Harmadik szempont

Közéleti kérdésekről szintézist keresőknek.

Az igazi rendszerváltás

2018. március 02. 20:42 - harmadikszem

images_7.jpg

Van mitől tartania a mostani rezsimnek, és ez már nagyon erősen látszik a kommunikáción. Még csak nem is kormánykommunikáción, bár ők is elkezdtek vicces dolgokat művelni. A legjobban mégis azoknak a kétségbeesett nyüszítése hallatszik, akik elkezdtek fehéredni és remegni, mert tudják, hogy orbán nélkül ők szó szerint senkik. Megszűnnek, és ami még rosszabb: kiderül, hogy eddig sem léteztek. Pont.

Nem tudom emlékszünk –e még a Nézőpont Intézet botránya című bejegyzésemre, amelyben megmutattam, hogy lehet egy tudományos értelemben teljesen észrevehetetlen senkiből kutatási (bazdmeg) igazgatót csinálni 2 milliós fizetéssel, mármint ha szigorúan azt kutatja (és pláne: azzal az eredménnyel) amit elvárnak tőle.

mraz_1.JPG

De nem lesz ez mindig így. Ugyanaz a Mráz Ágoston Sámuel, aki jelenleg is kutatási igazgat (épp azt kutatták sokért, hogy mennyire retteg Európa a migránsoktól akik ugye azonnal elözönlik, mihelyst nem a fidesz vezeti az országot, és hát az a helyzet hogy azt találták hogy nagyon retteg, de tényleg rohadtul). Na mármost a hódmezővásárhelyi fidesz vereség után ezt bírta a saját nyilvános profiljára fosni: :

A hódmezővásárhelyieknek nem volt fontos a működőképesség.

„Hódmezővásárhelyen nem országos parlamenti választás volt. A történtek öt gyors tanulsága:

  1. Tét nélkül van esélye a proteszt-szavazásnak Magyarországon: másfél évig Márky-Zay Péter béna kacsaként fogja irányítani a 70 százalékos fideszes többségű közgyűlést. A hódmezővásárhelyieknek nem volt fontos a működőképesség sem.
  2. Érdekes, hogy Orbán Viktor kimaradt a helyi kampányból. Így elmondható, hogy helyben nem ellene szavaztak. Hat hét múlva viszont az ő miniszterelnöksége lesz a tét: vagy ő folytathatja, vagy Vona Gábor, Szél Bernadett, esetleg Karácsony Gergely lesz a kormányfő…
  3. Hegedűs Zoltán, a Fidesz jelöltje el tudta vinni a 2014-es szavazókat, de nem volt további tartaléka. Az országos politikában azonban más a helyzet: a migráció kapcsán az ellenzéki szavazók közel fele is egyetért a kormánnyal.
  4. Az országos ellenzék egy napig örömünnepet fog tartani, a következő nap viszont vezetői várhatóan összevesznek azon, mi következik a vásárhelyi eredményekből. Logikusan minden ellenzéki jelöltnek vissza kellene lépnie, s a maradék néhány napban szimpatikus független jelölteket kellene állítani 106 vk-ban. A koordináció megoldásához ma egy lépéssel sem került közelebb az ellenzék.
  5. A kormányoldalon pont fordított hatás várható: egy napig keserűség, utána ösztönzés a még elszántabb küzdelemre. A Fidesz legnagyobb ellensége saját szavazói közömbössége, a vásárhelyi vereség talán felrázhatja őket is.”

index.jpg

Nem tudom világos-e mi történik. Egy úgynevezett független kutató mintegy leb@ssza a választópolgárokat, hogy kire szavaztak má’, majd víziókat fest le arra vonatkozóan, hogy na mindegy, úgyis a fidesz fog nyerni, aki csak erősebb lett ettől a vereségtől.

Kutatóként persze a dolog értelmezhetetlen, teljesen szakmaiatlan, etikátlan, stb. De pszichésen teljesen érthető a dolog.

fresh-start_1.jpg

Igen, a valódi rendszerváltáshoz nem elég, ha ez a csürhe eltakarodik. Mennie kell(ene) mindazoknak a pénzzel kitömött tehetségtelen senkiknek, akik kutatót, művészt, professzort, újságírót, reklámszakembert, tanácsadót játszanak a pénzért. Ugye nem gondoljuk, hogy ezek a kutatóintézetek (melyeknek már se szeri se száma, viszont annyi közös van bennük, hogy kizárólag kormánypropagandát lehet bennük művelni, azt viszont gátlástalanul, és az MTA kutatóintézeti pénzek 3-4 szereséért) fennmaradhatnak? A következő hatalomnak el kell söpörni ezeket, nem a saját oldalára állítani őket (amit egészen biztosan megtennének persze).

Ugye azt sem gondoljuk, hogy azok az újságírók (dolgozzanak bár a legacy médiában vagy az új médiumokban) helyükön maradhatnak, akik ma, az újságírói etika és professzió teljes figyelmen kívül hagyásával a leggátlástalanabb szemét propagandát nyomják? Álljanak át az új hatalom oldalára, vagy alkalmatlanként takarodjanak? Remélem, ez a kérdés is költői.

És így tovább, mindazok, akikről objektíve bizonyítható, hogy politikai (= fideszes) kapcsolati hálójukon kívül semmit de semmit nem tudnak felmutatni, takarodjanak a közélet minden területéről. Nem szabadna megengedni, hogy átmentsék a rugalmas gerincüket egy következő hatalom számára (most is ezt nyögjük).

Ez lenne az igazi rendszerváltás.

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harmadikszempont.blog.hu/api/trackback/id/tr9813710862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ntp88 2018.03.03. 10:37:04

@conchita wurst: Értetted is két ásítás között amit írtam? Megismétlem: 1989 óta mindegyik elkúrta, mégpedig teljesen egyformán, csak van amelyik politikai csapat több, mások kevesebb összelopott magántőkével sétáltak el Hegyeshalom felé. De gondolom, neked jó a kis panelodban, eddig is az vót, halálodig az lesz. És mivel mindenhol mindig szar volt, van és lesz, így a Fidesz jó lesz, mert pont olyan szar, mint bármi más. Nekem jó, ha neked jó:):):):)

KissGecihuszár 2018.03.03. 10:40:04

VALÓDI rendszerváltás, ugyanmá?! Ahhoz -egyebek mellett- a zemberek, azaz az átlagmagyarja agyában (már akinek egyáltalán van olyan...) kéne egy alapos rendrakás, hogy képes legyen elválasztani a búzától az ocsút és a realitás érzékelő receptorai legyek legább olyan fejlettek, mint mondjuk egy Szlovák, Cseh, horribile dictu; egy Román átlagpolgáré. Mert ameddig itt ilyen össznépi igény van az "oldschool" kádárista attitűdökre, a nettó populizmusra, a tök nyilvánvaló hazugságok ohne zsanér beszopására, nos addig bőven lesz létjogosultsága az ilyen mráz ágoston samuknak, egyéb "véleményvezér" nettó tökkelütött idiótáknak! Amennyiben a Magyar Nép valóban Hazafi, a Hazáját valóban szerető, annak jövőjéért tényleg aggódó rétegének sikerül végre a csúti csüngőhasút és BTK-s maffia bandáját a halál faszára elhajtani, nos onnantól fog kezdődni a hosszú, kíméletlen és ellentmondást nem tűrően következetes kitakarító munkája, melynek keretében a fidesz ÖSSZES helyi, helyközi, megyei, regionális faszszopó vazallus kiskirályát, a helyi élet s halál "urait", a hazugság média "emblematikus" figuráit, mint pl. a bajervéglény, a stefkapatkány ésssatöbbi, illetve az egyéb, eleddig az adófizetők pénzéből éldegélő, hereverő senkiházi "elemzőt" kell majd -"érdemei" elismerése mellett- a megfelelő nevelési célzatú zárt intézménybe terelni, ahol majd levezekelheti ama vaskos bűnlajstromát, amivel óriási károkat okozott ennek a Hazának az elmúlt 8 GECIfidesz évben! Szóval lesz melónk bőven, ébernek kell majd lennünk és egyetlen pillanatra sem hagyhat alább éberségünk, különben ezek ismét támadni, bosszúra szomjas vadállatokként fognak ránk támadni, efelől senkinek ne legyenek kétségei.

arabok balrol 2018.03.03. 10:43:24

@morph on deer: aha, persze.

szakmailag az a jó kampány, amivel nyernek

arabok balrol 2018.03.03. 10:45:24

@ntp88: pont mint az összes környező országban, annyira qrtuk el, annyira voltak korruptak

azaz ideje felelősséget vállalnod a sorsodért nem a politikusokat hibáztatni ahogy a hómleszek teszik

arabok balrol 2018.03.03. 10:48:15

@KissGecihuszár: mintha a románok szlovákok csehországi magyarok 98%-a orbánra szavazna

de ne zavarjon mán meg cimbi

hehe

nemecsekerno_007 2018.03.03. 11:17:09

@KissGecihuszár: "Mert ameddig itt ilyen össznépi igény van az "oldschool" kádárista attitűdökre, a nettó populizmusra, a tök nyilvánvaló hazugságok ohne zsanér beszopására"

- Ez a teljes politikai garnitúrára igaz, nem csak a Fideszre.
- Egyetlen különbség, hogy a Fidesz kormány törekszik arra, hogy minél több pénzt hagyjon azoknál akik dolgoznak. Az más kérdés, hogy ez mennyire sikerül, de az ellenzék nem is törekszik.
- Az ellenzék tervei meg inkább pénzosztás kategória, előbb-utóbb adóemelést von maga után.
- Szóval amíg az ellenzék nem törekszik ugyanerre, addig jöhetnek bármilyen "demokratikus, szabadságjogos, jogállamiság" bullshit-el, nem fogja érdekelni az aktív népességet.

Szépek ezek az elméletek, a kormány idegből való elzavarása már kevésbbé. Ha többen vannak akik veszítenének az adóemelésekkel és el is mennek szavazni, akkor nem sok esélye van az ellenzéknek és végre elérjük, hogy nem a közszférával és a nyugdíjasokkal etetjük fel a jövőnket. Akkor talán kevesebb aktív és fiatal fog külföldre menni. Ez lassú folyamat és még csak az elején vagyunk, de ügyelni kell rá, hogy senki se tudja visszacsinálni.

Jakab.gipsz 2018.03.03. 11:24:56

@KissGecihuszár: Egészen pontosan "a kisgecihuszárok" rengeteg eszére nincs szüksége az átlag magyarnak. avétos a portékátok.

Ezek a magyarok, nem viselkednek úgy, hogy a parazitáik jól érezzék magukat.

Nem fogjátok jól érezni magatokat.

Duplaxiii 2018.03.03. 11:43:40

Valahol örülök ezeknek az "ébredő" írásoknak, de késő...
Mi, idősebb generációhoz tartozók, már 1990-ben jeleztük ezeket a problémákat, jeleztük, hogy nem történik rendszerváltás, csak tervezett hatalom és vagyonátmentés.
Csak akkor beszélhettünk volna arról, ha:
- megállapodnak a kerekasztal lovagjai arról, hogy régi pártkáderek, KISZ parancsnokok, munkásőrtisztek legalább 25 évig nem szerepelhetnek a közéletben, a politikai és nemzetgazdasági vonalon. Mondjuk meghúzzuk a vonalat, aki főosztályvezető vagy felette volt, az nem. Mert onnan már kötelező volt a párttagság is. Nem jöhetnek velünk az új korba a vezetők sem.
Ma nem lenne gyujcsány, orbán, kövér, a fél parlament, az mszp talán nem is létezne és a közvegyont ellopók sem uralhatnák ma az országot.
- a rendőrségünket át kellett volna szervezni a szpvjet-típusú megfélemlítés, embereket terrorizáló párthadsereg helyett egy modern, hatékony és a társadalmat védő rendőrséget kialakítani.
Ma a rendőrség az egyetlen, ami semmiféle változáson nem ment át.
Bevárták a BM-es irányította folyamatokat és ma hűen védik a pártot, ami ma a fidesz.
.
Szóval igen, kellene rendszerváltás, de kikkel???
Nincs senki, ezért van a hatalmas passzív tömeg.
Például azok, akik nem szerették a komcsikat, nem voltak a balosok hívei, miért menjenek szavazni? Csak az egyik komcsi és a másik komcsi között választhatnak. Nekem ponrosan ugyanúgy rossz az mszp és a dk, mint a fidesz? csak azért, mert 1) a média ebből él, így mardhatna asok inyenélő, kollaboráns a kassza mellett? 2) a ma ellenzékiek segge és szabadcsapata raboljon és szarja le a társadalmat?
Szóval rendszerváltás kell, de kell új politikai elit is és új MÉDIA is!
.
A közvéleménykutatásokra hivatkzoni meg butaság, mind szervezett és irányított, gyakorlatilag semmiféle statisztikai szabályokat nem elégítenek ki. Csak a saját erő prezentálás és ismét a média érdeke az egész.

Brix 2018.03.03. 11:46:25

A jelenlegi rendszerben- ha véletlenül nyerne az ellenzék- csak 2/3-al lenne értelme nyerniük, mert egyébként szinte semmit sem tudnának csinálni... Alkotmányba foglalt arányos adózás, stb...A legfőbb ügyész, az ASZ, OBH , a Jegybank , az Alkotmánybíróság, - mind Fidesz vezetés alatt áll, több évre bebetonozva... Emellett a központi és a helyi közigazgatás legutolsó elemei is a Fidesz által kinevezett potentátok , legyen szó az egyetemek kancellárjairól vagy a legkisebb iskola igazgatójáig...Ezt a monolit rendszert borzasztó nehéz lesz feltörni/ megtörni, bármilyen ellenzéki összefogásnak vagy gyenge kormánynak... Talán 2022-re, több esély lesz, amikor már tovább fog gyűrűzni a minden hatalmat érintő természetes diszkreditálódási folyamat....
Jól kieszelt , jogilag körülbástyázott kizsákmányoló rendszer ez, amit a rendszerváltás fiatal elitje a saját maga hatalmának a fenntartására dolgozott ki... A választás tétje nem a migráció- ami jelenleg is folyik óriási ütemben, különböző csatornákon- hanem az, hogy sikerül-e elzavarni ezt a korrupt , cinikus társaságot, akik a nemzeti függetlenség megtartására és a globalizáció veszélyeire hivatkozva, egyeduralmat alakítottak ki Magyarországon!

2018.03.03. 11:49:18

"Ez lenne az igazi rendszerváltás." - ez még nagyon kevés lenne az igazi rendszerváltáshoz.
ahhoz az mszp-t is az összes pereputtyával együtt (dk, ex-szdsz-esek stb.) el kéne takarítani.

Brix 2018.03.03. 11:59:26

@nemecsekerno_007: " Ha többen vannak akik veszítenének az adóemelésekkel és el is mennek szavazni, akkor nem sok esélye van az ellenzéknek és végre elérjük, hogy nem a közszférával és a nyugdíjasokkal etetjük fel a jövőnket. "

Milyen torz szemlélet ez, hogy a " közszférával etetjük fel a jövőnket...." ? A közszféra ugyanolyan érékes - ha nem értékesebb munkát végez, lsd: tanárok, kutatók, orvosok, ápolónők- mint az üzleti szférában dolgozók. Ezért az államnak a- lehetőségeihez mérten- a lehető legtöbbet kell megtenni , hogy ezeknek a társadalmilag nagyon hasznos embereknek magasabb bért tudjon fizetni, Ezen nem igazán sikertörténet a kormány politikája...

nemecsekerno_007 2018.03.03. 12:16:38

@Brix: "Milyen torz szemlélet ez, hogy a " közszférával etetjük fel a jövőnket...." ? A közszféra ugyanolyan érékes - ha nem értékesebb munkát végez, lsd: tanárok, kutatók, orvosok, ápolónők- mint az üzleti szférában dolgozók."

- A közszféra pont olyan értékes mint azok a javak amiket "visszatermel" a versenyszférának, mert ha ott több tőke képződik, akkor többet lehet szétosztani.
- Ha ez fordítva van, akkor kontraporduktív a közszféra és csak viszi a pénzt. (pl.: külföldnek képzett szakemberek)

"Ezért az államnak a- lehetőségeihez mérten- a lehető legtöbbet kell megtenni , hogy ezeknek a társadalmilag nagyon hasznos embereknek magasabb bért tudjon fizetni, Ezen nem igazán sikertörténet a kormány politikája..."

- Pont arról beszélek, hogy az államnak a lehetőségeihez mérten kell minél többet megtenni, de nálunk már régóta a lehetőségein felül tesz. Vagy szerinted miért kellettek a hitelek az elmúlt 30 évben???
- Ha a munkát terhelő adók és járulékok csökkennek, akkor a közszféra nettó bérei is javulnak. Fordított helyzetben ugyanaz van mint amit az előző pontban írtam.
- Ez a szemlélet amit te torznak vélsz, az üzleti szemlélet. Az eladósodottságunk mutatja, hogy ebben rosszul állunk. A másik szemlélet amit még a szocializmusból örököltünk felel és jó lenne megtalálni a kettő között az egyensúlyt.

ntp88 2018.03.03. 12:32:44

@arabok balrol: Nem cimbora, nézegessed meg a szomszéd államok gazdasági mutatóit, béreket, korrupciós ügyeket, és rá fogsz jönni, hogy nem véletlen, ohgy a 90-es évek eleji listavezető Magyarország, miért csak sereghajtó. Én amúgy nem hibáztatoki senkit, kurva jó életem van, viszont ezt igen is a magyar hatalmi elit durván elkúrta, amkikor úgy döntött, hogy fontosabb a suska a zsebbe, mint az ország. Amúgy meg szerintem kár azzal takarózni, hogy máshol is ugyanilyen, mert nem ugyanilyen. Ha valóban felelősségvállásban gondolkodsz, akokr ideje vállalni: a magyar társadalom a régió leghitványabb vezető elitjét termelte ki az elmúlt harminc (nem 8!!) évben! Rendszerváltás meg akkor lesz, ha elkezdenek megtellni a börtönök politikusokkal....

lobaszopiatej 2018.03.03. 12:57:58

Ájvékolnak a LIPSIK !!!
Még több feudalizmust, még több tehetséges Mészáros Lőrincet kurvaországnak!

Bogyó 2 2018.03.03. 13:00:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Megvolt a napi komment? Mennyi egyébként az ára egy ilyennek?

Amúgy meg liberális diktatúra??? Kac-kac.. Érdekes diktatúra az, amit a nép két-harmaddal vált le, egy a mainál sokkal arányosabb, értsd, igazságosabb választási rendszerrel. Én valahogy nem úgy emlékszem, hogy Hitlert, Sztálint, Szaddám Husszeint, Ceausescu-t, Rákosit választások útján zavarták volna el, nem ez a diktátorok jellemzője, az meg főleg nem, hogy nem nyúlnak hozzá a választási rendszerhez, ha az azelőtt érdemi volt, mielőtt hatalomra kerültek. Nálunk sincs diktatúra, csak marhára arra tartunk, még vannak a szabadságnak védőbástyái de folyamatos ostrom alatt. Mindenesetre az elmúlt 30 évben soha nem volt ennyire tisztességtelen előnye a kormányzópártnak a választásokon, ezt azért elmondhatjuk. A Fideszbeli nézetkülönbségek, és a jobboldal után az ország felszalámizása tart lassan a vége felé.

Bogyó 2 2018.03.03. 13:06:54

@Brix: Sajnos ez így van, a fiúk eladták a lelküket, már aki, persze, de sajnos túl sokan. Kövér, Kósa, Szájer, Deutsch, Áder egykor jobb sorsra érdemesek voltak, ma meg ők is csak asszisztálnak. Sokat elmond az is, hogy a régi fiúk közül Kövér maradt szorosan a hatalomban, amúgy mindent egy személyben dönt el a nagy ember a saját pártja listáját is. Az ilyen végkép sérülékennyé tesz egy országot. Mindig azt mondják, az ellenzék nem tudna kormányozni, nem kormányképes. Na, megnézném én azt micsoda riadalom és marakodás indulna a koncért, ha Orbán bármi miatt is hirtelen nem lenne tényező. Itt csak Orbán kormányképes, senki más, de abból meg már éppen elég volt, hatékonyan kormányoz bennünket a szakadék felé. Hosszú távon a nem kormányképesek is legalább esélyt nyújtanának.

Bogyó 2 2018.03.03. 13:10:57

@ntp88: "És még valami: a Fidesz által alapított kutatóintézményekben számos kiváló szakmaiságú tudós (is) van, akik az 1989-2010 közötti liberális-toleráns időszakban nem is álmodhattak állami intézménybéli tudományos állásról."

Mondanál pár kiváló tudós nevet? És miért nem álmodhatott valaki ilyen állásról az Antall-Boros Kormány vagy az első Fidesz-kormány alatt, ha utána igen?

Republic Forever! 2018.03.03. 13:11:12

Pedig már Marki Zay Péter is fosik a migránsoktól. El kell olvasni a beiktatásáról szóló cikket például itt az Indexen.

Bogyó 2 2018.03.03. 13:13:36

@conchita wurst: "36 napja van a lipsiknek az újabb brutális szopásig" A lipsik helyett behelyettesítheted a klientúra által megvezetett prolik által elbaszott országot.

Republic Forever! 2018.03.03. 13:14:31

Először rendszerváltás, és utána kormányváltás.

Fordítva nem fog menni. Orbán választásokon nem eltakarítható.

ntp88 2018.03.03. 13:28:34

@Bogyó 2: Nem mondok ilyen neveket, dolgozz tán te is kicsit, ha érdekel. Illetve a Boross-első Fidesz kormány alatt biztosan minden rendben volt, és mindenki nagyokat álmodhatott. Aztán egyszer csak hirtelen történt valami a semmiből és most minden rossz lett. MUHAHAHA

FayRodisz 2018.03.03. 13:37:27

Rájöttél? Gratulálok. Évek óta ugatom, hogy nem orbán a veszélyes hanem az a két kiló krumpliért megvásárolható agyatlan kretén tömeg amelyik az orbáni koszos eszméket életben tartja.
Gondolod, hogy a birka nevezetű putyinistának megjön az esze ha a vezérét lecsukják a lopásaiért? Még agyatlanabbul fog fröcsögni a demokrácia ellen.

Andy73 2018.03.03. 13:48:53

Én még nem láttam ebben az országban független politológust, de még gazdasági elemzőt se sokat, a Poltical Capital vagy a GKI pl. közismerten baloldali propagandát folytat
Kérdés, hogy a blogger mit ért igazi rendszerváltáson. 1989-90-ben valóban csak részleges volt, mert az utódpárt a parlamentben maradt, és 1994-ben vissza is tért a hatalomba. 2010-ben lett új alkotmányunk, a Fidesz szerint ekkor fejeződött be a rendszerváltás. Most jó esély van arra, hogy a szocik végre kizúgnak a parlamentből, ha 10 % alatt maradnak, de ez már tkp. mindegy.
Arra viszont nem sok esély van, hogy a Fideszt legyőzzék tavasszal, így a kormányváltásra sincs sok esély, nem hogy az újabb rendszerváltásra. Az idézett politológusnak a legtöbb pontban igaza van, még akkor is, ha ez nem tetszik a bloggernek. Teljesen más egy helyi, polgármesterválasztás, mint egy parlamenti, ahol pártlisták is vannak, és az ellenzéki pártok többségének nem a győzelem, hanem a parlamenti küszöb a tét.

Andy73 2018.03.03. 14:00:14

@Andy73: A legnagyobb ellenzéki párt jelenleg a Jobbik, Hmvh-n is a Jobbik felkérésére indult el az egyébként független Márki-Zay, csak aztán beállt mögé a baloldal is. Arra nem sok esély van, hogy tavasszal a Jobbik legyőzze a Fideszt, de azért kíváncsi lennék rá, hogy annak örülne-e a blogger. Nem hinném, hogy a jobbikos politológusokkal vagy egy jobbikos közmédiával tényleg jobban járnánk.

naivugyfel 2018.03.03. 14:08:58

@Duplaxiii:
"... Mi, idősebb generációhoz tartozunk..."
Én is, ..
De látod, miközben megvan az egyszerű, korrekt, hatékony, pártsemleges megoldás az ország rendbetételére - a Márki-Zay eset pont abba illik bele, de az csak lokális volt, ez pedig az egész országra kidolgozott - az senkit sem érdekel, téged sem, a blogírót sem... na nézzetek magatokba :-)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.03. 14:13:24

@Bogyó 2:

A liberális diktatúra az a típusú demokrácia, ahol kötelezőek a liberális elvek.

rallus 2018.03.03. 14:37:49

@ntp88: Mielőtt tökön szúrnád magad...
"A frissen napvilágot látott adatok szerint a magyar gazdaság 4 százalékkal nőtt, miközben az eurózóna növekedése az Eurostat adatai szerint 2,5 százalék lett."
"Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban".
Amúgy meg egy rendes ballib a bal heréjét odaadná valami rossz adatért és mindkettőt egy csődért...

ntp88 2018.03.03. 14:57:37

@rallus: Na, szóval, hogy árnyaltabba lásd a világot...bár látom, a Vezér fallikus-homoerotikus retorikája rád is hatással van (tanácsolom, inkább kefélj az asszonnyal többet, akkor nem lennétek válófélben): 1. A magyar gazdasági növekedés 4%, úgy jön ki, hogy beleszámítják a külföldi magyarok hazaküldött mintegy 1000 milliárdját, illetve az EU-s pénzeket is. Meg persze trükköznek a számokkal, ugyanúgy, mint Gyurcsányék. 2. A növekedésről. Az USA textilipari növekedése 1970 és 1980 között pár százalék volt, Mongóliájé pedig 200%, ugyanis 1970-ben volt 0, majd 1, 1980-ra pedig kettő textilgyáruk. Ugye kapizsgálsz valamit a növekedésről. Ha pedig reálbér, van egy olyan fogalom, hogy bújtatott infláció: a termék ára ugyanaz, csak mennyisége és minősége nem. 3. Nem bánnám különösebben, ha balliberális lennék, bár nem vagyok. Számolj el legalább háromig: vannak kormánypártiak, balosok, és vannak jobbosok, akik nem kormánypártiak. tudod nem kötelező kormánypártinak és jobboldalinak lenni egyszerre... A csődnek pedig épeszű ember nem örülne, mert amikor jön egy 1945 utánihoz hasonlító hiperinfláció, akkor mindenkinek a pénze megy a levelesbe, a különbség, hogy sokaknak nem lesz már lehetősége újrakezdeni... Szóval, kérlek, gondolkozz:)

ntp88 2018.03.03. 15:01:49

@rallus: Az meg, hogy az előrejelzés szerint mi lesz 2018-ba, drága barátom...HAHAHA...majd elhiszem, ha lesz...

KissGecihuszár 2018.03.03. 15:25:22

@ntp88: : képzeld, én laza vagyok, mint a Riga lánc, szóval annyira nem talált, bár egy későbbi kommented (12:32:44) alapján ambivalens érzéseim vannak, mert mintha te is ott felpörögtél volna, nemde?!
@arabok balrol: Naná, majd mégis kire? Az elmebeteg fletoékra, akik 2004-ben 24 millió Román bevándorlóztak?? Csakhát ezzel mindössze az a gáz, hogy pl. '93-ban még nagyon a kettős állampolgárság és pláne a NO szavazati jogot a határon túliaknak ügyében verte a nyálát személy szerint az örök szomorú bajusz, azaz Áder mester,szóval amit a GECIfidesz itt (IS) leművelt, nos azt úgy híjják: köpönyegforgatás! Erről ennyit...
@nemecsekerno_007: Persze-persze, értem én, hogy az a fontos, mennyi nettó lesz a bruttóból, csak tudod; szerintem és még sok real keresztény (mert a fidesz az még nyomokban se az!) , jobboldali Hazaszerető számára az is legalább olyan fontos, mégis mi lesz a Hazánkkal mondjuk 10-15-20 stb év múlva, amikor már a kölkeink lesznek az ú.n. felnőttek, azaz már ők lesznek az aktív dolgozok és ugye nem mindegy, mégis milyen gyárakban, milyen hozzáadott értéket megtermelve mennyi HUF, vagy tán akkor már EUR lesz ezért a bérük, s azért mit tudnak minden nekifutás nélkül hó mint hó megvásárolni, aztán azon túl még mire fog nekik jutni? Meg úgy általában milyen életminőséget fog tudni kínálni számukra és számunkra, mint akkorra tán még tisztes nyugger létben élők számára?? Ezek az összefüggések úgy megvannak, vagy ezeket nagy ívben leszarod?? Csak a carpe diem, a többi nem számít életfiló alapján élsz??
@Jakab.gipsz: öregem, hozod a csúti csüngőhasú királyod által elvárt formát; értelmes érvek, bővített, alá és mellérendelt szövegrészeket tartalmazó kerek mondatok, tehát amúgy fideszdroidosan, sehogy másképp...

nemecsekerno_007 2018.03.03. 15:32:42

@KissGecihuszár: "Persze-persze, értem én, hogy az a fontos, mennyi nettó lesz a bruttóból, csak tudod; szerintem és még sok real keresztény..."

- Ezekhez amiket írsz pont azok az intézkedések kellenének, amikről meg én írtam.
- Egyetlen lényeges a történetben, hogy mindenkinek, MINDENKINEK ki kell vennie a részét belőle. A nyugdíjastól kezdve a külföldön dolgozón keresztül egész a közszféráig, kisebb mértékben még a vállalkozóknak is.
- Ehhez társadalmi és politikai konszenzus kell nyílván úgy, hogy ne a "semmittevés kompromisszuma" jöjjön ki belőle. Szóval a sarokpontok nem változhatnak.
- Ez nem egyszerű és nem megy egyik napról a másikra.

Az ért dühítő, hogy a politikai elitünk, meg a külföldről finanszírozott észkombájnok hülyítik az embereket mecsetekkel, migránsokkal, korrupcióval, demokratikus intézményekkel, diktaturázással etc...

rallus 2018.03.03. 15:37:47

@ntp88: Tudom, hogy két, saját magatok által kitalált számból képesek vagytok levezetni az Orbán rendszer bukását és a ballib oldal dicsőséges feltámadását, de ez nem ér egy kalap szamócát sem..
Olvass figyelmesen és kérj meg egy jól tanuló hatodikost, hogy értelmezze neked!

"Magyarországnak csökkent a legnagyobbat a sérülékenysége a CEEMEA (Közép-Kelet Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben a világgazdasági válság kitörése óta – derült ki a Morgan Stanley tanulmányából. A krízis kirobbanása után Magyarország volt az első Európai Uniós tagállam, amelyik nemzetközi mentőcsomagra szorult, hogy elkerülje a fizetésképtelenséget. A Morgan Stanley azonban rámutat: míg 2008-ban a leginkább sérülékeny feltörekvő országként vártuk a válságot a régióban, addig mostanra a középmezőnybe kerültünk"

És ez 2016-ban történt...

vajdasagi 2018.03.03. 16:55:30

@aleksz róz: És miért gondolod, hogy mi, akik a mostaniakat el akarjuk kergetni, elleneznénk a szocik és a gyurcsány-félék elzavarását? Én azonnal beleegyeznék ebbe. Elég jó nekem a Szél Bernadett, a Vona, a Márki-Zay, a Momentumosok, meg ilyenek. Ezekkel tényleg lehetne esélyünk újrakezdeni. Úgy kell nekünk a gyurcsány mint púp a hátunkra. Az orbán persze nagyobb kárt okoz, de attól még jobb mindkettőt elsöpörni, mint csak az egyiket.

Ratyi Manó 2018.03.03. 17:20:50

Győzni fogunk Viktor Vezér
Rád szavazunk éppen ezér

2018.03.03. 17:49:16

@vajdasagi:
1. az lehet, hogy te ezt szeretnéd, de ezek a blog.hu-s "véleményvezérek" egyértelműen nem ezt szeretnék.
2. "Elég jó nekem a Szél Bernadett, a Vona, a Márki-Zay, a Momentumosok, meg ilyenek." - nekik meg úgy tűnik, elég jó az mszp, ferenc testvér meg fodor gabika... ha összefog mindenki, az ő jelöltjükre is kell szavazni --> 3. az mszp/dk-ra szavazással meg pont olyannak tűnsz, mint aki ellenezné.

Voznyák Pista 2018.03.03. 17:54:01

"Elég jó nekem a Szél Bernadett, a Vona, a Márki-Zay, a Momentumosok, meg ilyenek."

Hmmm....
Ezek így együtt ?
B.meg a legalapvetőbb kérdésekben sem tudnának megegyezni. Ott nem áll meg az élet, hogy a kormányt leváltják. Kormányozni is tudni kell. Azt pedig egy ilyen színes társasággal lehetetlen. Azt meg nehezen tudnám elképzelni, hogy feladják az alap politikai elveiket. Bár vonáék már elmozdultak valamelyest, de a teljes feladás, egyúttal a saját szavazóbázisuk feladása is lenne.

Jakab.gipsz 2018.03.03. 17:59:35

@KissGecihuszár: Ugatni ugathatsz, de a karaván halad, te pedig csak egy csupasz majom, habzó szájú libbancs vagy

Gazdikádnak a társadalmi mérökösdit játszó, sátánfattya Sorosnak és a Nyitott társadalomnak a történelem szemét dombján van a helye.

vajdasagi 2018.03.03. 18:14:54

@Voznyák Pista: Igen, ezek így együtt. Kultúrált emberek jól tudnak együttműködni olyanokkal is, akik egyes kérdésekben másként gondolkodnak. A világ így működik, Ezt csak a fidesz-vezérek nem értik, mert ott aki mésként gondolkodik, az már minjárt ellenség, és ott az egészpályás letámdaás dívik. De ne gondold, hogy ez a normális!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.03.03. 18:18:55

@Jakab.gipsz: mar az ENSZt kell szidni nem a sorost please refresh. Szemetdomb egybe.

vajdasagi 2018.03.03. 18:19:16

@aleksz róz: Nézd, ha minden jól alakul, akkor lesz a parlamenben 95 fityiszes. De ennél többen lesznek a többiek. Ha mondjuk lesz 5 DK-s és 95 Fideszes, akkor igaz ugyan, hogy én szívesen látnám midkét csoportot, hogy elzúznak a francba, de el kell őket viselnünk. A 95 Fideszes jobban fog engem zavarni, mert a 95 az nagyobb szám. De persze a gyurcsány is inkább elhúzna a francba az orbánnal együtt, kétségtelenül az lenne a legjobb. De hát ekkora szerencsénk egyszerre nem lehet. Majd haladjunk szépen lépésről lépésre.

EU zászlót mindenhova! 2018.03.03. 20:23:19

Nem lesz itt semmiféle "rendszerváltás" , kis gügyéim.. A Fidesz harmadjára is behúzza, ti pedig nyeltek szépen tovább újabb 4 évig..:)))

EU zászlót mindenhova! 2018.03.03. 20:30:41

@vajdasagi: Hát nagyon nem így állnak a dolgok.. Nagyot fogsz te koppanni. A mérvadó közvéleménykutatóknál a Fidesz a biztos szavazó pártválasztók között 50%-on áll, és kurva kicsi az esélye annak, hogy a maradék 50 % egyfelé szavaz majd a körzetekben. Valamint a határon túlról érkező több százezer listás szavazatról se feledkezzük meg, amelyeknek a döntő többsége fideszes lesz.
De még ha bejönne, is amit írsz, és kisebbségbe kerülne a Fidesz a parlamentben, akkor a Jobbik sokkal inkább velük állna össze kormánykoalícióban, mint Gyurcsányékkal meg az LMP-vel..

Üdvözöllek a valóságban ! :)

EU zászlót mindenhova! 2018.03.03. 20:39:19

@Ratyi Manó:

S a Jobbik végül váratlant lép
,a Fidesszel kormányt alakít

Dühösek a liberáltak,
velük bizony kibabráltak

Dúl,s fúl Gyurcsány, Szél meg Molnár:
harmadjára szopat meg Orbán :(

(A nevedet Roth Manóról magyarosítottad..?:)

vajdasagi 2018.03.03. 21:22:41

@EU zászlót mindenhova!: Kösz a választ. Nem én fogok nagyon koppanni, hanem mi mindannyian, tehát Te is. Tönkrecseszi ugyanis az országot a felcsúti. Lehet, hogy Te ezt MÉG nem látod, de majd eljön a pillanat, és keserves lesz.
Amúgy: a Vonát és a Jobbikot olyan nemtelenül támadta és próbálta ellehetetleníteni a Fidesz, hogy ez megakadályozza az ő koalíciójukat. A másik meg: ha lenne ilyen koalíció, akkor a Vonáék igenis meg tudnák akadályozni a betelepülési kötvény-bizniszt, és a lopások túlnyomó nagy többségét, tehát máris jobb lenne, mint most.

Amúgy a nicknevedre reagálva: az erkélyemen EU zászló van (mondhatni lobog) :-)

EU zászlót mindenhova! 2018.03.03. 21:38:17

@vajdasagi: Tévedsz. Az országot Gyurcsáyod meg a balfasz szocik kezdték el tönkretenni, de 2010-ben szépen el lettek hajtva az egyharmados zónába. Azóta sem tértek magukhoz a jobbegyenestől..:)

"Amúgy: a Vonát és a Jobbikot olyan nemtelenül támadta és próbálta ellehetetleníteni a Fidesz, hogy ez megakadályozza az ő koalíciójukat."

Ez nem érzemi kérdés .Voltak itt már meglepő koalíciók olyan felek között, akik kígyó-békát kiabáltak egymásra előtte . Elég csak az Mszp-Szdsz, vagy a Fidesz-Fkgp közös kormányzásra gondolni, ahol megvolt a közös ideológiai alap a közös kormányzáshoz és szépen elfelejtették a korábbi dolgokat.
Egy koalíció mindig kényszerházasság. A legkevéssé előnytelen. A Jobbik nem tudna együtt kormányozni a baloldali pártokkal. Egész mást gondolnak a migráns és cigány kérdésről, a gazdaság és oktatáspolitikáról, és ezt a Jobbik vezetése is pontosan tudja..

"Amúgy a nicknevedre reagálva: az erkélyemen EU zászló van (mondhatni lobog) :-)"

Ha jobban megnézed az avataromat, akkor láthatod, hogy egy tekercs WC papíron szerepel a csillagos lobogó..;)

Untermensch4 2018.03.04. 00:17:57

Akinek egyik párt sem felel meg az szavazzon szándékosan érvénytelenül, = "egyik sem".

Untermensch4 2018.03.04. 00:25:31

@rallus: ""A frissen napvilágot látott adatok szerint a magyar gazdaság 4 százalékkal nőtt, miközben az eurózóna növekedése az Eurostat adatai szerint 2,5 százalék lett."
Más már említette a bázisérték dolgát (textilipar, mongólia...) az eurozóna pedig olyanokat is tartalmaz mint görögország, ugye..?

"Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban". "
És mik a jóslatok az inflációra? Csak mert vmi rejtélyes módon nekem mindig olyan balszerencsés a fogyasztói kosaram hogy nem passzolnak a számaim a hivatalosakhoz. A reálbért meg érinti az infláció is, kissé szkeptikus vagyok.

vajdasagi 2018.03.04. 10:20:47

@EU zászlót mindenhova!: Az EU jó, és én tudom, hogy ebben Te meg én ellentétes véleménnyel vagyunk. Nekem az EU jó. De most nem is ez a téma.

Vannak elvtelen politikusok és azok kötnek elvtelen alkukat. Tisztában vagyok ezzel. De a Vona még nem tett ilyet, és nagyon remélem, hogy az orbánnal nem is fog. A Szél Bernadett sem tett még ilyet.

A migrációt azért látod fontos kérdésnek, mert elhiteti ezt veled a kormánypropaganda. Valójában kell az a kerítés, és nem is akarja azt a mostani helyzetben senki lebontani. Aki mást mond, hazudik.

Négy kategóriába sorolhatjuk a "migráncsokat":

a) akik a kerítésnél szabályosan regisztrálják magukat: kb. ezer évente
b) a letelepedési kötvényesek családtagokkal együtt (2017 év végéig összesen 19.885)
c) akiket az EU a kvóta alapján ránk akarna lőcsölni (összesen 1294)
d) több százezer korlátlanul, akiket a kerítés megakadályoz ebben

Ezekből a Fidesz beengedi az a) és a b) kategóriát, de ellenzi a többit.
A Jobbik ellenzi mind a négyet
A szocik és az LMP támogatja az a-t és a c-t, de ellenzi a többit

A Jobbik véleménye ebben pont ugyanannyira van távol a Fidesz-től, mint az LMP-től.

Sőt: az LMP és Jobbik közötti differencia abban az évi ezerben (a pont) és az egyedi 1.294-ben térnek el (c pont). Ez 2.000 fő csupán.

Ezzel szemben a Jobbik és a Fidesz közötti eltérés évi 1000 (a pont) és egyedi kb. 20.000 (b pont).

Remélem tudtál követni. Gondolkodj el: lehet, hogy manipulálnak Téged a propagandaeszközökkel? Ráadásul a Te adódból fizetik ezt a propagandát. Hát nem vérlázító?

vajdasagi 2018.03.04. 10:27:59

@EU zászlót mindenhova!: Bocsánat, még egy felvetésedre nem válaszoltam: igazad van, az országot a gyurcsány (így, kisbetűvel) és a balfasz szocik "kezdték tönkretenni". Ebben én is egyetértek, és annyira nem az enyém ő, hogy Veled ellentétben én kisbetűvel írom a nevét - mindig, következetesen. Tehát ebben egyetértünk.

Az már más kérdés, hogy hiába küldtül el őket a p*csába (Te és én meg még sok millióan közösen), jött egy másik gazfickó, aki legalább olyan károkat okoz, a Hazának. Ezért én a Szél Bernadettet vagy a Vonát látnám szívesen, de most az a helyzet, hogy akár az ördöggel is cimborálnék, csak hogy ezek tűnjenek el, mert végérvényesen tönkreteszik a hazánkat. És igaz: nem könnyű megtalálni egy olyan csoportot, akire most rá lehetne bízni a kormányrudat. De a Jobbikban van 10-20 olyan felső vezető, aki becsületesnek tűnik, és az LMP-ben is. Ez a fityisznél sincs most már, meg a szociknál és dk-nál sincs (meg ott talán soha sem volt).
Tehát próbálkozzunk a Jobbikkal és LMP-vel. Meg a Momentummal, bár ők még túl kicsik és túl kezdők.

vajdasagi 2018.03.04. 10:34:07

@rallus: Az országunk helyzete olyan, mint a Titanic fedélzetén az utasoknak: most még hasít a hajó előrefelé, szépen szól a zene, jó kaját szolgálnak fel. Éppencsak van előttünk egy nagy jéghegy mindjárt neki fogunk menni. És elsüllyedünk. Erről a fidesz-vezetésű hajóról sürgősen le kéne szállnunk, és mindegy, hogy ki vezeti a mentőcsónakokat, hogy ott elég nagy lesz a káosz: a nemzetünk életben maradása csak ott és úgy képzelhető el. Mert sajnos az elmúlt 8+8 év ide juttatott minket. Azon lehetne vitázni, hogy az első 8 vagy a következő 8 év vezetése követett el nagyon bűnt és több hibát, de a lényeg: sürgősen váltanunk kell (sajnos).

2018.03.04. 11:19:38

@vajdasagi: szerintem kimondottan rosszul gondolod.
(és pont ugyanígy gondolkodik, aki a fideszre szavaz az mszp-dk-exszdszek ellen.)
ha nem akarod őket, akkor nem kell rájuk szavazni. a "tiszta" pártoknak nem szabad engedni, hogy összemocskolják magukat mszp-kkel, fideszekkel. (ha képesek összeállni velük, akkor olyan nagyon sokban nem különbözhetnek...)
amíg az egyik létezik, fennmarad ellenpólusnak a másik is. nem nagyon marad alternatíva azoknak, akik egyiket se szeretnék kormányon látni.

2018.03.04. 11:26:16

@vajdasagi: "nemzetünk életben maradásának" segítését az mszp-től, dk-tól és hasonló társaiktól várni az milyen szintű ostobaság szerinted? :-D
kilyukasztanák a mentőcsónak alját.

Untermensch4 2018.03.04. 11:29:09

@EU zászlót mindenhova!: Lehet hogy nem mondták még de a kerítés előtti években jó sok eu-s pénzt kapott az ország a schengeni határ megerősítésére. Ezek a pénzek elfolytak, itt-ott országosan pár rendőrségi eszközbeszerzésre meg még kitudja hova. A gépjárműbeszerzéseknél meg éveken át a határőrség nem kapott terepjárókat... ez eléggé gyorsan felszínre került volna ezért tényleg zseniális előre menekülés volt hogy kerítést és migráncs-hisztit építettek.
Pedig a magyarosch jogállam óriási potenciállal bír egyes emberek szívatásának műfajában. Baromi egyszerű lett volna olyan hűdeliberális menekült-beérkeztető táborokat építeni (schengeni határon a befelé tartóknak, osztrák határon a visszatoloncolt, állítólag nálunk eu-ba lépőknek) ahonnan simán kijárkálhatnak (*) de akinek még nincs megfelelő személyi okmánya annak 500méterenként ad egy csekket a policáj ("nincs személyid Abdul, 15ezer HUF"). A bürokrácia malmai szép lassan kiőrölték volna a dolgot. Abdul simán átballaghat nyugatra de ha közben bűnözget akkor a pénzbüntetéses priusza miatt halmazatilag szakad rá a magyar jogszolgáltatás (**). Ha meg később újra felbukkan akkor önmagában a pénzbírságok plusz kamatai, az adó módjára behajthatóság meg egyebek miatt esélytelen hogy itt akarjon ő lenni.
(*) egy jó kis többnyelvű térképes app ami az optimális útvonalakra koncentrál nyugat felé, papír-térkép ugyanígy, hátoldalon/borítón Wagner Sándor festményével... :)
(**) és mint tudjuk az előzetes letartóztatás a legnagyobb szívás. Ezt még tetézheti ha Abdult azzal a vidám mondattal zárja be a smaszer a bennszülött indiánjaink közé hogy "Itt egy újabb migráncs aki miatt kevesebb pénze marad állambácsinak segélyekre..." a nyelvismeret hiányával együtt én nem túl szép jövőt jósolnék Abdul tezsvírnek more... :)

2018.03.04. 11:34:36

@vajdasagi: a 'c' pontod vagy tévedés, vagy hazugság (de semmiképpen sem igaz. nem a blog.hu-ról kéne tájékozódni...)

Untermensch4 2018.03.04. 11:36:34

@aleksz róz: Nem csak bebetonozott koalíció lehetséges. Ha egy párt "tiszta" akar maradni akkor eljöhet az a pont amikor két ilyen egy koalícióban eljut odáig hogy lekerekítik az ellentétet egy népszavazáson eldönthető kérdésre (vagy inkább kérdésekre, vszeg több kisebb dolognál is elő kell jönnie a különbségeknek).
Persze alapból minden párt gyanús ahol annyira szeretik a képviseleti demokráciát hogy szerintük elég ha négyévente van egy népszavazás ahol őket elég sokan beikszelik.

Untermensch4 2018.03.04. 11:37:55

@aleksz róz: A "c" pontot némileg alátámasztja egy bizonyos magyar illetékes elvtársnak egy bizonyos máltai lapban megjelent nyilatkozata... :)

Untermensch4 2018.03.04. 11:55:42

@vajdasagi: Az eu-s kvótahisztiről két dolog szokott eszembe jutni még a "nem veheted el a magyarok munkáját"-időszakból. :)
Az egyik egy melós volt aki aztat mondta: "Ha idejön egy akárki és helyismeret meg kapcsolatok nélkül, magyarul nem beszélve el tudja venni vkinek a munkáját, akkor az a vki nagyon tróger lehet."
A másik közvetlenebb, akkoriban voltam közmunkás (is) és egyik haverom talált a közmunkások között egy négert. Miután kiröhögtük magunkat (mert már volt akkor a kétfarkúkutyás "ha magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok közmunkáját"-plakát), összeismerkedtünk a fazonnal (*) és hárman keresgéltünk rendes munkát. Mivel a fazon kevesebb mint tíz szót beszélt magyarul, érdekes volt hallani tőle hogy szte a magyarok vmi gátlásosság miatt nem hajlandóak megszólalni angolul, még annyira sem amennyire valójában tudnak. (**)
Ez utóbbi gondolatot továbbfűzve, ha betelepítenek ide akárhova évente ezer embert, a környezetükben élők pedig magyaroschan nem kedvelik őket, vajon mennyi idő amíg kiutálják őket maguk közül, passzív-agresszív (=jogilag nem támadható) módon? :)

(*) Ilyen... hogyismondjam, "fordított polaritású migráns" volt. Angliából európán keresztül szivárgott ide.

(**) az oktatási rendszerünkbe égett nyelvtannácizmus járulékos hatása, (a titanicon papírforma szerint teljesen jó volt mentőcsónakok száma, ha már a debil szabály-fétis felvetődött)

2018.03.04. 12:03:41

@Untermensch4: csakhogy a kolléga "c" pontja egyáltalán nem erről szól

2018.03.04. 12:08:13

@Untermensch4: szerintem ezeket a vitás kérdéseket a koalíciós tárgyalások során tisztázzák, végül is egy mindenki által nagyjából elfogadhatónak ítélt közös kormányprogram nélkül nem alakulna meg a kormány sem.

Untermensch4 2018.03.04. 13:20:16

@aleksz róz: Igazad van, a "c" pont nem erről szól. Fejben már keveredett nálam egy másik fogalmazvánnyal.

Ha van eltérés (a példa kedvéért) két, koalícióra lépő párt között (és nyilván van, különben már egy párt lennének) és esetleg ténylegesen ragaszkodnak hozzá hogy a szavazóik azért szavaztak rájuk hogy lehetőleg teljesen azt csinálják amit ígértek akkor az elfogadott közös kormányprogram ellenére is kell hogy legyen olyan ellentét, kisebb-nagyobb dolgokban, viszonylag gyakran aminél indokolt lehet külön népszavaztatni. Mert a kompromisszum minden esetben azt jelenti hogy vmit felad a saját programjából. A választásoknál viszont Zemberek nem arra szavaznak (amit majd a jövőben a koalíciós tárgyalások során kisakkoznak) hanem az adott párt programjára.
HA beletörődünk abba hogy "a kormányprogram más mint a választási program" akkor hagyjuk hogy apránként, kis csúsztatásokkal a politikusok beleéljék magukat hogy azt csinálnak amit akarnak. E nélkül is eléggé eltávolodnak a realitástól, nem erősíteni kéne ezt hanem gyengíteni. Végül is a mi alkalmazottaink. Ha a munkavállaló dönti el hogy mit és mennyit dolgozik és mennyi a fizetése, büntetőjogi felelősség teljesen kizárható (mentelmi jog és jogalkotói immunitás), az emberileg megjósolható végeredményt hoz. Mint eddig is.
Persze lehet még esetleg cifrázni nem országos hanem területi egységenkénti népszavazásos módszerrel, adott törvény esetében különféle végrehajtási utasításokkal a különböző orientációjú területi egységek számára. Mármint aminél technikailag lehetséges. Konkrétan a "c" pont esetében ha leszakadtabb régiót plusz eu-s fejlesztési pénzzel lehet pumpálni és cserébe a kihaló zsákfalvak egy részében fejlődésbe fordítható a folyamat, esetleg hajlandó lehet a helyi populáció megpróbálni hogy lesz 1%-nyi gyüttment, kétszer annyi rendőrségi jelenlét és jobb infrastruktúra (amitől csökkenhet a munkanélküliség).

2018.03.04. 14:28:50

@Untermensch4: hát talán esetleg "megkonzultálhatnák" programot a tagjaikkal, mint a németeknél az spd, vagy az ajánlószelvényeiket aláírókkal
(nyilván az egyes kérdésekben kiírt népszavazás a demokrácia jelenleg elérhető legtisztább megnyilvánulási formája, de a kormányzás működőképességének folyamatos biztosítását se lehet elhanyagolni ebben a jelenlegi rendszerben)

vajdasagi 2018.03.04. 16:57:26

@aleksz róz: Nem értem, amit a c) pontomról írtál. Ezért engedelmeddel megint idemásolom, csak ez marad itt, és kérlek magyarázd el hol van a hiba. Tehát:

Négy kategóriába sorolhatjuk a "migráncsokat":

a) akik a kerítésnél szabályosan regisztrálják magukat: kb. ezer évente
b) a letelepedési kötvényesek családtagokkal együtt (2017 év végéig összesen 19.885)
c) akiket az EU a kvóta alapján ránk akarna lőcsölni (összesen 1294)
d) több százezer korlátlanul, akiket a kerítés megakadályoz ebben

Mi a c)-ven a problémád. Idelinkelem erről egy cikket is:

index.hu/kulfold/eurologus/2017/09/06/az_europai_birosag_dontese_a_kvotaperben_1294_menekult_befogadasa/

Mondanál-e erről valamit? Köszönöm előre is.

Untermensch4 2018.03.04. 19:59:32

@aleksz róz: Most ugyanazt a hamis dilemmát nyomod mint a politikusok (de nekik nyilvánvaló önérdekük hogy a tisztán képviseleti rendszert istenítsék).
Nem csak "mindent vagy semmit" lehet népszavazással eldönteni. Nyilván eleve életképtelen egy koalíció ha mindenről külön népszavazást kellene tartani, hiszen akkor eleve felesleges maga a parlamenti gombdroid-falka... a jó megoldás sztem ha kb negyedévente van rendszeres népszavazás az előző óta húzódó eldöntendőkről.
Most jön az az "érv" hogy "a népszavazás drága". Az egyedi gyártás drága, a sorozatgyártás olcsó. Semmit nem gyártani persze a legolcsóbb. :)

2018.03.04. 21:00:33

@Untermensch4: "Most ugyanazt a hamis dilemmát nyomod mint a politikusok (de nekik nyilvánvaló önérdekük hogy a tisztán képviseleti rendszert istenítsék).
Nem csak "mindent vagy semmit" lehet népszavazással eldönteni" - tévedés/hazugság.
egyáltalán nem azt írtam, hogy csak mindent vagy semmit lehet népszavazással eldönteni (szalmabáb...)
szóval a hamis dilemmára való hivatkozásod nem állja meg a helyét

2018.03.04. 21:19:16

@vajdasagi: az a bajom, hogy az 1294 menekült befogadásáról szóló határozat, amire hivatkozol, egy 2015-ös döntés eredménye, amely szerint 120 ezer menekültet szétosztanak az uniós országok között, és ebből jut nekünk 1294.
de nem csak ennyiről van szó: és mi van a többivel? mi van az azóta érkezettekkel és mi lesz a jövőben érkezőkkel? hát csak annyi van, hogy valószínűleg a többit is szét kellene valahogy osztani nagy szolidárisan... vannak ilyen irányú törekvések és nem is akárkiktől, javaslom, ebben az irányban is keresgélj:
www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfejlesztes/nagyon-durva-tervet-szelloztettek-meg-a-nemetek-magyarorszag-ellen.277367.html
168ora.hu/kulfold/merkel-es-macron-is-egyertelmuen-megmondta-hogy-2020-utan-az-eu-tamogatasokat-a-szolidaritastol-es-a-jogallamisag-tiszteletetol-teszik-fuggove-145725
index.hu/kulfold/2018/02/23/europai_unio_menekultkvota_angela_merkel_strukturalis_alapok_szolidaritas/?token=9f203b84635f3a070eb157cb21e201ff

Untermensch4 2018.03.05. 20:07:33

@aleksz róz: "(nyilván az egyes kérdésekben kiírt népszavazás a demokrácia jelenleg elérhető legtisztább megnyilvánulási formája, de a kormányzás működőképességének folyamatos biztosítását se lehet elhanyagolni ebben a jelenlegi rendszerben)"
Erős utalás.

2018.03.05. 22:15:07

@Untermensch4: annak akarod érteni a nagy vitakedvedben.
a "jelenlegi rendszer" kitételt meg nagy elegánsan figyelmen kívül hagyod...
ezek meg a te szavaid hozzá, csak hogy legyen mihez kötnöd: "Nyilván eleve életképtelen egy koalíció ha mindenről külön népszavazást kellene tartani, hiszen akkor eleve felesleges maga a parlamenti gombdroid-falka..."

Untermensch4 2018.03.06. 20:30:23

@aleksz róz: Meglehet. Amikor politikusok kerülnek szóba, mindig nagyon zaklatott leszek.

vajdasagi 2018.03.08. 21:01:06

@aleksz róz: Szia. Nem is "befogadásról" beszélünk, hanem hogy Magyarország folytassa le
a kérelmük elbírálását. És hogy utána többen is jönnének az merő spekuláció. Ezek olyan piti
dolgok, hogy el sem mondhatom. A többséget elutasítanánk, akinek meg oltalmazotti státuszt adnánk, az alig várná, hogy lelépjen tőlünk nyugatra. Mondom: piti dolog.

A nagy dolog az iskoláink lebutítása és a kórházaink tönkretétele. Ehhez képest ki nem szarja le az 1294 "migráncs"-ot? Pontosan látszik, ki tematizálja ezt: az aki ezzel elterelné a figyelmet az oktatásról, a kórházakról és az Elios ügyekről. Ha jóindulatú rendes ember vagy, akkor viszont nagyon könnyen elterelték a figyelmedet a hazánk tényleg legfontosabb kérdéseiről.

2018.03.09. 16:57:24

@vajdasagi: te hoztad fel, papám... ha nem érdekel, akkor minek kérded?
az vajon milyen pitiáner dolog, hogy ha nem tetszik a válasz, akkor már nem is érdekel a téma?
(vagy mondhatnám némi joggal: ha nem tetszik neked a válasz, akkor már nem is érdekel a valóság)

az pedig csak merő spekuláció, hogy elutasítanánk a többséget és akinek adnánk, az lelépne nyugatra...
(vagy inkább jó nagy hazugság, ha az első állítást nézzük. hogy a saját magad által hozott forrásból idézzek: "nyilvánvalóan nemzetközi védelemre szoruló személyt” csak úgy nem lehet elutasítgatni)

Untermensch4 2018.03.12. 09:56:41

@aleksz róz: Egy nyilvánvalóan nemzetközi védelemre szoruló személyt is ki lehet utálni a környezetéből. Meg a papírmunka... egy ismerősömnek volt egy nigériai migráns pasija, 11 évig birkózott a magyar bürokráciával aztán inkább tovább menekült svédországba. :)

vajdasagi 2018.03.12. 18:42:07

@aleksz róz: Először is: a többséget minden ország elutasítja. Aztán valamennyien meg oltalmazotti státuszt kapnak.

De a lényeg: Te tényleg azt hiszed, hogy aki megkapja tőlünk ezt a státuszt, az itt maradna, és nem menne el minimum Bécsig? Nézted a Lázár-videót, és abból gondolod, hogy nem menne oda? Vagy hallottad a kormánypropaganda egyéb remek alkotásait, miszerint a nyugat már hanyatlik? Hogy van az, hogy akkor orbán-vezér lánya is drága pénzért nyugatra ment tanulni a turizmust? Itt valami hiba van, nem?

2018.03.12. 22:27:49

@vajdasagi: nem az a lényeg, hogy mit hiszek.
a te állításod se kisebb spekuláció, mint az enyém.

vajdasagi 2018.03.13. 08:52:41

@aleksz róz: A jövőbeli dolgoról, illetve azokról, amelyek nem következnek be nyilván csak spekulálni lehet. Ezek alapján hozzuk meg a döntéseinket. No én kiváncsi lennék rá, hogy ki spekulál úgy, hogy egy afgán vagy egy szír menekült úgy dönt, hogy Magyarországon marad. Arra semmiképp sem szavaznék, aki így méri fel a lépései következményeit.

Szóval: az egész csak a mi megvezetésünk és hiszterizálásunk miatt történik. Addig is nem azzal foglalkozunk, hogy kilopják a szemünket és és felélik a jövőnket. És a gyerekeink kénytelenek lesznek nyugatra költözni. És az unokáink nem fognak tudni magyarul. EZ az igazi veszély, és nem 1294 migráncs. (Persze azok sem jók, ezt senki sem mondja. Azt mondjuk, hogy az piti kérdés.)

2018.03.13. 13:25:34

@vajdasagi: ez még mindig nem változtat semmit.
csak spekuláció, amiről írsz.

vajdasagi 2018.03.13. 14:04:06

@aleksz róz: Köszönöm a kultúrált válaszokat. Manapság ez nem gyakori jelenség.
De még egyszer - utoljára: ha NEM engedjük be őket, akkor nyilván NEM bizonyíthatjuk,
hogy hányat utasítottunk volna ki, és hány távozott volna utólag nyugatra. Hogyan képzelsz
el bizonyítékot fiktív dolgokra?

És ha Neked nem változtat semmit, az, hogy piti dologban hiszterizálnak Téged, és közben kilopják a szemünket, akkor az elég aggasztó rád nézve.

2018.03.13. 23:28:29

@vajdasagi: ez így egy álvita. értelmetlen.

Untermensch4 2018.03.14. 07:42:45

@aleksz róz: "csak spekuláció, amiről írsz"
A tít-százezres negyságrendnyi migráncsból akik mászkáltak itt, hányan próbáltak meg maradni és hányan mentek tovább nyugatra? :)

vajdasagi 2018.03.14. 08:22:56

@aleksz róz: Én is úgy érzem, hogy nincs elomzdulás. De legalább nem neveztük egymást nemzetárulónak. Már az is eredmény.

Egyikünk súlyosan meg van vezetve, és mindketten azt hisszük, hogy a másik :-)
Legyen szép napod ennek ellenére :-)

2018.03.14. 10:42:15

@Untermensch4: lényegtelen. attól még spekuláció marad.

2018.03.14. 11:05:26

@vajdasagi: nincs elmozdulás? :-D
na ne mondd már, hogy el akarsz mozdulni...
- ha nem tetszik neked a valóság, nem érdekel téged,
- ha nem tetszik neked a valóság, piti dolognak nevezed,
- ha nem tetszik neked egy valószínűsíthető esemény, spekulációnak nevezed,
- ha felhívom a fentiekre a figyelmedet, meg vagyok vezetve.
ez neked érvelés?

Vannak no-go zónák?

Untermensch4 2018.03.14. 11:11:25

@aleksz róz: "- ha nem tetszik neked egy valószínűsíthető esemény, spekulációnak nevezed,"
És ezt te írod vajdasagi-nak. Miután te (és nem ő, te) kezdted és folytattad mantrázni azt hogy "spekuláció". Nem azért, én is szeretek latin (eredetű) szavakat használni akár indokolatlanul is de amit te művelsz a spekuláció használatával az kifejezetten kontraproduktív. :)

2018.03.14. 11:17:06

@Untermensch4: "Miután te (és nem ő, te) kezdted" - hazudsz.

2018.03.14. 11:23:52

@Untermensch4: nem gondolom, hogy kontraproduktív lenne. elég jól rávilágít arra (sőt kifejezett célja, hogy rávilágítson), hogy lehet lesöpörni valamit érvelés helyett

Untermensch4 2018.03.14. 13:11:15

@aleksz róz: 2018.03.09. 16:57:24
"az pedig csak merő spekuláció, hogy elutasítanánk a többséget és akinek adnánk, az lelépne nyugatra..."

Lehet hogy nem vettem észre amikor esetleg korábban vajdasagi kezdett el "spekuláció"-t mantrázni, ebben az esetben tévedhetek.

Arra viszont tényleg jól rávilágítasz hogyan próbálsz elsöprő és nem érvelő lenni... és ironikus módon a dolog ettől válik kontraproduktívvá. :)

2018.03.14. 14:52:11

@Untermensch4: vagy nem vetted észre, vagy direkt hazudsz.
mivel 1 perc visszaolvasni, inkább az utóbbit valószínűsítem, direkt hazudsz.

és újra tévedsz vagy megint hazudsz, mert nem saját magamat mutatom be, hanem a kolléga orra elé tartok tükröt, nézze meg, hogyan "érvel", hogyan "vitázik". (a vita gyakorlatilag véget is ért mielőtt elkezdődött volna, a merő spekuláció, piti dolgok, ki nem szarja le hozzászólásával.)

(az egy teljesen más dolog, hogy te ezt most megpróbálod kiforgatni hazudozással és félremagyarázással... persze ez nem meglepő, ismerve a vitakultúrátokat - már ha kultúrának lehet egyáltalán nevezni: a mondanivalónak vagy egy részének kiforgatása, személy támadása az érvei helyett, érvek semmibe vétele önkényes módon, pofátlan hazudozás)

vajdasagi 2018.03.14. 17:41:26

@aleksz róz: Először is: nem anyázol, hanem kultúráltan írsz, ez szememben egy plusz-pont.

De azért: miért került bele a nekem írt leveledbe a kérdés, hogy van-e no-go zóna? Magyarországon
is van veszélyes hely, meg nyugaton is. De ettől még én elég sokat csavarogtam nyugaton, és fura módon nem ez volt a jellemző. Lehet ám, hogy Magyarországon arányaiban több a no-go zóna, mint nyugaton. (Nehéz lenne lemérni - mindenesetre a fityisznek ne hidd el, amit erről mondanak.)

De hát ennek semmi köze a velem folytatott eszmecserédhez..

Mivel úgy érzem, hogy megártott Neked a kormánypropaganda, idemásolom megint a négy pontomat:

Négy kategóriába sorolhatjuk a "migráncsokat":

a) akik a kerítésnél szabályosan regisztrálják magukat: kb. ezer évente
b) a letelepedési kötvényesek családtagokkal együtt (2017 év végéig összesen 19.885)
c) akiket az EU a kvóta alapján ránk akarna lőcsölni (összesen 1294)
d) több százezer korlátlanul, akiket a kerítés megakadályoz ebben

Ezekből a Fidesz beengedi az a) és a b) kategóriát, de ellenzi a többit.
A Jobbik ellenzi mind a négyet
A szocik és az LMP támogatja az a-t és a c-t, de ellenzi a többit

Szerintem az ország legfontosabb kérdése az iskoláink minősége. Azután jön az egészségügy minősége. Azután vitázhatunk, hogy az elszegényedés-e a nagyobbik baj, vagy a migráncsok. De ha Téged ennyire hatalmába kerített a rettegés a migráncsoktól, akkor javaslom, hogy a Jobbikra szavazz: ők az egyedüliek, akik következetesen minden "migráncsot" elleneznek.

Kérlek ne térj le a témáról no-go zónákkal, meg egyebekkel.

Untermensch4 2018.03.14. 18:15:13

@aleksz róz: Pont azért mert "1 perc" visszaolvasni, ez az elsöprő/lehengerlő stílusod nem fog működni írásban. Szóban, élő beszélgetésben kiváló "eredményt" hoz de így hogy vissza lehet olvasni, nem működik úgy. És tévedsz, bemutatod saját magadat.

2018.03.14. 18:40:01

@Untermensch4: hát ezért ne hazudj
amúgy te most rajtam akarod számon kérni a @vajdasagi "érveit", vagy mi?

2018.03.14. 18:48:25

@vajdasagi: nem eltérés, hanem kibővítés. (párhuzamosan futhat.) az 1294 ugyanolyan hazugság, mint a no-go zóna.
most akkor mégis érdekel a téma, annak ellenére, hogy szerinted se ezek a legfontosabb kérdések?
amúgy nem igazán befolyásolja az esetleges szavazatomat az, hogy melyik párt mit gondol a migrációról. a hazudozást nem szeretem.

2018.03.14. 18:51:35

@aleksz róz: pontosabban: az 1294 ugyanolyan hazugság, mint az, hogy nincsenek is no-go zónák

Untermensch4 2018.03.14. 20:54:36

@aleksz róz: "Számon kérni" nem akarok, mégis kitől lenne felhatalmazásom ilyesmire. Csak felhívtam a figyelmedet hogy pont mivel visszaolvasható a párbeszédetek, bárki láthatja hogy te kezdted el mantrázni mindenre azt hogy "spekuláció". Ez konkrétan arra a témára biztosan nem működik amikor azt hogy 1300 "nyilvánvalóan nemzetközi védelemre szoruló személy" szted mindenképpen itt akar lenni ha már egyszer így alakult hogy ide jutott, vajdasagi meg abból látszik kiindulni hogy a százezres hordákból senki nem akart itt maradni attól hogy eljutott idáig.
Ha nem szereted a hazugságot akkor mi a véleményed arról hogy egyik alkalmazottunk egy máltai lapban nyilatkozva nagy nyilvánosság előtt hazudott?

2018.03.14. 22:48:47

@Untermensch4: már leírtam.
szembesítettem a saját szavaival. hogy ez nem érv, akkor mindenre rá lehet sütni, hogy spekuláció.

szerintem nem akarnak mindenképpen itt maradni.
azt hol olvastad, hogy szerintem mindenképpen itt akarnak maradni? (lásd első bekezdés...)

elítélem a dolgot.

Untermensch4 2018.03.14. 23:50:32

@aleksz róz: Ez olyasfajta félreértés lehetett részemről mint részedről az " Ehhez képest ki nem szarja le az 1294 "migráncs"-ot?" mondatot személyes véleményként venni. A szövegkörnyezettel együtt, így visszaolvasva a politikai marketingben a problémák tálalása során eltorzított arányokról szólt.