztozzék minél több felső szintű vezetővel a felelősségben, és akkor nem kerül bajba. Mivel a legtöbb emberben van némi hiúság, a feljebbvalóknak való hízelgés is használ.

Nem is csak arról van szó, hogy ezek a jellemvonások fokozatosan kialakulnak, miután az egyén bekerült a bürokráciába. Eleve az kerül be, és főleg az halad előre gyorsan a karrier útján, akiben megvannak ezek a tulajdonságok. A bürokratikus szabályozás jellemformáló-nevelő hatása és szelekciós kritériumai kölcsönösen erősítik egymást: elharapózik a szolgalelkűség, a fal mellett lapulás szelleme.” Kornai János (2012). Kornai János válogatott munkái II. kötet. A szocialista rendszer.Budapest, Kalligram Kiadó, 150-151.

Úgy vélem ez az idézet akár ma is íródhatott volna, nem a klasszikus szocialista rendszerekről, hanem a jelenlegi rezsimről. A szolgalelkű, kockázatkerülő tehetségtelen talpnyalók társadalma lettünk, akik tökéletes végrehajtók, zombik, robotok. Aki nem ilyen volt, azt a rendszer rég kivetette magából. Az élet gyakorlatilag minden szegmensében – kivéve a multinacionális vállalati szférában és a globális kreatív iparban – egyedül a bürokráciában van lehetőség az előmenetelre. Az Orbán bürokráciájában. Lehetsz festő, költő, színházrendező, tudós, sportoló vagy építési vállalkozó, médiatulajdonos, újságíró vagy filmes: mindig ugyanabban a mezőnyben fogsz versenyezni, ugyanazokkal a szabályokkal. A bürokrácia szabályaival. És van stabil 2 millió ember, akiknek ezek a szabályok tökéletesek. Kiszámíthatóak, teljesíthetőek, megérthetőek, vállalhatóak. Nekik is vannak írva. A falhoz lapulóknak. Húzzátok ki magatokat: itt és most tiétek a világ!

zombies-01.jpg

202 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr2113535337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TothJanJ 2018.01.01. 12:33:26

@rasztaszív: hú nem szabadott volna hsz története néznem.

Etniez 2018.01.01. 12:36:07

Sorry, a másik volt. My fault

"csak azzal pl most nem (meg az év legnagyobb részében sem) tudnál netezni."
A szó amit keresel: energiaraktározás. Egyébként senki nem állítja, hogy jelenleg az összes energiaszükségletünket tudnánk fedezni megújuló energiából.

"60 év alatt a 2 blokk termel összesen 60m3-t "

Te honnan tudsz államtitkokat? Mert ez az adat az, csak szólok. És már írtam, az atomhulladéknél nem a fizikai mérete a probléma, hanem az, hogy nem lehet tartósan lezárni, újra és újra át kell csomagolni és folyamatosan felügyelni kell.
Mert ha kiszabadul, akkor megyényi területet tud hazavágni. Csernobilban is csak egy reaktor robbant fel néhány köbméternyi anyaggal, van fogalmad arról, mennyi pénzt költöttek el azóta és hány százezer ember élete ment rá?

kutyás majmok népe 2018.01.01. 12:37:42

@CCnick: "csak azzal pl most nem (meg az év legnagyobb részében sem) tudnál netezni"

Megint terelsz, tolvaj fidesztetű, mert nem ez a cikk témája, élnél nemi életet az anyáddal. Nos, a paksi hazugság gyártásotok sem működik: sok országban nincs atomerőmű, mégis van áram és internet. Ezt hogy csinálják, tetű?

Liberal left wing trash 2018.01.01. 12:39:52

@Etniez: Nem lenne egyszerübb, ha az Audimat közvetlenül az Auditól vettem volna?

Nem.

Etniez 2018.01.01. 12:43:18

@Liberal left wing trash: :D

Jól van, veled befejeztem, te a tudatlan troll kategória vagy. Pá.

kutyás majmok népe 2018.01.01. 12:44:17

Paks a legnagyobb hazugság, amit a tolvaj gazdátok művelt, troll banda. A ráköltött ezer milliárdokból 50 évig lehetne import áramot szolgáltatni keményen rezsi csökkentett áron a buta magyaroknak. Jó reggelt!

CCnick 2018.01.01. 12:45:00

@Etniez: "A szó amit keresel: energiaraktározás."

Nem a szó az amit keresek, hanem ennek a működö (és gazdaságos) megvalósítása. Mások is keresik. Csak sehol nem találják.

"Te honnan tudsz államtitkokat? Mert ez az adat az, csak szólok"

érdekes államtitok az ami fent van a paks2 hulladékkezelése pdf-ben a neten.

"hogy nem lehet tartósan lezárni, újra és újra át kell csomagolni és folyamatosan felügyelni kell"

Miért ne lehetne? Pihentetni kell egy darabig aztán mehet a föld alá betonnal kiöntve. Csak nem biztos hogy érdemes gyorsba lepakolni mert ahogy fejlődik a technológia még jól jöhet alapanyagnak

"Csernobilban is csak egy reaktor robbant fel néhány köbméternyi anyaggal"

Csernobilban nem a reaktorrobbanás okozta a nagy bajt, hanem az, hogy grafitos reaktor volt ami egész jól ég. Pakson hol van grafittal körbepakolva bármilyen nuklerás cucc? Tudod, hogy mi a különbség a csernobili és a paksi reaktorok között?

Janossz 2018.01.01. 12:49:09

@Etniez: "60 év alatt a 2 blokk termel összesen 60m3-t "

Ezt a dumát!!
Arról nem beszél a kicsi bogár, hogy PAKS I bontási hulladéka, ami bizony veszélyes, radioaktív hulladék, és testvérek közt is ezer m3-ekben mérhető, hová is tesszük. A ruszkik azt se viszik el Cseljobinszkba.

kerszi 2018.01.01. 12:49:45

@Etniez: Látod pár egyszerű kérdést tettél fel egy trollnak, de garantálom érdemi választ sohasem fogsz kapni tőle. Ő nem gondolkodik, ő egy pártkatona, parancsot teljesít. Ha bukik a rendszer el fog tűnni, ha meg kiderül a "munkássága" arra fog hivatkozni, hogy őt megtévesztették.

Liberal left wing trash 2018.01.01. 12:50:36

A valóság az, hogy a fidesz gyüjtött 700ezer szavazót csak nyár óta, tehát kb. annyit, mint amennyi a ballibbantaknak van a 10 pártjukban, összesen.

Nem csoda, hogy ez idén is folytatódik, hisz rögtön adósökkentésekkel kezdődik az év: www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/igy-adozunk-2018-ban-bomba-ujitas-is-jon.1.271363.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

És ez nem balliba adócsökkentés, ami a választások után visszatér az eredeti állampotba!

Köszönöm neked, Orbán, az Isten tartsa meg a jó szokásodat még 30 évig legalább!

Etniez 2018.01.01. 12:51:21

@CCnick: Az egy terv, a konkrét számokat soha nem fogod megtudni. A beton sem tart örökké, a Csernobili kupola is 20-30 évre lesz elegendő.
Az a baj, hogy láthatóan fogalmatok sincs az atomkérdésről.

midnightcoder2 2018.01.01. 12:51:22

@kutyás majmok népe: Feltéve, hogy találsz a piacon eladót. Mert ma még találsz, de az elektromos autózás terjed, az atomerőműveket máshol is leszerelik, a CO2 kvótákat teljesíteni kellene, a fizika törvényei meg nemigen változnak.

Liberal left wing trash 2018.01.01. 12:51:58

@kerszi: mármint hogy ő állította, hogy a bakonyba megy az atomhulladék

bizonyítékok a ződ dossziéban találhatók erre is, gondolom

midnightcoder2 2018.01.01. 12:52:38

@Etniez: Amúgy szerinted mivel lehetne kiváltani Paksot, illetve csökkenteni a CO2 kibocsájtást ?

CCnick 2018.01.01. 12:57:15

@Etniez: "Az egy terv,"

paks1 üzemeltetése során megszerzett adatokból megalkotott terv. nyilván semmi köze a realitásokhoz, csak hasraütött Orbán

Az a baj,m hogy számonkéred az érdemi vitát aztán amikor megkapod a konkrétumokat akkor ignorálod.

Igy meg álljon veled szóba az aki inkább ezzel élvezkedik a sajtreszelővelrejszolás hasonlóan szórakoztató élménye helyett.

Én pl itt meguntam.

Etniez 2018.01.01. 12:58:10

@midnightcoder2: Egyelőre semmivel, viszont nem hajt a tatár minket. Energia van bőségesen a piacon, lehet importálni is. Olcsóbb és egyszerűbb. Ha nagyon felszalad az ára, akkor meg el lehet gondolkodni egy atomerőmű építésén.

Etniez 2018.01.01. 12:58:55

@Liberal left wing trash: mármint hogy ő állította, hogy a bakonyba megy az atomhulladék
Ja, helyette megy a Mecsekbe. Mennyivel másabb a helyzet, ugye?

Etniez 2018.01.01. 13:00:13

@CCnick: Meguntad persze, miután megtudtad, hogy a lebetonozom és ott hagyom, az kb harminc évre elegendő, a maradék párszázezer évet meg kell oldani majd valahogy. Mert igazából fogalmad sincs, hogy mi lesz majd az atomhulladékkal.

Etniez 2018.01.01. 13:01:32

@Liberal left wing trash: "Köszönöm neked, Orbán, az Isten tartsa meg a jó szokásodat még 30 évig legalább!"

Na, itt a hívő kategória. ;)

Liberal left wing trash 2018.01.01. 13:03:35

@Etniez: Mi megy a mecsekbe?

1998tól itt van az atomhulladék ideiglenes tárolóban Magyarországon, ezt egy sokkal biztonságosabba teszik, ha elkészül a mecseki tároló.

azaz, újabb hálaadás orbánnak, amiért megépítene, a metróhoz hasonlóan vmit, amire eddig senkinek se volt pénze, úgy, hogy közben csökkennek az adók és az államadósság is

nyilvánvalóan le kell váltani orbánt

muhaha

kerszi 2018.01.01. 13:05:15

@Etniez: "Mert igazából fogalmad sincs, hogy mi lesz majd az atomhulladékkal." Félek, hogy az emberiség nagy árat fog fizetni ezért a megoldhatatlan problémáért.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:08:11

@Etniez: Ha akkor kezdesz el erőművet építeni amikor felszalad az áram ára, az régen rossz. Az elektromos autózás itt is terjed, a CO2 kvótákat itt is teljesíteni kellene, ráaadásul az atomnál jobb megoldás jelen pillanatban a láthatáron sem igen van. Ami alternatíva lehetne az a fúziós reaktor, de az olyan mint a linux desktop éve, csak nem mindig jövőre van hanem mindig 20 év múlva lesz. Már gyerekkoromban is így volt, pedig annak sajnos van már vagy 40 éve. Olyan akksi sem igen lesz előbb amivel fél éven át tárolhatod az augusztusi áramot hogy kiegyenlítse a napsugár intenzitás évszakfüggő különbségeit. Lehetne még geotermikus, de az elég macerás, szerintem nem véletlen hogy senki nem csinálta ezt az elmúlt 30 évben errefelé, lehetne még szél, de mivel se tengerpartunk, se nagy hegy a szomszédban, így viszonylag kevés az olyan hely, ahol állandóan fúj. Esetleg be lehetne tenni pár zöld aktivistát egy mókuskerékbe...

Etniez 2018.01.01. 13:10:47

@Liberal left wing trash: "1998tól itt van az atomhulladék ideiglenes tárolóban Magyarországon, ezt egy sokkal biztonságosabba teszik, ha elkészül a mecseki tároló."

Az a Mecsekben van kishaver, nézz már utána.
Ideiglenes = néhány százezer évig. Klassz.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:10:58

@kerszi: Félek, a CO2 miatt sokkal-sokkal nagyobb árat fog fizetni. Csernobilban elég szépen alkalmazkodott az élővilág a magas háttérsugárzáshoz, az első nagy kihalást viszont a légkörben felgyűlt CO2 okozta, és azt akkor nem sok többsejtű élőlény élte túl.

6.Lenin 2018.01.01. 13:12:30

@Etniez:

"Jaja, annyi válasz született már, hogy konkrétan egyet sem tudsz leírni. Értem, köszi"

Kivártam, hogy mit is fox válaszolni a többieknek, akik próbálkoztak.

Ne nézz már ennyire hülyének, hogy léteznek számodra olyan válaszok, amit itt és most elfogadottnak tekintenél. Lehetne írni sok mindent, pl, ha az amerikaiak, németek építenék Paks2-őt minden ok is lenne, hiszen a németeket is bevették, az unió is rögtön rányomta mindenre a helyeslését.
De nyilván a véleményed szerint a németek is elhülyültek az adott pillanatban.

Amit itt most nyomsz, nyomni próbálsz, üres propaganda, vagy helyesebben az ellenérdekeltek által diktált propaganda, és amíg nem az ő érdekeik érvényesülnek, nem léteznek számukra/számodra megfelelő válaszok sem.
100x lerágott gumicsont. Szórakozz vele.

Etniez 2018.01.01. 13:12:32

@midnightcoder2: Jelen számítások szerint évi 100.000.000.000 Forintot kell majd bedobni PAKS2-be, abból azért kijönne néhány évnyi felár, míg elkészül az atomerőmű, ha valóban szükséges lesz megépíteni.

Ezért mondom, hogy nem vagyok feltétlenül atomenergia ellenes, de sokkal óvatosabban kellene kezelni ezt a kérdést.

Kővárépítő Orbán a király a házban 2018.01.01. 13:14:32

@Etniez: Persze hogy klassz.

Orbán az energiaválságot is megoldja.

A pénzügyi és a migriválság után. Plusz, indul a fegyverkezési program.

Az elmúlt 30 évben itt senki meg se közelítette Orbán Viktor kormányzási képességeit, s ma Európa legjobb vezetőjének számít. S a legnépszerübbnek valamint külföldön a legismertebbnek is, Kossuth Lajos óta.

Etniez 2018.01.01. 13:14:42

@6.Lenin: Elég vicces, hogy kitalálsz dolgokat, aztán úgy adod elő, mint ha én gondolnám vagy mondanám őlet, majd ezekből következtetéseket vonsz le.

Látom te egyedül is megoldasz egy baráti beszélgetést, érdekes. :DD

midnightcoder2 2018.01.01. 13:18:23

@Etniez: Ha később kezdünk építeni, a dolog nem lesz olcsóbb - akkorra ugyanis mások is fel fognak ébredni, márpedig ha huszan akarnak egyszerre atomerőművet építeni az nem annyira fogja lefelé vinni az árakat. Azon lehet filózni, hogy tényleg megalapozottak-e ezek a költségek, de azon hogy kell egy újabb atomerőmű, és minél előbb annál jobb szerintem nemigen.

Etniez 2018.01.01. 13:21:49

@midnightcoder2: Egyáltalán nem biztos, hogy kell valaha erőművet építenünk. Erre akarok kilyukadni. Később sem lesz drágább, mitől lenne az?

kerszi 2018.01.01. 13:31:35

@midnightcoder2: A kiégett fűtőelemek tárolása egyelőre csak ideiglenes, és még egyetlen reaktor sem lett
lebontva biztonságosan, és szerintem nem is lesz soha. Ezek a majd leállított-lebontott atomerőművek mindig is nagy veszélyforrást fognak jelenteni.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:31:48

@Etniez: Azért lesz drágább, mert ha többen akarnak egyszerre építeni, akkor a rendelkezésre álló atomerő építő kapacitás ahhoz megy, aki többet fizet. Túl sokan nem tudnak ilyet, az oroszokon és a franciákon kívül a közelben nem nagyon tudok olyat akinek ebben van tapasztalata. Az pedig, hogy majd kevesebb elektromos energia fogy, elég naiv elképzelés. Feltéve persze, ha nem importálunk be pár százmillió afrikait akik szépen szarrá lövik egész Európát, akkor persze tényleg csökken a fogyasztás. De azt a kártyát, hogy majd jól Kínába exportáljuk vagy felszámoljuk a helyi ipart Európa és benne mi már kijátszottuk, ilyen jellegű nagyobb csökkenés már nem várható. A fizika törvényei sem nagyon változnak. A másik oldalon viszont ugye jönnek az elektromos autók, buszok, stb, amiknek bizony kell a delej. A robotizáció, mesterséges intelligenciák, stb. terjedése is mind-mind egyre több áramot fogyaszt majd, hiába gyártanak egyre takarékosabb procikat ha egyre nagyobb számítási teljesítmény kell.

6.Lenin 2018.01.01. 13:32:00

@Etniez:

Mit találtam én ki?
Elolvastam, hogy mit is próbálsz itt a hozzászólókra kényszeríteni . Sikeresen, ezt elismerem. Én csak beszóltam, hogy ismerem ezt a sunyi (az én véleményem erről) kísérletet. Az eddig válaszok igazolják is, hogy jól látom. Tényleg azt szeretnéd nekem bemesélni, hogy ezt a kérdést itt és most bárki közületek meg fogja oldani, ha az elmúlt években ez senkinek sem jött össze?
Ezt még te sem gondolhatod komolyan.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:32:39

@kerszi: Vannak túlélhető és nem túlélhető veszélyforrások. Az atom túlélhető. A globális felmelegedés nem.

Etniez 2018.01.01. 13:37:25

@6.Lenin: Ha elolvastad, akkor vagy nem értetted meg, vagy nem tudsz magyarul.
Teljesen világosan kifejtettem azon álláspontomat, hogy nem akarok Magyarországra semmilyen atomerőművet, mert amúgy sem tartom biztonságosnak, továbbá nem akarom, hogy tovább atomhulladékot tároljunk idehaza.
Inkább importáljunk áramot, építsenek atomerőművet a szomszédok. Ez a véleményem.
Jelenleg nyugaton dotálják a zöldenergiát, iszonyatos kapacitások épültek ki és épülnek ki folyamatosan, következő 10 évben biztosan nem lesznek ellátási gondok. Később sem hiszem, EU megfogja oldani ezt a kérdést, ha aktuális lesz.

Ezzel szemben te azt írtad, hogy én nyugati cégekért lobbizok, ami ugye nettó baromság, Konkrétan ezt írtad:

"Lehetne írni sok mindent, pl, ha az amerikaiak, németek építenék Paks2-őt minden ok is lenne, hiszen a németeket is bevették, az unió is rögtön rányomta mindenre a helyeslését.
De nyilván a véleményed szerint a németek is elhülyültek az adott pillanatban.

Amit itt most nyomsz, nyomni próbálsz, üres propaganda, vagy helyesebben az ellenérdekeltek által diktált propaganda, és amíg nem az ő érdekeik érvényesülnek, nem léteznek számukra/számodra megfelelő válaszok sem."

Szóval kérlek próbálj meg azzal vitatkozni, amit én mondok és nem azzal, amiket a fejedben a hangok mondanak. Köszi.

Etniez 2018.01.01. 13:38:08

@midnightcoder2: Erősítsd meg légyszi azt, hogy ugye azért te is látod a metrókocsik beszerzése és Paks2 között az összefüggést.

Kővárépítő Orbán a király a házban 2018.01.01. 13:46:30

Orbán viktor azonban nemcsak éles nyelvü szabadságharcos, hanem egyre népszerübb szerep modell is világszerte.

Vizet iszik és vizet prédikál, miközben vagy 5 gyereke van, ezzel egyedül a fehér emberek vezette, meghatározó országok között. A lippsi média vernyákolása csinált világsztárt Orbánból, az egyszerü emberek közt, az usatól vlagyivosztokig, svédországtól máltáig.

Orbán tehát nemcsak korszakos zseni, hanem maga a változás a gender semleges hímnős, magtalan nyugati vezetők sorában. Maga a világ reménysége.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:49:44

@Etniez: Max. annyiban, hogy mind a kettő az oroszokkal van kiviteleztetve, és hogy mind a kettőt elég hülyén intéztük. Most, hogy az USA megtette nekünk azt a szívességet, hogy az oroszokból ősellenséget csinált az EU-ban, szerintem jobban is megkérhettük volna az árát, hogy mi ennek ellenére üzletelünk velük.

tireless treehugger 2018.01.01. 13:50:54

szép jó reggelt

szerintem a mostani irány helytelen alapokra épült hibás válaszokon alapul.

Nem akarok nagyon hosszú lenni az egyes tételek részletezésével, egyet hoznák példaként csak.

Paks2 alapjai a folyamatosan emelkedő energiaárak és az elkerülhetetlen kelet-nyugat összecsapás felmerülő energiahiány miatt indult.

Viszont a termelői villanyárak 12 éve folyamatosan csökkennek, az eu integráció miatt azelőtt elérhetetlen beszállítók jelentek meg szóval a kínálati stabilitás megnőtt, a háború pedig egy csöndes konfliktusban él, olaj és gáz biztosítható minden irányból. Így semmi valós alapja nem maradt az építkezésnek. Mintahogy a többi ideának sem.

Ennek felismerése vagy esetleg beismerése elsöpörné a jelenlegi hatalmat elitet és bürokráciát. Így inkább leegyszerűsítették a nyilvános beszélgetéseket és vitákat egyszerű hazugságokra és tiltott elterelendő témákra.

Mikor kérdezem ugyan miért erőltetjük az orosz energia importot?, hogy aztán utána azt mondhassuk tőlünk függünk és akkor már amiatt ne legyen változás, csak tereléssel találkozok. Hasonló megannyi témában, az ok a következmény és a helytelen cselekvés folyamatos összekeverése, a témák egyszerű hazugságokkal való elterelése. (éjszaka nem süt a nap, ,...)

Aztán hogy 2millió?, saját élettapasztalatom alapján 95% nem képes önálló gondolkodásra szóval elég közel vagyok vele a népszavazás 98%-os eredményéhez, És hát ha lehet inkább ezzel a számmal kalkuláljon aki gyökeres változásokban bízik, orbánnal vagy nélküle.

Etniez 2018.01.01. 13:56:32

@midnightcoder2: Szerintem a kettő meg egy csomagban érkezett. 2018-ban légkondi nélküli metrókat vettünk, mikor Budapesten egyre melegebbek a nyarak.

midnightcoder2 2018.01.01. 13:58:37

@tireless treehugger: Nyilván, ha ma süt a nap, akkor az esernyő beszerzése teljesen felesleges beruházás, elvégre soha nem fog esni az eső. Ma valóban kínálati piac van Európában áramból, de ez nem fog sokáig tartani.

6.Lenin 2018.01.01. 14:02:12

@Etniez:

Mi köze az egésznek a véleményedhez? Az lenne a 10 parancsolattal egyenértékű kőbevésett igazság?
Én is leírtam az enyémet, hogy te tulajdonképpen az ellenérdekeltek propagandáját nyomod.
Igazolni is tudom, mert ameddig nem lettek bevéve a buliba, semmire nem adtak engedélyt, amint ez megtörtént, minden el lett fogadva.
természetesen a véleményedhez jogod van, lehet véletlen is, hogy pont ez megegyezik az ellenérdekeltek véleményével is.
De én nem is a véleményeddel vitatkoztam, csak megjegyeztem, hogy ez egy sunyi propaganda.
Nekem nem lehet ez a jogos véleményem? Hiszen az eddigi "vita" is ezt igazolja.

midnightcoder2 2018.01.01. 14:03:35

@Etniez: A metrókocsikba pont felesleges a légkondi. Normál körülmények között ugyanis a föld alatt nincs meleg. Az más kérdés, hogy nekünk a kettes metrót anno sikerült úgy felújítani hogy a metrók fékezésekor keletkező energiát nem lehet visszavezetni a hálózatba, ehelyett elfűti a rendszer, amitől aztán rohadt meleg van az alagútban és a kocsiban is, és nem mellesleg időnként kigyullad. De erre nem a légkondi a megoldás, már csak azért sem, mert amíg ott dekkolsz a metróra várva addig is folyni fog a töködön víz. Ehelyett azt kell megoldani, hogy ne fűtsön a metró, és máris nincs gond a légkondi hiányával. Különösen annak fényében, hogy a legtöbb buszon és villamoson sincs.

Etniez 2018.01.01. 14:07:43

@midnightcoder2: Négyes metrón nagyon kellemes a hőmérséklet nyáron, van benne légkondi. Ennyit tudok hozzászólni a kérdéshez.

midnightcoder2 2018.01.01. 14:11:55

@Etniez: Négyes metrón a peronon is nagyon kellemes hőmérséklet van nyáron. A légkondi pedig egy hőszivattyú: pont annyi meleget tesz bele az alagút levegőjébe, mint amennyivel hűvösebb lesz a kocsiban (na jó, picit többet mert neki is van vesztesége). Ergo, ha a jelenlegi fékrendszer mellett még légkondit is tennének a kocsikba, pláne megpusztulnál a peronon a metróra várva.

Etniez 2018.01.01. 14:15:52

@midnightcoder2: Akkor is visszakanyarodunk oda, hogy nem kellett volna orosz metrókocsikat venni és te is beláttad.

midnightcoder2 2018.01.01. 14:19:01

@Etniez: Nem feltétlenül metrókocsikat nem kellett volna venni. Ilyen áron nem kellett volna. Illetve, ha már metrót újítunk fel, akkor olyan metrókocsi kellene, ahol nincs vezető, lásd 4-es metró. Arra viszont nem biztos, hogy azt a csapatot választanám, akik egy ajtót sem tudnak megbízhatóan megépíteni.

Etniez 2018.01.01. 14:23:16

@midnightcoder2: Téged elraklak az értelmes, vitatkozni érdemes vele kategóriába, buék.

midnightcoder2 2018.01.01. 14:32:48

@Etniez: Buék neked is, és mindenkinek!

tireless treehugger 2018.01.01. 14:35:13

@midnightcoder2:

>>..., elvégre soha nem fog esni az eső.

Rólad beszélek, az elképesztő hazugságok esetében.

>>Ma valóban kínálati piac van Európában áramból, de ez nem fog sokáig tartani.

Biztos alapos okod van okod ezt mondani, nem csak egy újabb hazugság.

kutyás majmok népe 2018.01.01. 14:51:28

@midnightcoder2: "mindenkinek"

Fordulj fel, troll! Sikerült elterelned a témát a másik faszarccal együtt, mert nyilván ezért bérkommentelsz.
Ugyanakkor bölcsen, tolvaj fideszes troll módjára kussolsz, ha olyat kérdeznek, amire gáz válaszolni. Ezért kinyalhatod a seggem.

Paks egy nagy hazugságra épül, amit a hülyéknek tudtok csak eladni. Atomerőmű nem kell, áramot lehet importálni is, véletlenül pont ezért van minden országban áram. Pont.
Románia 2020-tól csak a saját vízerőműveivel és a megújuló energia bázisával már tudja fedezni a saját villamos energia szükségleteit. Vágod, paraszt?

"Olyan akksi sem igen lesz előbb amivel fél éven át tárolhatod az augusztusi áramot hogy kiegyenlítse a napsugár intenzitás évszakfüggő különbségeit."

Barom. A horvátoknál és az albánoknál nincs "akksi", mégis van áram egész évben, te hazug troll. A zöldenergia nem csak a Napból van, te idióta. Amikor nem süt a nap, akkor máshonnan megy a hálozatra az áram, ezért hívják hálozatnak. Ha ennyit sem tudsz, miért okoskodsz?

Semmi nem indokolja az atomerőműveket, csak a korrupció meg a lopás lehetősége.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.01. 14:52:02

@Etniez: Az öreg munkásőrrel mindig ez van. Valamit beleképzel az írásainkba, majd elkezd azzal vitatkozni, amit nem is írtunk. Már teljesen szétitta az agyát, vagy a kémiai kasztráció ártott meg neki amire ítélték a pedofiliája miatt.

6.Lenin 2018.01.01. 14:57:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A tiédbe bele kell képzelni, hogy beteg vagy? Nem elég elolvasni?
Te tényleg elhitted, hogy @Etniez bármelyik kérdésére adott választ el tudná fogadni?
B+, te hány éves vagy tulajdonképpen?

CCnick 2018.01.01. 15:52:07

@Etniez: "z a Mecsekben van kishaver, nézz már utána.
Ideiglenes = néhány százezer évig. Klassz. "

Eh már nem akartam reagálni, de ...

Az ideiglenes tároló Pakson van.

index.hu/tech/2016/11/22/kiegett_kazettak_taroloja/

CCnick 2018.01.01. 16:00:25

@kerszi: "és még egyetlen reaktor sem lett
lebontva biztonságosan, és szerintem nem is lesz soha"

A valóságban persze van, keress rá:

Versuchsatomkraftwerk Kahl

Kővárépítő Orbán a király a házban 2018.01.01. 17:01:11

A magyarnak ilyen gazdag karácsonya soha nem volt még, mint 2017ben, bár, idén jobb lesz.

Isten éltesse a kancellárt Urat, Viktort!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.01. 17:20:47

@6.Lenin: Nem tűnik fel te vén pedofil, hogy már többen kifogásolták, olyanokat magyarázol bele az írásukba, ami abban nincs?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.01. 17:21:36

@6.Lenin: "B+, te hány éves vagy tulajdonképpen?" - Közöd?

Janossz 2018.01.01. 17:22:48

@Kővárépítő Orbán a király a házban: Láttuk a hiradóban a sok gazdag magyart a Blahán, sátrak előtt...
Vagy azok migráncsok voltak?

Janossz 2018.01.01. 17:24:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Mindenki megérdemli a sorsát, aki vitába száll egy múmiával.

élhetetlen 2018.01.01. 18:34:14

@Etniez: Ez már két hónapja volt. „Mennyiségi alapon meg olyan migriket lehet befogadni akikre nekünk van szükségünk, ezt szintén megtesszük”, írta valaki, nem nevezem meg. A letelepedési kötvényesekre gondolsz, akiknek semmilyen kötelezettsége sincs, nem kell itt lakni, nem kell itt befektetni, csak szabad bejárást kapta az EU-ba kölcsönért? (még csak nem is vették), kérdeztem. Válasz: „a letelepedési kötvény maga befektetés, miről beszélsz?”. Nem, nem érti, hogy a kötvényvásárlás a vevőnek befektetés, a kibocsátónak hitelfelvétel. És nem lehet csodálkozni, mert Varga pézügyér kiállt az ország elé, és elmondta, hogy a letelepedési kötvényekből mennyi bevételünk származott. Ha én kölcsön kérek és kapod, akkor nekem adósságom keletkezik, nem bevételem. Mit akarsz megértetni, és kivel?

Kővárépítő Orbán a király a házban 2018.01.01. 18:43:52

@élhetetlen: 'Nem, nem érti, hogy a kötvényvásárlás a vevőnek befektetés, a kibocsátónak hitelfelvétel. '

Te nem érted. A hitelt felvennénk akkor is, ha nem lenne kötvény, csak drágábban, ahogy a ballibek csinálták. Igaz, akkor ilyen opció nem volt, hiszen a kutya sem vett magyar állampapírt a piacon, még 10% kamatra se.

Ma meg már annyira keresett a magyar papír, hogy akár még fizetnek is érte, hogy itt fektethessenek be.

Ekkora a különbség a patás orbán és a demokrata szakértő értelmissség magyarországa között....

élhetetlen 2018.01.01. 18:54:48

@midnightcoder2: „az viszont annyira nem feltétlenül rossz, ha a sok kicsi kínai idejön.” Csak iszlamisták ne. Az előítélet. Nem fogok cikkeket előkeresni arról, hogy Józsefvárosvan hogyan gyilkolják egymást a kínai maffózók, vagy esetleg a magyar üzlettársakat. Tudom, az jobb, mint egy szír kereskedő, akinél 15 éve vásárorok halal vágott bárányt. „Nézd meg az amcsikat és az ő bevándorláspolitikájukat: fiatal vagy, jó szakmád van, gazdag vagy”. A három szempontod közül melyiket vizsgálják a letelepedési kötvényt áruló cégek? Még a gazdag vagy sem kell, kölcsönből is vehetnek, mert majd magyar állam majd fizet. Tudod, miről beszélsz? Csak kérdezem.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.01.01. 18:55:15

Miről beszélgettek itt (fentebb) ti arany drága bogaraim? A Kedves Beteg rendszeréről, a NER-nek nevezettről? Hogy az milyen? Meg arról, hogy miért csinál valamit (ez az ember, meg a rndszere)? Ezek valóban fontos kérdések, persze. De furcsa módon, ezekre könnyű válaszolni. Vannak a világon nagyon nehéz problémák is, de ez nem az. Sőt, sommás, de igaz választ is könnyű rájuk adni. Imigyen: A NER, az egy fasisztoid, antidemokratikus, egyre inkább diktatúrába hajló kleptokrácia, amelyet egy magát politikai pártnak álcázó bűnbanda hozott létre (a minél alaposabb definíció mindig minél hosszabb -ez most egy rövid lényegre törő definíció). Az említett bűnbanda ezt természetesen azért csinálja, hogy a vezetői, és a tagjai meggazdagodjanak. Az elsődleges indítékuk minden esetben a lopás. A többi cselekedetük hátterében mindig ennek az elősegítése áll, legyen az bármilyen állami, parlamenti, törvényhozási, stb. cselekedet. Természetesen, mivel itt egy koplex rendszerről, és az atz működtető emberekről beszélünk, vannak más (és akár egyéni) motivációik is, de a fenti, a tolvajlásos-meggazdagodásos motívum a lényegük.

A fentiek miatt - tisztelettel bár, de - nem értek egyet eme blogposzt ama lényegi állításaival, hogy (1) Kornai műve jól modellezi a NER-t, és ama lényegtelenebb állítással sem, hogy (2) a NER lényege, csakúgy mint a cocializmusé volt - a "bürokrácia" lenne.
Az (1)-el az a probléma, hogy Kornai műve persze nem a NER-ről szól. Ettől még lehetne jó az adaptáció, de itt mégsem az. Hogy is mondjam csak... szóval (kicsit absztraktabban): egyediségében minden társadalmi rendszer eltér bármely másiktól. Egyszerűen azért, mert az a sok kis apró tényező, és tulajdonság (a benne lévő emberek tulajdonságai is ilyenek, sőt az emberek néha nagyon meghatározóak), minden rendszerben különböző egymástól. Az, hogy mi ezekben "közös nevezőket" keresünk (és találunk is), az már egy elvont fogalmi absztrakció eredménye lesz. Pl, kitaláljuk a "termelési mód" fogalmát, megállapítjuk (helyesen), hogy ez az egyik legfontosabb, a társadalmak, és a gazdaság működését leíró fogalmak között. És ez alapján a "kapitalista" országok közé soroljuk be pl. az USA-t is, és Kenyát is. Holott, - ahogy mondani szokás - kb. "3 világ" választja el őket egymástól. De eme fontos szempont alapján (amely azért, jegyezzük meg, maga is egy leegyszerűsítése, és általánosítása a nagyon bonyolult valóságnak) valóban megegyeznek. Tehát az van, hogy a társadalmak, országok, gazdaságok milyenségének osztályozásakor először jellemzőket, kategóriákat gyártunk, majd azokat fontossági sorrendbe rakjuk, majd "dobozolunk". De csak kevés kategóriával fogunk dolgozni, a "fontosabbakkal". Na most, e folyamat során mondjuk van 10 kategóriánk, amelyeket egyenként kiosztunk a társadalmakra. És akkor azt látjuk, hogy - ami természetes is - hogy bár sokféle átfedés van, de pontosan egyforma társadalom - itt persze egymástól elkülönülő társadalmakról, országokról van szó- nincs kettő. Valamiben mindegyik különbözik a másiktól... Mit jelent ez: Hát azt, hogy egy társadalmat úgy lehet a legpontosabban, legárnyaltabban leírni, jellemezni, ha a lehető legtöbb, fontos kategóriában jellemezzük azt. De nem egyben, vagy kettőben, mint ami itt történt. Vagyis, hogy "észrevesszük", hogy a cocializmusnak egy fontos jellemzője volt a bürokrácia túlburjánzása, és a NER-nek is egy jellemzője ez, és akkor heuréka, megtaláltuk a közös nevezőjüket. Hát nem. Ez lehet, hogy egy közös nevező, csakhogy emellett még számos egyéb közös nevező lehet, arról nem is beszélve, hogy számos olyan fontos jellemző lehet, ami meg nem közös bennük. Ahogy az az eddigiekből bizonyára már világlik, itt most éppen amellett érvelek, hogy a két rendszer között _nem_ a bürokrácia az az összekötő közös nevező, amellyel rendszerspecifikusan, relevánsan le lehet őket írni. Hogy mást ne mondjak egy fontos különbség volt az, hogy míg a cocializmusban a magántulajdon erősen korlátozott volt az állami tulajdon rovására (nem kapitalista rendszer volt, nem épülhettek fel nagy vagyonok, stb), addig a NER pontosan az ellenkezőjét csinálja az "államosításnak", amennyiben az állami tulajdont magánosítja, vagyis - magyarul - lopja el. Ez ezért elég fontos különbség a két rendszer között. Amellett, hogy nyilván egyezések is vannak, és akár ilyen lehet a "bürokrácia" is, de azt mondani (ha valaki ezt akarja mondani), hogy a két rendszer legfontosabb közös jellemzője éppen a bürokrácia, és emiatt a NER egy cocialista-szerű rendszer, az óriási tévedés.

6.Lenin 2018.01.01. 19:02:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Pont te irkálsz belemagyarázásról, te pöcs. Mióta pedofilia a hátrányos helyzetű gyerekek kiemelése a rossz családi környezetből? Láttál te már olyasmit? tudod mekkora probléma ez?
Vagy azért vagyok munkásőr mert 65-68-ig voltam katona, és még PPS volt rendszeresítve?
Akkora segg vagy, hogy elektromikroszkóppal kéne keresni másikat..
Mind
Amikor ilyesmiket irkálsz, valamit kompenzálni próbálsz vele? Hol bizsereg ilyenkor?

Mondjuk valójában tényleg nem érdekel, hogy hány éves vagy, csak a színvonal elgondolkodtatott.
Nekem tök mind1, hogy a hátralévődet milyen szellemi állapotban morzsolgatod le.
Gondolom így is van elég bajod.
Azért BUÉK! Ha véletlenül van családod nekik is, bár éppen elég lehet elviselniük téged.

élhetetlen 2018.01.01. 19:05:54

@Kővárépítő Orbán a király a házban: Másról beszélsz. Mi nem világos abban, hogy aki kötvényt vesz, az befektet, jól, vagy rosszul, aki kötvényt bocsát ki, az hitelt vesz fel, amit majd vissza kell fizetnie visszaváltáskor. Most próbálj meg eltekinteni a tízen évvel ezelőtti, és a mostani viszonyoktól, de amit írtam, az miért nem igaz, mit nem értek én?

Bolshevik 2018.01.01. 19:06:17

Lassan döntsük el, hogy Orbán azért geci, mert jaj a külföldtől függünk energiaügyben, vagy azért, mert jaj buta erőművet épít, mert a kettőn egyszerre sírni elég fals.

Kővárépítő Orbán a király a házban 2018.01.01. 19:18:43

@élhetetlen: Na és mi a baj azzal, hogy az állam hitelt vesz fel olcsón? Miközben mindig többet fizet vissza, mint amennyit felvesz?

6.Lenin 2018.01.01. 19:38:23

@Kővárépítő Orbán a király a házban:

Előfordulhat olyan helyzet, hogy egy esetleges összeomlás fenyeget (mondjuk egy vállalkozást)
Hitelt kell (esetleg) felvenni. Vagy feladom.

Lehet drágán, magas kamattal. Csak nem biztos, hogy ilyen feltétellel is adnak.
Lehet olcsóbban, de belepofáznak mire költheted, vagy mit kell tenned, hogy hitelt kapjál.
Lehet olcsóbban, nem szólnak bele az elköltésbe, de megúszom az összeomlást, és utána már van miből visszafizetni az esetleg magasabb kamatokat is, hiszen a kölcsön kitermeli azt is.

Talán ezek a leglényegesebb szempontok ilyenkor.
Szerintem.

ÉhesIó 2018.01.01. 19:38:54

@Kővárépítő Orbán a király a házban: Ja úgy könnyű gazdagodni, hogy az állam haveri alapon ad pénzt az induláshoz. Miért nem a szabadpiacról vesz fel hitelt? Mert az állami olcsóbb? Na és annak az olcsóságát ki fizeti meg?

ÉhesIó 2018.01.01. 19:39:47

@6.Lenin: És ha mégis bebukik? Akkor bukták az adófizetők?

tireless treehugger 2018.01.01. 19:50:58

@Kővárépítő Orbán a király a házban:

>>Ma meg már annyira keresett a magyar papír,
>>hogy akár még fizetnek is érte, hogy itt fektethessenek be.

www.allampapir.hu/ , 1.5%-3.5%-ig.

Eurókötvényt pedig 2.15%-on adtunk el októberben.

Szóval nagyot mondtál buta troll barátom.

élhetetlen 2018.01.01. 19:54:28

@Kővárépítő Orbán a király a házban: Jaj. Nem az a baj, hogy az állam hitelt vesz fel, hanem mikor beadja az állampolgároknak, hogy ez nem hitel, sokkal jobbak vagyunk, nem kell hitelt felvenni, megélünk a piacról. Az olcsónál csak ott a baj, hogy pl. a letelepedési kötvényt discont áron adták ki a forgalmazóknak, (ne kérj dokumentumot , ne hajtom fel), és teljes áron fizeti vissza az állam. Biztos, hogy olcsó kölcsön? Míg egy felvett kölcsön, az felháborító volt, az csődbe döntötte az országot. Én már nem érem meg, mikor a Belgrád-Bp. vasútvonal hiteleit kell visszafizetni, miközben .a feltételezett haszna annyi lesz, hogy Varga szerint biztosan nálunk fognak vámolni, de erre még ígérete sincs, nemhogy szerződése. De biztosan jó, olcsó hitel. Stb.

élhetetlen 2018.01.01. 19:58:16

@ÉhesIó: Megleptél. Bár valószínű, hogy nem érdekel, de egyetértek veled.

6.Lenin 2018.01.01. 20:02:04

@ÉhesIó:

Benne van, de jelenleg az ország nem áll bukásra, és a kilátások sem olyanok.
Ne olvassál olyan oldalakat pl napi.hu, mert szerintük az ország már 8 éve összeomlott, sőt azóta minden nap min. 3x omlik össze. A GKI -ben is nagy szerencse, hogy azt ott dolgozók legalább a bejárati ajtót eltalálják, gazdasági előrejelzéseket még soha.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.01.01. 20:13:14

Én nem értelek titeket "ballib"-eket sem. Itt vitatkoztok a tolvajbanda netes ügynökeivel azon, hogy elég magas volt-e a letelepedési kötvények kamata, vagy nem, meg hasonló teljesen irreleváns hülyeségeken. és közben elfelejtitek mondani, hogy ez az egész arra szolgált, Rogánék direktben azért találták ki, hogy ellophassanak 165000000000 (százhatvanöt-milliárd) Ft-ot. És el is lopták. Ezen felül, még meg is károsították az államot egy ehhez képest bagatell összeggel 20000000000 (húszmilliárd) Ft-al. De hát valójában ezek csak becsült összegek, és a lényeg itt megint csak nem ez a bagatell pár 100 milliárd, hanem az a sok 1000 milliárd, amibe nekünk ennek a bűnbandának az országlása kerül. Egyrészt ugye, hiszen ez csak a károkozás pénzbeli értéke, és nem az emberi életekben, és életminőségben nem is pontosan kifejezhető kár, amit ez a fasiszta tolvajbanda okoz.
Tehát, tényleg! Miről beszéltek akkor, amikor már rég a kaszákat kellene egyenesíteni? Vagy ha nincs kaszátok (mert nektek nincs - nekem mondjuk van), akkor legalább valamilyen valósághűbb beszélgetést várnék tőletek a NER-netes férgeivel.

Mr. Waszabi 2018.01.01. 20:13:42

Szerintem nem szükséges könyvből olvasni, hogy az Orbán rezsim miért szar. Aki élt ebben az országban Kádár alatt, és megélte itt a rendszarváltást, beleértve Orbán kezdeti lépéseit a magyar politikában, az ma pontosan tudja, hogy miért bullshit az, amit Orbán nyomat. Pardon, ma már inkább Orbanescu elvtárs. Mert úgy viselkedik. Arra játszik 17 év óta, hogy az újonnan felnövekedett generációk, akik neki nem kortársai, nos, csak azt tudják róla, és a megelőző rendszerről, amit ő itt ma bullshitként próbál előadni. Pedig hát ami történt, az megtörtént, és úgy történt meg, ahogy.

6.Lenin 2018.01.01. 20:25:11

@ipartelep:

Akkor valami nagyon nem stimmel.
Lopnak, mint az állat, kölcsönt basznak felvenni, csökken az adósság, jönnek a befektetők szinte ész nélkül. még negatív kamatért is adnak lóvét. Emelik a fizetéseket, munkaerő hiány van. Épül egy csomó dolog, még feleslegesek is. Lehetne még sorolni.
Rajtad kívül ki a fasz szeretne itt kaszát egyenesíteni?
Az ellenzék támogatottsága a béka seggénél.

Amikor meg az észkombájnok voltak hatalmon, rengeteg kölcsön, meg miegymás, és kis híján összeomlott az ország. Ne gyere világválsággal, mert azon nagyot nyertek néhányan, tehát nem volt véletlen, csak az okosak nem látták előre, valamiért.

Melyikért is ácsingóznak inkább az emberek?
Te nyugodtan szaladgálhatsz egyenes kaszával, jobb esetben kiröhögnek, elvisznek orvoshoz, rosszabb esetben lelőnek, mint terrorista gyanús egyént.

anyadmajma 2018.01.01. 21:12:19

@6.Lenin: na, pontosan, rajtatok, 2 millió hazaáruló bolsevik geciken kívül mindenki kaszát akar élesíteni.
A gazdád régi rendszerében is olyan szépen épült az ország, teljesítve az 5 éves terveket, hogy öröm volt nézni 88 után, te retardált gyökér.

6.Lenin 2018.01.01. 21:31:59

@anyadmajma

B+, van 6 millió választásra jogosult, aki nem a Fideszre szavazott. Győzd meg őket, hogy menjenek el szavazni, és szavazzanak a Fidesz ellen. Az ügy lezárva.
Ha mégis a Fidesz nyer, akkor neked a demokráciához semmi közöd, kinyalhatod Orbán seggét.

anyadmajma 2018.01.01. 21:36:51

@6.Lenin: hát, mondanám, hogy te baszd meg, de nálad az a nyerő, ha téged basznak:)
azt élvezed, te hazaáruló bolsevik geci.
A poszt minden betűje pont rátok illik.

6.Lenin 2018.01.01. 21:40:10

@anyadmajma:

Nem tudsz meggyőzni 6 millió embert?
Nincs mivel?
Nem hisznek neked?
Akkor + ?

anyadmajma 2018.01.01. 22:31:36

@6.Lenin: nem várom el, hogy megértsd az egyszámjegyű IQ-dal:
A zsidókat törvényesen vitték Auschwitzba.
Biszku törvényesen végeztetett ki embereket.
Soros terv nem létezik.
De neked, hazaáruló bolsevik gecinek csak az jut el a tudatodik, amit mondanak a pártközpontból.

anyadmajma 2018.01.01. 22:34:10

@tireless treehugger: fizetnek érte, csak éppen mi fizetünk:)
De ezeknek a gyökereknek hiába mondasz bármit.
A poszt (és a könyv) minden betűje telitalálat rájuk.

6.Lenin 2018.01.01. 22:47:30

@anyadmajma:

Mi köze ezeknek a tavaszi választásokhoz?
Győzz meg 6 millió embert, és az lesz, amit te tartasz jónak.
A geciket meg simán lelövetheted.

Hungryhorse 2018.01.02. 12:50:39

@rfbzs: erre a feltételezésedre se okod, se forrásod nincs.

A kétmilliónyi állami béren tengődő politikai megoszlásáról nincs publikus felmérés, amire ilyen feltételezést alapozhatnál, de nehezen elképzelhető, hogy politikai megoszlásuk determinánsan különbözne a teljes választókorú népesség politikai preferenciáitól.

Békélj meg azzal a tudattal, hogy az emberek élni és boldogulni akarnak, akár magadfajta haladárok tekergetik a tökeiket, akár nácik, komcsik lövik halomra az embereket a sarkon.

Hungryhorse 2018.01.02. 12:52:48

@ÉhesIó: egy elmebeteg sunyi nicktolvaj vagy, amit bárki láthat, aki a karakterlapodra néz.
Remélem elvisz az ördög te szerencsétlen pszichopata mielőbb!

Aranyoskislány 2018.01.02. 20:46:21

@harmadikszem: a bejegyzés is tetszett , de legjobban mindig a kommenteket szeretem olvasni TothJanJ hozzászólását nagyon díjaztam , de úgy globál az összes elsőként reagálók írásait is. Végre nem a @szokásos egymást anyázás, hanem logikus érvek , VÉLEMÉNYEK ,tények vitáznak,,,,így kellene ,,,

Untermensch4 2018.01.04. 12:43:31

@6.Lenin: "Lopnak, mint az állat, kölcsönt basznak felvenni, csökken az adósság, jönnek a befektetők szinte ész nélkül. még negatív kamatért is adnak lóvét. Emelik a fizetéseket, munkaerő hiány van. Épül egy csomó dolog, még feleslegesek is. Lehetne még sorolni.
Rajtad kívül ki a fasz szeretne itt kaszát egyenesíteni?"

A munkaerőhiány úgy is keletkezett hogy az alacsony mobilitásukról híres magyarok egy eléggé látványos létszámú halmaza elment az óperencián túlra és nem nagyon jönnek vissza. Kölcsönt basznak felvenni? Ja, úgy hogy paks2 finanszírozási része évtizedekre államtitok... a kötvényt mint hitelt vki már próbálta elmagyarázni. Az épülő dolgoknál a hiányzó nem feleslegesek az igazán kellemetlenek de semmi gond, nem kell 6millió embert meggyőznöd, csak néhány ezret akiknél a nyírségben pár évtizede ideiglenesen leállították a kisvasutat aminek volt kihasználtsága, de lett felcsúti kisvasút.

De ahogy az 5éves tervekkel már utalt rá vki, a tények, a valóság bizony makacs. Sajnos nem fog kijönni a matek. Annyi éhes káderszájat kellene megetetni ami valóban jó gazdasági növekedés nélkül nem sikerülhet, a növekedésnek viszont gátja a korrupció ami miatt meg kellene etetni őket...
Ezért kell az 1984-es hangulatkeltés, a "tábort" együtt kell tartania a bunkerpszichózisnak mert önmagában az életszínvonallal nem sikerülhet.

6.Lenin 2018.01.04. 13:30:11

@Untermensch4:

Szerinted, szerintem meg ma Mo soha nem volt ilyen jó helyzetben az elmúlt 70 évben.
Természetesen, aki akar is, az talál problémát, igaz nem is kell nagyon keresni.
De, honnan indultunk, és hol tartunk, az is tény.
A mindenben mindig csak a hibát keresni, csupán rosszindulat kérdése, benned meg ez megvan kellő mennyiségben.
Ennyi.

Untermensch4 2018.01.04. 17:24:08

@6.Lenin: "De, honnan indultunk, és hol tartunk, az is tény."
Legalább viktorunkék megmutatták hogy sorosbérencből is válhat rendes posztkomcsi.

"A mindenben mindig csak a hibát keresni, csupán rosszindulat kérdése, benned meg ez megvan kellő mennyiségben.
Ennyi. "
Mi is volt 70 éve? 1948 ha jól számolok. Gondolom az lenne az érvelésed alapja hogy "jobban élünk mint 4 éve", mármint logikailag. Hogy most jobb mint korábban és ez hűdenagy eredmény. Meggyőzőbb lenne ha mondjuk legalább egyetlen olyan európai országot e mellé tudnál tenni amelyik az elmúlt 70 évben bármikor jobb hely volt mint most...
Egyébként a kellő mennyiségű jóindulat is megvan bennem, amíg el nem használják. Viktorék esetében több mint egy ciklusnyi jóindulatom is volt, sőt még a mai napig várom hogy tényleges történelmi nagyságuk megcsillanjon olyan módon hogy az nekünk is jó (mind anyagilag, mind erkölcsileg). Tehát még paks2 ügyében is feltételezem hogy magyar jogászhoz méltóan sikerült úgy szerződniük hogy ha történik vmi ma még váratlan fordulat és a erőműberuházást nullázni kéne mert nettó pénzkidobássá változik (mondjuk beindul az olcsó tóriumos erőművek építése), akkor rámutatnak egy jó kis apróbetűs részre és magyarisztán nyert.

6.Lenin 2018.01.04. 18:41:34

@Untermensch4:

"Hogy most jobb mint korábban és ez hűdenagy eredmény."
Nagyon is nagy, ha az előzőek ténykedését nézzük, mind a 70 évet.

"Neked megvan a saját utad, és nekem az enyém. Ami pedig a helyes és egyetlen utat illeti: olyan nem létezik.

Friedrich Nietzsche"

Ha szeretnéd megismerni, hogy mire is vagy képes, akkor azt kell nézni, honnan indultál, és hová jutottál. amennyiben másokat is be szeretnél vonni az összehasonlításba, már magyarázatokat próbálsz keresni a sikertelenségedhez.
Az ország összességében jó úton halad.

Lehet, hogy 100-200 év múlva néhány dolog megkérdőjeleződhet, de ki lát olyan távlatba?
És, ha megnyomják a piros gombot Észak-Koreában, vagy az USA-ban, meg ősz előtt?

Untermensch4 2018.01.04. 19:13:23

@6.Lenin: Ha csak a lépésszámlálót nézed meredten akkor a saját szubjektív kis világodban te haladsz a legjobban.
A fejekben lévő feudalzmusból elmeneteltünk a proli önteltségig (ami akkoriban, csak magunkat nézve nagy eredmény volt ám...), most meg viktorék megvalósítják a grósz et által jósolt dél-amerikai jellegű crony capitalim-t...
Az ilyen teológiai zártságú "összehasonlítás" (saját bázisértékhez, más adat nélkül) pont annyira hiteles eredményt hoz mint az istenekkel kapcsolatos igazság vizsgálata bármely egyetlen vallás saját zárt teológiáján belül. Jól hangzik amíg a külvilág nem kellemetlenkedik bele. Magunkat meg nem tudjuk elszigetelni a külvilágtól, így idővel elkerülhetetlen lesz az összehasonlítás.
És hogy ne ragadjunk bele a hagyományos pesszimizmusba (magyarázatokat a sikertelenséghez? ha összességében jó úton halad egy ország akkor az "átlagosan" sikeresnek mondható nem?), hasonlítsuk magunkat olyanokhoz akik nálunk nem jobb rajtkockáról előrébb jutottak mint mi, mit tanulhatnánk tőlük? Mondjuk az észtektől...

"És, ha megnyomják a piros gombot Észak-Koreában, vagy az USA-ban, meg ősz előtt?"
ÉS ha ebola-madár-sertés-majominfluenza szupervírus tenyésztődik ki? Sztem ne riogassunk világvégével így kora januárban, úgyis van évente néhány. És nem túl elegáns mint érvelés.

6.Lenin 2018.01.04. 19:33:10

@Untermensch4:

" Mondjuk az észtektől..."

Azonos a két nemzet történelme?
Nekik is voltak olyan vezetőik, mint nekünk?
Ott is csak a fővárossal törődtek 50-60 évig?
Ott is eladósították, szétlopták, eladták az országot a "rendszerváltás" előtt?
stb
stb
stb
Miket szeretnél alapul venni? Melyik időszakot?

Miért nem veszel alapul egy volt gyarmattartó országot, akik kirabolták a fél világot.

Vagy vegyük mondjuk Portugáliát, Hollandiát, Spanyolországot mekkora hatalmuk volt valamikor, és ma?
Kiválasztasz egy ma esetleg sikeresnek vélt országot, és összehasonlítod Mo-al, milyen szándékkal is?
Na, ugye.

Én nem riogatni akartam, csak a mai helyzet olyan változó, hogy nem évtizedekre, de még évekre, hónapokra is veszélyes előre jósolgatni
Németországnak hónapok óta nincs kormánya, mikor lesz? És milyen, milyen következményekkel? Kiket rántanak esetleg magukkal? Mi lesz a brexit vége, Olaszország, Auszria új kormányát meddig engedik elmenni?
Kérdés, kérdés hátán.

Hol van Hollande, Renzi, Faymann, esetleg hol lesz Merkel.
Mo-al mi is a helyzet már 8. éve?

Untermensch4 2018.01.05. 00:16:49

@6.Lenin: "Azonos a két nemzet történelme?
Nekik is voltak olyan vezetőik, mint nekünk?
Ott is csak a fővárossal törődtek 50-60 évig?
Ott is eladósították, szétlopták, eladták az országot a "rendszerváltás" előtt?"

Mennyire lehet "azonos" két nemzet történelme..? A többszáz éves ütközőzónai lét nekik is megvolt.
A vezetők "olyansága" hogyan mérhető?
'40-től '92-ig a szovjetúnió része voltak (leszámítva a háború alatt egy rövidebb időszakot de így őket (is) tképp kétszer is megszállta a szu, csak náluk az első volt az amikor "ők hívták őket".
Eleve '92-ben volt a "rendszerváltás" és hirtelen ott észtkedtek úgy hogy a lakosság kb harmada orosz volt.

"Miért nem veszel alapul egy volt gyarmattartó országot, akik kirabolták a fél világot.

Vagy vegyük mondjuk Portugáliát, Hollandiát, Spanyolországot mekkora hatalmuk volt valamikor, és ma?"

Spanyolország nem állt vmi jól 1948-ban, portugáliának mintha még lettek volna gyarmatai de mintha nem lettek volna olyan tőkeerősek hogy jól bevásárolják magukat az európai újjáépítésbe. Hollandiának még papíron megvolt indonézia, de vhogy nem volt már nyereséges ez a gyarmat-kirablás dolog a 20.század elejétől. Sztem mindhárom ország jobban áll most mint 1948-ban.

"Én nem riogatni akartam, csak a mai helyzet olyan változó, hogy nem évtizedekre, de még évekre, hónapokra is veszélyes előre jósolgatni"
A bizonytalantól való félelem bizony nyomasztó. Mi lenne ha a sok tényezőből egyszerűsítenénk? Mert az eu egy- vagy kétsebességes lesz, innen a lángoktól öleltből nézve mi a másodosztályba kerülünk. Oroszországnak érdeke hogy minél decentralizáltabb és főleg instabilabb legyen az eu, a szalámizás ugye, kár hogy mi látszunk most az első szeletkének. Az usa-nak meg az az érdeke hogy ne nőjön a fejére egy birodalomként funkcionáló eu de ne is egyék meg az oroszok. Tekintve hogy az eu irányító politikusai között nem tudnak sehogy sem többségbe kerülni a k-európai-balkáni arcok, nem aggódnék annyira. Kis-britannia kiválása vicces lesz, eddig úgy hallottam hogy a németeket sem fenyegeti összeomlás, az országokat nem a kormányok működtetik ahogyan egy hajót sem maga a kapitány mozgat. Nálunk szokatlan elképzelés de vannak országok ahol szétválogatják a szakmai és a politikai feladatköröket és nem kell mindenhova beférni az ejtőernyős kádereknek, főleg nem annyinak hogy a közalkalmazotti létszám kétszerese legyen (a lakosság arányához viszonyítva) mint máshol, egyéb mérhető különbségen kívül (leszámítva a magasabb költségeket).

"Mo-al mi is a helyzet már 8. éve?"
Azt tudtad hogy messzebbről nézve a folyton kormányválságokkal működő ausztria és a folyton stabil kormányú magyarország összehasonlításából egyszer azt a következtetést vonták le hogy magyarország a birodalom stabilabbik, "húzó" része, így aztán jól fel is lettünk darabolva...

6.Lenin 2018.01.05. 09:32:26

@Untermensch4:

Vagyis, ha jól olvasom, amit írsz, Mo -szerinted csak szar lehet.
A másik, hogy tulajdonképpen hülyeség másokhoz mérni, mert hátha nem az jön ki belőle, amit te szeretnél.
Ez utóbbiban egyetértek veled. Mindig úgy kell a példákat felhozni, hogy az legyen az eredménye, neked van igazad.

Untermensch4 2018.01.05. 11:51:13

@6.Lenin: "Vagyis, ha jól olvasom, amit írsz, Mo -szerinted csak szar lehet."
Nem. Ez a default magyarosch pesszimista megközelítés ami teljesen független a képzeletbeli politikai oldalaktól. Mo a világ legjobb helye is lehet(ne) és nem kell nagy erőfeszítés, új találmány vagy csoda. Tényleg elég lenne ha a politikus parazitáink (=minden politikus) szimbiótaként működnének és nem zavarná őket ha hagyják élni (*) az alattvalókat (később ebből még abba az irányba is eltolódhatunk amit "szolgáltató állam"-nak is szoktak nevezni).
A méréseknek meg az az értelme hogy adatokat kapjunk a valóságról. És a te eredeti elgondolásod az hogy ne mérjük magunkat másokhoz (ami nulla mérés) miközben az enyém az hogy a több adat = pontosabb eredmény (sok mérés). Ügyes csúsztatás hogy ezt megpróbálod úgy tálalni mintha egyetlen, mazsolázgatott adatsorú mérés lenne az én álláspontom. Az "ügyes" persze idézőjeles hiszen vissza lehet követni amiket leírtunk.
(*) Ha konkrétabb példát akarsz, a fülkeforradalom óta hogyan alakult a növényi alapanyagból gyártott üzemanyagok sorsa magyarországon? Duplán beugratós téma mert a a te "csak magunkhoz mérünk"-módszereddel is vizsgálható...